X

کسب درآمد جدید در تلگرام

کسب درآمد جدید در تلگرام

تلگرام فضایی برای مبادله و کسب و کار فراهم خواهد کرد؛ بااین ملاحظه که واحد پول مبادله‌ای در این فضا را خود تعریف خواهد نمود.

قبل از آنکه به موضوع کسب درآمد جدید در تلگرام که توسط مدیر تلگرام آقای پاول دوروف ادعا شده است پرداخت شود لازم است تا مقدمه ای کوتاه از ارزهای دیجیتال گفته شود. در سالهای اخیر ارزهای دیجیتال یا پول های غیرکاغذی رشدی سرسام آور و جیرت انگیز داشتند . مشهورترین ارزهای دیجیتال بیت کوین است که قیمت آن چندین برابر شده است . ارزهای دیجیتال به دلیل رشد فناوری ترقی کرده و بدون هیچگونه شناسایی و کنترل و نظارت، و حتی هرگونه واسطی، در بانکهای اطلاعاتی ذخیره یا منتقل می‌شوند لذا اصلا قابل ردیابی هم نیستند و یا به سختی امکان ردیابی دارند. ( بیت کوین bitcoin پول دیجیتال)

در واقع کیف پول(های) مجازی، تنها با استفاده از یک کد و بدون شناسه و نام، برای کاربران اینترنتی ایجاد می‌شود و کاربران می‌تواند با شارژ پول دیجیتال، به شیوه های مختلف نسبت به خرید و فروش اینترنتی اقدام کنند. این ارزهای محاسن و معایبی دارند که در اینجا برخی از معایب آن فهرست وار خواهد آمد

اشکالات ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتالی هر روزه در حال رشد و گسترش هستند و خرید و فروش اینترنتی با آنها انجام می شود این نوع پول ها اشکال و معایبی دارند که عبارتند از:

۱- خارج از حاکمیت بوده و بیشتر در اختیار کمپانی و شرکتهای بزرگ فراملی و جهانی هست و در واقع نبض اقتصادی داخلی را در دست دیگران قرار می دهد.

۲- به دلیل ماهیت و ایجاد بازار زیرزمینی ، همه چیزش مخفی بوده و از نظر مالیات دهی به نفع دولت نیست و نظارتی بر ان ندارد.

۳- پول غیر رسمی محسوب می شود لذا راه برای فعالیتهای غیر قانونی مثل خرید و فروش مواد مخدر، ایجاد بازارهای غیر قانونی ، قاچاق کالا و ارز و… را هموار می کند.

۴- این نوع پول ها به دلیل ماهیتشان قابل پیگیری نیست چون همه چیزش بیرون از حاکمیت است . در صورت کلاهبرداری و یا کاهش شدید قیمت و مسائل دیگر مرجع رسیدگی به شکایت وجود ندارد.

البته معایب دیگری هم دارد که به همین خلاصه بسنده شده و محاسنی مثل خرید و فروش راحت تر ، انتقال سریع تر ، پول و ارز بین المللی دارای اعتبار و… را هم دارد. ( مزایای بیت‌کوین)

اقدام کسب درآمد جدید در تلگرام

تلگرام هم به نظر می رسد با توجه به قدرت و رشد ارزهای دیجیتال تلاش دارد تا پول دیجیتال مخصوص خود را عرضه کند . در این باره خبرهای ضد و نقیض زیادی منتشر شده است اگرچه خود مدیر پیام رسان تلگرام هم از مقدمات کار برای کسب درآمد از تلگرام صحبت کرده است ولی شیوه آن را هنوز بیان نکرده است. اخبار درباره کسب درآمد جدید در تلگرام مقارن با آذرماه ۱۳۹۶ منتشر شد. در این هنگام، آنتون روزنبرگ» (Anton Roosenberg) دوست و همکار سابق «پاوِل والِریویچ دوروف» (Pavel Durov) ــ مؤسس و مدیر تلگرام ــ گفت که او در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک پلت‌فرم مبتنی بر «بلاک‌چین» برای تلگرام است.

به نظر می رسد که مدیر تلگرام قصد دارد تا به‌این‌وسیله با ایجاد ICO (مخفف Initial Coin Offering ــ واحد اولیه پول مجازی تلگرام) از این پیام‌رسان کسب درآمد داشته باشد. ضمن اینکه این فناوری توان دولتها در فیلترینگ این پیام‌رسان را سلب خواهد نمود. برای تایید این موضوع هم در دیماه ۱۳۹۶ موسس تلگرام گفت طی سه ماه اینده کاری خواهد کرد تا تلگرام به هیچ شیوه ای فیلتر نشود شاید منظورش همین کار بوده است

تاثیر کسب درآمد جدید در تلگرام بر روی بازار

اجرای کسب درآمد جدید در تلگرام هنوز در مرحله بررسی و نظریه هست و کسی اطلاع دقیقی از ان ندارد . ولی درصورت اجرای این پروژه، فضای تلگرام، علاوه بر پیام‌رسانی، برای داد و ستد و تجارت الکترونیک نیز مناسب خواهد بود. متهی یک فرقی که دارد در اینجا خبری از ارز واقعی نیست و داد و ستدها بر مبنای ارز واحد دیجیتالی تلگرام انجام خواهد گرفت. این فضا ــ مانند سایر ارزهای دیجیتالی ــ بدون هرگونه دخالت بانک مرکزی‌ و واسط‌های کنترل‌گر مدیریت می‌شود. به این ترتیب فضای کسب و کاری پیش روی کابران خواهد بود که علاوه بر سهولت استفاده، اهرمهای اعمال کنترل حاکمیت نیز در آن بی‌اثر خواهد بود. به همین دلایل، پیش‌بینی می‌شود استقبال قابل‌توجهی از این ارز صورت گیرد.

شایعه و حرف و حدیث در این باره بسیار زیاد است حتی عده ای مدعی هستند که سرعت روزآمدی این فناوری چنان بالاست که برخی گزارشها از پیش‌فروش و فروش عمده ارز تلگرامی در ماه مارس آینده (تقریباً شب عید نوروز ۱۳۹۷) خبر می‌دهند. این مسئله به مؤلفه‌های متعددی وابسته خواهد بود که از جمله مهمترین آنها می‌توان به زمان آماده‌سازی بستر لازم اشاره کرد.

طرح کسب درآمد جدید در تلگرام بستری برای کلاهبرداری سریع

نکته جالب اینکه هنور کسب درآمد جدید در تلگرام  اجرا نشده، عده ای به نامش شروع به کلاهبرداری کردند. طی سه ماه (آبان ، آذر و دی ۱۳۹۶ )برخی سایتها از این فضا استفاده کردند و با معرفی ارزهایی با نامهای مختلف (برای مثال Gram) مدعی شده بودند که این ارز آینده فضای تلگرام خواهد بود و به این وسیله نسبت به فروش مقادیر قابل توجهی از این ارز موهوم مبادرت کرده بودند. پس باید مواظب بود و فریب این کلاهبرداران را نخورد. پاول دوروف اصل ورود تلگرام به عرصه ارزهای دیجیتال را رد یا تأیید نکرده است. اما دوروف درباره دروغ بودن Gram و TON صراحتاً اظهارنظر کرده است. وی در ۲۵ دیماه ۱۳۹۶ در پاسخ به توئیتی که از او درباره خرید و فروش این ارز پرسیده بود نوشت:«این یک کلاهبرداری است؛ مراقب باشید!»

این نظر و دیدگاه مدیر تلگرام به روشنی نشان‌دهنده این واقعیت است که عزم جدی برای ورود به این حوزه از سوی او وجود دارد، لکن اظهارنظر درباره آن باید به زمان آماده‌سازی موکول شود؛ چه اینکه اگر غیر از این بود این موضوع رد یا تأیید می‌شد. اگر تا امروز نیامد دلیل نشود که فردا این نوع ارز تلگرامی عرضه نشود. هم‌اکنون این نوع تبادل پول، در کشورهایی مانند چین با نرم‌افزار WeChat انجام می‌شود؛ با این تفاوت که این نرم‌افزار به شبکه بانکی چین متصل است، اما ارز تلگرام اینگونه نخواهد بود. و شاید برای سیستم مالی حاکمیتی ما مشکلاتی را ایجاد کند.

سخن پایانی کسب درآمد جدید در تلگرام

چه تلگرام بخواهد یا نخواهد که در سال ۱۳۹۷ ارز دیجیتالی خود را ارائه دهد یا ندهد ، سایر غول های دیجیتالی به زودی در بسیاری از پیام رسان ها و سایتهای اینترنتی آن را در اختیار همگان قرار خواهند داد. وظیفه ما دقت و مراقب از سرمایه خودمان هست تا زحمت یک عمرمان را به آسانی و بدون مطالعه از دست ندهیم و وظیفه حاکمیت است تا با تمرکز بر روی آن مثل : آمریکا، چین، روسیه و همه کشورهای قدرتمند جهان برای حفظ امنیت ملی خود اقداماتی انجام دهد.اقدامی که با توجه به سرعت سرسام‌آور پیشبرد این فناوری، هر روز تأخیر در تدبیر در این خصوص ممکن است منجر به تحمیل هزینه‌های جبران‌ناپذیر علیه مردم و امنیت اقتصادی و سیاسی کشور باشد.

پایان سخن اینکه ظاهرا تا شروع سال ۱۳۹۶ باید صبر کنیم تا ببینیم که شیوه کسب درآمد تلگرام و ارز دیجیتالی آن چگونه ارائه خواهد بود و مردم جهان و به ویژه ایرانیان با آن چگونه برخورد خواهند.

Related Post