آموزش جمع بندی ،مطالعه و موفقیت در آزمون کنکور

آموزش جمع بندی ،مطالعه و موفقیت در آزمون کنکور

در روزهای پایانی باید آموزش جمع بندی ،مطالعه و موفقیت در آزمون کنکور  را با کیاست انتخاب کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. در حقیقت روزهای آخر کنکور، گام های نهایی داوطلب برای موفقیت می باشد که باید با اتحاذ مناسب آموزش جمع بندی ،مطالعه و موفقیت در آزمون کنکور  به کامیابی لازم برسد. نتیجه مطلوب حاصل نمی شود مگر با اجرای روش مناسب که در اینجا شیوه یا روش سه روز یک بار پیشنهاد می شود

شیوه جمع بندی ،مطالعه و موفقیت در آزمون کنکور

نمونه آموزش جمع بندی ،مطالعه و موفقیت در آزمون کنکور

قبل از شرح روش سه روز یک بار به نمونه افرادی که با این کار شاخص شده و در کنکور رتبه برتر داشتند اشاره می کنیم و اینکه این نفرات برتر چه برنامه ای داشتند:

– الهام احسامی مقدم رتبه ۳ کنکور سراسری

روش ۳ روز یک‌ بار را مشابه همه اجرا می‌کردم اول یک امتحان می‌دادم آن‌ را تصحیح می‌کردم و جاهایی که اشتباه داشتم را مرور می‌کردم فقط کار ثابتی که انجام می‌دادم این بود که یک سری درس‌ها را در آن ۲٫۵ روز بعدی گنجانده بودم که فارغ از نتیجه‌ی آزمونم هر روز مرور می‌کردم مثل دینی.

۲- حامد چوقادری رتبه ۳ کنکور سراسری

در دوران جمع‌بندی (چهار هفته‌ی پایانی) هر هفته ۳ کنکور از کتاب زرد اختصاصی را به‌صورت آزمون، در مدرسه و یا در مرکز کانون قلم‌چی شهرضا همراه با سایر دوستانم به صورت رسمی برگزار می‌کردیم و برایمان خیلی مهم بود که به صورت رسمی و جدی این آزمون‌ها را بدهیم. در این دوران سعی داشتم با تست‌زدن دروس را دوره کنم و کم‌تر مطالعه‌ی تشریحی داشتم و هم‌چنین در این دوران تعدادی از سؤالات عمومی و ریاضی و فیزیک رشته‌ی تجربی را نیز از خود آزمون گرفتم. این دوران خیلی برایم مفید بود و کمک کرد به تسلط بالایی برسم و با آرامش خیلی بیشتری آزمون‌های پایانی و کنکور را سپری کنم.

چرا آموزش جمع بندی ،مطالعه و موفقیت در آزمون کنکور ؟

سوالی که بعضی از کنکوری ها می پرسند این است که چه لزومی به شیوه جمع بندی ،مطالعه و موفقیت در آزمون کنکور وجود دارد و چرا نباید به جای جمع بندی به مطالعه مباحثی بپردازیم که تا کنون آن‌ها را مطالعه نکرده‌ایم؟

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه عربی برای کنکور

دقت داشته باشید که در این ایام باقی مانده بهترین کار این است که به جای مطالعه مباحثی که تا کنون آن‌ها را نخوانده اید دروسی که قبلا مطالعه کرده اید را جمع بندی کنید. در این زمان محدود شما نمی توانید مباحث جدید را به خوبی یاد بگیرید، چه بهتر که تمام تلاش خودتان را بکنید تا زحمات شما به هدر نرود و به ماندگاری آن‌ها کمک کنید. سال‌های اخیر کنکور نشان داده افرادی که به موفقیت های بزرگ در کنکور رسیدند در این ایام تمام تمرکز خود را بر روی مرور دانسته‌های خود گذاشته و آن ها را به خوبی در ذهن خود تثبیت کردند.

 

روش جمع بندی به صورت سه روز یکبار

در این روش که مدت‌های زیادی مورد استفاده قرار گرفته و نتایج خوبی هم داشته است داوطلبان در یک نیم روز یعنی از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر یک سری از کنکور های سراسری سال های گذشته را از خود امتحان می گیرد و در ۲٫۵ روز باقی مانده به مرور درس‌ها و رفع اشکال می پردازد. به این شکل که ۲٫۵ روز باقی مانده تبدیل به ۵ نیم روز مجزا می شود و داوطلب در هر نیم روز موظف است یکی از درس های عمومی و یکی از درس های اختصاصی را مطالعه کند. در این روش شما درس ها را فراموش نمی کنید و در هر سه روز یک بار مجدد درس ها برای شما دوره خواهد شد.

نکات کلیدی جمع بندی به روش سه روز یکبار

– در این روش شما در هر ۳ روز ۳ مرتبه درس ها را مرور می کنید. یک مرتبه در هنگامی که در حال برگزاری آزمون از خود هستید. یک مرتبه زمانی که آزمون را تحلیل می کنید و پاسخنامه تشریحی را مطالعه می کنید و یک مرتبه هم در آن ۲٫۵ روز باقی مانده که به مطالعه نکات و خلاصه و یا حل تست برای درس‌های مختلف می پردازید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری

– بهترین زمانی که می توانید برای جمع بندی دروس اختصاص دهید حداقل ۳ هفته و حداکثر ۶ هفته است (سه بازه دو هفته ای).  شما در این مدت با روش جمع بندی سه روز یک بار می توانید حداقل ۱۱ آزمون سراسری سال های اخیر را به طور موشکافانه بررسی کنید. آزمون‌هایی که دارای سوالات استاندارد هستند و شما را برای بار مجدد با سوالات آزمون سراسری آشنا می کنند.

– دقت داشته باشید در هنگام برگزاری آزمون‌ها از خود مانند روز کنکور سراسری برخورد کنید. دقیقا با همان لباس ها و در پشت میز سوالات را پاسخ دهید.

– مناسب ترین سوالات برای دوره جمع بندی سوالات کنکور های سراسری داخل و خارج از کشور سال های گذشته هستند. از تست های مبحثی در این زمان دوری کنید بهتر است که سوالات به صورت جامع و به سبک کنکور باشد.

– در کنار جمع بندی درس‌ها به روش سه روز یکبار می توانید ۲ درس را به انتخاب به طور کامل مطالعه کنید. درس هایی مثل زیست شناسی که از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده و یا دین و زندگی که درسی با قابلیت کسب درصد عالی است.

شما از ۱۰ خرداد تا قبل از کنکور با روش سه روز یک بار خواهید توانست بیش از ۱۱ آزمون سراسری ( داخل و خارج از کشور) را بررسی کنید.

توجه به آموزش جمع بندی ،مطالعه و موفقیت در آزمون کنکور

بعضی از داوطلبان که درس ها را خیلی خوب مطالعه کرده‌ و برای کسب رتبه های عالی خیز برداشته‌اند می‌تواند به صورت ۲ روز یک بار آزمون‌ها را برگزار کنند به این ترتیب تعدا آزمون های سراسری بیشتری را بررسی خواهید کرد. کاری که خیلی از رتبه برترهای سال‌های گذشته انجام دادند و نتیجه مطلوبی گرفتند.

مقاله مشابه جمع بندی کنکور:

اهمیت ماههای پایانی کنکور

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.