X

آموزش بازاریابی در یوتیوب

استراتژی بازاریابی در یوتیوب، یوتیوب مارکتینگ Youtube Marketing یا آموزش بازاریابی در یوتیوب به عنوان یک تخصص و مهارت برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی مطرح است و برندهای کوچک و بزرگ تلاش می کنند تا از این علم برای رشد و توسعه کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی و دوام در بازار پر رقابت فضای مجازی بهره ببرند.

کسب و کارهای اینترنتی به دلیل وجود رقابت شدید در بازار برای نیل به موفقیت از تمام روش ها و ابزارهای موجود برای دیده شدن ، افزایش فروش ، برند شدن و افزایش کسب درآمد آنلاین استفاده می کنند. یکی از این ابزارهای تاثیرگذار و پرطرفدار برای کسب و کارها ویدیو می باشد که بیشتر از متن و تصویر خواهان دارد و بسترش در یوتیوب به صورت کامل فراهم است.

به دلیل اهمیت و جایگاه بازاریابی ویدیویی در کسب و کار ، در این مقاله سایت پول یابی به آموزش بازاریابی در یوتیوب و چگونگی اجرای درست و بهینه آن پرداخته می شود.

آموزش بازاریابی در یوتیوب

اغلب کارشناسان و فعالان بازاریابی اینترنتی معتقدند ویدیو خیلی بیشتر از تصویر و متن تأثیرگذار است و به همین دلیل یوتیوب که بستر مهمی برای بازاریابی ویدیویی است، می‌تواند کارایی شگفت انگیز و بی‌نظیری برای کسب و کارهای آنلاین  داشته باشد و برند را در سراسر ایران و جهان مشهور و معروف کرده و کاری کند که فروش چندین و چند برابر شود.

زمانی که یوتیوب شروع به کار کرد، کمتر کسی تصور می‌کرد که این شبکه‌ اجتماعی ویدیویی به یکی از مهمترین بسترها برای بازاریابی و فروش اینترنتی تبدیل شود. روند رشد یوتیوب در حدی بود که توسط گوگل خریداری شد و به تنهایی به یک موتور جستجوی انواع فیلم‌ها تبدیل شد. بسیاری از افراد فعال در حوزه‌ کسب و کار به مارکتینگ درون یوتیوب می‌پردازند که امروزه به آن یوتیوب مارکتینگ می‌گویند.

تاریخچه یوتیوب

یوتیوب در سال ۲۰۰۵ به عنوان یک پلتفرم در زمینه اشتراک‌گذاری ویدیو توسط سه کارمند به نام‌های چاد هرلی، استیو چن و جاوید کریم که پیش از آن در شرکت پی پل کار می‌کردند تأسیس شد. در حال حاضر مدیر عاملی این مجموعه را خانم سوزان دایان ووجیتسکی در دست دارد. دفتر مرکزی یوتیوب در سان برونو ایالت کالیفرنیا قرار دارد. در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ کارمند برای این مجموعه کار می‌کنند.

یوتیوب در سال ۲۰۱۶ توسط کمپانی گوگل خریداری شد. این رسانه، در مدت زمان کمتر از ده سال به تعداد یک میلیارد کاربر در ماه رسیده است و راههای استفاده از ویدیوها را تغییر داده و آن را بسیار آسان کرد. در حال حاضر یوتیوب روزانه بیش از ۳۰ میلیون بازدید کننده دارد و در هر دقیقه تقریبا ۵۰۰ ساعت فیلم بارگذاری می‌شود.

در آخرین تحقیقات مشخص شده ، محبوبیت یوتیوب به قدری بالا است که پس از گوگل به عنوان دومین وب‌سایت پرطرفدار جهان شناخته می‌شود. یوتیوب هزاران شغل جدید ایجاد کرده است. ده سال پیش کسی نمی‌توانست به صورت زنده شاهد بازی‌های ویدیویی باشد اما این روزها افرادی هستند که درآمدهای بالا و متنوعی از این طریق به دست می‌آورند.

محبوبیت وب‌سایت یوتیوب موجب شده تا کاربران علاقه عجیبی به یوتیوب مارکتینگ داشته باشند و بخواهند از این سرویس در راستای افزایش فروش محصولات و رشد و توسعه کسب و کار آنلاین خود استفاده کنند.

اهمیت یوتیوب برای کسب و کارها

درباره ضرورت فراگیری دوره  آموزش بازاریابی در یوتیوب همین بس که گفته شود، یوتیوب دومین وب‌سایت پرطرفدار جهان بعد از گوگل است. به همین دلیل ، حضور در چنین وب‌سایت پرطرفدار و پربازدیدی موجب می‌شود که به چشم تعداد زیادی از کاربران بیایید و بتوانید به عنوان یک برند مطرح و شناخته‌شده کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

آنچه مسلم است، بازاریابی اینترنتی محتوا، آن هم از نوع محتوای ویدیویی آینده بسیار درخشان و پررونقی دارد. بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها تمام تلاش و کوشش خودشان را می‌کنند بازاریابی ویدیویی را یاد بگیرند تا بتوانند اعتماد به نفس لازم برای حضور جلوی دوربین را پیدا کرده و با سخنان خود مخاطب را به سمت محصولات و خدمات خود جلب و جذب کنند.

در دنیای تجارت ، یک برند عالی، برندی است که همه جا حضوری فعال و تاثیرگذار داشته باشد. بعضی از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها بر این باورند همین که در اینستاگرام و تلگرام حضور دارند، دیگر همه چیز عالی است و هیچ کم و کسری وجود ندارد. در حالی که یک کسب و کار آنلاین برای افزایش کسب درآمد اینترنتی در کنار وب‌سایت خود، به حضور در اینستاگرام ، تلگرام، یوتیوب، پینترست و غیره نیاز دارد.

نکته آخر اینکه، یوتیوب برای کاربران کاملاً رایگان است و برای ساخت حساب و آپلود کردن ویدیو در آن نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.

آمارهای مهم در مورد یوتیوب

آمار و ارقام زیادی در مورد یوتیوب منتشر می شود که دانستن این آمار می‌تواند به شما کمک کند که آگاه شوید این رسانه اجتماعی تا چه حد ارزش و اهمیت دارد و تا چه اندازه می‌تواند به رشد و پیشرفت کسب و کار و افزایش کسب درآمد از اینترنت کمک شایانی کند.

تعداد کاربران فعال ماهانه یوتیوب بر اساس آخرین آمارها بیش از ۲ میلیارد نفر است.

آخرین تحقیقات نشان داده تعداد کاربران فعال روزانه یوتیوب بیش از ۳۰ میلیون نفر است.

تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار کاربر برای خرید اشتراک YouTube TV پول پرداخت کرده‌اند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تا به حال بیش از ۵ میلیارد ویدیو در این رسانه اجتماعی منتشر شده است.

هر روز در رسانه ویدیویی یوتیوب، کاربران به صورت میانگین ۵ میلیارد ویدیو تماشا می‌کنند.

ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب و کار اینترنتی جالب باشد که بدانند به صورت میانگین در طول یک روز، بیش از یک میلیارد ویدیو از طریق موبایل در یوتیوب پخش می‌شود. بنابراین کاربران تمایل زیادی به استفاده از موبایل جهت ورود به یوتیوب دارند.

به صورت میانگین در هر دقیقه، ۵۰۰ ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می‌شود.

۶۲ درصد کسب و کارهای اینترنتی از یوتیوب جهت یوتیوب مارکتینگ استفاده می‌کنند.

۶۲ درصد از کاربران یوتیوب، مرد و ۳۸ درصد زن هستند.

۷۰ درصد از زمان تماشای ویدیو در رسانه یوتیوب مربوط به موبایل است.

۹۵ درصد از جمعیت جهانی اینترنت ویدیوهای یوتیوب را تماشا می‌کنند.

می گویند یوتیوب در چهار فصل سال مجموعاً حدود ۴٫۷ میلیارد دلار درآمد دارد.

اکنون با این آمارها ، یوتیوب مارکتینگ ارزش آن را دارد که برایش وقت بگذارید و روی تولید محتوای ارزشمند آن کار کنید.

استراتژی بازاریابی در یوتیوب

تا اینجای مقاله آموزش بازاریابی در یوتیوب سعی شد تا دلایل منطقی اهمیت یوتیوب مارکتینگ یا بازاریابی در یوتیوب شرح داده شود و اینکه این شبکه اجتماعی می تواند هر کسب و کاری را دچار تحول اساسی کند. در ادامه آموزش بازاریابی در یوتیوب به بحث استراتژی یا راهبرد بازاریابی در یوتیوب به صورت گام به گام پرداخته می شود.

به طور کلی استراتژی بازاریابی در یوتیوب به صورت گام به گام عبارتند از:

۱- ایجاد حساب کاربری تجاری در یوتیوب

در یوتیوب برای مشاهده ویدیو نیازی به داشتن اکانت ندارید اما برای آپلود و تعامل با کاربران نیاز به ساخت اکانت دارید. پس از ساخت اکانت، باید اطلاعات کسب‌وکار خود را در پروفایلتان قرار دهید. در یوتیوب به هر کاربر با توجه به نام کاربری او، یک کانال و URL اختصاص داده می‌شود تا افراد بتوانند با استفاده از لینک مستقیم به کانال شما متصل شوند.

پس اولین گام برای بازاریابی در یوتیوب ، ایجاد یک حساب کاربری در این شبکه اجتماعی ویدیویی است. البته توجه کنید که باید حساب کاربری از نوع تجاری یا اصطلاحاً «Brand Account» باشد. کار ایجاد اکانت چندان سخت هم نیست چون با حساب گوگل خودتان می‌توانید در یوتیوب ثبت نام کنید.

اگر حساب کسب و کار اینترنتی یا تجاری ایجاد کنید، این اجازه به شما داده می‌شود که به صورت همزمان چندین نفر به حساب متصل شوند. همچنین با استفاده از حساب تجاری می‌توانید چندین کانال در یوتیوب ایجاد کنید. این از ظرفیت های حساب های تجاری یوتیوب می باشد.

۲- شخصی سازی پروفایل یوتیوب

برای شخصی سازی کانال خود، به نماد آواتار خود در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی رفته و بر روی آیکون تنظیمات (setting) کلیک کنید. سپس بر روی ساخت کانال جدید ( Create a new channel) کلیک کنید. می توانید در قسمت نام خود از نام برندتان استفاده کنید و یا بر روی گزینه Use a business or other name کلیک کنید و نام برند خود را در آن قسمت بنویسید.

۳- شناخت مخاطبان خود

اگر قصد دارید کسب و کار خود را در یوتیوب راه اندازی و شروع کنید و یا اینکه به تازگی این کار را انجام داده‌اید. باید زمان بگذارید و مخاطبان خودتان را تجزیه و تحلیل کنید و برای شناخت درست آن‌ها برنامه ریزی داشته باشید. ضمن اینکه یادگیری آموزش بازاریابی در یوتیوب هم را باید کامل فرا بگیرید تا مانند افراد حرفه ای وارد بازار شوید.

تجزیه و تحلیل مخاطبان شامل اطلاعات کمی (چند درصد از مخاطبان شما در کجا زندگی می‌کنند به عنوان مثال تقریباً ۱۵ درصد از ترافیک یوتیوب به آمریکا تعلق دارد)، محدوده سنی اکثر کاربران (۸۱ درصد از کاربران یوتیوب ۱۵ تا ۲۵ ساله هستند) و اولویت بازدید(۷۰ درصد زمان تماشا مربوط به موبایل است) باشد.

تا جایی که امکان دارد، اطلاعات کمی در مورد کانال یوتیوب خود جمع آوری کنید. در صورتی که کانال کسب و کار یا تجاری در یوتیوب بسازید، یک زبانه به نام Analytics در اختیار شما قرار می‌گیرد. این قابلیت یوتیوب شباهت زیادی به اینستاگرام دارد.

در صورتی که یک کانال در یوتیوب دارید می‌توانید از آن برای شناخت مخاطبان خود استفاده کنید. این زبانه یا تب، زمان تماشای ویدیوهای شما توسط مخاطبان و آمار مربوط به کاربران علاقمند به شما را نشان می‌دهد.

۴- تحقیق در مورد رقبا

یوتیوب مانند سایر رسانه‌های اجتماعی، یک فضای رقابتی است و هر جایی که پای رقابت در میان باشد، برای رسیدن به موفقیت باید از آنالیز رقابتی در رسانه‌های اجتماعی کمک بگیرید. وقتی بتوانید با دید رقابتی کانال یوتیوب خود را تجزیه و تحلیل کنید می‌توانید فرصت‌های موجود را خیلی خوب ببینید و سریع‌تر به موفقیت برسید. برای تجزیه و تحلیل رقبای خود لازم است به موارد زیر توجه کنید:

ابتدا رقبای خودتان را شناسایی کنید: وقتی صحبت از رقابت به میان می‌آید، کسی موفق است که رقبای خودش را به خوبی بشناسد. سه تا پنج رقیب اصلی خودتان را شناسایی کنید. برای این کار ببینید که مهم‌ترین کلمات کلیدی کسب و کارتان چیست و پنج برند اول را به عنوان رقیب خود بشناسید.

از آنالیز سوآت یا SWOT غافل نشوید: این آنالیز به شما این امکان را می‌دهد که نقاط قوت و ضعف کسب و کارتان را بشناسید و بتوانید به تهدیدها و فرصت‎هایی که پیش روی کسب و کارتان وجود دارد پی ببرید.

۵- یادگیری از کانال‌های موفق

اگر گردشی در یوتیوب داشته باشید پس از مدتی با کانال‌های زیادی مواجه می‌شوید که مورد علاقه شما هستند. یک بررسی روی کار کانال‌های موفق یوتیوب انجام دهید و ببینید که از چه روش‌ها و نگرش‌هایی استفاده می‌کنند. سعی کنید که هر هفته موفق‌ترین کانال‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و نکات برجسته این کانال‌ها را یادداشت و از آن‌ها استفاده کنید.

به این نکته توجه کنید که حتماً لازم نیست که این ویدیوها نکته خاص و منحصر به فردی برای شما و کسب و کارتان داشته باشند. کافی است ببینید ویدیوها دارای فضای صمیمی و ناگهانی ، جذاب‌تر هستند یا بهتر است ویدیوهای خود را در یک فضای رسمی ضبط کنید؟ بهترین مدت زمان برای ویدیوهای شما چقدر است؟

سعی کنید روش‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام روش برای شما و مخاطبان شما بهتر است. البته الگو گرفتن از کانال‌های موفق هم در موفقیت شما تأثیر زیادی دارد.

۶- بهینه سازی ویدیوها برای بازدید بیشتر

یوتیوب یک موتور جستجوی ویدیویی است و عملکرد آن دقیقاً شبیه موتور جستجوی گوگل است. به این معنا که، اگر می‌خواهید در یک کلمه کلیدی خاص به رتبه اول یوتیوب تبدیل شوید و ویدیوی شما به عنوان اولین ویدیو به کاربران نمایش داده شود، باید ویدیوهای خود را بهینه‌سازی کنید. ویدیوهای یوتیوب بر اساس معیارهای مختلفی مانند کلمه کلیدی، عنوان و توضیحات رتبه‌بندی می‌شوند.

اگر قصد دارید که در یوتیوب به برتری دست یابید باید ویدیوهای خود را با الگوریتم گوگل سازگار کنید. سازگاری با این الگوریتم به شما کمک می‌کند که ویدیوها و محتوای شما در این رسانه اجتماعی بهتر و بیشتر دیده شود. برای رسیدن به بازدیدهای بیشتر در رسانه ویدیویی یوتیوب باید گام‌های زیر را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید:

– انتخاب عنوان خوب برای ویدیو

یک توضیح مناسب در مورد ویدیوی خود بنویسید و سعی کنید از کلمه کلیدی در آن استفاده نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که امکان استفاده از هشتگ در یوتیوب هم وجود دارد و می‌توانید از این قابلیت هم بهترین استفاده ممکن را ببرید.

– استفاده از اصطلاحات تخصصی یوتیوب

استفاده از کارت‌ها، صفحات پایانی، تبلیغات ویدیویی و واترمارک‌ها را فراموش نکنید. این موارد اصطلاحات تخصصی یوتیوب هستند.

– کمک گرفتن از بازدیدکنندگان

به بازدیدکنندگان یادآوری کنید که محتواها و ویدیوهای شما را لایک کنند، آن‌ها را به اشتراک بگذارند و مشترک کانال یوتیوب شما شوند.

۷- توجه به زمان بندی ویدیوها

کاربران ۱۸ تا ۳۴ ساله بر این باور هستند که یوتیوب توانسته است جای تلویزیون را بگیرد و این بدان معنا است که تنها آپلود کردن ویدیوها در یوتیوب مهم نیست، بلکه باید به زمان آپلود کردن آن‌ها هم توجه کرد. باید تلاش کنید که ساعتی را برای انتشار ویدیوهای خود در یوتیوب انتخاب کنید که همه کاربران منتظر شما باشند. یوتیوب از این نظر شباهت زیادی با اینستاگرام دارد.

برای اینکه بفهمید مخاطبان شما در چه ساعاتی از شبانه روز بیش از ساعات دیگر فعال و آنلاین هستند باید به بخش Analytics مراجعه کنید تا متوجه این مسئله شوید. سعی کنید تمرکز خود را برای انتشار محتوا روی این بخش بگذارید. همچنین ابزارهای مختلفی برای زمان‌بندی محتوا و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله یوتیوب وجود دارد که می‌توانید از این ابزارها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

۸- بهینه سازی کانال خود برای یوتیوب مارکتینگ

اگر می‌خواهید بازاریابی در یوتیوب را به صورت اصولی و ساختارمند انجام دهید، باید کاری کنید که کاربران بتوانند به آسانی شما را پیدا کنند و به شما دسترسی داشته باشند. برای دسترسی آسان لازم است کانال خود را بهینه‌سازی کنید. برای بهینه‌سازی کانال خود اقدامات زیر توصیه می شود:

– پروفایل یوتیوب خودتان را کامل کنید و بخش توضیحات کانال، آیکون کانال، هنر کانال (فضای بنری برای خوش‌آمدگویی به کانال) را به بهترین شکل ممکن تکمیل کنید.

– لینک سایر رسانه‌های اجتماعی را به بنر خود اضافه کنید.

– یک تریلر برای کانال خود بسازید. این تریلر به شما اجازه می‌دهد که برندتان را به بازدیدکنندگان جدید معرفی کنید.

– ویدیوهای خود را در قالب لیست پخش مرتب و سازمان‌دهی کنید.

– کپشن و ترجمه را به ویدیوهای خودتان اضافه کنید.

۹- همکاری با سایر حساب‌ها و افراد تأثیرگذار

یکی از بهترین راه‌ها برای معروف کردن برند و بالا بردن تعداد مشترکان خود، استفاده از افراد و کاربران تأثیرگذار است. به عنوان مثال یک فرد تأثیرگذار در یوتیوب می‌تواند کاری کند که بخش زیادی از کاربران مشترک کانال شما شوند و وقتی این اتفاق افتاد برند شما برای بسیاری از این افراد، معروف و شناخته‌شده می‌شود.

۱۰-  تجزیه و تحلیل ، مهم ترین اولویت همیشگی

با استفاده از بخش تجزیه و تحلیل یا Analytics می‌توانید بفهمید که آیا دارید مسیر را درست می‌روید یا باید مسیر خودتان را تغییر دهید و راه دیگری برای رشد و پیشرفت کسب و کارتان انتخاب کنید. بازاریابی در یوتیوب برای هر کسب و کاری اهمیت دارد و ابزار تجزیه و تحلیل در آن موجب می‌شود که بتوانیم عملکرد موفق‌تری در این رسانه اجتماعی داشته باشیم.

زمینه فعالیت در یوتیوب

در آموزش بازاریابی در یوتیوب به این نکته مهم توجه کنید که دو راه برای موفقیت و کسب درآمد اینترنتی در یوتیوب در پیش رو دارید، که شامل ۱- تولید ویدیوهای سرگرم کننده و ۲- تولید ویدیوی آموزشی می باشد. در یوتیوب محدودیتی برای مدت زمان ویدیوی شما وجود ندارد. افراد حتی ویدیوی دوره آموزشی کاملی به اندازه سه ساعت را نیز به اشتراک گذاشته‌اند.

برای بازاریابان اینترنتی، اشتراک گذاری محتوای طولانی از طریق ویدیو راهی موثر است، بخصوص اگر مخاطب علاقه‌ای به متن‌های خواندنی نداشته باشد. مثلا می‌توانید پست‌های وبلاگ خود را به ویدیوهای آموزشی تبدیل کنید، از کانال‌ها و رسانه‌های اجتماعی دیگر برای سوق دادن کاربر به کانال یوتیوب خود استفاده کنید و با قرار دادن تیزرهای کوچک فالوور خود را مشتاق دیدن ویدیو کامل در یوتیوب کنید.

نکته مهم در تولید ویدیو و فعالیت در یوتیوب این است که، کار را برای خود پیچیده نکنید. نیاز به تجهیزات با کیفیت بالا برای ضبط یا ادیت ویدیو ندارید. چند قدم از افراد دیگر جلو بیفتید و فقط جلوی وب کم قرار بگیرید و هرچیزی که می دانید را آموزش دهید.

تبلیغات ویدیویی در یوتیوب

در نهایت ممکن است بخواهید از تبلیغات ویدیویی در یوتیوب استفاده کنید. با توجه به نوع تبلیغ، می‌توانید انتخاب کنید که بیننده بتواند تبلیغ شما را بعد از چند ثانیه ببندد یا یوتیوب تمام آن را نشان دهد. استراتژی‌ها برای کسب‌وکارهای مختلف متفاوت است. از اینکه راه‌‎های مختلف را امتحان کنید نترسید. از تست A/B استفاده کنید و ببینید کدام روش بهتر جواب می‌دهد و کدام نتیجه خوبی ندارد.

خلاصه اینکه ، تبلیغ کسب و کارتان در یوتیوب می‌تواند چشم اندازی به شما دهد که چه چیزی نتیجه بهتری می‌دهد. پس، از صرف زمان و هزینه برای ویدیوهای خود در یوتیوب نترسید که پشیمان نخواهید شد.

شیوه تبلیغات در یوتیوب

از آنجایی که کاربران به صورت رایگان از یوتیوب استفاده می‌کنند، چندین راه برای تبلیغات در یوتیوب به وجود آمده است:

– تبلیغات درون ویدیویی که قبل، حین یا بعد از ویدیو پخش می‌شوند و بعد از ۵ ثانیه کاربران می‌توانند آن را ببندند. زمان این تبلیغات می تواند ۳۰ ثانیه باشد.

– تبلیغاتی که در زمان جستجوی کاربر نمایش داده می‌شوند. این تبلیغات می‌توانند کوتاه‌تر یا بلندتر از ۳۰ ثانیه باشند.

– تبلیغاتی که ۶ ثانیه یا کمتر هستند و کاربران نمی‌توانند آن‌ها را ببندند. این تبلیغات نیز قبل، حین یا بعد از ویدیو نمایش داده می‌شوند.

– تبلیغاتی که فقط در تلفن‌های همراه نمایش داده می‌شوند. این تبلیغات در وبسایت و اپلیکیشن‌های شریک یوتیوب نشان داده می‌شوند.

شیوه تعامل با دیگران در یوتیوب

روش‌های مختلفی برای تعامل با سایر کاربران یوتیوب وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

– نظرات :

تعامل با کاربرانی که درباره ویدیوی شما کامنت می‌گذارند، موجب افزایش ترافیک تعامل ویدیوی شما می‌شود.

– اشتراک :

باید دائما بینندگان را به عضویت در کانال خود ترغیب کنید. در این صورت با هر آپلود جدید، برای کاربران شما نوتیفیکیشن می‌رود. این کار موجب افزایش ترافیک تعامل شما و افزایش تعداد بازدیدها می‌شود. بسیاری از برندهای محبوب در آغاز و یا پایان ویدیوهای خود، مشترک شدن را به بیننده یادآوری می‌کنند.

– لیست پخش :

محتواهای مرتبط ، با استفاده از لیست پخش مرتب می‌شوند. همچنین لیست پخش مرتبط در زیر محتوای ویدیوی نشان داده می‌شود تا کاربران بتوانند از ویدیوهای هم موضوع شما مطلع شوند.

– اشتراک گذاری :

کاربران می‌توانند ویدیو را در برخی از شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک گذارند.

– نشان تایید کانال :

کانال شما با جذب ۱۰۰۰۰۰ مشترک می‌تواند درخواست تایید از یوتیوب دهد. در صورت قبول درخواست، نشان کوچکی در کنار نام کانال شما قرار می‌گیرد.

شناخت ویدیوهای پر طرفدار یوتیوب

ویدیوهای پرطرفدار و یا پربازدید ، ویدیوهایی هستند که در مدت کوتاهی بازدید بالایی پیدا می‌کنند و کاربران زیادی با آن تعامل دارند. این ویدیوها در صفحه اصلی یوتیوب در بخش Trending نمایش داده می‌شوند.

برای برندها، هدف تولید ویدیوهای پرطرفدار نیست. اگرچه با وایرال شدن یکی از ویدیوهای برند شما، در بخش ترند قرار گرفته و نام شما در معرض دید افراد زیادی قرار می‌گیرد اما این به معنای تولید ویدیوهایی با محتوای مخالف استراتژی برند شما نیست. برخی ویدیوها محتواهایی دارند که ممکن است به سرعت بازدید بالایی به دست آورند اما به همان سرعت هم تاریخ گذشته می‌شوند.

سخن پایانی آموزش بازاریابی در یوتیوب

آموزش بازاریابی در یوتیوب و شیوه اجرای آن، یکی از جنجالی ترین مسائل و موضوعاتی است که سرمایه داران و بازاریاب های بزرگ، در پی یادگیری  تکنیک ها و ترفندهای آن هستند. تولید ویدیوهای خاص و جهانی شدن هدف اصلی همه کاربران این شبکه اجتماعی است.

با بیش از دو میلیارد کاربر منحصر به فرد که هر روز نزدیک یک میلیارد ساعت ویدیو تماشا می کنند، شبکه اجتماعی یوتیوب یک بستر عالی برای بازاریابی اینترنتی جهت معرفی برند و افزایش کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود. حال این بستر مناسب را به ماهیت جذاب ویدئو در بازاریابی اضافه کنید که می تواند برگ برنده شما باشد.

نکته آخر اهمیت آموزش بازاریابی در یوتیوب این است که این نوع بازاریابی ویدئویی به بازاریابان کمک می کند تا میزان بازدید، یافتن ایده های خاص برای تولید محتوای قوی تر ، فروش بیشتر و افزایش کسب درآمد از اینترنت را محقق کنند. لذا تردیدی وجود ندارد که استفاده از یوتیوب برای دستیابی به همه این اهداف و حتی اهداف دیگر به کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند. بازاریابان اینترنتی و همچنین صاحبان برندهای تجاری هرگز نباید از این بستر تبلیغی پولساز غافل شوند و باید نهایت فایده را از آن ببرند.

سایت پول یابی:
Related Post