X

راهکارهای حضور تجاری موفق در شبکه های اجتماعی

در آموزش بازاریابی اینترنتی بر داشتن ایده و راهکارهای حضور تجاری موفق در شبکه های اجتماعی به عنوان کلید کامیابی و موفقیت تاکید می شود. کسب درآمد اینترنتی فقط به داشتن وبلاگ و سایت نیست، بلکه برندهای تجاری باید از شبکه های اجتماعی پرمخاطب به دلیل حضور کاربران و مشتریان هدف به عنوان یک ابزار کارآمد استفاده کنند. برندی موفق است که از تمام ابزارهای در دسترس نهایت استفاده را برای رشد و توسعه کسب و کار و افزایش کسب درآمد از اینترنت استفاده کند.

یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت در کسب درآمد اینترنتی و حضور تجاری موفق داشتن ، ارائه ایده های جذاب و تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی است. منظور از ایده ، طرح و راهکاری ساده و دم دستی می باشد که هر کسی می تواند از آنها نهایت بهره و استفاده را ببرد. در این مقاله سایت پول یابی به ایده های ملموس و کاربردی و راهکارهای حضور تجاری موفق در شبکه های اجتماعی پرداخته می شود.

راهکارهای حضور تجاری موفق در شبکه های اجتماعی

ایده Ideas همان راه‌حل خلاقانه برای یک مشکل خاص است. انسان هر جا احساس نیاز کند و چالشی را سر راه خود ببیند دست به ایده‌پردازی می‌زند. این روند از ابتدای حیات و تمدن بشری شروع شده و تا همیشه ادامه دارد. ایده می‌تواند شامل یک مفهوم جدید (مانند اختراع چرخ) یا ترکیب مفاهیم از قبل شناخته شده (مثل روشن کردن آتش) باشد. در کسب و کار اینترنتی ایده جایگاه خاص و ویژه ای دارد.

برای حضور تجاری موفق در شبکه های اجتماعی باید دارای ایده ناب و تاثیرگذار بود. خیلی از افراد تصور می کنند که با ساخت یک اکانت مشترک در شبکه های اجتماعی و اشتراک گذاری محتوای منتشر شده سایت خود در آن ، می توانند توسط شبکه های اجتماعی بازاریابی اینترنتی خوب و تاثیرگذاری داشته باشند.

این افراد انتظار دارند که با این روش های ساده و تکراری، مخاطبان تمام پست های آن ها را ببینند و لایک کنند و محصولاتشان را بخرند، که البته تصور کاملا بیهوده ای است. اگر می خواهید در موضوع بازاریابی در شبکه های اجتماعی موفق باشید باید حضور پر رنگ و خاصی در آن ها داشته باشید و  قبل از هر چیزی به نیاز مخاطبان توجه کنید. ببینید مردم چه چیزی را دوست دارند تا در آن راستا فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی انجام دهید.

در واقع با زیر نظر گرفتن واکنش های مخاطبین خود نسبت به فعالیت های خود می توانید درک بهتری از نیاز آن ها داشته و به راحتی به نیازشان پاسخ دهید.

ایده های موفقیت تجاری در شبکه های اجتماعی

با توجه به مقدمه بالا درباره راهکارهای حضور تجاری موفق در شبکه های اجتماعی این سوال مطرح می شود که ، چه ایده هایی برای حضور تجاری و مالی موفق در شبکه های اجتماعی وجود دارد؟ بر اساس تجربه و نیز بررسی عملکرد برندهای تجاری مختلف، مهم ترین ایده های قابل تصور در این باره عبارتند از :

۱- کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی

به دلیل اقبال کاربران اینترنتی و حضور مخاطبان در شبکه های اجتماعی ، این رسانه ها بهترین مکان برای دیدن نظرات و دیدگاههای مخاطبان هستند. از این کانال ارتباطی می توانید با خبر شوید که آیا از برند ، کسب و کار و خدماتی که ارائه می دهید راضی هستند یا خیر؟ آیا رقیبتان را به شما ترجیح می دهند یا نه؟ اگر رقیبتان را نسبت به شما ترجیح می دهند برتری رقیبتان نسبت به شما چه هست؟

هر برند و کسب و کاری به راحتی می تواند با داشتن برنامه ای مناسب بر نظرات و تصمیمات آن ها تاثیر بگذارد. نکته جالب اینکه در سال های اخیر، مردم در شبکه های اجتماعی نسبت به قبل بسیار جدی تر شده اند و هر چیزی که در شبکه های اجتماعی می شنوند، برایشان کافی است.

به این نکته کلیدی توجه کنید که فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی مثل اینستاگرام ، فیسبوک ، توییتر، انجمن های گفتگو ، تلگرام و… می تواند به شما در جهت پیدا کردن نیاز های مخاطبان و تولید محتوا بر اساس آن نیاز ، برای رشد و توسعه کسب و کار و افزایش کسب درآمد از اینترنت کمک شایانی کند.

۲- استفاده از مشتریان خود برای تبلیغات

برندها و کسب و کارهای اینترنتی می توانند با استفاده از ترفندها و راهکارهای مناسب ، از کاربران برای تبیلغات رایگان خودشان استفاده کنند. برای نمونه شاید فرضا در شبکه اجتماعی اینستاگرام پست هایی را دیده اید که توسط کاربرانی گذاشته می شود که در محل خاصی بودند. مثلا عکسی دست جمعی در یک رستوران گرفته می شود و با عنوان « من و دوستانم » و با قرار دادن لوکیشن آن رستوران در اینستاگرام گذاشته می شود.

بیشتر افراد دوست دارند با ثبت لوکیشن خود ، مکانی که در آنجا بودند را هم معرفی کنند و بگویند ما در فلان جا بودیم. وقتی چنین روش رایگان و تاثیرگذاری برای تبلیغات وجود دارد ، چرا از این روش رایگان برای تبلیغات برندتان استفاده نکنید؟

با ثبت موقعیت مکانی خود در Google Map می توانید از این طریق برند خود را در پست هایی که کاربرانتان منتشر می کنند معرفی کنید. می توانید با یک استراتژی تبلیغاتی از این روش استفاده کنید و چه بسا ممکن است افرادی که پست هایی که با عنوان مکانی شما است را ببینند و از دیدن پیج تان استقبال کنند.

۳- استفاده درست از #هشتگ

اگر می خواهید در شبکه اجتماعی دیده شوید و به درآمد اینترنتی مناسب برسید باید اصل دیده شدن را به کار بگیرید. هر چقدر که یک پست در دید کاربران بیشتری قرار بگیرد، قطعاً فالوورها تعامل بیشتری با پست های پیج کاربر برقرار می‌کنند. برای افزایش بازدید ، راههای بسیار زیادی اعم از هزینه بر بودن و یا رایگان مثل هشتگ وجود دارد. استفاده درست از هشتگ یکی از راههای موفقیت در شبکه های اجتماعی می باشد.

در اصل هشتگ‌ ها یکسری از کلمات و واژه هایی هستند که جستجوی آنها موجب می شود محتواهای مشابه به کاربران نشان داده شود. لذا کاربرانی که به جستجوی یک محتوای خاص می پردازند می توانند از طریق قابلیت هشتگ به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. در واقع با استفاده از هشتگ‌های محبوب بازدیدکننده‌ بیشتری برای پست‌ ها جذب می شود.

در بازاریابی اینترنتی مهم ترین بخش آنالیز کلمات کلیدی است که در واقع کلمات کلیدی سودمند و مناسب کسب و کار مشخص می شود. در شبکه های اجتماعی این هشتگ ها هستند که در آنالیز و تجزیه و تحلیل موضوع، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار برندها قرار می دهند.

در استفاده از هشتگ جهت تاثیرگذاری بیشتر موارد زیر توصیه می شود:

– همیشه در پست های خود از هشتگ مخصوص برندتان استفاده کنید. ترجیحا از یک هشتگ اختصاصی برای برندتان مثل #پول_یابی یا #poolyabi استفاده کنید.

– از هشتگ های پر طرفدار درباره موضوع پست خود استفاده کنید. برای این کار می توانید از سایت HashAtIt کمک بگیرید. استفاده از هشتگ های بی ربط به موضوع کاری ، کار بسیار اشتباهی است.

۴- به چالش کشیدن مخاطبان

درست است که در شبکه های اجتماعی نمی شود با تمام مخاطبان و کاربران کسب و کارتان صحبت کنید ولی می توانید توسط راه هایی با آن ها بیشتر در ارتباط باشید. مثلا می توانید عکسی در اینستاگرام خود منتشر کنید و در آن از مخاطبان خود بخواهید به سوالاتتان جواب دهند.

از آن ها بپرسید اهل کدام شهر هستند، سن شان چقدر است، کارشان چی هست و درآمدشان چقدر است؟ با دریافت این اطلاعات ارزشمند می توانید نیاز آن ها را به خوبی برطرف کنید.

۵- راه اندازی کمپین های تبلیغاتی هدفمند

یکی از راهکارهای حضور تجاری موفق در شبکه های اجتماعی ایجاد کمپین های تبلیغاتی هدفمند می باشد. جزو آن دسته از برندهای تجاری که کمپین تبلیغاتی بی ربط با اهدافشان راه اندازی می کنند نباشید. باید کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید که مخاطبان و کاربرانتان را درگیر برندتان کند.

سعی کنید کمپین های تبلیغاتی که علاوه بر معرفی محصول در راستای اهداف تبلیغاتی و کسب و کارتان است، راه اندازی کنید. بسیاری از شرکت ها و برندهایی که کمپین تبلیغاتی دارند هدف خاصی غیر از معرفی محصول و خدمات خود، از راه اندازی آن ندارند و متاسفانه برای ادامه کار برنامه ریزی خاصی هم ندارند.

۶- صحبت با زبان مشتری

مطابق با حوزه کاری خود سعی کنید به همان شکل با مخاطبان و مشتریان احتمالی خود صحبت کنید. به یاد داشته باشید افراد در شبکه های اجتماعی خیلی کم حوصله هستند. سعی کنید با رفتار صمیمانه با مخاطبان خود از این کم حوصلگی بکاهید و با آن ها دوست شوید.

فرض کنید اسباب بازی و لوازم کودک می فروشید. با جدی و کتابی صحبت کردن مسلما نمی توانید با مخاطبان خود که گروه سنی زیر ده دوازده سال هستند، ارتباط خوبی برقرار کنید. برای تعامل با این دسته از مخاطبان باید با لحنی کودکانه و صمیمی با آن ها صحبت کنید.

این موضوع را مدنظرتان داشته باشید که هر چیزی که در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی تولید و منتشر می کنید باید هماهنگ با سلیقه و ذائقه مخاطبانتان باشد.

۷- راه اندازی مسابقه

یکی دیگر از راهکارهای حضور تجاری موفق در شبکه های اجتماعی راه اندازی مسابقه جهت درگیر کردن مخاطبان و معرفی برند و کسب و کار به گروه بیشتری از مخاطبان است.

شاید مسابقه نقاشی لامبورگینی در خاطرتان باشد. پیج لامبورگینی از کاربرانش خواست که از هر مدل لامبورگینی که دوست دارند نقاشی بکشند و در پیج خود با هشتگی خاص آن را قرار دهند. نقاشی برنده مسابقه به عنوان جایزه در پیج اصلی لامبورگینی گذاشته می شد. توسط این مسابقه پیج لامبورگینی برند خود را به افراد بسیاری معرفی کرد.

حتما برایتان این سوال مطرح می شود که چطور ممکن است؟ خیلی ساده است به لطف هشتگ هایی که کاربران در نقاشی های خود گذاشته بودند و در پیج خود قرار دادند. به همین سادگی می توانید برند خود را به تعداد زیادی از افراد معرفی کنید و در قبال آن هدیه ای برای برندگان مسابقه در نظر بگیرید که کاربران شما با اشتیاق بیشتری در مسابقه شرکت کنند.

سخن نهایی راهکارهای حضور تجاری موفق در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی منبع بزرگی برای دسترسی به مخاطبانی هستند که به طور مستمر در فضای آنلاین حضور دارند و هر روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. تبلیغات در شبکه های اجتماعی امروزه یکی از پرطرفداران‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال است.

با توجه به حضور بخش بزرگی از مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، حضور کسب و کار اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی مختلف علاوه بر فعالیت در سایت، به منظور معرفی کسب و کار خود و جذب مشتریان بالقوه بیشتر، ضرورت دارد. قرار دادن لینک شبکه‌های اجتماعی در سایت یکی از موارد الزامی برای موفقیت کسب و کارتان می‌باشد.

اگرچه ورود به شبکه های اجتماعی به عنوان یک استراتژی مهم در کسب و کار امروزی باید مورد توجه قرار گیرد اما آنچه مسلم است چگونگی تدوین یک برنامه مناسب می تواند به موفقیت این استراتژی کمک کند. به هر حال توجه به این نکته بسیار ضروری به نظر می رسد که گروه عمده ای از کسب و کارها و برندهایی که استراتژیهای مناسبی را در این شبکه ها پیاده نکرده اند با شکست مواجه شده اند . در این مقاله سعی شده است تا راهکارهای حضور تجاری موفق در شبکه های اجتماعی برای طراحی و اجرای یک استراتژی مناسب برای کسب و کارها بیان شود.

نکته آخر راهکارهای حضور تجاری موفق در شبکه های اجتماعی این است که ، از ایده های معرفی شده در این مقاله سایت پول یابی استفاده کنید. داشتن استراتژی خاص برای فعالیت در شبکه های اجتماعی، ضمن رونق دادن به کسب و کار ، موجب استمرار و افزایش کسب درآمد اینترنتی خواهد شد. سعی کنید همیشه بهترین ایده ها را در کسب و کارتان مخصوصا در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی به کار ببرید.

سایت پول یابی:
Related Post