دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی Digital marketing یکی از راهکارهای اساسی و کلیدی برای کسب درآمد از اینترنت است . موضوع دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال از مباحث گسترده و تا حدودی پیچیده در تجارت الکترونیک محسوب می شود . شرکت های زیادی در فضای مجازی هستند که به آموزش نظری و عملی این تکنیک در فضای مجازی مشغول هستند و اجرای آن مستلزم یادگیری مهارتهای بسیاری است .
نکته جالب اینکه ، با تمام پیچیدگی هایش افراد زیادی در این حیطه مشغول کسب درآمد هستند و اتفاقا درآمد بالایی دارند . شرط اصلی شروع بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ ، علاقمندی و داشتن برنامهریزی مناسب جهت فراگیری آن می باشد . می توان ادعا کرد که با فراگیری و آموزش تخصصی این مهارت اینترنتی می توانید به یک عنوان یک مشاور یا مدرس دیجیتال مارکتینگ، درآمد بسیار خوبی داشته باشید .
در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا به صورت کلی به مفهوم ، کانال ها ، مزایا و معایب بازاریابی اینترنتی بپردازم . امیدوارم مورد علاقمندان به دیجیتال مارکتینگ قرار گیرد.
تعریف بازاریابی
نخستین تعریف مارکتینگ یا بازاریابی به شکل رسمی توسط انجمن اساتید بازاریابی آمریکا در سال ۱۹۳۵ ارائه شد : بازاریابی اجرای فعالیتهایی در فضای کسب و کار است که جریان کالا و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرفکننده هدایت میکند .
تعریف لغتنامهای بازاریابی عبارت است از «فراهم کردن کالاها یا خدمات برای برآورده ساختن نیازهای مصرفکنندگان» . به بیان دیگر ، بازاریابی شامل درک خواستههای مشتری و تطابق محصولات شرکت ، برای برآورده ساختن آن نیازها و در برگیرنده فرایند سودآوری برای شرکت است .
بهترین و ساده ترین تعریف بازاریابی از طرف فیلیپ کاتلر ارائه شده که کتاب مدیریت بازاریابی او بهعنوان منبعی معتبر و مرجع جهانی برای آموزش بازاریابی معرفی میشود : « بازاریابی، علم و هنر کاوش، خلق و ارائه ارزش برای برآوردن نیازهای بازار هدف، همراه با کسب سود است . بازاریابی ما را بر آن میدارد که نیازها را شناسایی کنیم و بهترین راه برطرف کردن این نیازها را طراحی کرده و به بازار هدف ارائه دهیم . »
خلاصه تعریف بازاریابی به زبان ساده یعنی یافتن بازارهای مناسب فروش محصولات و یا سرویسهای ارائه شده ، است . بسیاری از مردم اشتباها بازاریابی را به معنی فروش و معرفی محصول به صورت تلفنی و یا حضوری در بازارها میدانند . این همسر پنداری کاملاً اشتباه است . چون بازاریابی یا مارکتینگ Marketing یک استراتژی بوده که توسط شرکت یا سازمان در جهت ارتباط با مشتری تدوین و استفاده میشود . در فرآیند بازاریابی ، مشتری و نیاز او به محصول در نظر گرفته شده و در طول عملیات بازاریابی ، مشتری از ویژگیهای مختلف محصولات و خدمات مطلع میشود .
تعریف بازاریابی اینترنتی
بازاریابی آنلاین یا اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ ، مجموعهای از فعالیتهایی است که با استفاده از فناوریهای دیجیتال ، به ویژه اینترنت انجام میشود . این روش شامل استفاده از تکنیکهایی مانند : سئو SEO یا بهینهسازی موتورهای جستجو ، تبلیغات کلیکی PPC و بازاریابی شبکههای اجتماعی برای جذب و تعامل با مشتریان بالقوه است .
گاهی به آن بازاریابی مجازی هم می گویند . در تعریفی دیگر ، به تبلیغ و فروش محصولات و خدمات به مشتریان از طریق فضای آنلاین ، بازاریابی اینترنتی یا مجازی گفته میشود . بازاریابی آنلاین یک شاخه از بازاریابی است و شامل استفاده از ابزارهای انلاینی مانند تبلیغات در گوگل، رسانههای اجتماعی، پستهای بلاگ ، پادکستها ، ویدئوهای آموزشی و … است .
این روش با استفاده از دادههای مشتریان ، تحلیل رفتار مصرف کنندگان ، روانشناسی فروش و شناسایی بازارهای هدف ، به بازاریابان کمک میکند تا به شکل بهتری با مشتریانشان ارتباط برقرار کرده و محصولات و خدمات خود را به آنها عرضه کنند .
به طور کلی بازاریابی اینترنتی بدین صورت است که با استفاده از کانالهای ارتباطی دلخواه مشتریان ، با آنها ارتباط برقرار کرده و روابط قوی و طولانی مدت ایجاد میکنید . از طریق این پایگاهها مشتری آسانتر میتواند شما و کسب و کارتان را پیدا کند .
خلاصه اینکه ، بازاریابی طیف وسیع و گستردهای از تکنیکها ، ترفندها و رسانهها را در بر میگیرد . هر شرکت ، صنعت و کسب و کاری میتواند مناسب با محصولات و خدمات خود ، از این تکنیکهای متنوع استفاده کند، تا مصرف کنندگان بالقوه بازار خود را شناسایی نماید . هدف نهایی بازاریابی ، جذب مشتری و ارائه خدمات ، محصولات و کالای تولیدی به وی می باشد .
اهداف مهم بازاریابی
همان طور که در بالا اشاره شد ، هدف اصلی بازاریابی ، رسیدن به مخاطب هدف و اطلاعرسانی درباره مزایای محصول یا خدماتتان است، تا مشتری را جذب کرده ، پرورش دهید و به مشتری وفادار تبدیل کنید .البته در نگاه کلی ، اهداف بازاریابی کسبوکارتان به صنعتی که در آن مشغول هستید ، محصول یا خدماتی که ارائه میدهید ، و آنچه که سعی دارید به آن برسید ، بستگی دارد. با این حال کسب درآمد اینترنتی با بازاریابی آنلاین یکی از اهداف اصلی مشاغل بازاریاب و صاحبان کسب و کار ایبنترنتی است .
با این حال مهم ترین اهداف بازاریابی عبارتند از :
۱- افزایش آگاهی از برند و خدمات
افزایش آگاهی از برند و خدمات ، یکی از اهداف مهم تیم بازاریابی است . برای اینکه وقتی مشتری به محصول یا خدماتی نیاز دارد ، اول اسم آن برند و شرکت به ذهنش برسد . آگاهی از برند، در واقع آشنایی فرد با نام محصول ، تصویر و ویژگیهای آن است . اگر مشتری تجربه خوبی با برندتان داشته باشد، به احتمال زیاد باز هم برمیگردد و از شما خرید میکند.
برای افزایش آگاهی از برند ، اول باید هویت و شخصیت برندتان را مشخص کنید . بعد آن را به مخاطبتان معرفی نمایید . مثلا در شبکههای اجتماعی درباره آن تبلیغ کنید . با راهکارهای زیر ، آگاهی از برندتان افزایش می یابد :
– انتشار مقالههای جذاب و سودمند در سایت و رسانه های مختلف .
– ایجاد نظرسنجی با هدف برقراری ارتباط با مخاطب و اطلاع از نظراتشان .
– ارسال پست و تولید محتوا در شبکههای اجتماعی .
– اشتراک گذاری مطالب رایگان مثل کتاب الکترونیکی ، فیلم آموزشی و غیره .
– شرکت در ایونتهای مختلف .
– انجام انواع تبلیغات .
۲- تولید سرنخ
منظور از سرنخهای با کیفیت ، افرادی هستند که به احتمال خیلی زیاد ، مشتری جدیدتان شوند . وقتی این سرنخها را شناسایی کنید ، به احتمال زیاد فروشتان را بالا میبرید . با این ترفندها ، می توانید سرنخ بیشتری تولید کنید :
– از طریق فرمهایی که در وبسایتتان میگذارید .
– ایمیلهای اطلاعرسانی که برای کاربران میفرستید .
– برقراری ارتباط با افراد مختلف در شبکههای اجتماعی .
– انجام تبلیغات ، نمونههای رایگان و انگیزههای مختلف .
– برگزاری وبینارها و ایونتها .
– تولید محتوای تخصصی و کاربر پسند .
۳- رهبری افکار و نظرات کاربران
از اهداف دیگر بازاریابی رهبری افکار در بازار است . رهبر فکر ، فرد یا سازمانی است که مردم به او اعتماد دارند و در آن زمینه ، از او پیروی میکنند . اگر کاربران و مخاطبان ، شرکت شما را به عنوان پیشگام در آن صنعت قبول داشته باشند، برای مشورت و آموزش به شرکتتان مراجعه میکنند و مسلما فروشتان بالا میرود . افزایش کسب درآمد اینترنتی از این طریق اتفاق می افتد . با راههای زیر می توان افکار را رهبری کرد :
– تولید و به اشتراکگذاری محتوای باکیفیت ، تخصصی و ارزشمند با هدف جذب مخاطب .
– مشارکت با دیگر شرکت های رهبر و تاثیرگذار .
– ارسال محتوا در وبسایتی که مخاطبان و کاربران بازدید میکنند ، مثل پستهای مهمان .
۴- افزایش ارزش مشتری
ارزش مشتری چیزی است که مخاطب باور دارد محصول یا خدماتتان ، واقعا آنقدر میارزد . اگر مشتری باور کند که محصولات و خدمات ارزشمندی را به آنها ارائه میدهید ، به احتمال زیاد مجددا برمیگردد و خرید میکند . با ارائه محصول و خدمات با کیفیت و قیمت رقابتی ، ارائه تخفیف ، و انتشار مطالب آموزشی میتوانید ارزش مشتریتان را بالا ببرید .
۵- بهبود سئو seo
سئو یا بهینهسازی سایت برای موتور جستجو یک ابزار بازاریابی دیجیتال است که شرکتها با استفاده از آن ، ترافیک وبسایت را بالا میبرند . یک هدفگذاری در بازاریابی باید تمرکز بر سئوی وب سایت باشد . هر چقدر سئوی محتوای وبسایتتان بهتر باشد ، مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد . راهکار مهم است که تولید محتوای مناسب برای سئو همواره مدنظر باشد . راههای بهبود سئو عبارت است از :
– تولید و ارسال پیوسته محتوای جدید و مرتبط با کسب و کار در وبسایت .
– ارائه اطلاعات مفید و تاثیرگذار به مشتری .
– بهینهسازی اصولی وبسایت برای موتورهای جستجو .
– لینک سازی اعم از بک لینک و لینک سازی داخلی .
– رفع مشکلات و ایرادات سایت .
۶- فعالیت و حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی
شبکههای اجتماعی و پیام رسان های موبایلی مختلف ، بستر بسیار خوبی برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه هستند . در آنجا میتوانید اطلاعاتی درباره برند و محصولاتتان بدهید و آنها را معرفی کرده و در نتیجه سرنخ تولید کنید . برای دستیابی به این اهداف واحد بازاریابی خودتان با روش های زیر ، فالوور هایتان را افزایش دهید :
– ارتباط منظم و پیوسته با فالوورها در شبکههای اجتماعی مختلف .
– ارتباط با شرکتهای معتبر .
– تولید مستمر و به اشتراکگذاری محتوای جذاب و باکیفیت .
– استفاده از کیووردهای مناسب .
– استفاده از هشتگ مناسب در محتوا .
– ایجاد نظرسنجی .
۷- افزایش نرخ تبدیل
نرخ تبدیل در واقع افرادی هستند که از وبسایتتان بازدید میکنند و با خرید محصول یا خدماتتان به مشتری تبدیل میشوند . راههای افزایش نرخ تبدیل عبارت است از :
– تولید محتوای هدفمند و با کیفیت به صورت مستمر .
– اضافه کردن بخش نظرات به وبسایت برای تعامل با مخاطبان .
– نوشتن فراخوانهای قوی CTA .
– اضافه کردن لایو چت در سایت .
– طراحی وبسایت طوری که واضح بوده و کاربردش آسان باشد ( کاربرپسند بودن ) .
– ارائه تضمین برگشت پول با هدف ایجاد اعتماد و اطمینان در فرایند خرید محصولات و خدمات .
مزایای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین
با پیشرفت تکنولوژی اینترنت در جهان ، صاحبان وب سایت ها و مشاغل اینترنتی میکوشند تا مشتریان بیشماری را جذب کنند . روشهای بسیاری برای این کار وجود دارد که از بازده بالایی برخوردار مییاشد . به مجموعه اقداماتی که برای جذب مشتریان به طراحی سایت و کسب و کار مورد نظر انجام میدهند بازاریابی اینترنتی Internet Marketing میگویند .
اگر صاحب کسب و کاری هستید حتما از این روش استفاده کنید تا شاهد گسترش بی نظیر کسب و کارتان شوید . سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کاری می تواند از بسیاری جهات مفید باشد . بهتر است که برای پیشرفت بهتر و موفقیت در کسب درآمد اینترنتی با مهمترین اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین و مزایای آنها آشنا شوید . مزایایی که بازاریابی اینترنتی دارد عبارتند از :
۱- فراهم کردن دسترسی جهانی
در گذشته ، کسب و کارها به اشکال سنتی بازاریابی مانند اجرای نمایش های جادهای و توزیع آگهی ها متکی بودند . در حالی که این استراتژی های تبلیغاتی ممکن است به رشد اندک کسب و کار منجر شوند ، آنها توسط جغرافیا محدود شده بودند . علاوه بر این ، تبلیغ کسب و کارتان در سطح جهانی از طریق اشکال سنتی تبلیغات می تواند گران و گاهی غیر ممکن است .
در حالی که بازاریابی آنلاین هیچ محدودیت جغرافیایی ندارد . این امکان را می دهد تا به مخاطبان جهانی دست یابید و با مشتریان هدف از قاره ها و کشورهای مختلف ارتباط برقرار کنید . زمانی که بازاریابی دیجیتال به درستی انجام شود ، می تواند مرزهای جغرافیایی را بشکند و این امکان را می دهد با مشتریان بالقوه در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید .
۲- بهبود بخشیدن به دید محلی برند و کسب و کارها
قبل از در نظر گرفتن حرکت به سطح بین المللی ، ابتدا باید نیازهای مشتریان محلی را برآورده کنید . بیشتر مشتریان امروزه محصولات یا خدمات را در محل جستجو می کنند . سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتال برای ارتباط با این مشتریان حیاتی است ، زیرا دید آنلاین صاحبان کسب و کار را افزایش می دهد .
فرضا ، راه اندازی یک کمپین بهینه سازی موتور جستجوی محلی SEO و سایر تبلیغات هدفمند محلی می تواند آگاهی برند را افزایش دهد . اگر کسب و کارتان به جوامع نزدیک متکی است ، بازاریابی اینترنتی می تواند کمک کند با مشتریان محلی بیشتری ارتباط برقرار کنید ، به خصوص در مقایسه با بروشورها و تراکت ها .
۳- افزایش تعامل با مشتری
از مزایای دیگر بازاریابی دیجیتال افزایش تعامل با مشتری است . هرچه بیشتر با مشتریان تعامل داشته باشید ، شانس تولید سرنخ های با کیفیت بیشتر می شود . دید آنلاین را بهبود میبخشد و به برندتان اجازه میدهد در صفحات نتایج موتورهای جستجو که برای رشد کسب و کار حیاتی هستند ، رتبه بالایی کسب کند .
می توانید استراتژی های مختلفی را برای افزایش تعامل با مشتری پیاده سازی کنید . یکی از این استراتژی ها این است که محصولات یا خدمات خود را از طریق کانال ها و روش های دیجیتالی تبلیغ کنید .
به طور معمول ، بازاریابی آنلاین به گونه ای طراحی می شود که بسیار جذاب باشد . مشتریان می توانند از طریق پست های وبلاگ و تبلیغات پولی با شما در ارتباط باشند . مزیتش این است که بیشتر کمپین های بازاریابی دیجیتال قابل اندازه گیری هستند . توانایی اندازه گیری عملکرد کمپین های دیجیتال به شما امکان می دهد حتی محتوای جذاب تری ایجاد کنید .
۴- کاهش چشمگیر بودجه بازاریابی
کاهش هزینه های کسب و کار هدف اصلی هر کسب و کار کوچکی است که به دنبال عملکرد مناسب برای آینده قابل پیش بینی است . وقتی بودجه بازاریابی خود را به حداقل می رسانید ، می توانید سود را افزایش داده و استراتژی جریان نقدی خود را ارتقا دهید .
چه بخواهید با مشتریان محلی یا جهانی ارتباط برقرار کنید ، بازاریابی اینترنتی موجب صرفه جویی زیادی در هزینه ها می شود . برخی از استراتژی ها ، مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی ، ممکن است حتی یک ریال هم هزینه نداشته باشند . اما تاثیر آنها قابل توجه است . بنابراین، حتی با یک بودجه کم ، می توانید کسب و کار خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید و با بسیاری از مشتریان هدف ارتباط برقرار کنید .
۵- تقویت استراتژی تولید درآمد
همانطور که در بالا اشاره شد ، بازاریابی آنلاین این امکان را می دهد با مخاطبان جهانی ارتباط برقرار کنید . به دلیل رویکرد متمرکز ، استراتژی های بازاریابی آنلاین نرخ تبدیل بالاتری نسبت به اشکال سنتی بازاریابی دارند . این دسترسی جهانی و نرخ تبدیل بالاتر موجب افزایش فروش کسب و کارها می شود .
سرمایه گذاری در دیجیتال مارکتینگ همچنین می تواند این امکان را دهد که مزیت رقابتی به دست آورید . بازاریابی دیجیتال با فعال کردن هدف گذاری دقیق مخاطبان و ارسال پیام های شخصی به بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی کمک می کند .
باید توجه کنید که بیشتر مشاغل کوچک هنوز از اشکال سنتی بازاریابی برای دسترسی به مشتریان استفاده می کنند . بنابراین با دیجیتال مارکتینگ می توانید سهم بازار قابل توجهی را به دست آورید و مزیت رقابتی کسب کنید .
۶- همراهی و وفق با فناوری های جدید
بازاریابی آنلاین این امکان را می دهد که به سرعت خود را با فناوری های جدید وفق دهید و اطمینان حاصل کنید که تلاش های تبلیغاتی خود را ساده می کنید . در واقع این ابزار به شما امکان می دهد تا در صدر فن آوری های مدرن باقی بمانید و از رقبا در صنعت پیشی بگیرید . بنابراین، برای کسب مزیت رقابتی و رشد کسب و کار خود، سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتال را در نظر بگیرید .
۷- دسترسی راحت و بازاریابی آسان
با استفاده از بازاریابی اینترنتی میتوانید به راحتی محصولات و خدماتی که ارائه میدهید را توضیح دهید و در هر ساعت از شبانه روز بدون هیچ محدودیتی اقدام به بازاریابی کنید . این مورد برای کاربران هم از مزایای بالایی برخوردار است . چون بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی شما را جستجو کنند و اگر پرسشی دارند اقدام به مطرح پرسش خود کنند .
۸- هدف گیری مشتری
در بازاریابی آنلاین میتوانید مشتریان خود را دسته بندی کنید و پیشنهادهای ویژه خود را در دستههای مختلف قرار دهید . برخی از این دسته بندیهایی مانند تحصیلات ، علاقمندی ، جنسیت و… است . میتوانید یک یا چند دسته بندی را انتخاب کرده و بیشتر تمرکز خود را بر روی آنها بگذارید تا نتیجه مطلوبی را دریافت کنید .
چندین مزیت بازاریابی آنلاین برای شرکت های تجاری وجود دارد. مواردی که در بالا ذکر شد فقط چند مورد از آنها می باشد . بنابراین، استفاده از بازاریابی دیجیتال حتی برای کسب و کار کوچک نیز می تواند حرکت خوبی باشد .
معایب اینترنت مارکتینگ Internet Marketing
اینترنت مارکتینگ همانطور که از مزایای زیادی برخوردار است دارای معایبی و ایراداتی هم می باشد . کند شدن و یا قطع شدن اینترنت ، اعتماد نکردن برخی افراد به تبلیغاتهای اینترنتی ، آشنا نبودن برخی افراد به استفاده از اینترنت و تغییراتی در اینترنت که منجر به تغییر در روشهای بازاریابی میشود.
قبل از شروع کار بر روی دیجیتال مارکتینگ ، توجه به محدودیت های آن بسیار مهم است . بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی ، در مورد آن بیشتر بدانید . برخی از مهم ترین معایب بازاریابی اینترنتی عبارتند از :
۱- مشاهده بازخورد منفی از مشتریان
در بازاریابی آنلاین ، هر گونه بازخورد ، بررسی یا انتقاد منفی در مورد برندتان می تواند در بسیاری از وب سایت ها و پلتفرم های رسانه های اجتماعی قابل مشاهده باشد .
اگر مشتری تجربه بدی از کسب و کارتان داشته باشد ، ممکن است تصمیم بگیرد درباره کسب و کار شما نظر منفی بدهد . بنابراین خیلی راحت می تواند تصویر بدی از برند تجاری و کسب و کارتان ایجاد کند . قطعا می دانید که بازخوردهای منفی ، می تواند اعتبار برند تجاری را زیر سوال برده و حتی موجب نابودی آن شود .
۲- رقابت جهانی و با تمام برندها
همانطور که با کمک بازاریابی اینترنتی می توانید به مخاطبان خود در سطح جهانی دسترسی پیدا کنید ، در مقابل رقابت جهانی نیز قرار می گیرید . این بدان معناست که شما در مقابل تعداد زیادی از رقبا قرار می گیرید که همان مخاطبان را نیز هدف قرار می دهند .
در واقع ، دستیابی جهانی به مخاطب با رقابت جهانی نیز همراه است . مقابله با تعداد زیادی از رقبا و جلب توجه مشتریان می تواند چالش بزرگی برای کسب و کار باشد .
۳- لزوم کسب مهارت ها و آموزش های مختلف
برای بازاریابی آنلاین ، به مهارت ها و آموزش مناسب در زمینه ابزارها و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید . باید مطمئن شوید که کارمندان و کارکنان تان از دانش و تجربه مناسب برای انجام بازاریابی آنلاین با موفقیت ، برخوردار هستند .
برای موفقیت در دنیای بازاریابی اینترنتی نیاز به کسب مهارت ها و دانش زیادی است . همچنین بروز رسانی این مهارت ها و اطلاعات نیز از اهمیت زیادی برخوردار است . اگر به روز نشوید از قافله عقب مانده و میدان را به رقبا واگذار خواهید کرد .
مهارت ها و تخصص هایی مانند : توسعه وب ، سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) ، عکاسی ، ویرایش ویدئو ، مهارت های نوشتن خوب و بسیاری موارد دیگر برای بازاریابی دیجیتال آنلاین موثر مورد نیاز است . این فعالیت ها برای رسیدن کسب و کارتان به صفحه اول گوگل بسیار موثر می باشند .
علاوه بر اینها ، بازاریاب باید بسیاری از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند لینکدین ، آپارات ، اینستاگرام و … را مدیریت کند تا محصولات و خدمات کسبوکار را به درستی تبلیغ کند . مجموع این اطلاعات و دانش ها می تواند در روند رشد کسب و کار موثر باشند .
۴- وابستگی بازاریابی اینترنتی به برخی از مشکلات فناوری
بازاریابی اینترنتی کاملا مبتنی بر دستگاههای مدرن و فناوری اینترنت است . بدون استفاده از فناوری و اینترنت ، نمیتوانید دیجیتال مارکتینگ انجام دهید . برخی از مشکلاتی مثل قطع و وصلی اینترنت یا پهنای باند کم ، خرابی وب سایت ، سرعت پایین بارگذاری صفحات وب سایت ، کاربر پسند نبودن صفحات وب سایت و قطعی شبکه های اجتماعی می تواند از معایب بازاریابی اینترنتی باشد .
این موضوع می تواند مشتریان کسب و کار اینترنتی را به سمت برندهای دیگر سوق دهد . بنابراین، برای جلوگیری از این امر ، باید وب سایت خود و تمام اجزای بازاریابی دیجیتال آنلاین را آزمایش کنید و به بهترین و ساده ترین شکل ممکن برای کاربران تان ارائه دهید .
۵- مسائل امنیتی و حریم خصوصی
امنیت و حفظ حریم خصوصی ، نیاز اصلی کاربران است . در واقع امنیت داده های مشتری و حریم خصوصی از مسائل مهم در بازاریابی دیجیتال آنلاین است . به همین دلیل است که بسیاری از مشتریان برای پیوستن به پلتفرمهای جدید آنلاین و رسانههای اجتماعی تردید دارند . همین موضوع موجب می شود برخی از مشتریان به خرید اینترنتی و پلتفرم های آنلاین اعتماد نکنند .
۶- جدی نگرفتن کمپین های بازاریابی اینترنتی
اگر کمپین های دیجیتال مارکتینگ به صورت حرفه ای انجام نشوند، توسط مخاطبان هدف ، جدی گرفته نمی شود . کسب وکارها ، شرکتها و بازاریابان دیجیتال باید بر رساندن کمپین دیجیتال آنلاین به سطوح حرفهای تمرکز کنند .
خلاصه اینکه ، چه از بازاریابی سنتی و چه از بازاریابی دیجیتال آنلاین استفاده کنید ، از نظر مشتری ، اولین برداشت آخرین است . اگر کمپین بازاریابی ، حرفه ای به نظر نمی رسد ، مشتریان هدفتان نیز آن را جدی نخواهند گرفت . بسیاری از کسب و کارها و شرکت ها روی سطح حرفه ای کمپین های بازاریابی تمرکز نمی کنند و به همین دلیل ، مشتریان خود را از دست می دهند .
۷- هزینه نگهداری
اگرچه ، بازاریابی آنلاین بسیاری از هزینه ها را کاهش می دهد ، اما می تواند هزینه خرید ابزار و هزینه های تعمیر و نگهداری را افزایش دهد . برای مدیریت پلتفرم های آنلاین در صورت نداشتن اطلاعات فنی ، باید متخصصان و توسعه دهندگان فنی را استخدام کنید . همچنین باید ابزارهای زیادی را برای بازاریابی اینترنتی خریداری کنید که می تواند هزینه زیادی داشته باشد .
استراتژی ها و تاکتیک های ضروری برای بازاریابی آنلاین
تجربه ثابت کرده که ، یک استراتژی قوی بازاریابی دیجیتال رشد و موفقیت کسب و کارتان را افزایش می دهد . برای دستیابی به آن باید بهترین و مؤثرترین استراتژی ها و تاکتیک های کمپین های تبلیغاتی خود را تطبیق دهید . برخی از مهمترین استراتژی های کلیدی برای بهبود دید آنلاین و عملکرد کسب و کار عبارتند از :
۱- راه اندازی یک کمپین بازاریابی پست صوتی بدون زنگ
یکی از بهترین راهها برای رشد کسبوکار ، ایجاد ارتباطات شخصی با مشتریان بالقوه است . البته دسترسی به مشتریان هدف می تواند پرهزینه و سخت باشد ، به خصوص از طریق تماس های تلفنی که مشکل ترند . جدا از گران بودن ، برقراری حجم زیاد تماس می تواند زمانبر باشد و به احتمال زیاد مشتریان آن را رد خواهند کرد.
خوشبختانه پیشرفت های فناوری این کار را ساده تر کرده است . می توانید یک کمپین بازاریابی پست صوتی بدون زنگRingless Voicemail Promotional Campaign برای رفع چنین مشکلاتی ایجاد کنید .
پست صوتی بدون زنگ فناوری است که پیام های صوتی کمتر تهاجمی را برای اهداف بازاریابی ارائه می دهد . این امکان را به صاحبان کسب و کارها می دهد تا پیام های صوتی از پیش ضبط شده را بدون زنگ زدن تلفن به صندوق ورودی پست صوتی مشتریان ارسال کنند . علاوه بر این ، این امکان را می دهد که با کمترین نفوذ به مشتریان زیادی دسترسی پیدا کنند .
مزیت آشکار بازاریابی پست صوتی بدون زنگ ، نرخ پاسخگویی بالاتر آن نسبت به اکثر کمپین های دیگر است . بازاریابی پست صوتی بدون زنگ امکان میدهد پیام ها را بیصدا به صندوق ورودی تلفن مشتریان ارسال کنید . بنابراین ، آنها زمانی که بخواهند آنها را باز می کنند . این تجربه مشتری را افزایش می دهد و آنها را تشویق می کند تا به شما پاسخ دهند .
این کمپین تبلیغاتی امکان می دهد پیامی را در عرض چند ثانیه به هزاران مشتری ارسال کنید . با اتوماسیون ، نمایندگان می توانند وظایف را سریعتر انجام دهند و به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنند . در دراز مدت قادر می سازد تا مخاطبان زیادی را هدف قرار دهید و با مشتریان زیادی ارتباط برقرار کنید .
۲- راه اندازی وب سایت شرکتی
ایجاد یک وب سایت شرکتی برای موفقیت و استراتژی بازاریابی دیجیتال و موفقیت بسیار مهم است . چون به عنوان یک پلتفرم دیجیتال عمل می کند و به مشتریان موجود و بالقوه اجازه می دهد تا به اطلاعات کسب و کار اینترنتی دسترسی داشته باشند . همچنین راهی برای راه اندازی و اجرای کمپین های تبلیغاتی آنلاین فراهم می کند .
خلاصه ، وب سایت به عنوان یک حضور دیجیتالی برای برندتان عمل می کند و امکان می دهد با مشتریان در سطح جهانی ارتباط برقرار کنید .
با وجود میلیاردها وب سایت در اینترنت ، مهم است که وب سایت شما به صورت آنلاین قابل مشاهده باشد . بهترین راه برای رسیدن به این هدف از طریق بهینه سازی موتور جستجوSEO است که افزایش بازدید را بهبود می بخشد . وقتی وب سایت قابل مشاهده باشد ، بسیاری از مشتریانی که به دنبال اطلاعات و محصولات هستند احتمالا شما را می یابند .
همچنین سئو به ایجاد اعتبار برند شما کمک می کند . هنگامی که وب سایت در رتبه بالاتری قرار می گیرد ، بسیاری از مشتریان شما را به عنوان یک منبع اطلاعات معتبر می بینند که به ایجاد اعتماد در بین کاربران کمک می کند . این اعتبار استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را افزایش می دهد و تضمین می کند که بازدهی بهتری از کمپین های تبلیغاتی خود دریافت کنید . نکاتی برای یک استراتژی موثر سئو :
– در مورد کلمات مناسب کلیدی هدف تحقیق کنید .
– زمان بارگذاری صفحه وب را کاهش دهید .
– یک نوار جستجو ارائه دهید .
– وب سایت را برای جستجوی صوتی بهینه کنید .
ایجاد یک حضور آنلاین قوی از طریق یک وب سایت بهینه شده برای موفقیت استراتژی بازاریابی دیجیتال و رشد کلی کسب و کار شما ضروری است.
۳- قرار دادن محتوای باکیفیت در وب سایت
اکثر صاحبان مشاغل فکر می کنند ارائه محصولات یا خدمات باکیفیت به جذب مشتریان بالقوه به سایت های آنها کمک می کند . در حالی که این تا حدی درست است ، باید محتوا را در وب سایت خود ارسال کنید . بسیاری از افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند به دنبال اطلاعات مفید برای رفع نگرانی های خود هستند . به همین دلیل، مطمئن شوید که یک کمپین محتوا برای بازاریابی دیجیتال خود ایجاد می کنید .
این به افزایش ترافیک وب سایت کمک می کند و تعامل مشتری را بهبود می بخشد . با این حال، حتما محتوای باکیفیت را در وب سایت ارسال کنید . هر مطلبی که در وب سایت خودتان قرار میدهید باید برای مشتریان هدف مفید و ارزشمند باشد .
مهمتر اینکه از کلمات کلیدی هدف به طور مناسب در محتوای خود استفاده کنید . اما اطمینان حاصل کنید که مطالب آنلاین خود را با کلمات کلیدی پر نمی کنید . زیرا می تواند منجر به جریمه های ابزارهای موتور جستجو شود و رتبه سایت را کاهش دهد . در عوض ، از کلمات کلیدی به طور طبیعی و کم در محتوا استفاده کنید . کلمات کلیدی خود را تغییر دهید و از مترادف ها استفاده کنید ، زیرا به بهبود استراتژی کلی سئو شما کمک می کند . مهمترین عناصر ضروری محتوای با کیفیت عبارتند از :
– مربوط به مخاطبان هدف .
– هیجان انگیز و جذاب .
– با اندازه قابل قبول .
– گرامر و املای مناسب .
– قالب بندی صحیح صفحه و متن .
– امتیاز خوانایی بالا .
با اولویت بندی محتوای باکیفیت میتوانید تلاش های سئوی خود را افزایش دهید و برند خود را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و معتبر در صنعت تان معرفی کنید .
۴- استخدام یک متخصص بازاریابی دیجیتال
اگر در بازاریابی اینترنتی متخصص و کاربلد نیستید ، از طریق برون سپاری با یک شرکت تبلیغاتی خارجی همکاری کنید . هزاران شرکت بازاریابی آنلاین در بازار وجود دارند که بسیاری از آنها می توانند در شناسایی استراتژی های بازاریابی آنلاین مناسب برای کسب و کارتان کمک کنند .
از مزایای استخدام آژانس دیجیتال مارکتینگ ، اطمینان از ارتقای مداوم محصولات یا خدمات خودتان است . مشتریان از اینترنت برای خرید استفاده می کنند تا بتوانند در هر زمان برای کسب و کار جستجو کنند . چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که بسیاری از مشتریان می توانند کسب و کارتان را پیدا کنند؟
بیشتر آژانس های بازاریابی به صورت ۲۴ ساعته خدماتی را به مشتریان ارائه می دهند . هنگامی که مغازه خود را در عصر یا در تعطیلات آخر هفته تعطیل می کنید ، به کار خود ادامه می دهند . آنها می توانند به تبلیغ محصولات یا خدماتتان ادامه دهند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان بالقوه شما را به سرعت پیدا می کنند .
مهم تر از همه اینها ، استخدام یک آژانس دیجیتال مارکتینگ این امکان را میدهد که حرکت خود را روی اداره کسب و کار متمرکز کنید . ایجاد و مدیریت کمپین های تبلیغاتی آنلاین می تواند زمان بر باشد . اگر خودتان وظایف بازاریابی را انجام دهید ، ممکن است برای رسیدگی به سایر حوزه های مهم تجاری به زمان بیشتری نیاز داشته باشید .
آژانس بازاریابی استخدام شده به طور کامل استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را کنترل می کند و به شما امکان می دهد بر روی سایر فعالیت های تجاری تمرکز کنید .
۵- توجه به بازاریابی رسانه های اجتماعی
یکی دیگر از استراتژی هایی که باید برای ارتقای رشد و موفقیت کسب و کار خود در نظر بگیرید ، سرمایه گذاری در بازاریابی شبکه های اجتماعی است . بیشتر مشتریان هنگام جستجوی محصولات یا خدمات از پلتفرم ها بازدید می کنند . بنابراین، اگر پروفایل تجاری نداشته باشید ، احتمالاً فروش خود را از دست خواهید داد .
مشتریان به برندی که در رسانه های اجتماعی حضور دارد اعتماد می کنند . بنابراین، اگر یک حساب رسانه اجتماعی نداشته باشید ، ارتباط با بسیاری از مشتریان چالش برانگیز خواهد بود .
بهترین مکان برای شروع بازاریابی رسانه های اجتماعی ، شناسایی پلتفرم مناسب است . کانالی که انتخاب می کنید باید مناسب ترین کانال برای مخاطبان هدف تان باشد . به همین دلیل ، تحقیق کنید تا مشخص شود اکثر مشتریان هدف شما دوست دارند زمان خود را در کدام پلتفرم سپری کنند .
مانند وب سایت شما، محتوا نقش مهمی در بازاریابی تان خواهد داشت . با ارسال محتوای باکیفیت و مرتبط ، شانس بیشتری برای بهبود دیده شدن برند و جلب اعتماد مشتری دارید . بنابراین ترافیک ارگانیک بیشتری را به فروشگاه آنلاین خود هدایت می کنید .
۶- برقرار ارتباط با اینفلوئنسرها
همکاری با اینفلوئنسرها برای دستیابی به مخاطبان گسترده می تواند بسیار سودمند باشد . اکثر اینفلوئنسرها طرفداران زیادی دارند ، بنابراین همکاری با یکی از آنها می تواند به گسترش دسترسی شما کمک کند . آنها می توانند به شما کمک کنند محتوایی را ایجاد کنید که دنبال کنندگان آنها دوست دارند مصرف کنند . دسترسی گسترده آن شانس شما را برای ایجاد سرنخ و فروش باکیفیت افزایش می دهد .
هنگام استخدام اینفلوئنسرها ، افراد مناسب را برای برند خود انتخاب کنید . نوع مخاطب و مکان آنها را در نظر بگیرید . از آنجا ، با اینفلوئنسرهای بالقوه تماس بگیرید و در مورد اهداف بازاریابی خود بحث کنید تا تعیین کنید که آیا آنها با تجارت شما مطابقت دارند یا خیر .
مهارت های بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ
برای موفقیت بیشتر در بازاریابی اینترنتی بهتر است که برخی مهارت ها و تخصص ها را در حد معقول و مناسب یاد بگیرید . این کار کمک می کند که در زمان اقدام به بازاریابی ، میزان بازدهی شما افزایش یابد . بعضی از مهارتهایی که توصیه می شود فرا بگیرید عبارتند از :
– روشهای افزایش مخاطب وبسایت .
– شیوه های نوین تبلیغات ، حضور و موفقیت در شبکههای اجتماعی و پیام رسان های موبایلی .
– اصول و ترفندهای علمی تبلیغات آنلاین .
– بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ .
– بازاریابی شبکهای
– استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکز و گوگل ادوردز .
– شیوه راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی
– روشهای استفاده از موبایل برای تبلیغات .
نکات کلیدی دیجیتال مارکتینگ
۱- علاوه بر مشاوره ، راهاندازی کانال تلگرام ، صفحه اینستاگرام یا وبسایت فعال آموزش و مشاوره میتواند کمک شایانی به افزایش اعتبار کسب و کارتان نماید . کسب اعتبار ، موجب ایجاد اطمینان در مشتری و همچنین موجب برندینگ شدن در بازار دیجیتالی می شود .
۲- فروش بستههای خودآموز دیجیتال مارکتینگ از روشهای دیگر کسب درآمد اینترنتی در این حوزه است که مشتریان بالقوه بسیاری در داخل و خارج از کشور دارد . محصولات و آموزش های خودتان را به شکل پکیج های آموزشی ارائه دهید .
۳- اگر بتوانید در قالب یک گروه متشکل از طراح وب ، بازاریاب ، گرافیست ، متخصص سئو و… فعالیت کنید میتوانید مشتریان بیشتری داشته باشید .
۴- ایجاد کمپین بازاریابی اینترنتی از مجموعه فعالان دیجیتال مارکتینگ در حوزه های مختلف بازاریابی اینترنتی می تواند به تبادل نظر و ایجاد راهکارهای تخصصی برای فروش بیشتر منتهی شود .
دلایل اهمیت بازاریابی آنلاین
با رشد بیشتر فناوریهای حال حاضر ، بسیار مهم است که یک برنامه بازاریابی اینترنتی موثر در اختیار داشته باشید. این روش به شما کمک میکند تا تجارت خود را پیش ببرید . مهمترین دلایل اهمیت بازاریابی اینترنتی عبارتند از :
۱- توجه به بازار هدف آنلاین
بازاریابی آنلاین اهمیت دارد ، به این دلیل که بخش زیادی از مشتریان هدف شما وقت خود را در آن سپری میکنند . با توجه به اینکه امروزه چیزی بالغ بر ۵ میلیارد نفر در اینترنت زندگی میکنند ، این میتواند یک فرصت عالی برای شما باشد تا بتوانید به موفقیتی که مد نظر دارید دست پیدا کنید .
به عبارت بهتر افراد بسیار زیادی در این فضا به دنبال کسب و کارهایی مانند شما هستند که محصولات و خدمات مورد نظر ایشان را ارائه دهد . امروزه مردم برای یافتن انواع اطلاعات از اینترنت استفاده میکنند . آنها دائما برای یافتن اطلاعات مربوط به مشاغل ، محصولات و خدمات ، انواع جستجوها را انجام میدهند .
با سرمایهگذاری بر روی بازاریابی آنلاین میتوانید به کسب و کارتان کمک کنید تا به مخاطبان مورد نظر خود دست یابد . بسیاری از بازاریابان آنلاین به دنبال آن هستند که به مشتریان بالقوه خود دست پیدا کنند . اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند و حتی سرگرم شوند . تمام این موارد در دنیایی به نام اینترنت جمعآوری شده است .
حتی اگر به صورت محلی و منطقه ای هم فعالیت میکنید ، لازم است بدانید که هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که میتوانید آنها را به سمت کسب و کارتان هدایت کنید . به همین دلیل است که امروزه میبینیم بخش زیادی وارد این فضا میشوند . بازاریابی آنلاین برای کسب و کار همه بسیار ارزشمند است ، به این دلیل که به کمک می کند تا با پیوندهایی که به تجارت شان علاقهمند هستند، ارتباط برقرار کنند .
۲- تعامل و ایجاد ارتباط دو طرفه
با تبلیغات سنتی ، ارتباط و تعامل با مشتری یک طرفه است . زمانی که از تبلیغات تلویزیونی استفاده میکنید و یا آن را در روزنامه و مجله چاپ میکنید ، صبر میکنید و امیدوار هستید تا مخاطبان تبلیغات شما را ببینند و با تجارت شما آشنا شوند .
با این حال اگر نتوانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید ، نمیتوانید به خوبی از نیازها و علایق او مطلع شوید . زمانی که ارتباط یک طرفه است ، انجام این کار سخت خواهد بود .
اهمیت بازاریابی اینترنتی در توانایی ایجاد ارتباط دو طرفه است . راهی برای ارتباط به مشتریان خود ارائه میدهید . هر زمانی که پستی را در رسانههای اجتماعی به اشتراک میگذارید ، تبلیغات ارائه میدهید و یا هر نوع بازاریابی دیگری که به آن مشغول هستید ، میتواند به منزله یک فرصت عالی برایتان باشد .
قادر خواهید بود از طریق چند کانال دیجیتال مارکتینگ به مشتریان دسترسی پیدا کنید . آنها قادر خواهند بود با شما تماس بگیرند و سوالات خود را بپرسند . این کار کمک میکند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار نمایید ، با آنها آشنا شوید و راه ارتباط را برای ایشان باز بگذارید .
مجموع این موارد موجب میشود تا مشتریان بالقوه بیشتری به سمت تجارتی که اداره میکنید ، هدایت شوند . این روشی ارزشمند برای بسیاری از مخاطبان است . به این دلیل که با این کار به آنها نشان دادهاید که برایشان ارزش قائل هستید و به نظر آنها در زمینه کسب و کار تان اهمیت میدهید .
۳- شخصیسازی تجربه مشتری
برای مشتریان و مخاطبان بسیار مهم است که احساس کنند برای تجارت شما اهمیت دارند . بازاریابی اینترنتی موجب میشود تا تجربه هر کدام از این مشتریان شخصیسازی شود . این کار شما را قادر میسازد تا تجربه مخاطبان را در زمان خرید ، مطابق با سلیقه و نیازش تنظیم کنید . بنابراین به کمک بازاریابی آنلاین قادر خواهید بود تا یک تجربه متناسب با منافع آنها ایجاد کنید .
زمانی که مشتری با محصولات و خدماتتان آشنا میشود ، در وبسایت شما شروع به تحقیق میکند . برخی افراد به یک نوع محصول علاقه دارند ، در حالی که برخی دیگر محصولات دیگری را ترجیح میدهند . شخصیسازی تجربه مشتریان متناسب با علاقه آنها تجربه بهتری برایشان به وجود میآورد .
۴- جذب ترافیک ارگانیک و هدفمند
یکی از بزرگترین موانع تبلیغات سنتی ، کسب امتیازهای جالب توجه است . به عبارت بهتر زمانی که از روشهای آفلاین استفاده میکنید ، نمیدانید که چه تعداد از مخاطبان را به سمت تجارت خود هدایت کردهاید . تبلیغات شما به روش سنتی موجب میشود تا بررسی ترافیک باکیفیت دشوار باشد .
با این حال بازاریابی اینترنتی در این روش به شکل متفاوتی عمل میکند . به این دلیل که به کمک آن ترافیک با کیفیت و ارگانیکی کسب میکنید . در عین حال اندازهگیری آن به راحتی ممکن است . به عبارت بهتر در اکثر موارد با کسانی ارتباط برقرار میکنید که به تجارت شما علاقهمند هستند .
به کمک بازاریابی اینترنتی میتوانید با استفاده از اطلاعاتی مانند جمعیت ، وضعیت اقتصادی ، علاقهمندی ، عادات و مواردی از این دست را مورد هدف قرار دهید . میتوانید با این کار دقت بالایی داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که تنها به مخاطبین دسترسی دارید که محصولات و خدماتتان را دوست دارند .
۵- افزایش چشمانداز تجاری و مالی
زمانی که میخواهید افراد بیشتری تجارت شما را بررسی کنند ، بسیار مهم است که چشمانداز تجاری و مالی خود را توسعه دهید . این کار با استفاده از تاکتیکهای بازاریابی آفلاین به سختی امکان پذیر است . به این دلیل که کنترل زیادی بر روی افرادی که با تجارت شما آشنا میشوند ، نخواهید داشت . به کمک بازاریابی آنلاین ، تجارت خود را در معرض دید صدها و هزاران نفر قرار میدهید .
اینترنت به صورت مداوم برایتان بازاریابی میکند و از طریق آن افراد بیشتری هر روزه با شما آشنا میشوند . این بدان معناست که شغل تان همواره برای مخاطب قابل مشاهده است و او میتواند از این طریق با شما تماس بگیرد .
هر چند در این بین روشهای دیگری نیز وجود دارد که به کمک آن میتوانید به افزایش چشمانداز خود کمک کنید . زمانی که افراد بیشتری با تجارت شما آشنا شوند ، هنگامی که آماده تبدیل شدن به خریدار هستند و شما را انتخاب میکنند .
۶- چند کاره بودن و چند وظیفهای شدن
از دلایل مهم اهمیت بازاریابی آنلاین ، توانایی برای اجرای چند کمپین به صورت همزمان است . اینترنت این امکان را میدهد تا سطح بالایی از مشتریان را به دست آورید و تجربهای باکیفیت برای ایشان فراهم کنید .
زمانی که آنها در وبسایت شما هستن د، میتوانید صدها نفر و حتی تعداد بیشتری از مشتریان را اداره کنید . همچنین وبسایت شما قادر است که چندین معامله را به صورت همزمان انجام دهد . این کار امکان میدهد تا تبدیلهای بیشتری برای مشتریان به دست آورید و این یک فرصت عالی برای کسب و کارتان است .
۷- فعالیت مستمر رقبا
اگر میخواهید همچنان در بازار رقابت و کسب درآمد اینترنتی میلیونیو سطح بالا بمانید ، بسیار مهم است که بر روی بازاریابی اینترنتی سرمایهگذاری کنید . به این دلیل که رقبای شما عقب نمینشینند و همواره بر روی این مسئله از طریق انواع تکنیکها سرمایهگذاری میکنند . برای پیشی گرفتن از رقبا بهتر است یک کمپین بازاریابی آنلاین موثر ایجاد کنید . این به شما در دستیابی به اهدافی که دارید ، کمک میکند .
سخن بازاریابی اینترنتی
تبلیغ محصولات یا خدمات از طریق اینترنت راهی موثر برای رشد کسب و کارها است . چون امکان برقراری ارتباط با مشتریان بیشتری را در یک منطقه وسیع می دهد . می تواند فروش و سود را افزایش داده و در نتیجه موجب رشد کسب و کارها شود .
میلیون ها نفر در سراسر جهان روزانه از پلتفرم های دیجیتال و رسانه های اجتماعی استفاده می کنند . استفاده از فناوری دیجیتال روز به روز در حال رشد است و مزایای زیادی برای مشاغل و شرکت ها دارد .
طبق تحقیقات ، بهترین نوع بازاریابی برای کسب و کارهای آنلاین نوع اینترنتی آن است . با توجه به نقش پررنگ اینترنت در زندگی افراد اکثر کسب و کارها به بازاریابی اینترنتی روی آوردهاند . در دیجیتال مارکتینگ مشتری از طریق اینترنت جذب برند شده و در همان فضا ، خرید را انجام داده و در صورت رضایت به مشتری دائم تبدیل میشود .
هدف بازاریابی آنلاین ، متمرکز شدن به کاربران اینترنت و فضاهای مجازی است . به دلیل فراگیر شدن فضای مجازی بین افراد این روش بازاریابی جزو مهمترین و تاثیرگذارترین روشها برای رشد کسب و کار اینترنتی است . آمارها و نتایج جمعآوری شده از سایتها ، نشاندهنده تاثیر زیاد این بازاریابی بر کسب و کارهای آنلاین می باشد .
نکته آخر بازاریابی اینترنتی اینکه ، وقت آن است که راه میانبر را برای پیشرفت کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی خودتان انتخاب کنید تا آنچه از بازاریابی اینترنتی انتظار دارید برایتان فراهم شود . تمام کسب و کارها برای معرفی برندشان به تبلیغات گسترده نیاز دارند . بدون معرفی برند و نوع کسب و کار ، نمیتوان محصولات را به مشتریان معرفی کرد و در نهایت ، فرآیند فروش اتفاق نمیافتد و سودی کسب نمیشود .