X

تاثیر هشتگ اینستاگرام در کسب درآمد

به دلیل اقبال عمومی کاربران ایرانی ، تاثیر هشتگ اینستاگرام در کسب درآمد اینترنتی بسیار زیاد و قابل توجه می باشد. اینستاگرام یکی از چند شبکه اجتماعی محبوب ایرانی ها به ویژه در بین خانم ها می باشد و به دلیل جذابیت های بصری ، مخاطبان و طرفداران پروپا قرص خودش را دارد. این شبکه امکانات متعددی دارد که یکی از اینها # هشتگ می باشد.

هشتگ یک ابزار نشانه گذاری برای پست ها بوده و کاربران اینترنتی با کلیک روی آن ، همه پست های اینستاگرام که با آن هشتگ نشانه گذاری شده باشد را مشاهد می کنند. هشتگ در برجسته کردن ، افزایش بازدید و معرفی تاثیر فراوانی دارد . به همین دلیل تاثیر هشتگ اینستاگرام در کسب درآمد و برند شدن کسب و کار غیر قابل انکار است .

 به دلیل اهمیت موضوع، در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا ، جایگاه هشتگ های اینستاگرامی را در افزایش بازده صفحات کسب و کار بررسی کنم و اینکه چه کارهایی باید انجام داد تا این بازدهی افزایش یابد.

تاثیر هشتگ اینستاگرام در کسب درآمد

همان طور که در بالا اشاره شد در تاثیر هشتگ اینستاگرام در کسب درآمد اینترنتی و افزایش بازدهی صفحات کسب و کار هیچ شکی وجود ندارد اما سوال این است چه راهکارهایی وجود دارد تا میزان این تاثیرگذاری را بیشتر کنیم ؟ و اینکه چرا هشتگ های اینستاگرام برای کسب و کارها مهم هستند؟ اکثر شبکه های اجتماعی شاخص و پیام رسان های پرطرفدار در ایران فیلتر هستند و در بین شبکه های اجتماعی فعلا اینستاگرام و در بین پیام رسان ها واتس آپ معروف ترینشان هستند که  در ایران مسدود نیستند.

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی پرطرفدار یک منبع مهم و تاثیر گذار برای معرفی کسب و کارهای اینترنتی می باشد و هشتگ به عنوان یکی از ابزارهای مناسب ، پرطرفدار و پرکاربرد ، می تواند در برجسته کردن کسب و کارها تاثیر گذار باشد و میزان بازدید صفحات را افزایش دهد لذا دانستن میزان تاثیر گذاری آن و اینکه چگونه از آن به بهترین وجه استفاده کرد ، ضرورت دارد. ضمن اینکه راههای کسب درآمد از اینستاگرام بسیار متنوع بوده و هشتگ در این راه می تواند کمک شایانی کند.

تعریف هشتگ #

هشتگ یا هش تگ Hashtag با نشان # به عنوان یک نماد پیشوندی در شبکه های اجتماعی و میکروبلاگ ها کاربرد فراوانی دارد . هشتگ ، برچسبی است که برای دسته بندی ،اشتراک گذاری پست ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح فراتر از دوستان و حلقه نزدیکان ، و در واقع در سطح جهانی استفاده می شود.هشتگ ابزاری برای دسته بندی و جستجو مجموعه ای از پیام ها برای کاربران فراهم می کند. معمولا حساس ترین و کلیدی واژه یا واژه ها مربوط به یک موضوع را با هشتگ همراه می کنند.

اولین بار هشتگ به وسیله توییتر ایجاد شد و مخترع آن کریس مسینا است. استفاده از # قبل از واژه بوده و در نام گذاری می تواند از حروف ، اعداد و علایم مجاز استفاده کند اما کاراکترهایی مثل %$& غیر مجاز می باشد. هشتگ در تمام شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد همگانی پیدا کرده است.

هشتگ اغلب در فناوری اطلاعات و با هدف برجسته کردن معانی خاص استفاده می شود و دارای مزایایی است از جمله اینکه، مطالب گذاشته شده در هشتگ را همه می توانند مطالعه کنند و نیازی نیست هر فردی مطالب را جداگانه به اشتراک بگذارد و دیگر اینکه با مراجعه به هشتگ ، نیازی به جستجوی موضوع نیست و مطالب مرتبط را مطالعه می کند و حتی در جستجوی گوگل هم می توان هشتگ مورد نظر را نوشت و مطالب مرتبط را مطالعه کرد.

دلیل اهمیت هشتگ اینستاگرام

حالا با مقدمه بالا، این سوال طرح می شود که چرا هشتگ های اینستاگرام مهم هستند؟ هشتگ اینستاگرام به سه روش و یا طریقه می تواند به یک کسب و کار کمک کند :

۱- مدیران کسب و کار را به مشتریان و مخاطبان هدف می رساند.

۲- به وسیله آن می توان کسب و کار را رشد و توسعه داد.

۳- محتوای تولید شده توسط کاربران برند خود را ، پیدا می کنید.

این سه فاکتور تاثیرگذار هشتگ اینستاگرام برای کسب و کارها فوق العاده مهم و حیاتی می باشد.

#هشتگ ابزاری برای برجسته کردن و آگاه کردن مخاطبان از برند تجاری و معرفی کسب و کار در گستره جهانی می باشد

نمونه های کاربردی هشتگ های اینستاگرام

هشتگ های عمومی همان طور که از نامشان پیداست عمومیت داشته و مخاطبان بیشتری دارند. مثل هشتگ #عکس یا هشتگ #فیلم. کاملا طبیعی است که هشتگ های خاص تر، مخاطبان کمتر و گستره محدودتری دارند. با اینکه مخاطبان هشتگ های خاص کمتر هستند اما آنها مخاطبان اصلی  و در واقع مشتریان کسب و کارتان می باشند. هشتگ #کسب_درآمد یا هشتگ #بازاریابی_اینترنتی و یا هشتگ #پول یابی مخاطبان مخصوص به خود را دارد و این مخاطبان به صورت جدی‌تر علاقه مند به پیگیری آن هستند.

استراتژی نیچ مارکتینگ Niche Marketing به ما می آموزد که در شروع یک کسب و کار در بستر اینستاگرام، بهتر است در ابتدا از هشتگ های عمومی تر استفاده کنید و به مرور زمان از هشتگ های مختص کسب و کار خود استفاده کنید.

برای تولید محتوا و هشتگ گذاری مناسب می توانید از اصول سئو نیز بهره بگیرید. تیم سئو یک یا دو کلیدواژه را برای شروع انتخاب می کند که معمولا عمومی تر هستند و به مرور زمان برای تولید محتوا از کلیدواژه های تخصصی و مرتبط با برند استفاده می کند. سعی کنید از هشتگ های گروه های خاصی استفاده کنید که مناسب با کسب و کارتان هستند. با اینکار مخاطبان این گروه ها نیز صفحه  اینستاگرام شما را بازدید می کنند و ممکن است فالوور شما شوند و از شما خرید کنند.

انتخاب هشتگ مناسب برای پست های اینستاگرامی

چالشی که ممکن است در آغاز با آن روبه رو شوید، انتخاب هشتگ مناسب و تاثیرگذار است. ممکن است حتی چند ساعت طول بکشد تا هشتگ های اینستاگرام مناسب خود را پیدا کنید و این موضوع در ابتدا کاملا طبیعی است و اصلا جای نگرانی ندارد.

هشتگ های اینستاگرام ، یک راه سریع برای رساندن کاربر و مشتری به کسب و کارتان محسوب می شود لذا باید با وسواس و دقت فراوان انتخاب شوند و هشتگ گذاری نباید بدون فکر ، سریع و عجولانه انجام شود. در انتخاب هشتگ ضمن بررسی کامل جوانب باید بدانید، کدام هشتگ طرفدار بیشتری دارد و طرفداران کدام هشتگ بیشتر به کاربران هدف شما نزدیکترند. این دو فاکتور مهم را در انتخاب و گزینش هشتگ لحاظ کنید.

استفاده از هشتگ های سرگرم کننده و جالب

گاهی لازم است از هشتگ های سرگرم کننده ، جذاب و جالب که مرتبط با برند تجاریتان است، استفاده کنید. هشتگ های سرگرم کننده مناسب برندهای جوان هستند و مزایای خاص خود را دارند. یک نوشته و تصویر جالب با هشتگ های سرگرم کننده مناسب، مخاطبان شما را جذب می کند. این همان چیزی است که هر برندی به دنبال آن است « جلب توجه کاربران و سرگرم کردن آنان » و افزایش فروش .

هشتگ های اینستاگرام می تواند شامل اسم برند، نام محصولات و خدمات، احساسات، اسم چالش یا کمپین تبلیغاتی باشد. هیچ گاه از هشتگ هایی مثل #فالوکن یا ‌#فالوور_ایرانی استفاده نکنید. این هشتگ های اینستاگرام مخاطبان بی کیفیت زیادی را به سمت شما می آورد. مخاطبان بی کیفیت اصلا مناسب برند تجاری نیستند، در واقع فقط حضور نمایشی و الکی دارند و شما را به آنچه که در سر دارید نمی رسانند.

عرصه رقابت در هشتگ های اینستاگرام

رقیبان تجاری و کسب و کارتان هم مانند شما، اهداف بزرگتری در سر دارند. آنها هم به دنبال مخاطبان هدف برند خود هستند. بهتر است که بر روی پست ها و فالوورهای آنها کمی تحقیق کنید. چه اشکالی دارد رقیبانتان را آنالیز کنید تا بتوانید با علم و دانش بیشتری وارد میدان رقابت شوید؟

به مجموعه اقدامات آنها توجه کنید و راههایی را که آنان سپری کردند و موفق شدند را دنبال کنید و از هشتگ هایی که رقیبتان برای جذب مخاطب و افزایش مشتری استفاده کرده و از آن ها نتیجه گرفته است، استفاده کنید.

استفاده درست از هشتگ های مکانی – محلی

مهم ترین اثر هشتگ های محلی – مکانی افزایش آگاهی از برند می باشد. هشتگ های محلی-مکانی مانند #تهران یا هشتگ #ساری به شما کمک می کند تا مخاطبان زیادی را در بازه زمانی کوتاه جذب کنید. اگر کسب و کار شما محلی است، پیشنهاد می شود که حتما از هشتگ های اینستاگرام محلی مناسب استفاده کنید. هم چنین هشتگ های مکان محور نیز مخاطبان آن مکان را به سمت شما می کشند.

 بیشتر افراد ترجیح می دهند تا از برند های محلی نزدیک خود خرید کنند تا اینکه مکان خود را تغییر دهند. توصیه می شود در هر پست حداقل از ۲ الی ۳ هشتگ مکان محور در کنار سایر هشتگ های اینستاگرام خود استفاده کنید. هرچقدر هشتگ های اینستاگرام متنوع تری داشته باشید، با مخاطبان هدف بیشتری روبرو خواهید شد.

تشویق کاربران به استفاده از هشتگ های مختص برند

برای تاثیرگذاری برند خود هشتگی اختصاصی بسازید که فقط متعلق به برند و کسب و کارتان باشد تا مخاطبان بتوانند از آنها در پست های اینستاگرام خود استفاده کنند. با این کار می توانید مکالمه هایی که در بستر اینستاگرام درباره برند کسب و کارتان انجام شده را دنبال کنید و بیشتر با نظرات کاربران درباره کسب و کار خود آشنا شوید. یک تجارت موفق همیشه از اسم برند خود در هشتگ ها استفاده می کند.

البته تجارت هایی هم هستند که از مکالمه کاربران دوری می کنند و نمی خواهند نظرات کاربران را درباره خود بدانند. به نظر می رسد که اینها تجارت های زودگذر هستند و مانایی و دوام زیادی نخواهند داشت. کسب و کاری موفق است که مدام از کاربران و مشتریانش بازخورد بگیرد و خود را متناسب با نظرات آنان اصلاح و به روز کنند. اینستاگرام این فرصت را فراهم کرده که شما خیلی راحت با کاربران تعامل داشته و از آنها بازخورد بگیرید.

سخن پایانی تاثیر هشتگ اینستاگرام در کسب درآمد

برای موفقیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، هشتگ های مناسب و تاثیرگذار برای برند تجاری خود بسازید. با تحقیق و بررسی بدانید رقیبان شما از چه هشتگ هایی برای کسب و کارشان استفاده می کنند. هربار که از هشتگ های اینستاگرام جدیدی استفاده می کنید، بازخورد و نتیجه رفتار کاربران از هشتگ خود را بررسی کنید. اگر نتایج خوبی را نشان داد در آن راستا هشتگ گذاری جدید کنید. در غیر اینصورت ایده خود را تغییر دهید.

استفاده از هشتگ های سرگرم کننده، جذاب و جالب  می تواند توجه کاربران را جلب می کند. بهتر است هر چند وقت یکبار از هشتگ های جالب برای ایجاد روابط صمیمی و دوستانه با مخاطبان استفاده کنید. بهتر است با استفاده از ترفندهایی مخاطبان و کاربران را تشویق کنید تا از هشتگ های اینستاگرام مختص برند کسب و کارتان در پست های خود استفاده کنند.

توجه داشته باشید که شبکه اجتماعی اینستاگرام یک زیرساخت رایگان برای کمک به توسعه کسب و کار می باشد و امکانات سریع و رایگانی دارد که می تواند شما را گام به گام به مخاطبان هدف خود نزدیکتر کند. این شما هستید که با اتخاذ استراتژی مناسب می توانید کسب و کارتان را توسعه داده و برند تجاری خود را برجسته کنید. تاثیر هشتگ های اینستاگرام در کسب درآمد اینترنتی علاوه بر جذب مخاطبان هدف ، موجب توسعه کسب و کار و برند تجاری شده و افزایش بازدید و برجسته شدن برند را به همراه دارد

Related Post