X

راههای افزایش اعضای کانال تلگرام

دانستن و فراگیری راههای افزایش اعضای کانال تلگرام از این نظر اهمیت دارد که این پیام رسان جزو محبوب ترین ها در  بین ایرانی ها بوده و علیرغم فیلتر شدن، هنور دهها میلیون ایرانی ساعات زیادی از وقت خود را در این شبکه اجتماعی می گذرانند. لذا راه اندازی کسب و کار اینترنتی در تلگرام برای ایرانیان اهمیت یافته و افرادی زیادی هستند که از طریق کانال های تلگرم کسب درآمد اینترنتی دارند.

از زمان راه اندازی تلگرام تا کنون ، کانال ها و گروههای زیادی ایجاد شده و مدیرانشان در تلاش هستند تا اعضا و یا ممبر های خود را زیاد کنند. اگرچه برخی دنبال جذب ممبر به راحت ترین شیوه و در کمترین زمان ممکن هستند ولی این روش ها در درازمدت با ریزش سریع اعضا مواجه می شود

در سایت پول یابی قصد داریم تا راهها و شیوه جذب ممبر و افزایش تعداد اعضای کانال را آموزش دهیم با ما همراه باشید. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ( چهار شیوه افزایش ممبر کانال تلگرام ) مراجعه کنید .

راههای افزایش اعضای کانال تلگرام

شیوه و راههای افزایش اعضای کانال تلگرام بسیار زیاد و متنوع بوده و به طور کلی این راههای افزایش به دو صورت پولی و رایگان می باشد . جذب اعضا از طریق پرداخت پول، مزایا و معایب خود را دارد، خوبی این کار جذب سریع و افزایش زیاد ممبر است و هر چه بیشتر هزینه کنید سریع تر و بیشتر عضو جذب می کنید و عیب بزرگش این است که اعضا هدفمند جذب نمی شوند و چه بسا سریع کانال را ترک کنند.

تولید محتوای تخصصی ، جذاب و کاربرپسند بهترین شیوه برای افزایش و حفظ ممبر کانال تلگرامی می باشد.

در اینجا نگاه ما بیشتر به جذب عضو به صورت رایگان است که زمان بر بوده و نسبت به جذب پولی، به کندی این کار صورت می گیرد ولی ماندگاری اعضا بیشتر بوده و به صورت هدفمند جذب کانال می شوند. راههای افزایش اعضای کانال تلگرام عبارتند از:

۱- اضافه کردن شماره موبایل و یا دعوت کردن

یکی از ساده ترین روش ها این است که مالک یا سازنده کانال تلگرامی ، به صورت دستی تا حدود ۲۰۰ نفر از مخاطبان دو جانبه را به کانال اضافه کند مخاطبین دو جانبه یا Mutual Contacts  به کسانی می گویند که شماره مدیر کانال را دارند و مدیر کانال نیز شماره آنها را دارد . به این شیوه دستی برای شروع کار و به عنوان محرک اولیه می توان نگاه کرد . البته جدیدا با آپدیت تلگرام، در هر گروه (سوپر گروپ) می توان تا سقف پنج هزار نفر اضافه کرد.

شیوه دستی وارد کردن این ایراد بزرگ را دارد که بدون اطلاع و رضایت مخاطبان عضوشان می کنید و چه بسا موجب ناراحتی و ترک کردن گروه شوند.

راه دوم در این زمینه، ارسال پیامک انبوه است که هزینه دارد.می توانید با سفارش پنل های ارسال انبوه، لینک عضویت در کانال را برای افراد بفرستید و از آنها دعوت کنید که عضو کانال شوند. این شیوه اگرچه یکی از سریع ترین شیوه های تبلیغاتی محسوب می شود ولی امروزه کارایی خودش را تقریبا از دست داده و بیشتر هزینه به همراه دارد.

راه سوم هم ارسال ایمیل انبوه است که در داخل آن لینک عضویت کانال را قرار دهید و این شیوه هم هزینه بر بوده و مثل گذشته کارایی ندارد. برای تاثیر گذاری بیشتر در ارسال پیامک و ارسال ایمیل ، حتما باید یک طرح تشویقی و جایزه ای و یا تخفیف خاص پیشنهاد دهید چون بیشتر افراد به عضویت در کانال های تجاری رغبتی ندارند.

۲- انتخاب موضوع جذاب و مناسب برای کانال تلگرام

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از ایجاد کانال، مشخص کردن هدف است تا هدفتان مشخص نباشد رشد مناسبی اتفاق نخواهد افتاد. بعد از مشخص کردن هدف، کانال مورد علاقه و مرتبط با تخصص خود را ایجاد کنید. در طول فعالیت ، لینک و موضوع کانال را تغییر ندهید چون این کار موجب ترک اعضا می شود.

بین نام کانال و موضوع انتخابی باید تناسبی وجود داشته باشد نمی توانید مثلا نام کارنال را آموزش کسب درآمد از اینترنت بگذارید و محتوای داخل آن را مطالب طنز ارسال کنید این عدم همخوانی ، موجب ناراحتی اعضا می شود.

موضوعی را انتخاب کنید که علاوه بر جذابیت و ارتباط با تخصص، مهارت و علاقه شما، در فضای مجازی خواهان و طرفدار هم داشته باشد. رعایت این موضوع علاوه بر جذب بیشتر ممبر، به حفظ اعضا هم کمک شایانی خواهد کرد.

۳- توجه به تولید محتوای ارزشمند، مفید و جذاب

تولید محتوا برای سایت، فروشگاه ، شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها همواره دارای اهمیت بوده و هست. بهترین شیوه و راهکار برای جذب و افزایش مخاطب کانال تلگرامی، تولید محتوای ارزشمند کاربرپسند می باشد. محتوا باید چنان جذاب باشد که کاربر علاوه بر خواندنش ، علاقه به بازنشر و یا فوروارد آن داشته باشد.

زمانی که محتوا را کاربران بازنشر می دهند به طور غیر مستقیم برای کانال شما تبلیغ می کنند و عضو جذب می کنند. خاص بودن محتوا ، جذاب بودن در موضوع مورد علاقه ، جدید بودن و مفید بودن مشخصات یک محتوای ارزشمند قابل نشر در تلگرام می باشد.

اعضا به خاطر محتوا و مطالب مورد علاقه خودشان هست که عضو یک کانال می شوند و اگر از تولید محتوای آن خوششان بیاید در آن کانال می مانند.

۴- توجه به ظاهر محتوا و کانال تلگرام

انسان گرایش به زیبایی دارد و علاقمند است تا چیزهایی را که می بیند چشم نواز باشد لذا در انتخاب عکس ، لوگو ، نوع نوشتار و…. جنبه زیباشناختی را هم لحاظ کنید. لذا توصیه می شود که تصویر لوگو و توضیحات (Description) زیبا و مناسب بوده و به شکل چشم نواز و جذاب طراحی باشد.

فونت و تصاویر داخل نوشتار را درست و بدون غلط و زیبا انتخاب کنید و در انتهای هر پستی ( نوشته یا عکس) که در کانال خود ارسال می کنید شناسه کانال (ID, Username) و یا لینک URL آن را قرار دهید این کار چند تاثیر مثبت دارد اول اینکه اگر خود شما یا اعضا مطلب را به جایی فوروارد کنند لینک کانال همراهش بوده و تبلیغات می شود و دیگر اینکه برچسب یا برند شما به عنوان رعایت قانون کپی رایت حفظ می شود.

به طور کلی دست به دست شدن مطالب در گروهها و کانال ها و یا ارسال انفرادی اعضا به دوستان و آشنایان، یکی از موثرترین و کم هزینه ترین شیوه جذب ممبر می باشد به شرطی که در تبلیغ کانال حتما از عکس و لینک دعوت استفاده شده باشد.

۵- تبلیغ در کانال ها و گروههای دیگر

منظور از تبلیغات در اینجا پرداخت پول به کانال ها و سایت ها نیست بلکه می تواند با استفاده از ترفندهای خاصی لینک کانال را در سایت ها ، کانال ها و گروهها قرار دهد. فرضا می توان نشانی URL کانال را در بخش نظرات وبلاگ ها و سایت ها قرار داد و ارسال کرد و یا در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک ، گوگل پلاس ، لاین، اینستاگرام ، توئیتر ، لینکدین و… قرار داد.

علاوه بر اینها با جستجو در گوگل می توانید سایت هایی که به معرفی لیست و فهرست کانال ها اقدام می کنند را پیدا کرده و لینک کانال خود را در آنها به اشتراک بگذارید . می توانید در انجمن ها و فروم های مختلف با ارسال پست ، دادن نظر و یا قرار دادن در امضای کاربری تبلیغ کنید.

۶- تبادل لینک با سایر کانال های تلگرامی

البته تبلیغ در کانال های دیگر به ویژه کانال های پربازدید می تواند به دو صورت تبلیغ متقابل ( تبادلی) و پولی انجام شود . در تبلیغ تبادلی یا متقابل ، در واقع دو کانال همزمان اقدام به تبلیغ یکدیگر می کنند. مدیران دو کانال تلگرام طبق توافق رایگانی که با هم دارند این کار صورت می گیرد. این نوع تبادل معمولا بین کانال های هم سطح از نظر میزان کاربر انجام می شود.

تبادل لینک رایگان مزایا و معایبی دارد مهمترین مزیت آن این است که کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای پرداخت نمی شود و تعدادی کاربر جدید هم جذب می شود اما این شیوه در آغاز جذابیت داشته و استفاده بیش از حد آن، موجب افت ارزش کانال و فرار کاربران عضو می شود. بهتر است در طول شبانه روز بیش از یکی دو تبادل نداشته باشید.

شیوه دوم تبلیغ که پولی بوده ویژه کانال های با ممبر زیاد است و مدیرانش با گرفتن مبالغی پول، اقدام به تبلیغ سایر کانال ها می کنند. گاهی در این روش ، از شیوه « تبلیغ گسترده » استفاده می شود به این صورت که شما یک تبلیغ، لینک یا بنر را به شرکت یا شخص واسطه ای می دهید و او که کارگزار تبلیغات چندین کانال پربازدید تلگرامی است تبلیغ شما را همزمان در چندین کانال نمایش می دهد.

۷- مدیریت گروهی و همزمان کانال تلگرام

یکی از امکانات تلگرام، قابلیت انتخاب چند مدیر یا ادمین برای کانال می باشد. داشتن چند مدیر مورد اعتماد ، این مزیت را دارد که مطالب و محتوای بیشتر و بهتری در کانال تولید شده و بار محتوایی آن بالا می رود و بالطبع افزایش کیفیت مطالب، موجب جذب بیشتر کاربران و نیز فوروارد شدن بیشتر مطالب در سایر گروهها و کانال ها می شود .

البته توصیه می شود در انتخاب مدیران دقت شود و افراد مورد اعتماد، همراه ، کاردان و متخصص جذب کنید چون تولید محتوای زیاد و بدون کیفیت نتیجه عکس داده و موجب فراری دادن کاربران و اعضا می شود. همواره با مدیران کانال به صورت آنلاین تبادل اطلاعات داشته باشید تا محتوای جذاب و خوب تولید شود. هدف ارتقای محتوای کانال باید باشد.

۸- حفظ اعضا مهمتر از جذب ممبر جدید

استراتژی مدیران کانال ها باید این باشد که در وهله اول اعضا را حفظ کنند و بعد به جذب اعضای جدید بپردازند. باید چنان جاذبه ای در کانال ایجاد کنید که وقتی کاربری وارد شد علاقمند به ماندن در آن باشد و آن عضو جدید چنان تحت تاثیر قرار گیرد که دوستان و آشنایانش را هم تشویق به عضویت کند.

واقعیت این است که کانال ها همواره عضو جدید می گیرند ولی بسیاری در حفظ کاربران ناموفق بوده و ریزش فراوانی دارند. البته توجه کنید که با شروع فعالیت کانال ، در ادامه طبیعی است که برخی از افراد به دلایلی از کانال لفت بدهند که ایرادی ندارد ولی به مرور این ریزش کم شده و گروهی به طور ثابت می مانند که به آنها اعضای وفادار کانال می گویند.

اعضای وفادار کانال همواره به مدیر کانال نمره خیلی خوب و حتی بیست می دهند این گروه وفادار معمولا بیست تا سی درصد یک کانال عمومی را تشکیل می دهند. در هر حال ،چاره ای نیست گروهی می روند ولی آن گروهی که می مانند باید با تولید محتوای مناسب و جذاب حفظشان کرد و در کنار حفظ آنها ،به جذب و افزایش بیشتر اعضا فکر کرد.

سخن پایانی شیوه افزایش ممبر کانال تلگرام

همان طور که در بالا اشاره شد راهها و روش های زیادی برای جذب و افزایش ممبر کانال تلگرامی وجود دارد که برای برخی از آنها باید هزینه پرداخت و برخی دیگر رایگان می باشد . در اینجا بیشتر نگاه ما به جذب و افزایش اعضا به صورت رایگان بوده است. فرقی ندارد از چه روشی استفاده می کنید مهم تر از جذب ، حفظ کاربران است کانالی که اعضا در آن نمانند جایگاهی ندارد.

یکی از بهترین راههای افزایش اعضای کانال تلگرام و یا حفظ اعضای کانال ، تولید محتوا ، مطالب تخصصی و مفید است . اعضا به خاطر خواندن و بهره بردن از مطالب مورد نیاز خود عضو می شوند و طبیعی است که اگر مطالب مورد نیاز خود را نیابند آن را ترک خواهند کرد. کانال را در هر زمینه ای ایجاد کرده اید در همان زمینه بهترین مطالب و محتواها را تولید کنید تا در کارتان موفق باشید.

بی دلیل نیست که می گویند ایجاد کانال در تلگرام رایگان است ولی برای موفقیت یک کانال ، هزینه اعم از پول  ، تلاش ، وقت و سختی لازم است.

Related Post