X

شناخت ممبر فیک و واقعی تلگرام

به دلیل درخواست بعضی از کاربران سایت پول یابی ،به موضوع شناخت ممبر فیک و واقعی تلگرام می پردازیم قبل از هر چیز باید متذکر شویم که اعضای فیک ، غیرواقعی یا دروغی هیچ ارزش مادی  و روانی نداشته و اتفاقا داشتن ممبر فیک موجب تنزل جایگاه کانال تلگرامی شده و به عنوان کانالی بی محتوا و بی ارزش در بین کاربران جلوه می کند.

شناخت ممبر های غیر واقعی در تلگرام بسیار ساده است طوری که بعد از مدت کوتاهی حتی کاربران آماتور فضای مجازی هم به این موضوع پی می برند. لذا توصیه می شود از این ترفند غیر اخلاقی برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده نکنید که اعتبار کسب و کار اینترنتی شما زیر سوال می شود و خدشه دار می شود. حتی تلگرام هم بعد از چند روز اعضای مجازی و فیک را شناسایی و حذف می کند.

برای اطلاع از شیوه های افزایش اعضای واقعی کانال تلگرام و کسب درآمد اینترنتی به مقاله ( راههای افزایش اعضای کانال تلگرام ) نگاه کنید

تعریف ممبر فیک تلگرام

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که ممبر فیک یعنی چه ؟ همان طور که از اسمش پیداست ممبر یا اعضای فیک به معنای کاربران غیر واقعی ، نمایشی و دروغین یک کانال می باشد . تلگرام اجازه ثبت نام کاربران مثلا با شماره آمریکا را می دهد و این موضوع، امکان ایجاد کاربران فیک را فراهم می کند.

اینکه ممبر فیک چه سودی برای مدیر کانال دارد؟ باید گفت تقریبا هیچ نفع محسوسی ندارد. طبیعی است که ادمین های کانال تلگرام به دنبال افزایش عضو هستند تا از این طریق ضمن افزایش اعتبار و بازدید، به کسب درآمد اینترنتی و یا رونق کسب و کارشان منجر شود این موضوع موجب شده تا برخی مدیران کانال ها تصور کنند که با گرفتن ممبر فیک می توانند به این نتیجه برسند.

قبل از خرید و یا سفارش تبلیغ به کانال تلگرامی با چند شیوه ساده از میزان اعضای واقعی یا فیک آن مطلع شوید و بعد اقدام به همکاری کنید

تنها چیزی که از ممبر فیک نصیب یک کانال تلگرامی می شود ایجاد این تصور در ذهن مخاطبان است که اعضای کانال زیاد می باشند و شاید ( تاکید می شود : شاید) این تصور موجب شود بقیه افراد ترغیب شوند که به عضویت کانال درآیند. اما ممکن است با مشخص شدن حقیقت  و برملا شدن واقعیت ، سریع کانال را ترک کنند.

 شیوه ایجاد ممبر فیک تلگرام

هر شخصی می تواند برای کانال خود ممبر فیک ایجاد کند . اگر مدیر کانال حوصله و وقت کافی داشته باشد می تواند یکی یکی با شماره های مجازی، عضو تلگرام کند و بعد این شماره ها را در کانال تلگرام خود اضافه کند. معمولا این کار سخت بوده و موجب خستگی افراد می شود لذا اقدام به خرید ممبر فیک می کنند و این کار را بیشتر از وارد کردن اعضای فیک به صورت دستی و تک تک ترجیح می دهند.

همان طور که در بالا اشاره شد این اعضای ممبر هیچ تاثیر خاصی در کانال نداشته و فقظ تعداد اعضای کانال را به صورت  ظاهری زیاد نشان می دهد. اصلا تاثیری در تعداد بازدیدهای کانال نداشته و همچنین نمی توانند پست های کانال را به دیگر گروهها فوروارد کنند. تنها تاثیر آن نمایشی است که شاید با زیاد جلوه دادن اعضای به صورت ظاهری ، عضو بیشتری جذب کرد.

راههای شناخت ممبر فیک و واقعی تلگرام

زمانی که وارد یک کانال تلگرامی می شوید و تعداد اعضای آن را می بینید شاید برایتان این سوال پیش بیاید که واقعا این تعداد عضو دارد یا نه ؟ برای درک واقعی بودن یا فیک بودن اعضای یک کانال راهها و شیوه های زیادی وجود دارد که مهم ترین و ساده ترین راههای آن عبارتند از:

۱- اختلاف در تعداد اعضا و میزان بازدید کانال تلگرام

یکی از ساده ترین روش های تشخیص ممبر فیک، مشاهده وجود اختلاف زیاد بین تعداد اعضا و میزان بازدید از پست ها می باشد . فرضا اگر اعضای کانال صد هزار نفر باشند و تعداد بازدید از پست ها بسیار کم باشد مشخص است که ممبر کانال بیشتر فیک می باشند. یک فرمول تقریبی وجود دارد و آنکه اینکه یک دهم اعضای کانال باید از یک پست بازدید کنند و اگر کمتر بود فیک و غیرواقعی است.

البته به تاریخ ارسال مطلب هم توجه کنید فرضا تاریخ ارسال چندین روز قبل است ولی بازدید کمی بالاست ممکن است مدیر کانال با ترفندهایی تعداد بازدید را کمی افزایش داده و به عبارتی حقه زده تا فیک بودن اعضایش برملا نشود. به طور کلی مقایسه تعداد اعضای کانال با تعداد بازدید پست ها، اگر اختلاف زیاد و فاحش باشد معلوم می شود بیشتر اعضای کانال فیک و غیر واقعی هستند.

۲- نداشتن ریزش اعضای کانال تلگرامی

ممبر فیک واقعی نیست تا از کانال لفت بدهد لذا اگر عضو کانالی شده اید که اعضایش ثابت بوده و هیچ ریزشی نداشته شک کنید که احتمالا اعضایش فیک هستند . اگر کانالی را خریداری کرده اید و مشاهده کردید بدون ریزش است به احتمال زیاد شما یک کانال با اعضای فیک را خریداری کرده اید.

ریزش کاربران و مخاطبان از یک کانال کاملا طبیعی است و همان طور که عده ای اضافه می شوند عده ای هم ترک می کنند و اگر این مورد را در کانالی مشاهده نکردید به واقعی بودن اعضایش باید شک کرد.

۳- داشتن اسم های غیر عادی و عجیب

ممبرهای فیک و غیر واقعی را از طریق نام کاربری آنان هم می توان شناخت . معمولا نام های شبیه به هم ، عجیب و غریب و ناآشنا می باشند . اگر کانالی را خریداری کرده اید و یا عضو کانالی شده اید و در قسمت ممبرها با اکانت هایی مواجه شده اید که دارای نام های غیر عادی می باشند و مدت زمان طولانی است که آفلاین می باشند اعضای کانال تلگرام فیک می باشند.

۴- پاسخ ندادن به پیام ارسالی

معمولا اگر به اعضای عادی و واقعی پیامی ارسال کنید آن را بعد از مدتی مشاهده کرده و اگر ضرورت داشته باشد چه بسا که ممکن است پاسخ دهند . اما اگر به اعضای غیرواقعی و یا فیک پیام ارسال کنید هیچ پاسخی دریافت نخواهید کرد.

به تاریخ آخرین آنلاین شده این نوع اعضا اگر نگاه کنید به راحتی متوجه می شوید کدام یک از کاربران، عضو واقعی و کدام فیک می باشند.

سخن پایانی شناخت ممبر فیک و واقعی تلگرام

اگر قصد ایجاد یا خرید یک کانال تلگرامی آماده را دارید دقت کنید که اعضا واقعی باشد و خودتان هم به هیچ وجه دنبال اعضای غیر واقعی و دروغی نروید . این کار ضمن بی اعتبار کردن ارزش و اعتبارتان ، چه بسا که موجب فرار کاربران واقعی از کانال هم شود. به راحتی وقتی می توان اعضای واقعی از دروغین را تشخصی داد چرا باید از این ترفند غیر اخلاقی استفاده کرد؟

هدف همه کاربران، کسب درآمد اینترنتی دائمی و پایدار است و این کار با جذب کاربران واقعی ، تولید محتوای جذاب و تازه امکان پذیر است ممکن است کمی زمان ببرد ولی بازدهی خوبی در آینده خواهد داشت. هر کانالی که بهتر ، باکیفیت تر و جذاب تر به مشتریانش سرویس ارائه دهد موفق تر خواهد بود و لزومی ندارد که با دروغ کسب و کار را پیش برد. اگر واقعا دنبال افزایش ممبر واقعی و درست تلگرام هستید انرژی ، وقت و پول خود را بهتر است صرف جذب اعضای واقعی و اختیاری تلگرام کنید تا نتیجه بهتر و مطلوب تری عایدتان شود.

Related Post