شیوه کلاهبرداری در کسب درآمد کلیکی

شیوه کلاهبرداری در کسب درآمد کلیکی

یکی از شیوه های قدیمی و ساده کسب درآمد از اینترنت، تبلیغات کلیکی است  ما در مقالات متعدد در سایت پول یابی به تیلیغات کلیکی ، شیوه کارش ، مزایای و معایب تبلیغات کلیکی و… اشاره کردیم ( معایب و مزایای تبلیغات کلیکی) شیوه کلاهبرداری در کسب درآمد کلیکی برای مدیران سایتها و نیز برای کاربران متفاوت است . این کار اگرچه غیر قانونی و غیر اخلاقی می باشد ولی از سوی برخی سایتهای کلیکی به بهانه های مختلف صورت می گیرد.

اگرچه همیبشه متخصصان فن به شیوه کلاهبرداری در کسب درآمد کلیکی اشاره کردند و کاربران را آموزش دادند ولی باز این رویکرد توسط بسیاری از سایتها اعمال می شود و به نظر می رسد که این قصه سر دراز دارد . در اینجا قصد داریم ضمن اشاره به شیوه کلاهبرداری در کسب درآمد کلیکی ، آگاهی سایتداران و وبلاگ نویسان را نسبت به این امر بالا ببریم.

شناخت کلاهبرداری کلیکی

در این سیستم تبلیغاتی قدیمی،  شیوه کلاهبرداری در کسب درآمد کلیکی زمانی اتفاق می افتد که آگهی تبلیغاتی اعم از تبلیغات بنری و یا تبلیغ متنی در سایت و یا وبلاگی قرار می گیرد و بر روی آن کلیک می شود در واقع با کلیک کاربر کلاهبرداری کلیکی آغاز می شود. در اینجا دو اتفاق پیش می آید یکی اینکه سایت صاحب تبلیغ و یا سفارش دهنده کلیک ها را شمارش نکرده و یا بسیار کم شمارش می کند و صداقت در شمارش ندارد و ممکن است فرضا از هر پنج یا ده کلیک یکی یا دو تا را بشمارد اینجا نمایش دهنده ضرر می کند و کلیک ها غیر واقعی می باشد. اتفاق دوم یا کلاهبرداری دوم از طرف نمایش دهنده تبلیغات در سایت و یا وبلاگ صورت می گیرد و سعی می کند افزایش کلیک غیر واقعی و بیشتر کسب کند.

در هر دو حالت کلاهبرداری و به نوعی دزدی انجام می شود یکی سعی در کم کردن شمارش کلیک و دیگری سعی در افزایش غیر واقعی کلیک دارد. کلیک های غیر واقعی می تواند از چند راه انجام شود یکی توسط اشخاص که بر روی لینک های تبلیغاتی مورد نظر کلیک می کنند و یا توسط نرم افزارها و یا ربوت های آنلاین که برای کلیک بر بنرهای تبلیغاتی و یا لینک های متنی برنامه ریزی شده اند، انجام شوند.در هر حال این نوع کلاهبرداری بیشتر به ضرر افرادی است که پول صرف می کنند تا درآمد داشته باشند و یا بازدید از سایشان افزایش یافت و با این کلاهبرداریها در واقع هدر رفت سرمایه اتفاق می افتد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  روش کسب درآمد از اینترنت جوانان

بررسی شیوه کلاهبرداری در کسب درآمد کلیکی

یقینا هر کلاهبرداری با نیت و قصدی انجام می شود لذا در شیوه کلاهبرداری در کسب درآمد کلیکی افراد با دو نیت مختلف دست به این کار می زنند . تحقیقات نشان می دهد که کلاهبرداری کلیکی توسط اشخاصی انجام می شود که از آن برای افزایش درآمد بنرهای تبلیغاتی شخصی خود استفاده می کنند.

این گروه با نیت افزایش کسب درآمد از اینترنت این کار را می کنند. گروه دوم بعضی از شرکت های رقیب در کار هستند که از این روش برای خالی کردن بودجه تبلیغاتی شرکت های رقیب خود استفاده می کنند. این گروه دوم با هدف ورشکست کردن رقیبان به این شیوه ناجوانمردانه روی می آورند.

به طور کلی در بررسی شیوه کلاهبرداری در کسب درآمد کلیکی ، این اتفاق غیر قانونی زمانی روی می دهد که یک فرد هدف های زیر را دنبال می کند:
الف) کسب سود و افزایش درآمد اینترنتی
ب) تهی کردن بودجه تبلیغاتی و ورشکستی شما
ج)هر دو مورد

ااین نوع کلاهبرداری در کسب درآمد کلیکی در صورت استمرا تبعاتی به همراه دارد مثلا نتایج کلاهبرداری کلیکی برای صاحبان مؤسسات کوچک ویران کننده می باشد و خرج زیادی روی دست تبلیغات دهندگان، که بودجه های کلانی در اختیار دارند، می گذارد.


شعار فریبنده شیوه کلاهبرداری در کسب درآمد کلیکی

به طور طبیعی زمانی که در صفحات مختلف وب به گشت و گذار می پردازیم و یا بیشتر در وبلاگها می رویم با جملات و عبارات و پیغام هایی مثل: «کسب درآمد از اینترنت» و یا « کسب درآمد از راه کلیک» و یا « کسب درآمد میلیونی از اینترنت » « کلیک کنید و میلیونر شوید » و دهها نوع تبلیغات فریبنده دیگر از این نوع مواجه می شویم . در واقع با این نوع شعارهای فریبنده و جذاب کاربران را اغوا کرده و به سوی خود می کشانند.این تازه شروع یک کلاهبرداری برای جذب و گرفتن کلیک از کاربران می باشد.

زمانی که با این نوع تبلیغات وارد همکاری و همراهی می شوید شروع کلاهبرداری آنان است و در تضاد واقعی با فلسفه تبلیغات کلیکی و ماهیت PPC یا پرداخت در ازای هر کلیک را مشاهده می کنید. شیوه فعالیت این سایت ها بدین گونه است که افراد را با وعده کسب درآمد میلیونی و بالا،  تشویق به کلیک کردن روی تبلیغات اعم از بنر یا متنی می نمایند. بدین صورت که هر فرد با کلیک بر روی تبلیغات مبلغ مشخصی به حسابش واریز می گردد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  معایب تبلیغات پاپ آپ popup

هنگامی که فعالیت این سایت ها را مورد بررسی قرار می دهیم، متوجه می شویم که این نوع فعالیت ها، همان طور که پیشتر اشاره شد، در تضاد کامل با ماهیت PPC یا پرداخت در ازای هر کلیک، می باشد. شعار فریبنده آنها ، شیوه کلاهبرداری در کسب درآمد کلیکی آنان را مخفی می کند.

معایب کسب درآمد کلیکی

هر کسی با قصد و نیتی اقدام به سفارش تبلیغات می کند که مهمترین اصل آن کسب درآمد بیشتر در ازای هزینه کردن برای تبلیغات می باشدو این چیزی کاملا روشن مبرهن در کسب درآمد اینترنتی می باشد.لذا سایت های تبلیغ دهنده به قصد افزایش مشتری های ترجیحی و یا افزایش فروش خود اقدام به انجام تبلیغات اینترنتی PPC می نمایند. در حالی که در این سایت های کلاهبردار کلیکی افراد مراجعه کننده به سایت تبلیغ دهنده در واقع یک مشتری ترجیحی نمی باشند و صرفاً جهت کسب درآمد، کلیک می کنند و این بازدهی تبلیغات کلیکی را کم می کند.( تبلیغات کلیکی PPC)

تبلیغات کلیکی معایب فراوانی به ویژه برای سفارش دهندگان آن دارد در اینجا برخی از معایب تبلیغات کلیکی خواهد آمد:

۱- بد عمل کردن این نوع سایتها موجب عدم مراجعه بسیاری از افراد به این گونه سایت ها جهت ارائه تبلیغات اینترنتی است.
۲- تاثیر کم تبلیغات کلیکی و عدم افزایش فروش سایت تبلیغ دهنده
۳- هزینه زیاد برای تبلیغات کلیکی . در ادامه کار به سرعت بودجه تبلیغاتی سایت ها به اتمام می رسد.
۴- نداشتن رتبه و رده مناسب در موتورهای جستجوی اینترنتی
۵- ناتوانی سایت های تبلیغ دهنده جهت تجزیه و تحلیل آماری مشتریان و متعاقب آن عدم بهینه سازی سایت

معمولا سایتهای سفارش دهنده تبلیغات کلیکی، پولی را پرداخت می کنند که از شیوه خرج شده آن ، آمار واقعی کلیک ها و تاثیر گذاری این کلیک ها در فروش و… هیچ اطلاعی ندارند و در این میان شرکت های تبلیغ گیرنده با فریب تبلیغ دهندگان و نیز کاربران اینترنتی، پول هنگفتی را به جیب می زنند.

مطلب پیشنهادی

جذب زیرمجموعه مستقیم ، زیرمجموعه گیری رایگان ، آموزش گرفتن زیرمجموعه مستیقیم و اجاره ای

روش های جذب زیرمجموعه مستقیم

یکی از استراتژی های مهم در کسب درآمد از اینترنت از طریق تبلیغات کلیکی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.