اهمیت برند یا نام تجاری در کسب درآمد

اهمیت برند یا نام تجاری در کسب درآمد

در اهمیت برند یا نام تجاری در کسب درآمد از اینترنت و یا کسب و کار واقعی هیچ کس شک و تردید ندارد حتما این جمله معروف را شنیدید که فلان کس و یا فلان شرکت نون برند و شهرت خود را می خورد. واقعا این برند یا نام تجاری چیست و چه تاثیری در کسب و کار دارد؟

البته همه ما کلمه برند یا نام تجاری را شنیده ایم و اگر از ما درباره مفهوم یا تعریف برند سوال کنند با کمی فکر کردن می گویم: برند عنوان تجاری یک محصول یا خدمات از یک شرکت می باشد. ین جواب می تواند باشد ولی همه برند این نیست برای برند شدن باید شاخص هایی داشت و ویژگی ها را به دست آورد تا مطرح شوید در اینجا ضمن تعریف برند به اهمیت برند یا نام تجاری در کسب درآمد اشاره می کنیم.

تعریف برند یا نام تجاری :

تعریف برند: برند تشکیل شده از طراحی خاص، نماد ویژه، نشانه، کلمه یا جمله یا ترکیبی از تمام موارد است که با هدف متمایز کردن محصولات یا خدمات خود با دیگر رقبا تولید و به کار گرفته می شود. برند کلمه ای است که کسب و کار شما را متحول و خاص می کند و رونق و گسترش کسب و کار شما را به دلیل خاص و متمایز کردن به همراه دارد. پس برند باید پرمحتوا، قوی و دقیق بوده و به هیچ عنوان نباید ضعیف باشد.

اگرچه برندها ممکن است از شیوه های مختلفی خلق شوند ولی معمولا برندها با ایده هایی که در ذهن افراد است شکل گرفته می شوند. تعجب نکید اگر گفته شود که برند ها ممکن است با انتخاب یک جمله یا کلمه ایجاد شوند. تبلیغات و دیگر عوامل مثل کیفیت برتر و خاص بودن، باعث بهبود نام برند می شود و افراد بیشتری با نام برند آشنا می شوند. اهمیت برند یا نام تجاری در کسب درآمد زمانی بیشتر روشن می شود که یکی از اساسی ترین و مهمترین قسمت های یک کسب و کار عنوان تجاری یا برند آن است.

به این نکته مهم هم توجه کنید که نام برند هم جزء اصلی تشکیل دهنده یک برند و یا نام تجاری است که باید روی طراحی لوگو که شامل طرح و رنگ است تمرکز کرد و وقت زیادی را صرف آن کرد. اهمیت لوگوی برند اگر به اندازه خود نام برند تاثیر نداشته باشد کمتر از آن نیست لذا در طراحی و انتخاب لوگوی برند باید به گونه ای عمل کرد که برای مخاطب جذاب باشد و در ذهنش برای همیشه حک شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی

 

انواع برندها

برندها بر اساس کارکرد و شیوه خلق شده موسس یا موسسان به چهار نوع تقسیم می شوند و این تنوع، اهمیت برند یا نام تجاری در کسب درآمد را بیش از بیش روشن می کند. گاهی ممکن است یک برند یا نام تجاری اختصاصی باشد و یا عمومی باشد بر این اساس انواع برندها عبارتند از:

۱- برند انفرادی : برخی از شرکت ها هستند که ممکن است برای هر کدام از محصولاتشان یک برند جداگانه انتخاب کنند.

۲- برند فامیلی : معمولا به یک سری از محصولات خاص اختصاص داده می شود

۳- برند شرکتی : ممکن است افرادی برای محصولات، اسم شرکت یا تولید کننده را بگذارند. وقتی یک شرکت تولید کننده محصولات متعددی است از این نوع برند استفاده می کند.

۴- برند ترکیبی : هر محصول نام خودش را دارد و برند شرکت مشخص کننده این است که کدام شرکت محصولی را تولید کرده است.

مختصات و ویژگی های یک برند خوب و برتر

هر عنوان یا برندی نمی تواند تاثیر گذار و برتر باشد لذا در اهمیت برند یا نام تجاری در کسب درآمد باید دارای ویژگی و مختصات برتری باشد تا آن را از سایرین متمایز کند ویژگی خوب یک برند عبارت است از:

۱- نام برند باید ساده، روان و تلفظ آن برای همگان راحت باشد. این روان بودن موجب می شود تا به راحتی در ذهن مخاطب بماند و به خاطر سپردن آن آسان باشد. در حقیقت عنوان و نام برند باید هدف تولید محصول و کیفیت را پیشنهاد کند و واضح و شفاف باشد.

۲- تبلیغ راحت و دائمی برند: برند باید به گونه ای باشد که به راحتی تبلیغ شود و دائمی و ماندگاری آن همیشگی باشد. برند باید اصل و منحصر به فرد باشد و تقلیدی از دیگر برندها و نام های تجاری نباشد. برند باید قابلیت ثبت شدن و حمایت حقوقی را داشته باشد. در واقع خاص بودنش از همه جنبه ها هویدا باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی با کوتاه کردن لینک

۳- امکان شناخته شدن: برند باید قابلیت شناخته شدن را داشته باشد. معمولا برندهای معروف جهان به واسطه محبوبیت، قدمت و داشتن محصولات خوب با ویژگی های منحصر به فرد در بین مصرف کنندگان خود شناخته شده هستند. این برندها از تبلیغات فراوانی استفاده می کنند که اکثر آن ها بین المللی هستند.

۴- انتخاب برند یعنی خاص و ویژه شدن: ایجاد یک برند یعنی منحصر به فرد بودن شما نسبت به دیگر رقبا و اینکه از همه در کار و تولیدتان متمایز هستید. . برند شما باید طوری باشد که با محصولی که ارائه می کنید علاوه بر جذاب بودن آن برای مصرف کننده دارای یک ویژگی خوب، متفاوت و جدید نیز باشد.

نکته پایانی اهمیت برند یا نام تجاری در کسب درآمد

باید به این نکته مهم توجه کنید که برند ابزاری است برای ایجاد وجه تمایز بین شما و رقیبانتان . لذا باید کارتان متمایز و خاص و ویژه باشد . اگر این قاعده را رعایت کنید کسب و کارتان رونق یافته و مشتری به سویتان می آید و در نهایت کسب درآمدتان بیشتر می شود. هر چه اشتباهات شما کمتر باشد رشد کسب و کارتان و شانس برند شدنتان بیشتر می شود ( نگاه کنید به مقاله : بزرگترین اشتباهات در کسب درآمد اینترنتی )

اگرچه افرادی برند را با نام تجاری یکی می گیرند ولی در عمل، برند چیزی فراتر از نام تجاری یا یک لوگو است که افراد بنا به نیاز خود تعریفی از آن دارند. چنانچه قصد رشد و پیشرفت دارید برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی خود باید برند داشته باشید. اگر برندی برای کسب و کار خود ندارید از هم اکنون به فکر برند سازی و برند شدن در کسب و کار خود باشید. لازمه یک کسب و کار موفق و سود آور داشتن یک برند معتبر است. برند باعث افزایش اعتبار شما در بین رقبایتان می شود. در واقع برند اینترنتی بودن موجب شناخته شدن بیشتر کسب و کارتان و اقبال بیشتر کاربران به کسب درآمدتان می شود

قانون ساده اینترنت: اقبال بیشتر کاربران و جذب ترافیک بیشتر، کسب درآمد بیشتر به همراه دارد پس تلاش کنید تا در کسب و کار اینترنتی برند شوید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.