راههای رشد کسب و کار اینترنتی

راههای رشد کسب و کار اینترنتی

در عصر پیشرفت دیجیتال و فضای مجازی، راههای رشد کسب و کار اینترنتی به عوامل زیادی از جمله میزان تلاش و جدیت افراد بستگی دارد اگرچه همه دوست دارند در کسب درآمد از اینترنت موفق باشند ولی کسب و کار اینترنتی قاعده و قانون خودش را دارد. شرط اصلی و اولیه رشد کسب و کار اینترنتی رعایت اصول کسب درآمد از اینترنت هستند کسانی که اصول اولیه کسب درآمد را رعایت نکنند در رسیدن به موفقیت با شکست مواجه می شوند.

یکی از راههای رشد کسب و کار اینترنتی توجه به تمام قواعد و روش های کسب درآمد هست . عده ای تصور می کنند اگر روی یک برنامه و شیوه خاص تمرکز کنند و تمام استراتژی آنها فقط تمرکز بر روی آن روش و شیوه کسب درآمد باشد در کارشان موفق می شوند در حالی که غفلت از سایر روش ها در واقع از دست دادن فرصت های کسب درآمد محسوب می شود.

در اینجا قصد دارم تا راههای رشد کسب و کار اینترنتی بر اساس معیارهای تجربه شده و علمی را ارائه دهیم:

۱- استفاده از استراتژی های نوین

راههای رشد کسب و کار اینترنتی در حال تغییر و تحول اساسی است و نمی توان از شیوه های قدیمی به طور دائمی استفاده کرد. با پیشرفت تکنولوژی ، نیازها و خواسته های افراد و مشتریان و ذائقه آنها نیز تغییر می کند و باید در فروش و کسب درآمد از اینترنت از روش های نوین استفاده کرد.

شاید یک روش و ایده در دو سه سال قبل کارایی بالایی داشته است ولی این دلیلی نمی شود که امروزه هم اینطور باشد . برای نمونه چند سال قبل بازاریابی و کسب درآمد با ایمیل مارکتینگ خیلی پرطرفدار بوده و تاثیر شگرفی در فروش و افزایش کسب درآمد داشت ولی امروزه کارایی آن کمتر شده است لذا یک بازاریاب حرفه ای علاوه بر ایمیل مارکتینگ باید از شیوه های دیگری هم برای توسعه کسب درآمدش استفاده کند. (شیوه کسب درآمد آنلاین جدید)

۲- پرهیز از الگو برداری از رقبا

یکی دیگر از راههای رشد کسب و کار اینترنتی ، پرهیز از الگوبرداری صرف و محض از رقیبان در کسب درآمد از اینترنت می باشد. البته الگو برداری از رقبای موفق و مطالعه شیوه موفقیت آنان امری طبیعی است ولی این دلیل بر آن نمی شود که اگر فلان روش بازاریابی اینترنتی روی کسب و کار رقیبتان جواب داده است و او را در کسب و کارش موفق کرده است روی کسب و کار شما هم به خوبی جواب دهد و شما را در کسب و کارتان موفق کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مزایای تبلیغات اینترنتی

هر شیوه کسب درآمد در همه جا و در هر زمان نمی تواند موجب درآمدزایی شود. با استفاده از شناخت روی مخاطبان خود استراتژی برای رشد کسب و کار اینترنتی خودتان انتخاب کنید که بتوانید اعتماد مشتریانتان را جلب کنید. جلب اعتماد مشتریان نقطه قوت کسب و کار است.

 ۳- افزایش ترافیک مناسب برای سایت

یکی از مهمترین راههای رشد کسب و کار اینترنتی افزایش بازدید کننده است بازدید از فروشگاه و سایت موجب کسب درآمد می شود. هر چقدر هم که وب سایت خوبی از لحاظ محتوا، قیف های بازاریابی،محصولات، پشتیبانی و … داشته باشید اگر ترافیک و بازدید کننده نداشته باشید کسی نیست که از امکانات و محصولات سایت شما استفاده کند و در نتیجه داشتن سایتی با این امکانات بی فایده است.

البته هر بازدیدی کننده ای نمی تواند موجب موفقیت باشد. لازمه یک کسب و کار اینترنتی موفق داشتن بازدیدکنندگان هدفمند است. راههای زیادی برای رشد و جذب هست که از طریق وبلاگ نویسی، نوشتن پست مهمان در سایت های دیگر، فعالیت در فروم ها و انجمن های گفت و گو، رپورتاژ آگهی و … بازدیدکنندگان خوبی را به سایت خود هدایت کنید.بازدید کننده هدفمند موجب افزایش اعتبار و رشد سایت و در نهایت کسب درآمد خواهد شد.

۴- استفاده مناسب از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از راههای رشد کسب و کار اینترنتی می باشد و به دلیل طرفداران زیادی که دارند می توانید محصولات و خدمات خود را در شبکه های اجتماعی به افراد زیادی معرفی کنید. ولی این دلیل بر این نمی شود که تمام وقت و سرمایه خود را صرف جذب مخاطب از شبکه های اجتماعی کنید. تکیه بیش ار حد به شبکه های اجتماعی موجب کاهش درآمدزایی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری

البته استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک و پیام رسانهایی مثل تلگرام و وایبر و لاین به صورت معقول خوب است. ضمن اینکه توجه کنید الان وضعیت تغییر کرده است و شاید شما برای جذب مخاطب مثلا در اینستاگرام مجبور باشید هزینه هایی را پرداخت کنید هزینه کنید و درآمد نداشته باشید نتیجه معکوس گرفته اید.(شیوه کسب درآمد از اینستاگرام)

فعالیت در شبکه های اجتماعی محبوب و پربازدید  بد نیست و موثر است ولی برای رونق کسب و کار خود سعی کنید از روش های دیگر هم استفاده کنید و فقط روی یک روش تکیه نکنید.

 ۵- ارتباط داشتن با مخاطبان

یکی دیگر از راههای رشد کسب و کار اینترنتی ارتباط درست با مخاطبان است . اگر نمی توانید با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید نمی توانید در کسب و کار خود موفق باشید.برای این کار باید به مشکلات و سوالات آن ها به سرعت پاسخ دهید.

یکی دیگر از راه های برقراری ارتباط با مخاطبان تولید محتوای متفاوت و ارزشمند است. سعی کنید محتوای جذاب در قالب های صوت و تصویر و حتی اینفوگرافیک برای آن ها تولید کنید تا آن ها اشتیاق بیشتری برای به اشتراک گذاری آن ها داشته باشند.

 نکات پایانی راههای رشد کسب و کار اینترنتی

برای توسعه کسب درآمد از تمام شیوه های نوین و جدید با رعایت تنوع استفاده کنید و تلاش کنید عواملی را که موجب کاهش کسب درآمد می شود شناسایی و رفع کنید.

کسب درآمد از اینترنت هر روز در حال تغییر هست پس ضمن استفاده و مطالعه از شیوه های قدیمی تلاش کنید خودتان را با علم روز پیش ببرید اصل مهم در راههای رشد کسب و کار اینترنتی ، توجه ویژه و خاص به نظر و نیاز مشتری است نیاز مشتریان را بشناسید و در رفع خواسته و نیازش قدم بردارید تا کسب درآمدی موفق داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

درآمد وبلاگ نویسی چقدر است ؟ , چطور از وبلاگ درآمد بالایی کسب کنیم؟

راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

ایجاد یک وبلاگ شخصی با هر انگیزه ای که باشد می تواند منجر به کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.