نوشتن رزومه , نکات مهم در رزمه نویسی

نکات مهم در رزمه نویسی ,

نوشتن رزومه: استخدام و کاریابی در اداره و یا شرکت ها اعم از خصوصی و یا دولتی سخت شده و یکی از راههای آن داشتن رزومه یا مشخصات مهارتی و تخصصی است این متن معرفی کننده فرد جویای کار به کارفرما می باشد و متضمن معرفی کامل جوینده شغل و راضی کننده فرد صاحب برای استخدام باشد . لذا متن باید طوری مختصر و مفید باشد که کارفرما قانع شده و ترغیب به جذب نیرو شود.لذا به اعتقاد متخصصین بازاریابی و مدیران ارشد تهیه نوشته خوب جهت معرفی تخصص خود یکی از بخش های مهم یافتن شغل مناسب است

توصیه جالب

البته باید بدانید که یک کارفرما به طور متوسط تنها پانزده ثانیه را صرف نگاه کردن به برگه افراد می کند در نتیجه باید نگارش شما آنقدر قابل توجه باشد که بتواند در همین زمان اندک کارفرما را جلب کند. برای نوشتن قابل قبول بهتر است توصیه های زیر را به خاطر داشته باشید.

۱- برخی افراد عادت دارند که متون کلی را آماده کنند و از آن برای همه جا بهره بگیرند، چنین شیوه ای چندان کارآمد نیست. به جای این کار بهتر است یک رزومه کامل بنویسید که شامل همه تخصص ها، تجربیات و دوره هایی که گذرانده اید باشد و سپس با توجه به هر موقعیت شغلی، بخش های نامربوط آن را حذف کنید. در این صورت می توانید زمان کمتری را به نوشتن رزومه برای هر موقعیت اختصاص دهید.

نوشتن رزومه

۲- به جای اینکه به صورت یک داستان بنویسید سعی کنید از کلید واژه ها استفاده کنید، برای مثال عنوان “دوره های آموزشی” را به کار ببرید و در زیر آن در هر خط نام یکی از دوره هایی که گذرانده اید را درج کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دلایل تغییر شغل و کار

۳- برای اینکه وقت کارفرما را تلف نکنید، از درج اطلاعات نامربوط در ورق حتما خودداری کنید. برای مثال اگر دوره هایی آموزشی را گذرانده اید که ارتباطی با موقعیت شغلی فعلی ندارند، از درج آن ها خودداری کنید. در نوشتن قانون ۲۰-۸۰ را به خاطر داشته باشید یعنی اینکه ۸۰ درصد مواردی که ذکر می کنید به طور مستقیم با موقعیت شغلی مرتبط باشند و ۲۰ درصد آن ها نیز حاوی اطلاعاتی مفید در مورد شما باشند.

۴- در نوشتن و معرفی خود تنها گذشته را مرور نکنید و بهتر از کمی آینده نگری نیز به آن بیافزایید. برای مثال در بخشی که باید دلیل ارسال تقاضا برای موقعیت شغلی را ذکر کنید، گفتن اینکه تجربیات گذشته شما با این شغل هماهنگ است کافی نیست و بهتر است بگویید که نگرش شما نسبت به آینده تا چه حد با آن موقعیت شغلی همخوانی دارد.

نوشتن رزومه

۵- تصور کنید که خودتان کارفرما هستید و برای استخدام یک فرد چنین چیزی را مرور می کنید، هنگام مطالعه مشخصات و مهارتهای یک فرد دوست دارید چه اطلاعاتی در مورد او بدست بیاورید؟ شما نیز سعی کنید پاسخ پرسش هایی را در مهرفی نامه بنویسید که برای کارفرما مهم هستند.

معرفی کامل نگارش رزومه :

۶- هنگامی که فردی نامه شما را می خواند علاوه بر اینکه اطلاعاتی در مورد سابقه کاری و تحصیلی شما بدست می آورد، تصویری از شخصیت شما نیز در ذهن او شکل می گیرد. به همین خاطر سعی کنید همان شخصیتی که هستید را در مشخصاتتون نیز نشان دهید چرا که اگر نوشته شما پذیرفته شود و سپس برای مصاحبه حضوری دعوت شوید، بهتر است که شخصیت شما با آنچه در آنجا نشان داده شده منطبق باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ویژگی فریلنسینگ یا آزاد کاری در کسب درآمد

۷- فراموش نکنید که کارفرما ابتدا تنها نگاهی کلی به متن شما می اندازد و سپس اگر جذب شود، با دقت بیشتری آن را مطالعه می کند. پس مشخصات خود را طوری بنویسید که بتواند اطلاعات مهم و البته بخش هایی که به نظرتان می تواند برای بدست آوردن شغل مفید باشد را در نخستین نگاه به کارفرما منتقل کند.

۸- چیزی که آماده کرده اید را چندین بار بخوانید که غلط نوشتاری یا نگارشی در آن نباشد چرا که چنین اشتباهاتی می توانند به معنی از دست رفتن یک موقعیت شغلی باشند.

آموزش نوشتن رزومه برای کار و استخدام

مطلب پیشنهادی

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.