کسب درآمد با برنامه نویسی

یادگیری شیوه کسب درآمد با برنامه نویسی برای افرادی که تسلط کافی در این زمینه دارند و هدفشان کسب درآمد اینترنتی از طریق این شغل می باشد، ضروریست. به طور کلی راه اندازی هر کسب و کاری در اینترنت به صورت اصولی نیاز به برنامه نویسی دارد. حال اگر قصد راه اندازی سایت ، فروشگاه ، اپلیکیشن و یا هر چیز دیگری را دارید ، باید یک برنامه نویس این کار را برایتان انجام دهد.

طراحی وبسایت ، ساخت فروشگاه، راه اندازی پیام رسان های موبایلی ، ایجاد شبکه اجتماعی و… همه نیاز به یک برنامه نویس حرفه ای و کاربلد دارد و این بیانگر اهمیت این شغل و میزان کسب درآمد اینترنتی بالا از این طریق می باشد. البته فقط محدود به سایت و طراحی آن نمی شود امنیت و نگهداری سرور و هاست ها، برنامه های تبلت و موبایل ، بازی های دیجیتالی و…. نیز با برنامه نویسی مرتبط است. به دلیل اهمیت موضوع در سایت پول یابی به چگونگی کسب درآمد با برنامه نویسی و راههای اجرایی آن پرداخته می شود.

اهمیت برنامه نویسی

در اهمیت برنامه نویسی همین بس که یکی از ثروتمندترین مردان جهان، یعنی بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و جوان‌ترین میلیاردر خودساخته‌ دنیا یعنی مارک زاکربرگ صاحب فیسبوک و اینستاگرام ، برنامه‌نویس هستند.

اگر خودتان یک برنامه‌نویس خبره هستید، و یا آنقدر تخصص کامپیوتری دارید که نیازی به خواندن این مقاله نداشته باشید، حرفی نیست. ولی اگر یک دانش‌آموزید و یا والدین یک نوجوان مستعد هستید و می‌بینید که او علاقه و استعداد ریاضی خوبی در طراحی برنامه‌های کامپیوتری دارد، حتما امکانات لازم برای پیشرفت او را فراهم کنید.

گردش مالی صنعت برنامه نویسی در سال ۲۰۱۹ میلادی، بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار بوده است. بر اساس آماری که یکی از اپلیکیشن‌های مادر در فضای مجازی منتشر کرد نشان می‌دهد که زندگی ما چقدر تحت تاثیر فضای مجازی است. زندگی در حرکت است و نمی‌توان این تاثیر شگفت انگیز را پنهان کرد.

به نظر می رسد که با رشد و توسعه فناوری ، برنامه نویسی بیشتر از هر زمان دیگری روی بورس کسب و کارهای اینترنتی قرار دارد. چون علاوه بر میانگین حقوق بالا، فرصت‌های شغلی بیشتری در اختیار افراد می‌گذارد. به خصوص در حوزه اپلیکیشن‌های موبایلی و فروش درون برنامه‌ای که سود خوبی نصیب فعالان این حوزه می کند.

حتی اگر اهل برنامه نویسی نیستید، باز نمی‌توانید چشمتان را بر روی درآمد خیره کننده و بسیار بالای بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی این صنعت در داخل ایران ببندید. لذا بهتر است تا با بررسی توانایی‌های خود، به سراغ یکی از حوزه‌های جانبی و درآمدزای صنعت توسعه برنامه‌ای اعم از کامپیوتری و یا موبایلی بروید.

جایگاه کسب درآمد با برنامه نویسی

این که ما جذب استفاده از کامپیوتر ، تبلت و گوشی می‌شویم، به دلیل برنامه‌ها و کارکردهای متنوع آن‌هاست و این برنامه‌ها و ایجاد کارکردها به دست کسانی خلق می‌شود که برنامه‌نویس هستند. هر کداممان در تمام طول روز مشغول استفاده از خدمات برنامه‌نویسان هستیم.

در ادارات، بانک‌ها، صنایع، مدارس، رادیو و تلویزیون، صنعت سینما و موسیقی، در هنگام استفاده از وسایل مخابراتی، در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها، هنگام استفاده از اینترنت و تمام خدمات آن … ما مدیون زحمات و تلاش‌های برنامه‌نویسان هستیم.

برنامه نویسی کامپیوتری آنقدر گستردگی و تنوع دارد که اگر یک برنامه چند ساعته نیز برای آن تهیه شود، نمی‌توان درباره تمام ابعاد آن صحبت کرد.

در کنار کسب درآمد اینترنتی از برنامه نویسی ، خود آموزش و یادگیری اصول برنامه‌نویسی فواید زیادی دارد، اگر بخواهیم دو مورد از اصلی‌ترین آن‌ها را نام ببریم اینکه، از یک مصرف کننده فناوری به یک تولید کننده فناوری مبدل می شویم و علاوه بر آن، با یادگیری اصول کدنویسی، به یکی از پردرآمدترین مشاغل حال حاضر دنیا ورود پیدا کرده‌ایم.

کسب درآمد با برنامه نویسی ، شیوه کسب درآمد از برنامه نویسی ، روش کسب پول از برنامه نویسی ، مدل های کسب درآمد برنامه نویسان

اهمیت یادگیری برنامه نویسی

اهمیت یادگیری برنامه‌نویسی در این است که همه چیز وابسته به تکنولوژی و کامپیوتر شده است. ماشین‌های بدون راننده، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء از مواردی هستند که به تازگی در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، وارد شده‌اند. گفتگو‌‌های جدیدی بین مردم رواج پیدا کرده‌ است که زبان برنامه‌نویسی به زبان مشترک آینده تبدیل خواهد شد.

اگرچه، اتوماسیون و نرم‌افزار‌ها، میلیون‌ها نفر را بیکار کرده‌اند، ولی موقعیت‌‌های شغلی جدیدی را هم به وجود آورده‌اند. به همین جهت هنوز هم مشاغل فراوانی هستند که کامپیوتر و ربات‌ها از انجام آن‌ها عاجز هستند.  خلاصه اینکه، دانستن برنامه‌نویسی سبب برتری شما نسبت به دیگران می‌شود. در واقع با یادگیری برنامه نویسی،‌ فقط برنامه نویسی را یاد نمی گیرید، بلکه مجموعه مهارت هایی به دست می آورید که در زندگی شخصی‌تان هم کمک خواهد کرد.

با یادگیری برنامه نویسی، مهارت هایی مثل حل مسئله، خلاقیت، فکر کردن، راه حل پیدا کردن، و… را نیز یاد خواهید گرفت که در زندگی شخصی‌تان هم برایتان کاربرد دارد. ضمن اینکه در کنارش موجب کسب درآمد اینترنتی از طریق سفارش و انجام پروژه های کاری می شود.

در دنیایی که تکنولوژی حرف اول را می‌زند، دانستن زبان برنامه‌نویسی از اهمیت بالایی برخوردار است و با یادگیری آن ، کاریابی با برنامه نویسی به عنوان یک شغل پردرآمد اینترنتی راحت تر می باشد در حال حاضر تکنولوژی در تمام شاخه‌‌ها ( هنر، صنعت، پزشکی، کسب‌وکار و غیره) وارد شده است. به همین جهت دانستن زبان‌ برنامه‌نویسی ضروریست. استیو جابز هم این گونه اهمیت برنامه نویسی را بیان می‌کرد: «تمام مردم باید برنامه‌نویسی یاد بگیرند، چون برنامه‌نویسی به شما یاد می‌دهد که چگونه فکر کنید.»

مزایای یادگیری برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی مزایا و فواید زیادی به همراه دارد که علاوه بر ایجاد کانال های درآمد اینترنتی جدید ، موجب می‌شود تا در شغل فعلی خود هم پیشرفت داشته باشید.. با این حال ، برخی از مهم ترین فواید برنامه نویسی عبارتند از:

۱- داشتن تفکر خلاقانه در لحظات بحرانی

در حال حاضر،‌ اکثر مدیران اجرایی در تلاش برای پیدا کردن راه حلی برای افزایش سود‌دهی و کاهش هزینه‌های جانبی هستند. باید این موضوع را در نظر گرفت که کد‌نویسی و تکنولوژی، تأثیر به‌سزایی در سازمان‌دهی و کنترل بخش‌های مختلف یک کسب‌و‌کار دارد و ورود آن، سبب می‌شود که فرد با دید حساس‌تری پروسه‌های جاری را دنبال کند و به دنبال راه‌حل‌های خلاقانه‌تری برای بهبود راندمان‌ کاری باشد.

۲- افزایش خلاقیت و نوآوری

کد‌نویسی یا برنامه‌نویسی، بیشتر بر پایه‌ فنون خلاقیت است تا علوم کامپیوتری. در حقیقت برنامه‌نویسان (توسعه‌دهندگان) همانند هنرمندان، خالق و سازنده‌ یک اثر هستند و نتیجه‌ کار آن‌ها مرتبط با طرز بیانشان است. برنامه‌نویسی شما را مجاب به تجربه و آزمایش ایده‌های جدید می‌کند.

۳- فراگیری تکنیک حل مشکل

یادگیری علم برنامه‌نویسی به افراد دیدگاه یک مهندس‌ نرم‌افزار را می‌دهد و می‌آموزد چگونه دید کامپیوتری داشته باشند و مشکلات را از آن منظر حل کنند. زبان برنامه‌نویسی بر پایه‌ منطق، الگوریتم و ریاضیات است و آموزش می‌دهد که برای حل مشکلات بزرگ، لازم است که آن‌ها را به بخش‌های کوچگتر تقسیم کنند تا آسان‌تر حل شوند.

۴- درک درست از تکنولوژی

در عصر حاضر که تکنولوژی در حال بلعیدن همه چیز است، درک بهتر و درست از آن مزیت بزرگی محسوب می‌شود. دانستن تکنولوژی (به طور مثال استفاده‌ کاربردی از تلفن‌های هوشمند و برنامه‌ها) سبب عوض شدن نگرش انسان به این دنیا می‌شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  برنامه ریزی برای کسب درآمد از اینترنت

کد‌نویسی نه تنها طریقه‌ ساخت یک برنامه را شرح می‌دهد، بلکه شما را از سرعت بالای توسعه تکنولوژی آگاه می‌سازد و به شما می‌آموزد چرا یک برنامه ساخته شده است؟ چرا سازندگان، این برنامه را ساخته‌اند و چرا دیگران این موقعیت را برای ساخت این برنامه درک نکرده‌اند؟

۵- توانایی در گفتار تخصصی

یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی (فرقی نمی‌کند چه زبانی باشد، خواه به سادگی HTML یا به سختی ++C) برقراری ارتباط شما را با توسعه‌دهنده‌ها آسان‌تر می‌کند. همچنین یادگیری برنامه‌نویسی به درک و حل الگوریتم‌های پیچیده، ارتباط و انتقال مفاهیم پایه و اساسی کمک شایانی می‌کند.

روش های کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

روش های زیادی برای کسب درآمد با برنامه نویسی وجود دارد ولی در این مقاله سایت پول یابی ده روش کسب درآمد که قابلیت اجرا شدن در ایران دارند، فهرست شده است. البته این روش های کسب درآمد با برنامه نویسی به صورت کلی می باشد و یقینا روش های دیگری هم وجود دارد . البته ممکن است که روش های دیگر به نوعی در زیر مجموعه اینها قرار گیرد.

مهم ترین روش های جذاب برای کسب درآمد با برنامه نویسی عبارتند از:

۱- کارمندی

بسیاری از برنامه نویسان از کارمندی در شرکت ها و استارت آپ های مختلف کسب درآمد می کنند. این شیوه مرسوم بسیاری از برنامه نویسان می باشد و معمولا به عنوان نیروی استخدامی و قراردادی با موسسات ، شرکت ها ،سازمان ها و… همکاری دارند . این گروه برنامه نویسان در ساعات معین و روزهای اداری سر کار می آیند و به صورت ماهیانه حقوق ثابت دارند.

۲- کار در سایت های فریلنسری

روش دیگر کسب درآمد از برنامه نویسی، کار در سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی مثل پونیشا، پارس کدرز، فریلنسر، فایور، آپ ورک و… می باشد. در ایران در سال های اخیر، سایت های فریلنسری روز به روز در حال زیاد شدن هستند. البته اگر بتوانید در سایت های فریلنسری خارجی کار کنید به مبالغ قابل قبول تری می رسید.

نحوه کار با این سایت ها و همچنین کسب درآمد از فری لنسینگ یا آزادکاری خیلی راحت است و کافیست بخش راهنمای هر سایت را مطالعه کنید تا بتوانید با پنل کاربری آنها کار کنید. در اکثر این سایت ها اینگونه است که ، ثبت نام می کنید تیک قبول کردن فعالیت در سایت را می زنید اطلاعات را تکمیل و بعد اقدام به ارسال قبول سفارش پروژه می کنید.

افرادی به عنوان کارفرما در این سایت ها، درخواست سفارش پروژه می دهند و تعدادی فریلنسر درخواست انجام کار ارسال می کنند و کارفرما بعد از بررسی نمونه کارها، یکی از این فریلنسرها را انتخاب می کند. پول سفارش پروژه، روی حساب سایت واسط واریز می شود و بعد از اتمام کار، سایت واسط پورسانت خود را دریافت و هزینه کار را پرداخت می کند.

معمولا برای روزهای اول که تازه شروع به یادگیری و آموزش برنامه نویسی کرده اید این سایت ها گزینه های خوبی برای کار هستند ولی وقتی برند شوید و در کارتان متخصص باشید، کمتر از این سایت ها استفاده می کنید.

۳- پیاده سازی ایده

یکی دیگر از شیوه های کسب پول از برنامه نویسی، پیاده سازی ایده های خلاقانه است. شما می توانید ایده هایی که دارید را از طریق برنامه نویسی پیاده سازی کنید. البته این بخش ریسک بالایی دارد چون اصل ماجرا ایده است، باید ایده خوب و قابل اجرا باشد و گام بعدی، نحوه بازاریابی برای کسب درآمد از آن است.

معمولا ایده هایی که پیاده سازی می شوند یا به درآمدهای فوق العاده زیاد می رسند و یا اصلا درآمد خاصی ندارند و در نهایت شکست می خورند. اگر آدم بلند پروازی هستید و می خواهید ایده خلاقانه ای را اجرا کنید و علاقمند به پیاده سازی این مدل ایده ها هستید این بخش برای شما مناسب است. سعی کنید گروه همفکر تشکیل دهید و گروهی کار کنید تا سریعتر ایده را پیاده و ارائه کنید.

۴- استارت آپ

استارت آپ ، کسب و کاری که عموما حول محور تکنولوژی و فناوری های نوین شکل گرفته و پتانسیل رشد بسیار بالایی دارد. به عبارتی ، کسب و کاری که مشکلی از مردم را پیدا می کند و یا در فکر رفاه بیشتر مردم است و در حال ارزش آفرینی قدم بر می دارد را استارت آپ می گویند.

استارت آپ به پروژه‌هایی گفته می‌شود که در جریان آن، یک ایده خام، به کمک تلاش و کوشش یک گروه به تولید یک محصول می‌انجامد و زمینه برای فروش آن محصول فراهم می‌شود. مثل الوپیک، اسنپ، تپسی، ماکسیم، کارپینو و … که در حوزه حمل و نقل ایجاد شده اند.

استارپ آپ های خیلی بزرگی در جهان و ایران وجود دارند که توسط برنامه نویسان راه اندازی شده اند. این بخش دارای مسیری بسیار چالشی و پر پیچ و خم است که باید تیپ شخصیتی شما به کارآفرینی هم بخورد. معمولا استارت آپ ها اگر رشد کنند و خوب ارائه شوند به درآمدهای بسیار بالا و هنگفت می رسند. اگر آدم چالشی هستید و عاشق مسیر های پر پیچ و خم، به دنیای استارت آپ وارد شوید. البته باید اصول طراحی سایت استارت آپ را هم بدانید تا گام اول را درست بردارید.

۵- آموزش

یکی از بهترین و جذاب ترین روش های کسب درآمد با برنامه نویسی، آموزش برنامه نویسی به سایر افراد و علاقمندان این رشته است. کاری جذاب با درآمد خوب و البته مقداری هم چالشی، که موجب تقویت خودتان هم می شود. تعداد زیادی از کسانی که بسته برنامه نویس چند منظوره را تهیه کردند در حال آموزش برنامه نویسی به صورت خصوصی و یا در آموزشگاه هستند و درآمدهای خوبی هم دارند.

۶- کسب درآمد از برنامه نویسی با منتوری

این گزینه مدتی است خیلی روی بورس افتاده و خیلی از افراد درآمدهای خوبی از آن کسب می کنند. منتور شخصی است که دارای تجربه در یک زمینه‌ تخصصی است و می‌تواند به شخص دیگری که تجربه‌ کمتری در همان زمینه دارد کمک کند.

البته یک کلمه دیگر داریم با عنوان منتورینگ. منتورینگ را معمولاً به این صورت تعریف می‌کنند: یک رابطه‌ حرفه‌ای که طی آن، یک شخص باتجربه و آگاه (منتور) به فرد دیگری کمک می‌کند تا مهارت‌ها و دانشش را در زمینه‌ حرفه‌ای مشخصی ارتقا دهد.

درآمد منتورها چون متخصص هستند و از قابلیت ارائه بالایی بر خوردارند بسیار بالاست است. اینها افرادی هستند که خیلی برند شدند و مقدار بیشتری نسبت به سایرین کسب درآمد دارند.

قرار نیست در ابتدای کار یک منتور خیلی معروف و شاخص باشید. کم کم شروع کنید و منتور شوید و اطلاعات خود را تقویت کنید. قرار هم نیست کارتان فقط منتوری باشد. می توانید از روش های دیگر درآمدزایی استفاده کنید و در کنارش منتور باشید. بهتر است هر برنامه نویس یا طراح سایت دو یا سه مدل درآمدزایی مثلا کارمندی ، منتور و فریلنسری باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  هوش مالی و کسب درآمد بیشتر

۷- فروش نرم افزار

یکی دیگر از روش های کسب درآمد با برنامه نویسی ، تولید و برنامه نویسی نرم افزار و فروش آن به سایر افراد می باشد. این کار در ایران به دلیل تحریم بین المللی و محدودیت ها درآمد بسیار بالایی دارد.

یکی از روش هایی که توصیه اکید می شود نوشتن نرم افزارهای کاربردی و قوی است که می توانید نسخه های زیادی از آن را به فروش برسانید و یا حتی برای سفارشی سازی آن، هزینه دریافت کنید. ضمن اینکه می توانید از پشتیبانی آن نرم افزار به صورت ماهانه یا سالانه هم کسب درآمد کنید. در ایران کسب درآمد با یادگیری نرم افزارها و تولید آن جزو مشاغل پردرآمد محسوب می شود.

بسیاری از افراد به این دلیل در حال یادگیری برنامه نویسی هستند تا بتوانند نرم افزارهای تخصصی خود را مثلا در حوزه حسابداری ، مکانیک ، پزشکی و… بنویسند، چون از فقدان نرم افزارهای کاربردی تخصصی در این حوزه ها به خوبی آگاهی دارند. البته بعضی هم برای جشنواره های مختلف این کار را انجام می دهند.

۸- انجام پروژه دانشجویی

اگرچه در این حوزه باید خود دانشجویان پروژه های خود را انجام دهند ولی امروزه دانشجویان کمتر آن را اجرایی می کنند و پروژه ها را به سایر افراد واگذار می کنند. پروژ ه های دانشجویی اگرچه از نظر درآمدزایی نسبت به سایر موارد کمتر می باشد ولی تعداد پروژه ها زیاد بوده و سفارش کار هم خیلی زیاد است.

این بخش هم می تواند جزیی از درآمدزایی باشد اگرچه به این مدل درآمدزایی به شخصه، اعتقاد و علاقه ای ندارم و معتقدم خود دانشجو باید پروژه خود را انجام دهد ، ولی در هر حال عده ای از این شیوه کسب درآمد مناسبی دارند.

۹- انجام پروژه اقوام و آشنایان

یقینا آشنایان و افراد زیادی هستند که پروژه های مختلف برنامه نویسی نیاز دارند و می توانید با قبول این سفارشات اقدام به کسب درآمد کنید. برای نمونه امروزه ، هر کسی به یک وب سایت شخصی نیاز دارد و یا اکثر کسب و کارهای فیزیکی باید آنلاین و اینترنتی شوند. همین یک نکته کافیست تا عده زیادی از آشنایان و اقوام مشتری کار برنامه نویسی شما شوند.

البته درآمد فقط از راه اندازی وب سایت نیست، مدل های زیاد دیگری مثل طراحی نرم افزار انبار ، نرم افزار فروشگاه و… هم وجود دارد. مقداری به بررسی کسب و کار اقوام و آشنایان بپردازید و درخواست بدهید برایشان نرم افزار متناسب با کسب و کارشان را تولید کنید.

۱۰- بلاگر برنامه نویسی

این گزینه جز جذاب ترین های کسب درآمد با برنامه نویسی در این فهرست مشاغل می باشد که علاقمندان زیادی دارد. بلاگری یکی از محبوب ترین شغل های دنیاست که طرفداران زیادی دارد. افراد زیادی وجود دارند که از طریق بلاگری به درآمدهای عالی رسیده و اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده اند.

بلاگر کسی است که در زمینه خاصی حرفی برای گفتن دارد، بلاگرها اغلب افرادی هستند که ارتباط خیلی خوبی با مردم دارند و خیلی سریع می توانند روی دیگران تاثیرگذار باشند. آنها به واسطه دانشی که دارند می توانند دیگران را برای انتخاب های گوناگون متقاعد کنند،

یک بلاگر کسی است که محتوا تولید می کند و یا به اصطلاح بلاگ می کند. این تولید محتوا در راستای هدفی است که بلاگر دنبال می کند. می توانید بلاگر برنامه نویسی یا طراحی سایت شوید.

بلاگری در زمینه برنامه نویسی شامل تولید محتوا درباره انواع زبان های برنامه نویسی، آموزش زبان های برنامه نویسی، تجربیات تان در پروژه هایی که انجام داده اید، تجربه کار با کارفرمایان، تجربه برنامه نویسی در پلتفرم های مختلف، آموزش رفع خطاهای احتمالی در برنامه نویسی، مصاحبه با برنامه نویس های مطرح و… می شود.

با این کار احتمال همکاری با پروژه های بزرگ را دارید و از آن بخش هم می توانید درآمدهای خوبی را کسب کنید.

 توصیه به جوانان علاقه‌مند و والدین برای برنامه نویسی

۱- برای این که یک برنامه‌نویس خوب باشید، نباید ریاضیات شما ضعیف باشد. بین استعداد ریاضی و پشتکار، باورم این است که سماجت و پشتکار، عامل مهمتری است.

۲- اگر رشته‌ای مانند مهندسی نرم‌افزار بخوانید، به شکل دانشگاهی وارد دنیای برنامه‌نویسی خواهید شد. با این حال بسیاری از برنامه‌نویسان مشهور و موفق دنیا، لزوما تحصیلات نرم‎‌افزار ندارند و در دوران مدرسه شروع به یادگیری برنامه‌نویسی کرده‌اند.

۳- پیداکردن علاقه‌های شخصی موجب می‌شود سریع‌تر به هدف برسید. آنقدر نرم‌افزار برنامه‌نویسی داریم که هیچ کس سعی نمی‌کند همه آنها را بیاموزد. همانطور که هیچ کسی نمی‌تواند قهرمان همه رشته‌های ورزشی شود. با جستجو، مطالعه و تحقیق، علاقه خود را پیدا کنید و روی آن متمرکز شوید.

۴- بعضی والدین متاسفانه هنوز گمان می‌کنند نشستن پای کامپیوتر اتلاف وقت و یک نوع سرگرمی است. برنامه‌نویسی می‌تواند منجر به کسب درآمد اینترنتی بسیار زیادی شود. بنابراین اگر فرزند شما مستعد است، به او فرصت بدهید که در این مسیر پیش برود و در اوقات فراغت، دوره‌های مناسب را بگذراند و کتاب‌های مفید مطالعه کند.

۵- اگر بهترین برنامه‌نویس دنیا هم باشید، باز نیاز دارید که درباره بازاریابی و رشد شخصی مطالعه داشته باشید. چون اگر این مهارت‌ها را نداشته باشید کارمند دیگران خواهید بود. ولی با داشتن این مهارت‌ها می‌توانید محصولات خود را تولید کنید و تا جایی که رویاهای شما اجازه می‌دهد، پیشرفت کنید.

۶- کار بگیرید. حتی با دستمزد پایین. هیچ چیزی نمی‌تواند مانند پروژه‌های واقعی، به شما برای یادگیری هر چه بیشتر انگیزه بدهد.

۷- به آی کیوی خود مغرور نباشید. درباره هوش هیجانی مطالعه داشته باشید و بیاموزید که چگونه با دیگران ارتباط موثر برقرار کنید. این کار موجب موفقیت هرچه بیشتر شما خواهد شد.

سخن پایانی کسب درآمد با برنامه نویسی

برای اینکه در هر یک از روش‌های کسب درآمد با برنامه نویسی موفق شوید، نیاز دارید تا بر روی برندینگ کسب و کارتان تمرکز کنید. فرضا، برای کسب درآمد برنامه نویسی از این روش های متنوع، هرچقدر که مطالب و محتوای خود را بهتر در سایت ، شبکه های اجتماعی و مکان های مختلف اینترنت به اشتراک بگذارید، بیشتر شناخته خواهید شد.

یقینا وبلاگ نویسی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی ، انجمن ها ، فروم ها و … می تواند به شناخته شدن و برندسازی کسب و کارتان کمک کند. در واقع با فعالیت در این کانال های مختلف ، ضمن معرفی تخصص و مهارت خودتان، اعتماد مشتریان و شرکت‌های مختلف در سراسر کشور را به طرف خودتان جلب خواهید کرد.

نکته آخر کسب درآمد با برنامه نویسی این است  که اگر فکر می‌کنید تنها با نوشتن چند خط کد و برنامه‌های کوچک می‌توانید کتابخانه، فریم‌ورک یا اپلیکیشن جدیدی بسازید ، سخت در اشتباه هستید و مسیرتان به کج راهه می باشد. بدون کسب تجربه تخصصی در شغل برنامه‌نویسی نباید انتظار موفقیت های بزرگ را داشته باشید. زمانی در شیوه های مختلف کسب درآمد از برنامه نویسی دارای موفقیت بالا خواهید شد که از مهارت کافی برخوردار باشید.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.