اشتباهات محتوایی سایت در کسب درآمد

وجود مجموعه ای از اشتباهات محتوایی سایت در کسب درآمد اینترنتی می تواند یک کسب و کار آنلاین را برای همیشه نابود کند و یا در عرصه رقابت با دیگران با شکست مواجه کند. مدیران وبمستری و کسب و کارها در راه اندازی یک سایت علاوه بر توجه به طراحی مناسب ، گرافیک زیبا ، رفع ایرادات فنی و فراهم کردن امکانات جانبی باید به تولید محتوا به عنوان یک فاکتور مهم و اساسی در رشد و پیشرفت سایت توجه کنند.

در اینکه محتوا یا مطلب پادشاه است شکی وجود ندارد ولی برخی مدیران سایت ها اشتباهات بزرگی مرتکب می شوند که سایت و بلاگ آنها را به فاجعه تبدیل می کند. ممکن است ایردات و اشتباهات زیاد باشد ولی ما در سایت پول یابی به شش اشتباه بزرگ که به اعتبار یک سایت از نظر محتوایی در بین کاربران ضربه می زد می پردازیم.

اشتباهات محتوایی سایت در کسب درآمد

همان طور که در بالا اشاره شد مجموعه ای از اشتباهات که ممکن است برخی خواسته و برخی دیگر ناخواسته باشند یک کسب و کار اینترنتی را از مسیر رقابت خارج کرده و به اعتقاد کارشناسان و بازاریابان اینترنتی ، برخی از این اشتباهات فاجعه بار می باشند و اصالت و اعتبار یک کسب و کار اینترنتی را زیر سوال می برند. در اینجا ضمن فهرست کردن اشتباهات ، تلاش می شود تا آنها را شرح داده و راه حل های عملی و کاربردی برای رفع و اصلاح این اشتباهات هم ارائه شود.

نکته کلیدی اینکه بیشتر و یا تمام این اشتباهات از نظر محتوایی روی می دهند و تاثیرات ناخوشایندی به همراه دارد اول اینکه موتور جستجو گوگل چه بسا برخی از این ایرادات محتوایی را متوجه شده و از نظر اعتبار سنجی ، نمره منفی به آن کسب و کار دهد ، دوم اینکه برخی به طور مستقیم در سقوط رتبه سایت فارغ از همه مسائل تاثیر می گذارد و مورد سوم اینکه این اشتباهات در دید کاربران و مخاطبان اینترنتی می باشد و نگاه و نظرشان نسبت به اصالت محتوا و کیفیت مطالب تغییر می کند.

شاید برخی از این اشتباهات پیش پا افتاده و ساده به نظر برسند ولی در درازمدت بر کیفیت و رشد سایت و کسب و کار تاثیر منفی می گذارد . با توجه به راه حل هایی که در ادامه هر کدام از اشتباهات ارائه می شود به راحتی می توان این مشکلات و اشتباهات را رفع کرد و از نظر اعتبار سنجی ، رتبه خود را ارتقا داد.

مهمترین اشتباهات محتوایی سایت در کسب درآمد اینترنتی

توصیه می شود در کنار توجه به طراحی فنی و زیبایی سایت به اصول تولید محتوا به ویژه محتوای همیشه سبز توجه داشته باشید و همواره تلاش کنید تا مقالات و محتواهایی با کیفیت ، جذاب ، تخصصی ،  سرگرم کننده و با کمترین ایراد ، تولید و انتشار دهید. با این مقدمه مهم ترین اشتباهات محتوایی سایت در کسب درآمد آنلاین عبارتند از:

۱- وجود غلط های املایی و دستور زبان

واقعا برای یک سایت علمی ، تخصصی ، آموزشی و حتی سرگرمی فاجعه بار است که مطالب و محتواهایش دارای غلط های املایی پرشمار بوده و کمتر اصول نگارش و دستور زبان فارسی در آن رعایت شود. اگر سایتی پر از غلط های املایی و دستور زبان باشد برای کاربران اینترنتی و مخاطبان هدف و همچنین برای عموم مردم سخت است باور کنند که شما واقعا در کارتان مهارت و تخصص دارید.

البته گاهی برخی از غلط های املایی ناشی از  اشتباهات سهوی و کم توجهی در زمان تایپ می باشد و ناخواسته یکی دو کلمه را به اشتباه تایپ می کند که علیرغم وجود نقص و ایراد ، می توان به حساب ایرادات کوچک تایپی، آنها را نادیده گرفت ولی درباره مجموعه ای پرشمار از غلط ها و ایرادات دستوری نمی توان این نظر را داشت . غلط هایی مثل : غالب سایت به جای قالب سایت، ترز فکر به جای طرز فکر ، قلبه بر دشمن به جای غلبه بر دشمن ، ارسیه به جای ارثیه و… نشان از بی سوادی فزاینده تولید کننده محتوا می باشد.

اشتباهات محتوایی سایت ، اشتباهات سایت ها در کسب درآمد ، ایرادات محتوایی وبسایت
برخی اشتباهات به نظر ساده و کم اهمیت ، در درازمدت به اعتبار کسب و کار اینترنتی لطمه بزرگی وارد می کنند.

گاهی محتواها به اندازه ای دارای ایراد می باشد که گویا قصد تدریس درس املا را داشته و این محتواها را دانش آموزان ابتدایی نوشته و برای نمونه کاری نمایش داده اند. یک سایت تخصصی و کسب و کار حرفه ای باید همه چیزش حرفه ای ، خاص و متمایز باشد.

راه حل برای غلط های املایی و دستور زبانی

برای رفع این مشکل دو راه حل شبیه هم وجود دارد اول اینکه خود نویسنده محتوا پس از اتمام نگارش ، با دقت محتوا را خوانده و مجموعه غلط های املایی و نگارشی را رفع کند زمانی که محتوا را بازبینی می کند یقینا متوجه می شود که مطلب سلیس و خوانا نیست. راه دوم اینکه یک فرد یا گروهی که به درست نویسی و دستور زبان فارسی و شیوه نگارش در حد متعارف و قابل قبول مهارت دارند پست را قبل از انتشار بررسی کنند و اشتباهات آن را رفع کنند تا با بهترین کیفیت و کمترین اشتباه ممکن، در سایت قرار گیرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سرمایه برای شروع کسب درآمد اینترنتی

۲- عدم همخوانی محتوا با معیارهای عقلی

گاهی محتوا و مطلبی را می خوانید و هرچه تلاش می کنید به هیچ طریقی متن محتوا با عقل جور در نمی آید. درست است که صاحبان وبسایت ها می توانند در نوشتن لحن و گفتار خودمانی و بی تکلف داشته باشند ولی این موضوع نباید منجر به انتشار نوشته هایی شود که نه تنها اثربخشی لازم را ندارند که بیهوده و زائد محسوب می شوند.

هر موضوع تخصصی سبک نگارش مربوط به خود را می طلبد، شما نمی توانید درباره اهمیت کسب درآمد از اینترنت و یا راههای توسعه کسب و کار آنلاین ،  مطالب و محتوایی تولید کنید ولی لحن نوشته شما کوچه بازاری و سخیف باشد . مقاله و شیوه نگارش و ارائه اش بر اساس الگوی تعریف شده علمی می باشد که همه این اصول علمی و آکادمیکی را قبول داشته و بر اساس آن عمل می کنند. تولید محتوا باید منطبق بر اصول علمی و عقلی باشد.

راه حل هم خوانی محتوا با معیار عقلی

برای رفع این اشتباه ، با بلاگها همانند مقالات کوتاه برخورد کنید که مبتنی بر چارچوب دقیق هستند . توصیه می شود مقالات تحقیقاتی و پژوهشی درباره شیوه تنظیم و نگارش مقالات کوتاه را که در اینترنت فراوان است مطالعه کنید و نمونه های محتواهای سبز که بر اساس اصول علمی تنظیم و نگارش یافتند را بخوانید. دانستن شیوه تحقیق و تنظیم علمی مقالات می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

۳- انتخاب عنوان ضعیف و کسل کننده

در نگارش محتوا حتی اگر هیچ غلط املایی و یا دستور زبان نداشته باشید باید در انتخاب عنوان محتوا و مطلب دقت زیادی کنید تا مخاطبان و کاربران اینترنتی را ترغیب و تشویق به خواندن مقاله و مطلب کنید. برای یک محتوا ، کلیک اولیه فوق العاده مهم و سرنوشت ساز می باشد. عنوان مطلب در عین کوتاه بودن ، باید جنبه تحریک کنندگی (ترغیب کاربر به کلیک و خواندن مطلب ) داشته ، تا با دیدن عنوان جذاب آن، به اهمیت محتوایی که قرار است بخواند را به وی گوشزد کند. البته انتخاب عنوان اغراق آمیز و غیر واقعی ، در حقیقت از آن طرف پشت بام افتادن است.

عنوان مطلب به نوعی بیان کننده اصل محتوا بوده و اولین چیزی است که مخاطب یا کاربر با آن برخورد می کند لذا باید جاذبه و کشش های لازم را داشته باشد. و به عبارتی خواننده را از موضوع اصلی محتوا باخبر کند. در تاثیر عنوان همین بس که گفته شود اگر جذاب و خلاقانه انتخاب شود ، مخاطبان را ترغیب می کند تا انتهای مطلب را بخوانند و این موضوع به اعتبار سایت کمک شایانی می کند.

راه حل برای انتخاب عنوان

از عناوین کوتاه ، دقیق و اغوا کننده ( و نه فریب دهنده ) برای محتوا انتخاب کنید . عنوان غافلگیر کننده ، حس کنجکاوی کاربران را تحریک می کند. عنوان باید از واژگان و عباراتی تشکیل شده باشد که در جستجوی آنلاین عبارات و اطلاعات در موتورهای جستجو مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی موجب افزایش ترافیک ارگانیک سایت خواهد شد.

لذا در انتخاب عناوین محتوا ، وسواس و دقت مناسب به خرج داده و هر قدر تعداد کلمات کمتر و جمله کوتاه تر ، دامنه گسترده تری از موضوعات را تحت پوشش قرار می دهد و اثربخشی آن بیشتر است. لذا انتخاب عنوان جذاب، اغوا کننده و کوتاه به جذب مخاطب و سئوی سایت کمک می کند.

۴- لینک های داخلی کم و یا اشتباه

هر سایت در تولید و انتشار هر محتوا این فرصت را دارد تا در داخل مطالب لینک های مرتبط را قرار دهد . این لینک گذاری چند تاثیر همزمان دارد اول اینکه ، مخاطبان و کاربران سایت را تشویق می کند از طریق لینک های داخلی به خواندن سایر محتواهای و مطالب سایت مرتبط با موضوع بپردازند و این موضوع، کاربران را بیشتر و بهتر با کسب و کارتان آشنا کرده و مدت زمان توقف در سایت را زیاد می کند که در رتبه بندی از نظر گوگل اهمیت فراوان دارد.

دوم اینکه ، لینک داخلی در سئوی سایت و ثبت در گوگل تاثیر گذار بوده و گوگل به این نوع لینک های داخلی مرتبط اهمیت داده و در نتایج جستجو لحاظ می کند. البته همان طور که زیاده روی در لینک دادن های داخلی تاثیر مخرب و منفی دارد لینک دادن های بسیار کم و یا اشتباه هم تاثیر مشابهی دارد. زمانی که وارد برخی از وبسایت ها می شود مشاهده می کنید که برخی از محتواهای سایت یا اصلا لینکی نمی دهند و یا دهها لینک نامرتبط در آن وجود دارد.

راه حل لینک های داخلی در محتواها

در انتخاب لینک حساسیت به خرج داده و سعی کنید به محصولاتی لینک دهید که مرتبط با موضوع و محتوای مورد بحث در سایت می باشد . برای نمونه اگر مطلب درباره همکاری در فروش می باشد لینک به محتواهایی مثل افیلیت مارکتینگ و یا بازاریابی وابسته مرتبط با موضوع می باشند و این نوع لینک دادن تاثیر مثبت دارد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سه گام اول راه اندازی کسب درآمد اینترنتی

از نظر تعداد لینک دادن هم دقت لازم را داشته باشید و این بستگی به میزان و حجم محتوا دارد ولی به طور کلی سعی کنید بیش از یکی دو تا لینک داخلی استفاده نکنید. نباید در یک محتوایی که مثلا بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ کلمه است  پنج شش تا لینک داخلی بدهید این کار ضمن بر هم زدن ظاهر محتوا ، تاثیر بدی هم در سئوی سایت به جا می گذارد . لینک داخلی باید به اندازه ، مرتبط ، هوشمندانه و در جای مناسب محتوا گنجانده شود.

۵- دادن لینک های خارجی بیش از اندازه

اگرچه گاهی توصیه می شود که در محتوا از لینک های داخلی و خارجی استفاده کنید ولی منظور استفاده هدفمند ، درست و اصولی می باشد. یکی از اهداف اصلی تولید محتوا ، ایجاد ترافیک به سمت سایت از طرف موتورهای جستجو می باشد حال تصور کنید این موضوع بر عکس شود. زمانی که شما لینک خارجی به سمت سایتتان می دهید یعنی دارید از اعتبار آن سایت برای خودتان استفاده می کنید و به سایت خودتان اعتبار بخشی می دهید . پس باید در گرفتن لینک های خارجی حواستان را جمع کنید.

مهم تر از تعداد لینک های خارجی به سایت ، کیفیت آن لینک ها و میزان اثرگذاریشان می باشد و اینکه فالو یا نوفالو باشند. لینک‌های فالو (Dofollow) و نوفالو (Nofollow) فاکتور بسیار مهمی در سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌باشند. به جای هزاران لینک خارجی بی کیفیت ، به چند لینک خارجی عالی و با کیفیت بسنده کنید و مطمئن باشید تاثیر آنها بهتر از هر چیزی می باشد.

راه حل لینک های خارجی

همان طور که در بالا اشاره شد به دنبال لینک گرفتن از سایت های با کیفیت و تاثیرگذار باشید فرضا بک لینک از سایت لینکدین به عنوان یک شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار اینترنتی ، بسیار تاثیر گذار تر از دهها لینک سایر سایت های غیر مرتبط می باشد. توصیه می شود از منابع غیر مهمی که هیچ کار مثبتی برایتان انجام نمی دهند دوری کنید.

۶- نداشتن آیکون های اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی

در تاثیر شبکه های اجتماعی (با توجه به ماهیت و عملکردشان ) در افزایش بازدید از سایت ، معرفی کسب و کار ، افزایش کسب درآمد اینترنتی هیچ شکی وجود ندارد لذا توجه به آنها از طرف مدیران وبسایت ها ضروری و امری حیاتی می باشد. نداشتن آیکون اشتراک گذاری این شبکه های اجتماعی در سایت ها ، یک اشتباه استراتژیک محسوب می شود.

خوانندگان و کاربران مطالب و محتواهای سایت ، باید بتوانند به آسانی مطالب جالبی را که خوانده اند از طریق رسانه های اجتماعی با سایر مخاطبان و کاربران جهانی به اشتراک بگذارند. اگر کاربران بتوانند محتوای شما را به راحتی در اینترنت به اشتراک بگذارند، بدون هیچ هزینه و در کمترین زمان ممکن ، محتوای سایت در سرتاسر اینترنت مثل ویروس منتشر خواهد شد و بازاریابی ویروسی برایتان اتفاق خواهد افتاد ، موضوعی که موجب برند شدن و معرفی کسب و کارتان بدون پرداخت هزینه ای ، خواهد شد.

راه حل نداشتن آیکون اشتراک گذاری

باید هر نوع اشتباهات کاری در شبکه های اجتماعی سریعا اصلاح و یا رفع شود تا بازدهی لازم به دست آید ، لذا توصیه می شود که آیکون های لازم برای اشتراک گذاری را به صورت خودکار به تمام محتواها و مطالب سایت اضافه کنید تا کاربران بدون هیچ مشکلی بتوانند مطالب جذاب و با کیفیت سایت را در شبکه های مختلف به اشتراک بگذارند.

سخن پایانی اشتباهات محتوایی سایت در کسب درآمد

هر وبمستر و مدیر تجارت الکترونیکی ممکن است در کسب و کارهای خود مرتکب اشتباهات متعددی شود که البته برخی از آنها طبیعی می باشد. هر انسانی ممکن است دچارخطا و اشتباه در کارش شود ولی مهم رفع و برطرف کردن و اصلاح امور می باشد علاوه بر اشتباهات فنی و گرافیکی که رفع آنها مهم هستند، برخی اشتباهات محتوایی که شاید به نظر ساده و پیش افتاده باشند موجب لطمات اساسی و بنیادی به کسب و کارها می شود.

مجموعه ایرادات و اشتباهات محتوایی سایت در کسب درآمد اینترنتی که در اینجا فهرست شد اگر رفع و یا اصلاح نشود در درازمدت  آسیب های جدی و جبران ناپذیری به اصل کسب و کار خواهد زد . به اعتقاد کارشناسان و بازاریابان اینترنتی ، برخی از این اشتباهات بنیادی بوده و چه بسا بقای یک کسب و کار را به چالش بکشد. مدیران سایتها باید با درایت و تیز بینی در رفع این ایرادات تلاش کنند تا ضمن استمرار کسب و کار آنلاین، کسب درآمد مناسبی هم داشته باشند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.