اصول بلاگ نویسی برای کسب درآمد

به دلیل وجود اشتباهات و ایرادات در زمینه بلاگ نویسی ، آموزش و یادگیری اصول بلاگ نویسی برای کسب درآمد اینترنتی را ضروری کرده است. زمانی که با کاربران درباره بلاگ نویسی صحبت می کنید آن را کاری ساده و راحت می دانند و افراد فعال در زمینه بلاگ نویسی را انسان هایی که دائم در حال گشت و گذار در اینترنت هستند تصور می کنند اما اگر از همان افراد بخواهید که چیزی را بنویسند و یا محتوایی را تولید کنند، درمانده می شوند.

بر خلاف تصور عمومی ، بلاگ نویسی نیازمند فعالیت زیاد ذهنی و کاری سخت می باشد ضمن اینکه رعایت اصول آن هم مزید بر علت می شود. نمی توان هر چیزی که به ذهن می آید ،نوشت بلکه متن باید دارای انسجام محتوایی و شکلی باشد . به دلیل اهمیت اصول بلاگ نویسی برای کسب درآمد اینترنتی و تاثیرش در رشد کسب و کار آنلاین ، در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا به این موضوع مهم بپردازم.

اصول بلاگ نویسی برای کسب درآمد

نوشتن و تنظیم محتوا سهل و ممتنع است هم سخت است اگر راه و روش اصولی آن را ندانید و هم راحت است اگر آموزش ها و اسلوب علمی آن را رعایت کنید. به نظر بنده جنبه سخت نوشتن از جنبه راحت نویسی آن بیشتر است چون باید چیزی را که در ذهن وجود دارد بر روی کاغذ و یا صفحه کیبورد آورد و منظور و هدف را رساند. در این مقاله قصد دارم تا ضمن دادن توصیه های اساسی و مهم برای بلاگ نویسی به اشتباهات رایج و نیز راه حل های آن هم اشاره کنم.

البته نمی خواهم در اول مقاله اصول بلاگ نویسی برای کسب درآمد، خواننده و بلاگ نویس را دچار ترس و استرس کنم که کار حتما باید بدون ایراد ارائه شود بلکه برای اکثر افراد این اشتباهات وجود دارد و به مرور زمان و با تولید محتوا و تمرین کاهش می یابد. آگاهی یافتن از این اشتباهات ضمن کاستن از سردرگمی ها ، موجب افزایش مهارت در نوشتن و تولید محتوای مناسب خواهد شد. تلاش می شود که ضمن بیان اشتباهات در بلاگ نویسی ، راهکارهای کاملا راهبردی و عملی موثر هم ارائه شود.

این موضوع به ویژه برای بلاگرهای تازه کار بسیار مفید خواهد بود که کار را با دقت و کمترین اشتباه و بالاترین بازدهی شروع کنند و در واقع قبل از انجام هر اشتباهی ، پیشگیری کرده باشند.

 تفاوت بلاگ ، وبلاگ ، سایت ، وب سایت

فرق زیادی بین بلاگ و وبلاگ و یا بین سایت و وب سایت وجود ندارد. بلاگ نوع ساده شده و شکسته شده‌ همان وبلاگ است و سایت نیز ساده شده‌ وب سایت است و برای همدیگر استفاده می شود و تنها تفاوت اندکی از نظر معنایی بین آنها وجود دارد. برای نمونه کلمه site معنای مکان ، محل و پایگاه را دارد که می تواند برای موارد دیگر (غیر از شبکه اینترنت) استفاده شد اما وقتی می گوییم وب سایت، این کار دقیق تر است و کاملا مشخص است منظور گوینده یک پایگاه اینترنتی می باشد.

یک وب سایت در حالت کلی مجموعه ای از صفحات هست که معمولا تغییر نمی کنند که شامل صفحات قیمت گذاری، صفحه ارتباط با ما، و موارد دیگر می شود. یک سایت ممکن است شامل یک بلاگ/وبلاگ نیز باشد.

یک وبلاگ/بلاگ یک صفحه روی یک سایت هست که معمولا با محتوای جدید ، آپدیت و تغییر می کند. پس در یک بلاگ شما پست و محتواهای جدید، اخبار، تعرفه ها و تخفیف ها و … را ارسال می کنید. پس بلاگ : ۱- سیستم کامنت گذاری ارائه می دهد، ۲- معمولا روزانه آپدیت می شود ، ۳- به صورت همیشگی توسط کاربران و ربات های جستجو بررسی می شود و ۴- معمولا طیف وسیعی از مقالات را در بر می گیرد.

حال سوال این است که بلاگ سایت Blog Site چیست؟ کلمه بلاک سایت یک اصطلاح است و فردی که این اسم را انتخاب کرده منظورش برای زمانی می باشد،  که وب سایت و وبلاگ باهم وجود دارند و بلاگ یک قسمت از وب سایت است چون هر دو بخش را با هم دارد . برای نمونه سایت های زیادی که وجود دارند  (مثل سایت های دانلودی ) که هر روز در آن ها پست های جدید ارسال می شوند. در واقع بلاگ یک بخشی از یک وب سایت می باشد.

کارکرد بلاگ

بلاگ ابزاری کاربردیست که به اثربخشی حضور در فضای وب، جذب ترافیک و تعامل با مخاطب کمک می‌کند. بلاگ معمولا مجموعه‌ای از محتوای نوشتاری درباره موضوع مرکزی‌ است که بیانگر فعالیت تخصصی در زمینه‌ای خاص است. مثلا بلاگ یک شرکت کسب درآمد اینترنتی می‌تواند شامل چنین پست‌هایی باشد: «راههای کسب درآمد اینترنتی از مقاله نویسی »  « شیوه کسب درآمد میلیونی از فروش فایل » و یا « کسب درآمد از همکاری در فروش » .

مهم ترین تاثیر بلاگ این است که ترافیک را به سمت وب سایت می کشاند و این ترافیک موجب می شود که مخاطبان به مشتریان بالقوه تبدیل شوند. بلاگ زمینه و جای پای کسب و کارها را محکم می کند و موجب افزایش کسب درآمد اینترنتی می شود. در حقیقت تبدیل بلاگ‌نویسی به اولویت یک سازمان، نرخ بازگشت سرمایه را تا ۱۳ برابر افزایش می دهد.

نکته مهم اینکه ، بیشتر ترافیک یک بلاگ به طور طبیعی و از طریق موتورهای جستجو جذب می‌شود. یعنی مشتریان عبارت و یا کلماتی را در موتورهای جستجو وارد می‌کنند و اگر مطلب بلاگ شما همان چیزی باشد که لازم دارند، موتور جستجو مطلب شما را نشان می دهد و کاربران با مشاهده این محتوای بلاگ ، روی آن کلیک می‌کنند.

اصول بلاگ نویسی ، اصول وبلاگ نویسی ، شیوه کسب درآمد از بلاگ
بلاگ نویسی به عنوان یک ابزار کارآمد در معرفی کسب و کار اینترنتی و افزایش ترافیک سایت مورد توجه می باشد.

با این تفاسیر بلاگ در رشد و توسعه کسب و کار ها بسیار تعیین کننده است و به همین دلیل سازمان‌های زیادی بر سر توجه و جذب مخاطبین با هم رقابت می‌کنند،  لذا از اینجاست که توجه به اشتباهات متداول و رفع آنها برای موفقیت در این زمینه ضروری می باشد.

اصول بلاگ نویسی برای کسب درآمد اینترنتی

مجموعه اصول بلاگ نویسی برای کسب درآمد اینترنتی و توسعه کسب و کار و همچنین اثر بخشی و جذب ترافیک جهت افزایش رتبه وبسایت عبارتند از :

۱- تولید پست ها در راستای اهداف شرکت

بلاگ نویسان باید پست‌هایی تولید و منتشر کنید که با اهداف شرکت و کسب و کارشان همخوانی کامل داشته باشد یکی از اشتباهات بلاگ نویسان این است که به ایده‌هایی فکر می‌کنند که تنها برای خودشان جذاب است. ممکن است پست‌های خود را بعد از انتشار بخوانید و آنها را جذاب بدانید ولی باید توجه کنید که شما تنها مخاطب بلاگ خود نیستید بلکه برای دیگران تولید محتوا می کنید.

زمانی که بلاگ‌نویسی را شروع می‌کنید، ایده‌ها و نظریات مختلف و متنوع  در هر موقعیتی ( داخل حمام و زیر دوش آب ، زمان رانندگی ، پیاده روی ، موقع استراحت و…) به سراغتان می آیند. هرچند ایده‌ها می‌توانند در موقعیت‌های تصادفی و کاملا اتفاقی سراغتان بیایند اما خود ایده‌ها نباید تصادفی باشند. اینکه فرضا ایده‌ای به طور کلی خوب و یا مناسب است یا شخصا به آن علاقه و اشتیاق دارید موجب نمی‌شود برای کسب و کارتان هم ایده خوب و مناسبی باشد و بازدهی بالایی داشته باشد.

راه حل تولید پست و محتوا

مناسب ترین راه حل این است که، پست‌های بلاگ‌ را با اهداف شرکت و کسب و کارتان در یک راستا و هماهنگ نگه دارید. کاملا بدیهی است برای این بلاگ نویسی می‌کنید که مشکلی را برای مخاطب‌ و کاربران حل کنید و در نهایت به رشد کسب‌وکارتان و افزایش درآمد کمک کنید. لذا باید ایده‌ پشت تمام پست‌های بلاگ ، در خدمت نیل به این اهداف باشد. باید ربطی بین مطالب بلاگ و مشکلاتی که در حوزه کاری شما شایع هستند، وجود داشته باشد.

سوالاتی ، ارزش بررسی و تحقیق دارند که در خدمت گسترش چشم‌انداز کسب و‌کار باشد. آیا در پیدا کردن اهداف و نحوه پرداختن به آن‌ها به کمک نیاز دارید؟ در صورت لزوم درباره اهداف بزرگ‌تر شرکت گفت‌وگو کنید و از اعضای تیم فروش درباره سوالاتی که مکررا از آن‌ها پرسیده می‌شود اطلاعات بگیرید. این گفت‌وگوها باید اهداف اصلی و راه‌های احتمالی رسیدن به آن‌ها را برایتان روشن کند. باید چیزی منتشر کنید که مطابق با نیاز کاربران و برطرف کننده مشکلشان باشد.

۲- نگارش ساده و درست محتوا

یکی از اصول بلاگ نویسی برای کسب درآمد این است که ، مطالب در بلاگ را همانطور که صحبت می‌کنید بنویسید . اشتباه بزرگ برخی بلاگ نویسان این است که سبک نوشتاری آنها ثقیل بوده و فهم آن برای بیشتر کاریران مشکل می باشد. نوشتن یک پست وبلاگی با نوشتن یک مقاله یا نامه رسمی تفاوت زیادی دارد. اما معمولا افرادی که به سراغ بلاگ‌نویسی می‌روند تنها تجربه‌شان از نوشتن پیش از وبلاگ‌نویسی، نوشتن مقاله یا نامه های رسمی بوده است.

مشکل شیوه نگارش محتوا در کجاست؟ توجه داشته باشید که نوشتن مقاله‌ای که هدفش انتقال دقیق اطلاعات علمی و سطح بالا می باشد تفاوت زیادی با نوشتن بلاگی که هدفش لذت بردن مخاطب از مطالعه است، دارد. چیزی بنویسید که مخاطب از خواندنش لذت ببرد اگر صادقانه و کاملا بی طرفانه به موضوع نگاه کنیم باید اعتراف کنیم که، بیشتر افرادی که پست ها را می‌بینند قرار نیست آن را تا آخر مطالعه کنند.

 اگر می‌خواهید علاقه‌ مخاطبان را همیشه حفظ کنید باید به گونه‌ای بنویسید که مخاطب بدون تلاش به خواندن ادامه دهد و در مطالعه احساس راحتی کند.

راه حل نگارش درست محتوا

تلاش کنید محتوا و چیزهایی را بنویسید که شخصا با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید. هیچ ایرادی ندارد که کمی محاوره‌ای و خودمانی بنویسید. در واقع بسیار هم خوب است که نوشته‌ها روان و خودمانی باشد. هرچه قابل فهم‌تر بنویسید، افراد بیشتری با متن ارتباط برقرار می‌کنند. مردم می‌خواهند حس کنند که با انسان‌های واقعی ارتباط برقرار می‌کنند نه ربات‌ها و ماشین های بی روح.

توصیه می شود که روان و ساده نویسی داشته و به قول معروف ، سبک نوشتاری خود را شل کنید. اصطلاحات تخصصی غیر قابل فهم را دور بیاندازید. اگر مناسب بود چند شوخی و حتی جوک هم لابه‌لای متن جا دهید. انسان‌های واقعی این‌گونه با هم صحبت می‌کنند و انسان‌های واقعی دوست دارند اینگونه مطالعه کنند. عصا قورت داده و بسیار خشک و رسمی نباشید.

۳- شخصیت خود را به جای حرف زدن، نشان دهید

ضرورتی ندارد که از شخصیت‌تان حرف بزنید، بلکه آن را نشان دهید. عده ای به اشتباه تصور می کنند که، مخاطب به عنوان نویسنده به آنها اهمیت می‌دهد. شاید کمی تلخ به‌نظر برسد، اما حقیقت این است که وقتی افراد شروع به بلاگ‌نویسی و تولید محتوا می‌کنند، گمان اولیه‌شان این است که دیگران ذاتا به علایق و داستان آن‌ها علاقمند هستند . در حالی که چنین نیست.

البته باید توجه داشته باشید که مساله این نیست که مخاطب به شما اهمیت نمی‌دهد. زمانی که بلاگ‌نویسی را شروع می‌کنید، به دلیل اینکه، افراد شناختی از شما ندارند کاملا طبیعی است که علاقه‌ای هم به شما و تجربیات‌تان ندارند. آن‌ها صرفا به چیزی که می‌توانند از شما بیاموزند علاقه دارند. خود شما زیاد برایشان مهم نیست بلکه آنچه که برای آموزش برایشان ارائه می دهید دارای اهمیت است.

راه حل تزریق شخصیت به متن

راه حل این کار این است که شخصیت خود را بدون تاثیرگذاری بر موضوع، به متن تزریق کنید. هرچند افراد به این که شما نویسنده یک بلاگ خاصی هستید اهمیتی نمی‌دهند، اما شما می‌توانید کمی از شخصیت خود را به متن تزریق کنید تا مخاطب احساس صمیمیت بیشتری را تجربه کند. چگونگی اجرای این کار کاملا به خودتان بستگی دارد. بعضی‌ها به تعریف کردن جوک علاقه‌مندند، برخی هم ارجاعات فرهنگی را می‌پسندند و دیگران ممکن است به توصیفات عجیب روی بیاورند. بستگی به تبحر و سلیقه خودتان دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دلایل ناکامی در کسب و کار

برای تحقق و هرچه بهتر انجام دادن این کار، تلاش کنید راهی برای برقراری ارتباط با مخاطب از طریق موضوع بلاگ پیدا کنید. سپس با بیان اول‌ شخص، گویی که در جمع دوستانتان چیزی را تعریف می‌کنید، متن را تنظیم کنید. سعی کنید لحن و شکل گفتارتان، درست مانند یک مکالمه‌ رو در رو، شخصی، قابل درک و درگیرکننده باشد تا به این وسیله مخاطب را جذب خودتان کنید.

۴- تکرار چندین بار موضوع اصلی در متن

در زمان نگارش محتوا ، نکته اصلی را چندین بار در متن تکرار کنید . اشتباه بلاگ نویسان همین است که از موضوع اصلی منحرف می‌شوند. هرچند در این مقاله به شخصی‌تر کردن متن تشویق کردم، اما باید مراقب باشید که از این مجوز سوءاستفاده نکنید. این که هنگام پرداختن به موضوع خودتان باشید یک بحث است، و این‌که با پیش کشیدن تجربیات شخصی متعدد موضوع اصلی را زیر کوهی از صحبت‌های خودمانی دفن کنید چیز دیگری است. این دو مقوله را از هم جدا کنید.

تصور کنید مخاطب روبه‌روی شما ننشسته است. پس بیش از حد معمول از حکایات و مثال‌های شخصی استفاده نکنید. دلیلش این است که شما توجه بی‌حد و حصر مخاطب را ندارید. آن‌ها می‌توانند در هر نقطه‌ای دست از خواندن متن بردارند و شک نکنید اگر حوصله‌شان سر برود این کار را خواهند کرد و بلافاصله بلاگ را ترک خواهند. پس یکی دیگر از اصول بلاگ نویسی برای کسب درآمد بیشتر رعایت این اصل است.

راه حل : تکرار مکرر ادعای اصلی

راه حل این موضوع، ادعای اصلی خود را مکررا و در فواصل مناسب بیان کنید. برای اینکه مطلب شما مخاطب خود را از دست ندهد، در هر قسمت از متن ، ادعای اصلی را دوباره بیان کنید. بهترین بلاگ‌ها آن‌هایی هستند که به بیان یک ادعای مشخص متعهد می‌مانند و آن را به تدریج و در تمام قسمت‌های متن، از ابتدا تا انتها، بیان می‌کنند. این موضوع مخاطب را تا آخر متن می کشاند.

به عنوان مثال اگر قرار است درباره میزان آب دادن به گیاهان آپارتمانی مطلبی بنویسید، لازم نیست درباره‌ زمانی که بعد از سه‌ هفته مسافرت و یا هر چیز دیگری به آپارتمان برگشتید و نحوه مواجهه با گیاهان خشک شده سه پاراگراف توضیح بنویسید. هرچند این داستان مدرکی واقعی در تایید پیام مطلب شماست اما چیزی که قرار است بگویید چیست؟ این که برخی گیاهان نمی‌توانند بیش از ۲۰ روز بدون آب زنده بمانند؟ خوب این نکته را باید همان اول متن بیان کنید.

۵- شروع مطلب با تیتری مشخص

از همان اول ، مطلب را با تیتری مشخص شروع کنید. اشتباه پنجم بلاگ نویسان این است که گستره‌ موضوعات آنان بسیار زیاد و وسیع است. معمولا افراد در ابتدای بلاگ‌نویسی تمایل دارند در مورد موضوعات بسیار کلی مطلب بنویسند مثلا : « راههای کسب درآمد از اینترنت » ، « آموزش کسب و کار آنلاین » « چگونه از راه اینترنت میلیاردر شوید » و… . این نوع موضوعات کلی بوده و نکات بسیار ریز و جزئی زیادی را شامل می شود.

پرداختن به موضوعات کلی هم سخت است و هم چیز زیادی نصیب مخاطب نمی کند ضمن اینکه استفاده از موضوعات مشخص ، جزئی و محدود ، به جذب گروه‌های کوچک‌تر و سازگارتر با اهداف تجاری کمک می‌کند. احتمال تبدیل این گروه‌ها به مشتریان بالقوه بیشتر است. کلی گویی دردی را دوا نمی کند و نیازی را برطرف نمی کند. برای دستیابی به بیشترین مقدار سود کوتاه مدت و بلندمدت به سراغ موضوعات جزئی‌تر و مشخص‌تر بروید تا کارایی و تاثیرگذاری مطالب بیشتر شود.

راه حل برای عناوین کلی مطالب

بهترین راه حل این است که با ایده‌های مختصر و واضح شروع کنید تا بتوانید به صورت تخصصی آنها را بررسی کنید. پرداختن مفصل و دقیق به موضوعات بسیار مشخص، برای شناخته شدن چند پست ابتدایی در بخش بلاگ ضروری می باشد.

البته توجه کنید که عنوان یا تیتر مطلب قرار نیست غیرقابل تغییر باشد. عنوان مطالب تنها قرار است شما را در فرآیند نوشتن بلاگ متمرکز و در محدوده مناسب نگاه دارد. زیاد به خودتان سخت نگیرید در شروع کار کمی در نوشتن مشکل دارید زمانی که دست‌تان در ایده‌پردازی راه بیافتد، نوشتن پست‌های مناسب برای بلاگ بسیار راحت‌تر و آسان تر خواهد شد.

۶- پیروی از ساختار واحد برای پست

توصیه می شود که از ساختاری واحد و منظم برای پست‌ها پیروی کنید، طرحی کلی خلق کنید و از سرتیتر استفاده کنید. اشتباه برخی بلاگ نویسان این است که ، ساختار نوشتاری آنان شلخته است. ممکن است گاهی اوقات درباره ایده‌ای که به ذهنتان رسیده است هیجان‌زده شوید و وسوسه می‌شوید تا هرچه به ذهنتان می‌رسد را بنویسید. اما نتیجه معمولا نوشته‌ایست که ارتباط چندانی به موضوع اصلی بلاگ ندارد.

این سوال پیش می آید که دلیل این اتفاق چیست؟ اگر فی‌البداهه برای برخی امور خوب است ولی برای کسب و کار روش مناسبی نیست. بیشتر مخاطبان و کاربران به جای مطالعه دقیق، به پست های بلاگ نگاهی کلی می‌اندازند. بنابراین مطلب باید برای این‌گونه مطالعه بهینه‌سازی و منظم باشد.

راه حل : انتخاب قالب نوشتاری مشخص

مناسب ترین راه حل این است که،  برای بلاگ خود قالب نوشتاری مشخصی را تعیین کنید. اولین کاری که باید انجام دهید تعیین نوع بلاگهایی است که قصد دارید بنویسید. آیا از نوع « چگونه فلان کار را انجام دهیم؟» است یا قرار است ساختاری لیستی و فهرست گونه داشته باشد؟ قرار است مجموعه‌ای از نکات باشد یا ارائه اسلایدی از تصاویر؟ این موارد را باید مشخص کنید.

تعیین ساختاری برای بلاگ بسیار حیاتی‌ می باشد. اگر به اندازه کافی برای تعیین ساختار متن خود وقت بگذارید و تمام بخش‌های آن را تعیین کنید، دیگر کاری جز پر کردن قسمت‌های مختلف باقی نمی‌ماند.
برای طراحی ساختار متن، ابتدا نتایجی که انتظار دارید خواننده از متن شما دریافت کند را بنویسید. سپس هریک از این نتایج را به چند زیربخش تقسیم کنید.

هنگامی که چند پاراگراف توسط یک تیتر یا عنوان جدا شود، مطالعه متن راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود. علاوه بر این، عناوین می‌توانند به عنوان کلمات کلیدی در سئوی سایت هم کاربرد داشته باشند. حالا دیگر نوشتن متن چیزی جز پر کردن قسمت‌هایی که محتوایشان را از قبل حدس زده‌ایم ، نیست.

۷- استفاده از آمار برای اثبات ادعاهای داخل متن

حتما از آمارها و اطلاعات موثق برای پشتیبانی از ادعاهای متن استفاده کنید این کار تاثیر گذاری متن را بیشتر می کند. منتهی برخی از بلاگ نویسان از اطلاعات آماری به عنوان دلیل استفاده می کنند که یک اشتباه راهبردی محسوب می شود. تصور کنید قرار است مطلبی درباره ضرورت ایجاد صفحه اینستاگرام برای کسب و کارهای نوپا بنویسم. کدام یک از روش‌های زیر برای اثبات این مدعا روش مناسب تری می باشد؟

۱- « به نظر می‌رسد این روزها اکثر افراد از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می‌کنند» یا ۲- « رشد کاربران اپلیکیشن اینستاگرام از میانگین رشد دیگر شبکه‌های اجتماعی بیشتر است. نرخ رشد کاربران اینستاگرام در سال جاری ۱۷ درصد خواهد بود که نسبت به میانگین نرخ رشد ۴ درصدی سایر شبکه‌های اجتماعی بسیار بیشتر است»

در این دو گزارش ، برتری گزارش دوم کاملا مشهود و واضح است. استدلال‌ها و ادعاهایی که توسط آمار و اطلاعات معتبر پشتیبانی می‌شوند به مراتب قابل باورترند. توجه کنید که به عنوان بازاریاب، تنها به قانع کردن افراد برای موافقت نیاز ندارید. بلکه نیاز دارید که آنان را به عمل وادار کنید. محتوای غنی از آمار و اطلاعات توجه افراد را به گونه‌ای جلب می‌کند که استدلال‌های مغشوش هیچگاه از پس آن بر نمی‌آیند.

راه حل استفاده از آمار در مطالب

توصیه می شود که برای پشتیبانی از ادعای خود از اطلاعات و آمار درست و متقن استفاده کنید. هر داستان خوبی، ادعایی محوری را مطرح می‌کند، آن را با دلیل و مدرک مستدل می‌کند و با نتیجه‌گیری برای مخاطب به پایان می‌رسد. شما می‌توانید از اطلاعات آماری برای معرفی استدلال محوری خود یا اثبات ارتباط آن با خوانندگان خود استفاده کنید . آمارها ابزارهایی برای اثبات ادعاهای داخل متن بلاگ می باشند.

۸- ارجاع دادن در صورت استفاده از ایده دیگران

همه چیز را نمی توان تولید کرد و گاهی مجبور هستید از ایده و محتوای دیگران استفاده کنید لذا اگر از ایده‌ فرد دیگری استفاده می‌کنید، ارجاع دادن را فراموش نکنید . اشتباه بزرگ این است که محتوای بلاگ بر سرقت ادبی استوار باشد. سرقت ادبی در دوران مدرسه هم جواب نمی‌داد و قرار نیست در بلاگ‌نویسی برای کسب و کار هم جواب دهد. اما به دلایلی، بسیاری از بلاگرهای تازه‌کار گمان می‌کنند می‌توانند با روش قدیمی کپی-پیست کسب و کار خود را رشد دهند.

امروزه با گذشته خیلی فرق کرده و نویسندگان و خوانندگان معمولا می‌توانند کپی بودن یک متن را به راحتی تشخیص دهند. معمولا تفاوت لحن نوشتاری و رعایت اصول نگارش ،مشخص خواهد بود. شاید هم کلماتی در متن وجود داشته باشند که درست به‌کار نرفته‌اند. به هر حال سرقت متن حس بسیار بدی را در مخاطبان کسب و کارتان ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این، اگر سرقت شما از محتوای تولید شده توسط دیگران محرز شود، گوگل وبسایت شما را مجازات خواهد کرد. این مجازات می‌تواند رشد طبیعی و ارگانیک بلاگتان را نابود کند.

راه حل ارجاع دادن به محتوای دیگران

راه حل بسیار ساده است اصلا بدون ارجاع دادن از محتوای دیگران استفاده نکنید. به جای سرقت کردن ، چند دقیقه برای یادگیری ارجاع دادن به محتوای دیگران وقت بگذارید. اصلا کار پیچیده و سختی نیست، اما از مهم‌ترین نکاتی محسوب می شود که باید در شروع کار و راه اندازی کسب و کار آن را بدانید و حتما رعایت کنید.

۹- اختصاص زمان مناسب برای ویرایش مطالب

توصیه می شود ،حداقل سی دقیقه برای ویرایش متن زمان صرف کنید . اشتباه برخی بلاگ نویسان این است که تصور می کنند که با اتمام نگارش، کار تمام است و باید متن را منتشر کنند. متاسفانه بیشتر افراد این اشتباه را مرتکب می‌شوند و متن خود را ویرایش نمی‌کنند.

ویرایش متن قبل از ارسال ضروریست، در هنگام نوشتن، شاید متن بسیار روان و سلیس به‌نظر برسد و گمان می کنید خواندنش هم بسیار آسان خواهد بود ، در حالی که چنین نیست. متن قبل از انتشار نیاز به ویرایش دارد . دلیلش هم کاملا مشخص است شما چیزی را نوشته اید و جلو رفته اید بدون آنکه دقت کنید آئین نگارش و جمله بندی ها و… را رعایت کرده باشید.

راه حل ویرایش مطالب قبل از انتشار در بلاگ

توجه داشته باشید که هیچگاه از ویرایش و مرور مطالب قبل از انتشار پشیمان نخواهید شد. حتی ماهرترین نویسندگان، به ویرایش نوشته‌هایشان نیازمند هستند و این کار را انجام می دهند.. در بیشتر مواقع، پیش‌نویس اولیه چیز خوبی از آب در نمی‌آید. بنابراین برای شکل دادن به متن، به اندازه کافی وقت بگذارید. غلط‌های املایی، جملات آشفته و اشتباهات دستور زبانی و نگارشی را اصلاح کنید. مطمئن شوید متن یکدست و منطبق بر ساختاریست که در ابتدا تعیین کرده اید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با زبان خارجی

در همین سایت پول یابی مطالب را قبل از ارسال حتما ویرایش و اصلاح می کنم و گاهی یک متن را قبل از ارسال دو بار می خوانم تا ایرادات آن رفع شود .گاهی اتفاق افتاده برای روان خوانی یک پاراگراف چندین بار آن را مطالعه کرده و اصلاحات متعددی اعمال می کند با تمام این دقت در ویرایش خیلی از مواقع برخی ایرادات مثل غلط های املایی ، چینش کلمات ، رعایت علائم و… از دستم در می رود و متوجه نیستم . حال حساب کنید اگر ویرایش نکنم چه اوضاعی پیش خواهد آمد . گاهی ویرایش یک مطلب برای ارسال تا دو سه ساعت زمان می برد..

۱۰- فقط به فکر انتشار محتوا باشید

اگرچه دقت در تنظیم مطالب خوب است ولی از یک‌ جایی به بعد فقط محتوا را منتشر کنید و هیچ وقفه نداشته باشید. برخی از بلاگنویسان این اشتباه را دارند که تلاش می کنند تا هر پست آنان بی‌نقص باشد. یک واقعیتی وجود دارد که انسان ممکن الخطا است و وجود اشتباه در کار کاملا طبیعی است لذا نوشته‌های شما، نه حالا و نه در آینده، قرار نیست بی‌نقص باشند، ایراد در کار همه وجود دارد.

البته همیشه راه‌هایی برای بهتر کردن متن و تولید محتوای خوب وجود دارد. همیشه امکان استفاده از تصاویر بیشتر، جمله‌بندی بهتر، جوک‌های مرتبط ، مطالب تخصصی تر و… وجود دارد. بهترین نویسندگان و پژوهشگران می‌دانند چه زمانی باید دست از وسواس برای بهتر کردن متن بردارند و دکمه « انتشارمطلب »را فشار دهند. وسواس زیاد از حد نشان دادن هم خوب نیست . اگر تصور کرده اید متن خوب است در انتشار آن تعلل نکنید.

راه حل انتشار سریع و بدون تعلل محتوا

اگر تصور می کنید محتوا مناسب است انتشار و به‌روزرسانی، بهتر از به تعویق انداختن آن است. از یک جایی به بعد، رسیدن به متنی بدون نقص سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. باید بدانید انتشار متنی با اشتباهات جزئی به معنی پایان دنیا نیست و به احتمال زیاد تاثیری در جذب بازدید و ایجاد مشتریان بالقوه ندارد. در همین سایت پول یابی وقتی به برخی از پست های قدیمی نگاه می کنم علیرغم ویرایش و دقت زیاد ، باز برخی اشتباهات ریز درشت را می بینم و این طبیعی است.

اگر شما و یا خوانندگانتان اشتباهی را در متن پیدا کنند، تمام کاری که لازم است انجام دهید به روزرسانی پست و رفع اشتباهات است زیاد سخت نگیرید. بیش از ‌حد روی بی نقص و بی عیب بودن تمرکز نکنید و هر چند وقت یک‌بار به خودتان استراحت بدهید. کمال‌گرایی خیلی خوب است ولی زیاده روی در کمال گرایی دشمن عملگرایی است.

۱۱- بلاگ نویسی مستمر و دائمی

یکی از اصول بلاگ نویسی برای کسب درآمد آنلاین ، استفاده از تقویم، به طور منظم و مستمر جهت بلاگ‌نویسی می باشد. اشتباه برخی افراد این است که به صورت مستمر تولید محتوا و بلاگ نویسی ندارند. یک قانون بنیادی و اصلی وجود دارد که هرچه بیشتر بلاگ‌نویسی کنید، ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت خود جذب می‌کنید و این به معنای مشترکین بیشتر و مشتریان بالقوه بیشتر است.

 اگرچه در ابتدای بلاگ‌نویسی حجم زیاد مطالبی که منتشر می‌کنید به دلیل اینکه تازه شروع کرده اید دارای اهمیت می باشد اما آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است تداوم و نظم دائمی در انتشار محتوا می باشد. انتشار فرضا ۶ پست در هفته اول و ۳ پست در هفته دوم، شکل‌گیری یک عادت پایدار و اثربخش برای بلاگ نویسی را دشوار می‌کند. ضمن اینکه ، نامنظم بودن انتشار پست‌ها، مخاطبین را سردرگم می‌کند و اعتبار کسب و کارتان را زیر سوال می برد.

کسب‌وکارهایی که به انتشار منظم و مداوم مطالب باکیفیت و تخصصی متعهد هستند، ترافیک و سرنخ‌های به مراتب بیشتری را جذب می‌کنند. برای ایجاد تداوم، برنامه‌ریزی مناسب و داشتن تقویم کاری برای انتشار مطالب ضروری است.

راه حل طبق برنامه ، بلاگ را به روز کنید

راه حل این کار کاملا مشخص است، طبق برنامه‌ای از پیش‌ تعیین‌شده و منظم ، بلاگ‌های خود را به روز کنید و در این کار تعلل نکنید. برای اثربخشی بهتر ، پیشنهاد می‌شود از یک تقویم اینترنتی مانند تقویم گوگل برای ایجاد عادت در نوشتن بلاگ و انتشار منظم پستهایتان استفاده کنید. نظم و استمرار در تولید محتوا در طی دو سه ماه با افزایش خیره کننده ترافیک سایت ، خود را نشان خواهد داد.

۱۲- تمرکز روی سود طبیعی بلند مدت

هیچ گاه روی سود آنی و کوتاه مدت حساب نکنید. همیشه برروی سود بلندمدت حاصل از رشد طبیعی تمرکز کنید. اشتباه برخی بلاگ نویسان این است که تمرکز تحلیل بر ترافیک لحظه‌ای دارند و این اشتباهی‌ست که بلاگرهای تازه کار و حتی باتجربه به یک اندازه مرتکب می‌شوند. اگر تمرکز تحلیل شما تنها بر جذب ترافیک آنی (ترافیکی که از خبرنامه ایمیلی، فید RSS، و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آید) باشد، آنگاه حفظ ارزش بلاگ در بلندمدت دشوار خواهد بود. به هرحال، نیمه عمر چنین روش‌هایی بسیار کوتاه (معمولا یک یا دو روز) است.

خیلی از مواقع مشاهده شده ، هنگامی که بازاریاب‌ها ، بلاگ‌نویسی را برای کسب‌و‌کارشان شروع می‌کنند، معمولا با این مشکل مواجه می‌شوند که بعد از مدت زمان کوتاهی از انتشار مطالب، جذب ترافیک جدید افت شدیدی می‌کند. آن‌ها معمولا این را به عنوان یک شکست بزرگ تعبیر کرده و بلاگ‌نویسی را برای همیشه کنار می‌گذارند. این یک اشتباه راهبردی محسوب می شود.

راه حل توجه به حجم ترافیک در طول زمان

راه حل این کار بسیار ساده است نرخ بازگشت سرمایه‌ بلاگ ، حاصل تجمیع ترافیکی است که در طول زمان به طور طبیعی جذب می‌شود و نباید در کوتاه مدت لحاظ کنید. به جای تمرکز بر افت کوتاه مدت ترافیک، بر پتانسیل انباشت ترافیکی که به طور طبیعی جذب می‌شود تمرکز کنید تا تاثیر آن را در بلندمدت ببینید.

همان لحطه که متن ارسال کرده اید بازدید بالا نمی رود ، بلکه به مرور زمان ، ترافیکی که در روز سوم و چهارم بعد از انتشار بلاگ جذب می‌کنید رشد می‌کند و به همان حدی می‌رسد که پیش از این در روز اول و دوم بعد از انتشار جذب می‌کردید. گذشت زمان جایگاه شما را در موتورهای جستجو بهتر می‌کند. تنها چیزی که نیاز دارید، کمی صبر و حوصله است.

شیوه جذب ترافیک بلند مدت

شیوه جذب ترافیک بلندمدت بسیار ساده است . برای کمک به ایجاد ترافیک بلند مدت، مطمئن شوید که پست‌های شما اهمیت خود را در طول زمان از دست ندهند. چنین پست‌هایی را  « همیشه سبز » می گویند یعنی گذر زمان چیزی از ارزش و اعتبار آنها کم نمی کند. آن‌ها ربط و اهمیت خود را در طول زمان از دست نمی‌دهند و فارغ از به روزرسانی، ارزشمند و باکیفیت باقی می‌مانند، همیشه مثل درخت کاج و یا پرتقال سبز هستند.

برای موفقیت بیشتر و جذب ترافیک ، با گذشت زمان، محتوای همیشه سبز بیشتری تولید ‌کنید تا جایگاه خود در بین موتورهای جستجو به ویژه گوگل مستحکم ‌کنید. چنین پست‌هایی به مرور مسئول جذب بیشترین ترافیک برای بلاگ شما خواهند شد. محتوای سبز تا سالیان متمادی مخاطبان را از طریق موتورهای جستجو به سمت سایتتان می کشاند.

در واقع آنچه برخی از بلاگ نویسان به آن نیاز دارند، تغییر در ذهنیت، از نگاه روزانه و لحظه ای به ، نگاه بلندمدت می باشد. چنین تغییری در زاویه دید، نگاه شما به بلاگ‌نویسی و نرخ بازگشت سرمایه را از ابتدا به شکل صحیحی تغییر خواهد داد. کسی که می خواهد کسب درآمد مستمر و دائمی داشته باشد هرگز برنامه و نگاه لحظه ای نداشته و استراتژی بلند مدتی برای خود ترسیم می کند.

۱۳- اضافه کردن فراخوان عمل یا Call to action

برای موفقیت و تاثیرگذاری بیشتر حتما فراخوان عمل Call to action برای مشترک شدن در سرویس خبرنامه ایمیلی را به بلاگ‌تان اضافه کنید . اشتباه برخی بلاگ نویسان این است که میزان مشترکین بخش وبلاگشان را افزایش‌ نمی دهند. در شروع کار بلاگ‌نویسی، معمولا فراموش می‌کنیم که بلاگ‌نویسی فقط درباره‌ جذب مخاطب جدید برای بلاگ نیست.

یکی از بزرگترین منافع بلاگ‌نویسی، ساخت و گسترش خبرنامه‌ ایمیلی برای به اشتراک‌گذاری محتوای جدید با مشترکین وبلاگ است. هر بار که بلاگ جدیدی منتشر می‌کنید، مشترکین خبرنامه ایمیلی باعث افزایش میزان بازدید از آن پست می‌شوند. چنین چیزی احتمال موفقیت بلندمدت آن پست در جذب مخاطب را افزایش می‌دهد.

کلید دستیابی به نتایج مثبت کسب و کار (ترافیک، مشتریان بالقوه و در نهایت مشتریان واقعی) برای بلاگ شما، رشد مخاطبان ثابت است. این موضوع در درازمدت موجب افزایش کسب درآمد اینترنتی خواهد شد.

را ه حل ساخت دکمه فراخوان عمل و خبرنامه ایمیلی

شاید برایتان سوال باشد که ، چگونه برای بلاگ خود دکمه فراخوان عمل و خبرنامه ایمیلی بسازید ؟ ابتدا با استفاده از ابزار بازاریابی ایمیلی خود، یک پیغام خوشامدگویی برای مخاطبان جدید طراحی کنید. سپس ساختاری برای خبرنامه‌ پست‌های جدید وبلاگ ایجاد کنید. در نهایت یک دکمه فراخوان عمل به بلاگ خود اضافه کنید و آن را برای استفاده کاربران بلاگ بهینه‌سازی کنید.

این دکمه باید ساده، شامل فضایی برای وارد کردن ایمیل و حدودا در قسمت بالایی وبلاگ شما باشد. همچنین می‌توانید این دکمه را در انتهای هر پست یا بلاگ هم قرار دهید، این بستگی به سلیقه و نوع قالب بلاگتان دارد. همچنین می‌توانید یک صفحه هدف برای مشترکینی که از روش‌های دیگر ( شبکه‌های اجتماعی، صفحات دیگر وبسایت یا ایمیل) عضو خبرنامه شما می‌شوند طراحی کنید. خلاصه از هر شیوه ای برای افزایش کارایی و جذب کاربران باید استفاده کنید.

سخن پایانی اصول بلاگ نویسی برای کسب درآمد

شاید بعد از خواندن این مقاله نسبتا طولانی که اصول بلاگ نویسی برای کسب درآمد اینترنتی را با جزئیات شرح دادم ، تصور کنید که تک تک و یا بیشتر این اشتباهات را در بلاگ و تولید محتوا مرتکب شده اید و این موضوع حس بدی به شما بدهد. اما نگران نباشید این کاملا طبیعی است . اشتباهات وبلاگ ها در کسب درآمد زیاد بوده و دقت داشته باشید که این اشتباهات در بین بلاگ نویسان و تولید کنندگان محتوا متداول است.

به کلمه « متداول » در آخر پاراگراف بالا دقت کنید اشتباهی که متداول است و بیشتر افراد در شروع کار و حتی پس از مدتها بلاگ نویسی آنها را مرتکب می شوند حتی در خود سایت پول یابی بسیاری از این اشتباهات ناخواسته روی می دهد پس زیاد سخت نگیرید. اگر زیاد بنویسید و مرتب تولید محتوا کنید ، روز به روز بهتر شده و کارتان کامل تر خواهد شد ضمن اینکه ، در جذب مخاطب و افزایش ترافیک بلاگتان هم پیشرفت خوبی خواهید کرد.

هدف از نگارش این مقاله علاوه بر آموزش اصول بلاگ نویسی برای کسب درآمد اینترنتی بیشتر ، آشنایی با ابزارهای تاثیرگذار در بلاگ نویسی و استفاده از آنها در تولید بهتر محتوا می باشد. توجه داشته باشید که بلاگ نویسی مستمر ، صرف انرژی و زمان و تولید محتوای ارزشمند و همیشه سبز ، در درازمدت فواید و منافع زیادی را برای کسب و کار به همراه خواهد آورد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.