بیت کوین یا ارز دیجیتالی

شناخت بیت کوین یا ارز دیجیتالی از این نظر اهمیت دارد که این پول غیر چاپی هر روز در حال افزایش بوده و مورد اقبال همه مردم است. همه فرایند آن از استخراج تا فروش الکترونیکی بوده و هیچ کس آن را کنترل نمی کند . یک پول دیجیتال غیر چاپی که توسط افراد در سرتاسر جهان مبادله می شود. (نگاه کنید به مقاله : دلایل اهمیت بیت کوین)

بیت کوین توسط افراد مختلف با استفاده از نرم افزارهایی که عملیات ریاضی را از طریق سرورهای قدرتمند حل می کند استخراج یا ایجاد می شود. در سایت پول یابی قصد دارم تا به معرفی کلی و اجمالی بیت کوین بپردازم .

فرق بیت کوین با ارزهای رایج و معمولی

بیت کوین یا ارز دیجیتال اولین نمونه از پول های دیجیتال در حال رشد است که به آنها (cryptocurrency) می گویند. بیت کوین با وجودی که پول دیجیتال و غیرکاغذی است ولی در خرید و فروش مانند پول عادی ردو بدل می شود.

ماینینگ بیت کوین ، استخراج بیت کوین ، معرفی بیت کوین

شاید مهم ترین مشخصه آن غیر متمرکز بودنش باشد پول های معمولی به صورت متمرکز هستند و توسط دولتها و حکومتها نظارت دقیق می شوند و هر پول کاغذی یک صاحب و مالک دارد ولی بیت کوین هیج مرکزی ندارد و هیچ شرکت ، موسسه و یا دولتی آن را کنترل نمی کند . این موضوع موجب آسودگی دارندگانش است که هیچ بانکی نمی تواند دارایی انها را کنترل کند.

خالق بیت کویین

درباره خالق بیت کوین حرف و حدیث بسیار زیاد است ولی هیچ کس به طور دقیق نمی داند که خالق آن کیست. برخی با حدس و گمان می گویند یک برنامه نویس نرم افزاری به نام ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین است وی یک سیستم پرداخت الکترونیک بر پایه ریاضی را مطرح کرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با پیتزای میلیاردی

می گویند ناکاموتو این ایده را برای ارزی که مستقل از هر مرجع و نهادی باشد طرح ریزی کرد . تمام مراحل کاملا الکترونیکی و دارای کارمزد تراکنش بسیار پایین باشد. در هر حال این ارز دیجیتالی در کوتاه مدت فراگیر و بسیار ارزشمند شده است.

شیوه چاپ بیت کوین

ارز دیجیتالی یا بیت کوین غیر قابل چاپ است هیچ کس و نهادی نمی تواند آن را چاپ کند . بانکها می توانند برای ارزهای خود اسکناس چاپ و منتشر کنند ولی قدرت چاپ بیت کوین را هیچ کس ندارد. دلیلش این است که به صورت دیجیتال و توسط مردم در فرایندی خاص ایجاد می شود.

هر کسی می تواند به گروه استخراج کنندگان یا ماینرهای بیت کوین بپیوندد و محدودیتی از این نظر اصلا وجود ندارد. فقط باید سرورهای قدرتمند جهت پردازش در شبکه استخراج داشته باشد و مورد اخر اینکه یک شبکه کاملا مستقل و منفرد است .

 امکان استخراج محدود بیت کوین

ایجاد یا استخراج بیت کوین اصلا نامحدود نیست یعنی هر کس نمی تواند بی نهایت پول دیجیتال استخراج کند بلکه یک سقف نهایی دارد و فعلا خارج از آن امکان پذیر نیست و این یکی از مزیت های آن محسوب می شود که حالت تورمی اصلا ندارد. قانون بیت کوین می گوید که فقط ۲۱ میلیون بیت‌کوین می‌تواند توسط استخراج‌کننده‌ها در جهان ایجاد شود.

از این تعداد بیشتر امکان ندارد و این سقف نهایی استخراج می باشد. البته بیت کوین مانند سایر پول های خارجی به بخش های کوچک تر تقسیم می شود مثلا دلار به سنت بخش می شود تعداد بیت کوین هم به بخش های کوچک تر تقسیم می شود. مثلا کوچکترین مقدار بیت‌کوین قابل تقسیم، ۱ ساتوشی می‌باشد که برابر با ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت‌کوین است .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  هفت ویژگی بیت کوین

پایه کار بیت کوین

شاید این سوال پیش بیاید که بیت کوین بر چه پایه ای استوار است. پول های معمولی رایج در جهان بر اساس طلا ، نقره، اوراق قرضه و… می باشد یعنی چاپ اینها بر این اساس می باشد فرضا اگر شما سی هزار تومان پول داشته باشید و در بانک بگذارید به همان اندازه می توانید طلا، نقره و یا هر پشتوانه ای که وجود دارد، دریافت کنید . اما بیت کوین بر این اساس نیست پایه و اساس بیت کوین ریاضیات است.

  برای تولید بیت کوین در سراسر جهان از نرم افزارهایی بهره می برند که از فرمول های ریاضی برای استخراج بیت کوین استفاده می کند . خوبی این کار این است که این فرمول های ریاضی مخفی نبوده و کاملا در دسترس همگان بوده و قابل بررسی می باشد.

نکته آخر اینکه این نرم افزار استخراج بیت کویت متن باز (اوپن سورس) بوده و همه افراد می توانند به آن نگاه انداخته و بررسی کنند که این نرم افزار می تواند کارشان را انجام دهد.

سخن پایانی بیت کوین یا ارز دیجیتالی

بیت کوین یک پول دیجیتال غیر کاغذی و غیر قابل چاپی است که در حال گسترش می باشد . با افزایش قیمت دلار ، در ایران استخراج آن توسط افراد و به ویژه شرکت ها سرعت و شتاب بالایی گرفته است. غیر متمرکز و غیر قابل کنترل بودن آن و اینکه کسی یا دولتی متولی و صاحب آن نیست موجب توجه کاربران به آن شده است. شاید این سخن درست باشد که آینده ، زمان سلطه و مبادله پول های دیجیتالی خواهد شد. ارزی که همه مراحل آن از استخراج تا فروش و مبادله ، رمزگذاری و الکترونیکی می باشد و بر اساس محاسبات پیچیده ریاضی بر روی سرورهای قدرتمند متولد می شود. کاملا مستقل بوده و شخص دارنده آن مالک اصلی آن است

مطلب پیشنهادی

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی , درآمد از وبلاگ نویسی , راه کسب پول از وبلاگ

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

از زمانی که رسانه متولد شد با خودش پولسازی و کسب ثروت را به همراه …

یک دیدگاه

  1. بیت کوین فیزیکی

    شما در واقع یک وب مستر عالی هستید. سرعت بارگذاری وب سایت باور نکردنی است.
    به نوعی احساس می شود که شما در حال انجام هر ترفند مشخصی هستید.
    همچنین، مطالب شاهکار هستند. شما یک فعالیت عالی در این زمینه انجام داده اید . مقاله ارز دیجیتالی که ارسال کرده اید هم بسیار مفیده
    از خواندنش لذت بردم و برایتان بهترین ها را آرزو می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.