تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت

آموزش و یادگیری تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت از این نظر حائز اهمیت است که محتوای سایت و وبلاگ نقش سلطان یا پادشاه را ایفا می کند و تاثیر بسزائی در افزایش بازدید و کسب درآمد اینترنتی دارد. اکثر وب سایت های بزرگ، ترافیک بالای خود را مدیون تولید محتوای زیاد ، تخصصی و کاربرپسند هستند. شیوه ، نوع و قالب تولید محتوا برای گوگل بسیار ارزشمند و دارای امتیاز بالا می باشد.

لذا به هر شیوه و روشی نمی توان تولید محتوا کرد بلکه رعایت اصول و قالب تولید محتوا بسیار اهمیت دارد. هیچ چیزی به اندازه تولید محتوای جذاب و مفید ، کاربر زیاد و هدفمند را به طرف سایت و وبلاگ نمی کشاند . به همین دلیل در این مقاله سایت پول یابی به اهمیت و شیوه تولید محتوا برای افزایش بازدید وب سایت پرداخته می شود.

تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت

به دلیل اهمیت تولید محتوا برای بازاریابی ،جذب بازدید کننده ، کسب درآمد اینترنتی ، معرفی برند و… باید با دقت و کیفیت تمام آماده و منتشر شود. هر مطلب کهنه ، تکراری ، بی ارزش و کپی شده را نمی توان در سایت و وبلاگ انتشار داد و امید افزایش بازدید و ترافیک بالا را داشت. موتورهای جستجو و علی الخصوص گوگل به سایت های مولف یا تولید کننده محتوای با کیفیت و ارزشمند اهمیت بسیار زیادی می دهند.

بر خلاف تصور عمومی جدول تولید محتوا سهل و ممتنع است یعنی در عین سادگی ، سخت و مشکل می باشد ولی کار محالی نیست به شرطی که استانداردهای تولید محتوا کامل رعایت شود. اگر برای رشد سایت و وبلاگ و افزایش سطح ترافیک جدی و مصمم هستید، باید تمرکز اصلی خود را روی تولید محتوای بگذارید. در این مسیر محتوای خوب به دردتان نمی‌خورد. برای موفقیت در سئو و افزایش ترافیک به محتوای عالی و درجه یک نیاز دارید.

زمانی که مطلب و محتوای جدیدی را در وب سایت و یا وبلاگ خود ارسال می‌کنید، کالا یا خدمات شما همان محتوای شما می باشد.  مخاطبان و بازدیدکننده ها به دلیل کلمات موجود در سایت شما از طریق موتورهای جستجو به آن مراجعه می‌کنند. پس هدف باید این باشد که بهترین، مفیدترین ، جذابترین و خاص ترین محتوا را به مخاطبان خود ارائه می دهید. این رمز موفقیت شما در تولید محتوا برای افزایش بازدید وبسایت محسوب می شود.

تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت ، پروژه تولید محتوا ، روش تولید محتوا ، افزایش ترافیک

انتشار محتوای طولانی

یکی دیگر از روش‌هایی که موجب بالا بردن بازدید سایت در موتور جستجوی گوگل می‌‌شود، تولید و انتشار محتوای طولانی و جامع است که مخاطبان درگیر آن می‌شوند و زمان زیادی را برای مطالعه، روی سایت شما صرف می‌کنند خود این توقف و درنگ زیاد در سایت ، یک امتیاز بزرگ از طرف گوگل برایتان ثبت می کند. البته شاید برخی مخاطبان حوصله خواندن مطالب طولانی را نداشته باشند، اما اگر مطلب و محتوای شما مفید و گره گشا باشد، قطعا تا انتها با آن محتوا همراه خواهند شد.

اگر واقعا به تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ خود می اندیشید باید به تولید محتوای طولانی همیشه سبز و محتوای آسمان خراش توجه خاص داشته باشید. جایگاه و اهمیت محتوای سبز در دیجیتال مارکتینگ بر کسی پوشیده نیست و از طرف گوگل به عنوان معیارو ملاک بالای کیفیت محتوا، ارزش زیادی دارد طوری که مشمول زمان کمتر می شود و همیشه مانند درخت سبز ، زیبا و در چشم می باشد.

تاثیر محتوای طولانی و آسمان خراش

برخلاف تصور عمومی که فکر می‌کنند همیشه تولید محتوای کوتاه و یا مختصر بهتر است، اما تحقیقات و نیز تجربه کاری ثابت کرده است محتوایی که بیش از دو یا سه هزار کلمه داشته باشد، حدود سی درصد بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود. از این روز یکی از راههای سریع افزایش بازدید سایت و وبلاگ انتشار محتوای طولانی به روش آسمانخراشSkyscraper  می باشد.

شیوه تولید محتوای آسمان خراش اولین بار توسط برایان دین Brian Dean موسس وب سایت Backlinko  و یکی از شناخته شده ترین افراد در حوزه سئو ، بهینه سازی سایت و از متخصصان برجسته دیجیتال مارکتینگ در جهان مطرح شده است. در این روش شبکه‌ای از بک لینک‌ها به محتوای شما به صورت پایدار، مقیاس‌پذیر و نتیجه‌محور کار کرده و به بالا بردن بازدید و افزایش ترافیک پایدار سایت کمک می‌کند.

مهمترین جنبه تولید محتوای طولانی و آسمان خراش ایجاد بک لینک‌های قوی از سایت‌ها و منابعی است که به عنوان پلتفرم‌های معتبر آنها را می‌شناسیم. دلیلش این است که الگوریتم‌های گوگل عاشق محتوای باکیفیت و کامل هستند، لذا اگر محتوای سایت شما را باارزش تلقی کنند یا محتوای شما از سوی یک سایت معتبر پیشنهاد شود، آنگاه در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری می‌گیرید. در این روش حتی نیازی نیست خودتان دنبال سوژه تولید محتوا باشید و می‌توانید از نمونه‌های موفق قبلی نیز به سبک خودتان استفاده کنید.

البته تولید محتوای طولانی و آسمان خراش قواعد ، قوانین و مراحل خاص خودش را دارد که با اجرای این مراحل یک مقاله با کیفیت و ارزشمند بیرون می آید . مراحل تولید محتوای طولانی و آسمان خراش عبارتند از:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ایده ناب در کسب و کار اینترنتی

۱- شناخت یا کشف محتوای مشابه

گام اول شناخت محتوای مشابه می باشد. به محض اینکه توانستید گوشه‌ای از بازار را برای محتوای خودتان پیدا کنید، زمان مناسبی است که با بررسی رقبا و با استفاده از ابزارهای دیگر ببینید درباره موضوعات موردنظر شما چه محتوایی تاکنون منتشر شده است. یعنی آنچه در بازار تولید محتوا است را بشناسید.

لذا باید ابتدا بررسی کنید کدام محتوا بهتر و ارزشمند تر است و با ایده گرفتن از آن ، محتوای موردنظرتان را به صورت کامل و جامع تولید و منتشر کنید. وقتی محتوای شما کاربردی و کاربرپسند باشد و ارزش لینک کردن داشته باشد، منابع مختلفی به شما لینک خواهند داد. اگر فرضا بتوانید حداقل از ۵۰ طریق معتبر و تاثیرگذار و شاخص، لینک بگیرید، عملکرد بسیار خوبی داشته‌اید و محتوای شما در موتورهای جستجو شاخص و برتر خواهد شد.

۲- بهینه سازی محتوای‌

این مرحله را زیباترین بخش روش آسمان خراش یا تولید محتوای طولانی می دانند. در این مرحله باید دقت کنید که گستره اینترنت مملو از مطالب و محتوایی هایی است که مشابه موضوع شما منتشر شده‌اند. اما همیشه بهترین و برترین محتوا بیشترین ترافیک را جذب خود می‌کند و به همین دلیل با تاکید فراوان می‌گویند محتوایی تولید کنید که دیگر بهتر از آن نباشد.

تا جایی که می‌توانید روی غنی‌سازی و افزایش کیفیت محتوای‌ خود کار کنید و با اضافه کردن اطلاعات جدید و نکات کاربردی‌تر، مطلبی جذاب را در اختیار مخاطبان و کاربران اینترنتی قرار دهید. اگر می‌توانید مطلبی طولانی‌تر بنویسید، مثال‌ها و شواهد کاربردی بیشتر اضافه کنید، از عکس ، ویدیو و کلیپ های با کیفیت به‌ویژه به‌‌صورت اختصاصی بهره‌ ببرید، تاکید می شود، حتما این کار را انجام دهید و خیلی زود تاثیر آن را در افزایش بازدید خواهید دید.

۳- تمرکز ویژه روی توزیع محتوا

مرحله سوم در تولید محتوای طولانی ، توزیع محتوا می باشد. به اعتقاد خیلی‌ها توزیع محتوا خیلی مهمتر از تولید محتوا می باشد. بنابراین اگر به دنبال بالا بردن بازدید وب سایت و وبلاگ هستید سعی کنید از روش‌های مختلف ، روی توزیع بهتر و بیشتر محتوای‌تان کار کنید. یکی از مهمترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید استفاده از ایمیل و یا خبرنامه های ایمیلی است.

در ایمیل‌های خود می‌توانید به مخاطبان، هم‌صنفی‌ها، علاقه‌مندان و سایر کاربران و افرادی که به محتوای جدید شما نیاز و یا علاقه دارند اطلاع‌رسانی کنید. ضمن اینکه از طریق روش‌های دیگر مانند، اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی می‌توانید روی توزیع بهتر محتوای خود کار کنید.

اهمیت  بهبود و به روزرسانی مطالب قدیمی

مطالب و محتواها به مروز زمان و به دلایلی کهنه و قدیمی می شوند. فرضا زمانی که مطالب قدیمی را منتشر کرده‌اید، الگوریتم‌های گوگل با امروز تفاوت اساسی داشته اند و یا شما تجربه و مهارت کمتری نسبت به تولید محتوا داشته‌اید. به‌روزرسانی و بهبود مطالب کهنه و قدیمی مطابق با ترندهای روز و الگوریتم‌های گوگل روش دیگری است که کمک می‌کند تا بتوانید میزان ترافیک سایت‌ و وبلاگتان را افزایش دهید.

برای این کار می‌توانید با انجام اصلاحات جدید یا اضافه کردن بخش‌های جدید مطلب‌تان را دوباره و به عبارتی بازنشر دهید و یا می‌توانید از کلمات LSI ( کلمات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی) مطلب خود را تازه‌سازی و به روز کنید یا می‌توانید مطلب قبلی را با داده‌های جدید به‌روزرسانی کنید. توجه کنید که در به روزرسانی باید حداقل ۳۰۰ کلمه و بیشتر اضافه کنید تا بهترین حالت به روز رسانی را انجام داده باشید.

شیوه شناخت محتوای قدیمی

بی‌شک تا امروز محتوای زیادی منتشر کرده‌اید که هرکدام بازخورد خودشان را داشته‌اند و حالا برخی از آنها ظرفیت به‌روزرسانی را دارند اما سوال این است که چگونه آنها را به روز رسانی کنید؟ اولین گام برای به‌روزرسانی محتوای قدیمی این است که ببینیم کدام محتوا ظرفیت بهتر شده و تازه‌سازی را دارد. برای شناخت محتوای قدیمی جهت اجرای ویرایش سه روش وجود دارد که عبارتند از:

۱- استفاده از گوگل آنالیتیکس

می‌توانید با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس محتوای سایت و وبلاگ خود را براساس تاریخ مرتب کنید و سراغ محتوای قدیمی بروید که بازدید خوبی داشته‌اند.

۲- محتوای همیشه سبز

همان طور که پیش تر اشاره شد، برخی محتوا ها به نام همیشه سبز Evergreen شناخته می‌شوند. این محتوا معمولا تاریخ انقضا ندارد و تمام مطلب یا بخش‌هایی از آن با به‌روزرسانی جدید، همچنان کارایی مناسب و قابلیت استفاده دارند. فکر کنید چند سال پیش چند روش کسب درآمد اینترنتی جذاب و پولساز را معرفی کرده‌اید و حالا نیز می‌توانید این مطلب را با اطلاعات جدید درباره درآمد اینترنتی به‌روزرسانی کرده و دوباره منتشر کنید.

۳- محتوای تولیدی برای کلمات کلیدی خاص

شاید از گذشته به دنبال این بوده‌اید که در برخی کلمات کلیدی خاص و ویژه ، رتبه بالا بگیرید و از طریق آنها بازدید سایت افزایش پیدا کند. اگر در بررسی محتوای قدیمی متوجه شده اید که محتوای موردنظر ورودی خوبی نمی‌گیرد و یا آن کارایی گذشته را ندارد، برای اصلاح و به روز رسانی آن باید دست به کار شوید و تغییراتی در محتوا اعمال کنید تا جایگاه قبلی خود را به دست آورد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب و کار تولید محتوا

شیوه به روز رسانی یا ویرایش محتوای قدیمی

توجه داشته باشید که کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوا دارای اهمیت بسیار زیاد بوده و همواره ضمن تولید محتوای جدید ،باید محتواهای قدیمی را ویرایش و به روز کنید. برای به روزرسانی یا ویرایش محتوای قدیمی چند راهکار کاربردی وجود دارد که با اعمال آنها می‌توانید مطلب و محتوای سایت و وبلاگ خود را به‌روزرسانی کنید :

۱- اصلاح موارد مشکل‌دار

ممکن است لینک، تصویر یا ویدویی در محتوای و مطالب سایت باشد که الان بعد از گذشت چندسال به درستی کار نکند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که لینک‌های خراب را پیدا کرده و آنها را اصلاح کنید. گام دوم در این مرحله، اصلاح و جایگزینی عکس‌ها و ویدیوهای قدیمی یا خراب با مطالب جدید می باشد.

۲- تولید محتوای طولانی

اگر محتوای جذاب و کاربردی داشتید که ترافیک خوبی داشته است می‌توانید با اضافه کردن بخش‌های جدید و اطلاعات به‌روز‌تر مطلب خود را طولانی‌تر کرده و ویرایش کنید. اضافه کردن میان‌تیتر، عکس و ویدیوی جدید در این قسمت می‌تواند خیلی کاربردی باشد و میزان تاثیرگذاری آن را افزایش دهد.

۳- لینک داخلی به مطلب قدیمی

اگر محتوایی جدید و تخصصی منتشر کرده‌اید که موضوعی مشابه محتوای قدیمی دارد و اگر می‌توانید از طریق محتوای جدید به محتوای قدیمی لینک دهید، حتما این کار را انجام دهید. تا می‌توانید در محتوای جدید یا محتوای پربازدید خود، به محتوای قبلی و قدیمی لینک بدهید و لینک‌سازی حرفه‌ای انجام دهید.
علاوه بر اینکه می‌توانید در بسترهای دیگر نیز به‌روزرسانی محتوای قدیمی خود را اعلام کنید و با لینک دادن به آن ترافیک سایت‌تان را بیشتر کنید، می توانید از مخاطبان خود بخواهید آنها نیز این مطلب را به اشتراک بگذارند و به‌روزرسانی آن را اطلاع‌رسانی کنند.

اهمیت محتوای خوشه‌ای

اهمیت تولید محتوا برای سایت و افزایش بازدید آن فقط محدود به قاعده و قانون مطالب جدید و یا به روز رسانی و ویرایش مطالب قدیمی نمی شود بلکه دایره آن بسیار بیشتر و فراتر می باشد و این موضوع، دست تولید کنندگان را در تولید محتوا باز می گذارد. یکی از این موارد، محتوای خوشه ای می باشد. محتوای خوشه‌ای یا کلاستر نقش بسیار زیادی در افزایش بازدید وب سایت و وبلاگ دارد. موضوعی که برخی از تولیدکنندگان محتوا از آن غافل هستند.

در این نوع محتوا شما یک کلمه کلیدی اصلی و محوری را انتخاب کرده و محتوایی را پیرامون آن در سایت خود منتشر می‌کنید. سپس محتوای اصلی را به عنوان ستون و رکن شاخص درنظر گرفته و مرتبط با آن چند محتوای دیگر تولید می‌کنید. در این روش نه‌تنها تعداد مطالب منتشر شده شما افزایش پیدا می‌کند، بلکه اطلاعات بیشتر و متنوع تری در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و از سوی دیگر به خوبی می‌توانید بین مطالب لینک‌سازی حرفه‌ای انجام دهید.

اهمیت محتوای خوشه ای علاوه بر تکمیل فرایند لینک سازی حرفه ای و اصولی داخلی ، موتورهای جستجو را به طرف سایت کشانده و محتواهای متعدد در محور یک کلمه کلیدی را شاخص و برجسته می کند و تاثیر فوق العاده ای در افزایش ترافیک دارد.

سخن پایانی تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت

در این مقاله به اهمیت تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت و همچنین چگونگی به روز رسانی مطالب و محتواهای قدیمی اشاره شده است. اگر واقعا به دنبال افزایش ترافیک پایدار و اجرای سئوی کارآمد ، کسب درآمد اینترنتی مستمر، جذب بازدید کنندگان ارگانیک یا طبیعی هستید باید اولین و مهمترین برنامه کاریتان ، تولید محتوای ارزشمند ، طولانی یا آسمان خراش ، همیشه سبز ، تخصصی ، مفید ،جذاب و کاربر پسند باشد.

در تولید محتوا، جهت افزایش کارایی بیشتر ، انتخاب عناوین جذاب ، پرهیز از کپی کاری ، تولید مستمر محتوا، استفاده از تگ (استفاده از تگ به معنای گذاشتن عناوین فرعی در متن) ، بولد یا برجسته کردن کلمات و واژگان کلیدی ، شناخت نیاز کاربران هدف ، خودداری از نرم افزاهای محتوا ساز، ارائه اطلاعات دقیق و موثق، نگارش مناسب و قابل فهم بودن ، درج لینکهای مرتبط ، شماره گذاری و… را مدنظر داشته باشید تا میزان تاثیرگذاری محتوا بیشتر باشد.

نکته آخر درباره تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت این است که، چیزی تولید و منتشر کنید که اگر خودتان به جای مخاطب بودید از خواندن آن لذت ببرید. وقتی تولید محتوا انجام می دهید باید بدانید برای چه کسی آن را تولید می کنید و اینکه مخاطب شما کیست و چه نیازی دارد. در نهایت، آنچه مورد توجه قرار می گیرد اطلاعات جالب و مفیدی است که در اختیارش قرار می دهید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.