دارایی و ثروت واقعی

شاید برایتان جای سوال باشد که دارایی و ثروت واقعی چیست ؟ و اینکه به چه کسی باید ثروتمند و یا پولدار گفت ؟ آیا خانه ای که در آن زندگی می کنیم دارایی ما محسوب می شود؟ حتما از خودتان پرسیده اید که ثروتمند چه کسی است؟ و با چه معیارهایی افرادی را می توانیم ثروتمند بدانیم.

اگر از دوستان و اطرافیان خود بپرسیم دوست دارید ثروتمند باشید ، شاید بدون معطلی بگویند بله ، ولی اگر از همین افراد بپرسیم که ثروتمند بودن یعنی چه ؟ یقینا هر کدام جواب متفاوت و چه بسا متضادی بگویند. به دلیل اهمیت و نیز آگاهی از دارایی و ثروت واقعی ، در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا به این موضوع بپردازم.

تعریف دارایی و ثروت واقعی

به هر چیزی که در جیب شما پول می‌گذارد و به درآمدتان می‌افزاید، دارایی گفته می‌شود.بنا به گفته رابرت کیوساکی : ثروت و ثروتمندی عبارتست از تعداد روزهایی که می توانید دوام بیاورید و سطح زندگی خود را حفظ نمایید، بدون اینکه کار کنید.

اگر بخواهم گفته کیوساکی را با مثال شرح دهم ، اگر هزینه های ماهیانه شما دو میلیون تومان است و ۶ میلیون تومان پس انداز دارید، ثروت شما تقریبا ۳ ماه یا ۹۰ روز می باشد. در واقع ، ثروت و ثروتمندی با زمان سنجیده می شود، و نه با ریال و تومان و دلار. اینکه چقدر کسب درآمد دارید، زیاد اهمیتی ندارد. بلکه مهم آن است که پول شما چقدر و تا کی برای شما کار می کند.

دارایی و ثروت ، ثروتمند واقعی ،فرق پولدار و ثروتمند ،
فرد ثروتمند فقط پولدار نیست ، بلکه معتبر هم هست.

ممکن است هر روز افراد زیادی را ببینید که پول زیادی درمی آورند، اما پول شان صرف هزینه ها و بدهی ها می شود. هر زمان که این افراد درآمدی کسب می کنند، به خرید می روند، اغلب خانه بزرگ یا ماشین جدید می خرند که موجب بدهی دراز مدت شان می شود. در نتیجه برای پرداخت بدهی هایشان باید سخت کار کنند و پولی برای سرمایه گذاری روی دارایی ها برایشان باقی نمی ماند.

احساس ثروتمند بودن

صرف نظر از اینکه چقدر درآمد کسب می کنید، باید مقداری از درآمد خود را سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری یعنی از پول ، پول درآورید. سرمایه گذاری یعنی پول شما برایتان کار می کند بدون اینکه شما کار کنید. بنابراین ثروت و ثروتمندی با زمان سنجیده می شود، نه مقدار پولی که در اختیار دارید (ریال ، دلار و …)

بر اساس این دیدگاه، نکته مهم این نیست که چقدر پول دارید، بلکه چقدر از زندگی خود لذت می برید. کیوساکی درباره این حالت خود نوشته است ، زمانی تصمیم گرفتم چند روزی داخل ماشینم زندگی کنم. اغلب افرادی که مرا می دیدند، فکر می کردند پول کافی برای اجاره یک خانه ندارم و فقیرم. اما خود من احساس ثروتمندی داشتم. زمان و آزادی زیادی داشتم. خیلی کم کار می کردم.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان

از خواندن کتاب، تماشای فیلم، گوش کردن به موسیقی و گذراندن وقت با دوستانم لذت می بردم. زندگی راحتی داشتم و نیازی نبود زیاد کار کنم.از طرف دیگر، افراد زیادی را می شناسم که پول زیادی درمی آورند اما ثروتمند نیستند، این افراد باید هر هفته ساعت های زیادی کار کنند. آنها بیشتر از چیزی که در می آورند، خرج می کنند. آزادی کمتری دارند، خسته و پر از استرس هستند، بدهی های زیادی دارند و دارایی کم.

شناخت دارایی

همان طور که در تعریف دارایی گفته شد ، به هر چیزی که در جیب شما پول می‌گذارد و به درآمدتان می‌افزاید، دارایی گفته می‌شود، بر اساس این تعریف دارایی را چگونه می تواند شناخت و چه چیزهایی را شامل می شود؟

 سوال اول: آیا ماشین دارایی محسوب می شود؟ خیر چون هیچ پولی در جیب شما نمی‌گذارد. ماشین بدهی است چون مرتب برای شما خرج تراشی می کند.

سؤال دوم: آیا خانه مسکونی که در آن هستیم دارایی می باشد؟ خیر. چون هیچ پولی در جیب شما نمی‌گذارد.

سؤال سوم: آیا خانه ای که اجاره داده می شود، جزو دارایی است؟ بله چون به درآمد ماهیانه شما می‌افزاید.

کنترل پول برای ثروتمند شدن یکی از این راهها می باشد دارایی به دنبال خود پول و ثروت می آورد و بر آن می افزاید.

اهمیت دارایی برای ثروتمندان

یکی از دلایلی که ثروتمندان را ثروتمندتر می‌کند این است که آنها هدف گذاری‌شان بر بدست آوردن دارائی بیشتر تمرکز می کنند. به عبارت دیگر برای پول کار نمی‌کنند. آن ها دارایی‌هایی را ایجاد می‌کنند تا ماهیانه پول در جیب آن‌ها بگذارد.

دارایی اول که درست شد به سراغ ساخت دارایی بعدی می‌روند، و هر کدام از دارایی‌ها هفتگی یا  ماهیانه پولی به حساب افراد ثروتمند وارد می‌کند. به این ترتیب اگر فرد ثروتمند کار هم نکند، دارایی‌هایش برایش کار می‌کنند و فرد ثروتمند پس از مدتی، کارش مدیریت دارایی‌هایش می‌شود.

در اینجا این سوال مطرح می شود که آیا سهام هم جزو دارایی محسوب می شود؟جواب مثبت است مخصوصا سهامی که سودده باشد و در بلندمدت رشد کندحتما جزو دارایی های ارزشمند محسوب می شود.

فرق دارایی و بدهی

دارایی چیزی است که جریان پول مثبت ایجاد می کند یعنی به جیب شما پول می ریزد. شغل شما دارایی محسوب می شود چون هر ماه از آن پول کسب می کنید. سرمایه گذاری های خوب دارایی محسوب می شوند چون از آنها کسب درآمد می کنید. اگر خانه دارید و آن را اجاره می دهید، خانه تان دارایی محسوب می شود. کسب و کاری سنتی که دارید، کسب و کار اینترنتی که دارید، اگر جریان پول مثبت ایجاد کند و سودآور باشد، دارایی محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مراحل شروع کسب درآمد اینترنتی

بدهی برعکس دارایی هست. بدهی چیزهایی است که هر ماه برایتان هزینه بردار است. خانه شما بدهی است اگر هر ماه مبلغی بابت اجاره آن پرداخت می کنید. ماشین شما بدهی است اگر هر ماه بابت وام آن پول پرداخت می کنید یا هر ماه بابت آن هزینه می کنید. تمام قرض هایی که گرفته اید، بدهی محسوب می شود. در واقع، بدهی یعنی هزینه های مکرر و دارایی یعنی درآمد مکرر.

اقدامات عملی برای افزایش دارایی و کاهش بدهی

برای اینکه ثروتمند و پولدار شوید، باید دارایی های خود را افزایش و بدهی های خود را کاهش دهید. اولین قدم برای اینکه ثروتمند شوید، اینست که پول خود را پس انداز کنید و سپس با آن روی دارایی ها سرمایه گذاری نمایید. روی کسب و کار اینترنتی یا هر کسب و کاری که دارید، سرمایه گذاری کنید. روی شرکت های خوب در بورس سرمایه گذاری کنید. خانه ای بخرید که با اجاره دادن آن به دیگران، جریان پول مثبت ایجاد کنید.

در کنار اینکه با پول خود دارایی می خرید، بدهی های خود را حتما کم و حذف کنید. وام ها و قرض های خود را تسویه کنید. هر چیزی که برایتان هزینه بردار است را به حداقل کاهش دهید. به عبارت دیگر، تمام بدهی هایی را که پولی از جیب شما خارج می کند، حذف کنید.

 سخن پایانی دارایی و ثروت واقعی

اگرچه افراد دیدگاه‌های مختلفی نسبت به‌ ثروتمندی و ثروتمند شدن دارند، اما اگر ثروتمندشدن یکی از اهداف مالی زندگی‌تان است، باید در ابتدا مفهوم دقیق ثروتمند بودن را بدانید. باید ایده‌ای روشن از تصوراتتان راجع به ثروتمندی و ثروتمند شدن داشته باشید. سپس می‌توانید با برنامه ریزی رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید. همچنین هدف از ثروتمند شدن و ثروتمندی را فراموش نکنید. هدف واقعی از ثروتمند شدن آزادی است

 آزادی زندگی کردن به نحوی که دوست دارید، آزادی انجام کارهایی که دوست دارید، آزادی زمانی برای اینکه کارهای مورد علاقه تان را هر زمان که دوست دارید انجام دهید. برای اینکه ثروتمند شوید، نیازی نیست که میلیارد ها تومان پول داشته باشید. بلکه برای اینکه ثروتمند شوید، باید مدام دارایی های خود را افزایش دهید و در عین حال، بدهی های خود را حذف نمایید. استقلال مالی از آنچه که فکر می کنید به شما نزدیکتر است.

کلام آخر همان که رابرت کیوساکی گفته، ثروتمندان برای آینده پول پس انداز نمی کنند، بلکه دارائی ایجاد می کنند. اگر یک ثروتمند ورشکسته شود یا ضرر کند در مدت زمان کوتاهی از دوران قبلی خود نیز پیشی می گیرد. دلیل آن هم یک چیز است: دارائی حقیقی ثروتمندان هوش مالیشان است.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.