دو ویژگی ثروتمندان و پولداران

قبل از بیان دو ویژگی ثروتمندان و پولداران ، باید بگویم که کسب درآمد و ثروت در نفس خود اگر به خصایل زیبای انسانی خدشه وارد نکند خیلی خوب و پسندیده است چه اشکالی دارد انسان برای رفاه و راحتی خود تلاش کند؟ کسب پول وسیله ای برای رفع نیازها و استفاده از امکانات بهتر است لذا همه ما باید برای رفاه بیشتر، به دنبال پول بیشتر باشیم این یک روی سکه خوب و مثبت ثروت است.

روی دیگر سکه کسب ثروت و مال اینکه ، پول را هدف قرار دهیم و اصلا زندگی کنیم برای اینکه پول به دست آوریم و نه پول به دست بیاوریم برای اینکه زندگی کنیم. این نوع تفکر ، انسان را در خدمت پول قرار داده و همه فکر و ذکرش کسب پول بیشتر است و فقط بانک و انبار پول می شود این نوع تفکر نه تنها ناپسند است که بسیار مخرب می باشد

ثروتمندان ، ویژگی پولداران ، ویژگی ثروتمندان

در سایت پارسیان قصد داریم تا دو ویژگی که باید در همه ما و از جمله ثروتمندان باشد را بیان کنیم با ما همراه باشید.(نگاه کنید به مقاله : راز پولدار و ثروتمند شدن)

ویژگی اول : حفظ خونسردی و کنترل احساسات

کسانی که قصد کسب ثروت و افزایش درآمد دارند باید برای ثروتمند شدن ویژگی شاخص و مهم حفظ خونسردی در شرایط سخت و کنترل احساسات در سختی ها را تمرین کنند. کسانی که با کمترین تلاطم بازار و کسب و کار، نمی توانند خودشان را کنترل کنند در مسیر کسب درآمد محکوم به شکست هستند چون عدم خونسردی ، موجب از دست دادن تمرکز در کار و گرفتن تصمیات نادرست می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای پولدار شدن ، چگونه ثروتمند شویم ؟

کسانی ثروتمند شدند که خونسرد بوده و احساسات خود را در همه شرایط کنترل کردند . لذا توصیه می شود که این قانون طلایی موفقیت و ثروت را همیشه به یاد داشته باشید ‌و آن را در همه امور مالی و کاری لحاظ کنید . هر چه خونسردی شما بیشتر باشد میزان موفقیت شما در کسب و کار بیشتر خواهد شد.

این یک قاعده ساده ولی بسیار مهم است که : احساسات خوب مساوی اتفاقات خوب  و در مقابل آن ، احساسات بد مساوی اتفاقات بد می باشد.

ویژگی دوم : بزرگ بودن در همه حال

انسان باید در همه حال چه فقیر باشد و چه پولدار، بزرگ منش و بزرگوار باشد اگر ثروت و مالی به دست آورد هرگز دچار کبر و غرور نشود بلکه بیشتر تواضع داشته و ثابت کند که بزرگی مانند ثروتمندی جزو وجودش است. برای درک بهتر این موضوع حکایتی را نقل می کنم:

داستان بزرگ بودن:

پسر بچه فقیری وارد کافی شاپ شد و پشت میز نشست.

خدمتکار برای سفارش گرفتن به سراغش رفت. پسر پرسید: بستنی شکلاتی چند است؟

خدمتکار گفت پنجاه سنت. پسرک پول خردهایش را شمرد بعد پرسید بستی معمولی چند است؟

خدمتکار با توجه به این که تمام میزها پرشده بود و عده ای نیز بیرون کافی شاپ منتظر بودند با بی حوصلگی گفت :سی و پنج سنت

پسر گفت برای من بستنی معمولی بیاورید.

خدمتکار بی‌حوصله یک بستنی از ته مانده‌های بستنی‌های دیگران آورد و صورت حساب را به پسرک داد و رفت.

پسر بستنی را تمام کرد صورتحساب را برداشت و پولش را به صندوق پرداخت کرد و رفت.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سه گام انگیزشی برای پولدار شدن

هنگامی که خدمتکار برای تمیز کردن میز رفت گریه‌اش گرفت، پسر بچه بر روی میز در کنار بشقاب خالی  پانزده سنت انعام گذاشته بود در صورتی که می‌توانست بستنی شکلاتی بخرد.

پسر چرا این کار را کرد ؟ شکسپیر در این باره زیبا می‌گوید:

بعضی بزرگ زاده می‌شوند، برخی بزرگی را بدست می‌آورند، و بعضی بزرگی را بدون اینکه بخواهند با خود دارند.

یک ثروتمند واقعی اینگونه باید باشد و رفتار کند.

سخن پایانی دو ویژگی ثروتمندان و پولداران

اگرچه ویژگی افراد ثروتمند باید خیلی بیشتر از اینها باشد ولی دو ویژگی شاخص رفتاری آنها را بیان کردم  که اگر رعایت شود سایر خصایص انسانی در کنار آن خود را نشان می دهد . برای نمونه انسان ثروتمند اگر بزرگ منش باشد به تبع آن بخشنده و متواضع خواهد بود چون این دو صفت فقط در انسان های بزرگ برجسته است .

نکته پایانی جمله انگیزشی سایت پول یابی درباره کسب درآمد و موفقیت در کار است. فرقی نمی‌کند که در چه سنی و یا در چه موقیتی هستید، همه جا فرصت برای موفقیت وجود دارد، موفقیت و یا عدم موفقیت شما فقط به خودتان وابسته است. خودتان را فردی ثروتمند با ویژگی های والای انسانی متصور کنید و مطمئن باشید که این اتفاق برایتان خواهند افتاد.

مطلب پیشنهادی

ویژگی افراد پولدار موفق ، عادت افراد ثروتمند ، رمز موفقیت ، راه ثروتمند شدن

ویژگی افراد پولدار موفق

به قول رابرت کیوساکی اگر نتوانید قاطعانه تصمیم بگیرید، آن‌وقت هرگز پول درآوردن را یاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.