سه گام دوم کسب درآمد اینترنتی

سه گام دوم کسب درآمد اینترنتی

سه گام دوم کسب درآمد اینترنتی در واقع ادامه و تکمیل کننده مقاله قبلی سایت پول یابی با عنوان (سه گام اول کسب درآمد اینترنتی) می باشد در مقاله قبلی گفتیم که سه گام اول برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی، شناخت نیاز بازار و مشتری و تمرکز هدف بر روی آن نیاز، طراحی و راه اندازی سایت و تولید محتوای جذاب و تخصصی است.

Hl,ca سه گام دوم کسب درآمد اینترنتی

در سه گام دوم کسب درآمد اینترنتی بیشتر تمرکز بر روی جذب مشتری و افزایش درآمد و ایجاد و حفظ حلقه ارتباطی با خریداران و بازدیدکنندگان سایت است. در گام های اولیه ما درخت کسب و کار اینترنتی را کاشتیم و با مراقبت و نگهداری، الان زمان استفاده از میوه و بهره آن است و اینکه چه کار کنیم سود بیشتر ببریم؟ با ما در سایت پول یابی همراه باشید:

معرفی سه گام دوم کسب درآمد اینترنتی

۱- استفاده از موتورهای جستجو برای جذب بازدیدکننده

موتورهای جستجو به ویژه گوگل ابزار مهم برای رشد یک سایت می باشند و با نبود آنان بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی فلج خواهد شد. تولید محتوای تخصصی و جذاب بهترین راهکار و چاره برای جذب بازدیدکننده هدفمند و دائمی می باشد بازدیدکنندگان از طریق موتور جستجو بهترین نوع می باشند چرا که با توجه به نیاز و کاملا هدفمند وارد سایت شدند.

البته برای جذب ترافیک فوری و سریع می توانید از شیوه های مختلف از جمله تبلیغات اینترنتی مثل بنری و کلیکی استفاده کنید. مثلا تبلیغات ppc برای بررسی و شناسایی بهترین کلمات کلیدی که نرخ بالاتری دارند کاربرد دارد و با شناخت این کلمات می توانید در محتوای سایتتان از آن استفاده کنید تا ورودی بیشتری از گوگل بگیرید.

تبلیغات گوگل ادورز

گوگل ادورز (Google AdWords) یک تبلیغات هوشمند است که هرگاه شخصی شما را در گوگل جستجو کند تبلیغات شما در بالای نتایج نشان داده می شود. در این تبلیغ به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ شما، گوگل مبلغی از شما می گیرد. این شیوه تبلیغ برای جذب بازدیدکننده سریع مناسب است و مزایای زیر را دارد:

– فورا در بالای نتایج گوگل قرار می گیرید و ترافیک سایتتان سریع می شود و بر خلاف بازیدکنندگان طبیعی زمانبر نیست.

– گرفتن تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا ppc این امکان را به مدیر سایت می دهد تا کلمات کلیدی، عنوان های موثر، قیمت ها، شیوه های بازاریابی و روش های فروش را تست کند.

با این حال گرفتن تبلیغات به ازای پرداخت خالی از ایراد نیست و با اتمام تبلیغات، شرایط به قبل بر می گرد. بهترین و پایدارترین روش جذب بازدیدکننده، تولید محتوای جذاب و تخصصی است اگرچه زمانبر می باشد ولی تاثیرش بیشتر و درازمدت می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با یادگیری نرم افزارها

۲- کسب اعتبار از راه تخصص

افراد برای کسب اطلاعات مفید و سودمند و یا برای طرف نیازشان از اینترنت استفاده می کنند پس می توانید این اطلاعات را مناسب با کارتان در سایر سایتها اعم از انجمن ها، سایت ها و شبکه های اجتماعی همراه با لینک به اشتراک بگذارید. این کار موجب رشد و رنکینگ سایتتان در موتورهای جستجو می شود.

برخی از شیوه های کسب اعتبار عبارتند از:

– به صورت رایگان محتوای تخصصی، کاربردی و کاربرپسند به اشتراک بگذارید. فرضا: مقالات جدید علمی، ویدیوها و عکس های جذاب و هر محتوایی که مردم خواهان آن بوده و کاربردی باشند را منتشر کنید. این کار را از طریق سایت خودتان و یا شبکه های اجتماعی، انجمن ها و … انجام دهید

– در سایتتان امکان ارسال مطلب و اشتراک گذاری به سایرین را قرار دهید مثلا دکمه یا کلید « امکان ارسال  به یک دوست« را قرار دهید.

– علاوه بر انتشار مقالات در شبکه های اجتماعی و انجمن های مرتبط با کارتان، حتما در گفتگوها و بحث های آنان شرکت موثر داشته باشید .

نتایج مثبت کسب اعتبار در اینترنت :

– مخاطبان زیادی شما را به عنوان فردی متخصص و کاربلد شناخته و برای رفع نیازشان حتما از شما مشاوره کاری می گیرند.

– هر کس محتوا و مطلب شما را مشاهده کند ترغیب می شود تا روی لینک شما کلیک کند و به سایتتان بیاید و این موجب افزایش رنگ سایتتان در موتورهای جستجو می شود

– موتورهای جستجو عاشق لینک در سایت های همکار و مرتبط هستند در واقع این کار اعتبار شما را نزد موتورهای جستجو به ویژه گوگل بالا می برد.

– ورود مخاطب و بازدید کننده یعنی احتمال فروش بیشتر و افزایش کسب درآمد از اینترنت.

۳- استفاده از بازاریابی ایمیلی و ارائه پیشنهادات بهتر

آخرین مورد از سه گام دوم کسب درآمد اینترنتی، استفاده از ابزارهای قدرتمند بازاریابی ایمیلی و ارائه پیشنهادات بهتر و راهگشا به مخاطبان و کاربران است. البته این گام آخر را می توان به دو قسمت تعریف کرد ولی باخورد و تاثیر آن شبیه هم است و آن افزایش درآمد اینترنتی باشد.

الف: استفاده از بازاریابی ایمیلی برای افزایش فروش

داشتن یک بانک ایمیل جدید و مرتبط ، یکی از ارزشمندترین شیوه های افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی می باشد. برای گرفتن ایمیل با ساخت صفحه دریافت ایمیل، بازدیدکنندگان را ترغیب به دادن ایمیلشان کنید فرضا می توانید یک امکان یا امتیاز رایگان به آنها بدهید و ایمیلشان را با راضایت خودشان بگیرید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای بهبود طراحی سایت

مزایای گرفتن ایمیل در افزایش کسب درآمد:

– چیزی برای آنها می فرستید که رضایت و علاقه دارند و توجه کنید مرتبط با علاقه آنها حتما بفرستید.

– گرفتن ایمیل موجب برقراری ارتباط طولانی مدت شده و با رفتنش از سایت ارتباط از طریق ایمیل با مشتری وجود دارد.

– با ارسال ایمیل و بررسی بازخوردهای ایمیل، عکس العمل کاربران صددرصد قابل سنجش می باشد.

– در بازاریابی ایمیلی هدفمند عمل کنید چون این نوع تبلغات نسبت به تلویزیون، رادیو، تبلیغات چاپی، کم هزینه تر و بسیار ارزان تر با تاثیر گذاری بیشتر می باشد.

– هر کس که به سایت آمده و وارد لیست ایمیل شده همیشه یک مشتری بالقوه هست و برای پیگیری و ارائه پیشنهادات مفید به وی، ایمیل ابزار موثر و خوبی هست.

ب: افزایش درآمد با ارائه پیشنهادات بهتر

ایجاد ارزش هر مشتری (Custuomer Lifetime Value)  یا ارزش مادام العمر مشتری یکی از ارکان مهم و استراتژی های اساسی در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی می باشد. اگر یک مشتری خریدی از شما بکند اگر آن خریدار را پیگیری کنید به احتمال ۳۶ درصد مجددا از شما خرید می کند. و این ارزش هر مشتری است.

اولین و سخت ترین کار کشاندن بازدیدکننده به سایت است. وقتی بازدیدکننده را تبدیل به مشتری کردید در واقع پایان مرحله سخت و هزینه بر را انجام دادید ولی باید کاری کنید که مشتری برای دومین و چندمین بار به سایتتان بیاید و خرید کند و این یعنی ارزش مادام العمر مشتری.

راهکار برای خریدهای مجدد :

– کالا و خدماتی را به مشتری پیشنهاد دهید که محصول و خدمات خریداری شده اول را تکمیل کند.

– از طریق ایمیل کوپن و یا کدهای تخفیفی خوب بفرستید تا در خریدهای آینده استفاده کند.

– محصولات مرتبط با خریدش به ایمیلش ارسال کنید و یا در صفحه «تشکر»(جایی که پس از پرداخت پول کالا و خدمات وارد می شوند) قرار دهید.

– خریداران وفادار را با دادن پاداش های بیشتر و امتیازات خاص، وفادارتر کنید و این کار یعنی فروش بیشتر و کسب پول بیشتر.

سخن آخر سه گام دوم کسب درآمد اینترنتی

در تشریح سه گام دوم کسب درآمد اینترنتی تاکید داریم که همواره باید ملاک شما جلب رضایت مشتری و حفظ آن باشد. اگر چه اصول و قواعد راه اندازی کسب و کار در اینترنت تغییر زیادی نمی کند ولی شیوه و تکنیک های آن بسیار سریع تغییر می کنند و این را باید همیشه مدنظر داشته باشید

با مطالعه این مقاله در سایت پول یابی، توصیه می شود که مراحل کسب و کارتان را بررسی دقیق کنید و برای افزایش درآمد و بهبود کارتان ببینید در کجا غفلت کردید. این مراحل در واقع اساس و سنگ بنای  کسب و کار اینترنتی هست و اصلا نباید از آنها غافل شوید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.