شیوه مطالعه عربی برای کنکور

شیوه مطالعه عربی برای کنکور

درس عربی یکی از دروس عمومی و تاثیر گذار در کنکور سراسری می باشد لذا شیوه مطالعه عربی برای کنکور بسیار مهم است. البته عربی از دروسی هست که داوطلبان از آن فراری بوده و زیاد برایشان خوشایند نیست. چه بخواهیم یا نخواهیم با توجه به ضریب ۲ درس در تمامی گروههای ازمایشی، فراگیری شیوه مطالعه عربی برای کنکور را باید یا بگیریم لذا غفلت از آن تاثیر بدی در نتیجه و رتبه داوطلب خواهد داشت.

ترتیب تست های درس عربی در کنکور سراسری :

برای شیوه مطالعه عربی برای کنکور  ابتدا باید از ترتیب تست های درس عربی آگاه باشید. درس عربی در کنکور سراسری ۲۵ تست را به خود اختصاص داده است. سوال از مبحث ترجمه پرسش می شود که ۵ سوال ترجمه عربی به فارسی است. ۲ سوال ترجمه فارسی به عربی است و ۱ سوال هم سوالی مفهومی است. بعد از سوالات بخش ترجمه یک متن داده می شود و ۹ تست از آن مطرح می گردد که ۴ تست آن مربوط به متن درک مطلب است ۲ تست از مبحث حرکت گزاری و ۳ تست از مبحث تجزیه و تحلیل پرسش می آید. در انتها نیز ۸ تست از قواعد عربی مطرح می شود.

شیوه مطالعه عربی برای کنکور بر اساس سوالات:

ترجمه درس عربی:

در شیوه مطالعه عربی برای کنکور باید به ترجمه عربی توجه خاص شود. داوطلبان بعد از فراگیری نکات تست زنی و قواعد مربوط به ترجمه  مثل توجه به فعل و اسم های جمع و مفرد و معرفه و نکره و….. به زدن تست های سراسری بپردازند. در قالب این تست ها نکاتی بدست می اید که بسیار مفید هستند و حتما به خلاصه برداری این نکات نیز بپردازید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت تست زنی برای کنکور سراسری

درک مطلب درس عربی :

برای تسلط به درک مطلب زدن شبانه یک درک مطلب از سال های گذشته کنکور سراسری کمک زیادی به افزایش سرعت العمل شما در خواندن متن های عربی می کند. برای ۳ تستی که مربوط به تجزیه و تحلیل است با فراگیری قواعد پاسخ دادن به این تست ها نیز برایتان هموار و آسان خواهد شد به شرطی که به صورت دقیق و مفید مطالعه کنید.

قواعد درس عربی:

بعد از یادگیری کامل قواعد درس عربی به وسیله جزوه استاد و منبع کمک آموزشی خود توصیه می شود تمامی متن های کتاب های عربی را به تجزیه و تحلیل و اعراب گذاری آنها بپردازید این کار کمک می کند از آموخته های خود در عمل نیز استفاده کنید. این در حالی است که سوالاتی نیز به طور مستقیم از متن های کتاب های عربی در کنکور سراسری مطرح می شود. بعد از انجام دادن این کار زدن تست های کنکور سراسری نیز بر تسلط شما در بخش قواعد درس عربی می افزاید.

توصیه مهم در شیوه مطالعه عربی برای کنکور

در شیوه مطالعه عربی برای کنکور ، از خلاصه نویسی نکات در مطالعه درس عربی غافل نشوید چه در مبحث قواعد کلی این درس چه در بخش ترجمه آن. می توانید این خلاصه ها را به شکل روش درختی در برگه هایی بزرگ نوشته و در اتاق خود بچسبانید و روزانه وقت اندکی برای مرور آنها بگزارید و مابقی وقت خود را به تست زنی در این درس بپردازید. همچنین توصیه می شود به لغات انتهای کتاب های درسی عربی نیز تسلط پیدا کنید که برای این کار کتاب های بسیار خوبی در بازار موجود است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری

در شیوه مطالعه عربی برای کنکور ، توجه داشته باشید که بهتر است با مشورت با مشاور خود یک منبع کمک آموزشی مناسب را برای فراگیری این درس انتخاب کنید. مهم ترین توصیه ای که برای مطالعه درس عربی داریم این است که نحوه برخورد با هر تست از هر مبحث مختلف درس عربی را به وسیله تست زنی زیاد فرا بگیرد. برای اطلاعات بیشتر از منابع کنکور عربی به این لینک ( منابع کنکور عربی) نگاه کنید.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.