علاقه به کسب و کار اینترنتی

کارشناسان و روانشناسان داشتن علاقه و اشتیاق در هر کاری را یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار برای موفقیت  ذکر می کنند . بر این اساس وجود علاقه به کسب و کار اینترنتی را یکی از شاخص های مهم جهت نیل به کسب درآمد اینترنتی دائمی و پایدار می دانند. در مقابل برخی از کاربران اینترنتی معتقدند با وجود یک ایده خوب و انتخاب یک حوزه کاری پرطرفدار همه چیز برای موفقیت اینترنتی آماده می باشد.

اگرچه برای رسیدن به کسب درآمد از اینترنت مستمر ، داشتن ایده جذاب ، انتخاب حوزه کاری پرطرفدار ، داشتن سرمایه کافی برای گسترش کسب و کار ، مهم و ضروریست ولی همه چیز نمی تواند این موارد باشد. یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت و استمرار یک کسب و کار اینترنتی و سنتی وجود علاقه است . در این مقاله سایت پول یابی به ضرورت داشتن علاقه به کسب و کار اینترنتی و تاثیر آن در افزایش کسب درآمد از اینترنت پرداخته می شود.

علاقه به کسب و کار اینترنتی

تجربه ثابت کرده ، فرقی نمی کند چه کاری را در چه حوزه ای انجام می دهید، مهم این است که آن را با اشتیاق و علاقه تمام انجام دهید. حتما کارکنان و کارمندان ادارات دولتی را دیده اید؟ آیا واقعا به کارشان علاقه دارند؟ اگر توجه کنید فقط به فکر گذراندن وقت اداری و پایان کارشان هستند تا زودتر به منزلشان بروند.

برای این کارمندان اصلا مهم نیست چه کاری انجام می دهند مهم این است که زمان هر چه زودتر سپری شود. به نظر می رسد اکثر کارمندان ( به جز درصد محدودی ) اصلا علاقه ای به کاری که انجام می دهند ، ندارند. به خاطر همین ، هیچ پیشرفتی در کارشان مشاهده نمی شود. انگار یک سری از کارهای روتین و روزانه تکراری را طی سالیان انجام می دهند تا اینکه بازنشسته شوند.

در مدرسه مثلا دانش آموزی که علاقه ای به درس ریاضی و یا فیزیک ندارد هم اینگونه است ، در کلاس حضور دارد ولی انگار نیست و همین طور در سایر مسائل روزمره زندگی. ، ممکن است این اتفاق بیفتد.

این موضوع در کسب و کار اینترنتی هم وجود دارد. برخی افراد کسب درآمد اینترنتی را شروع می کنند که هیچ علاقه ای به آن نداشته و بعد از مدت کوتاهی آن را رها می کنند. لذا یکی از عوامل مهم شکست در کسب و کارهای اینترنتی ، نداشتن علاقه افراد به حوزه کاری خودشان است.

اگر افراد علاقه به کسب و کار اینترنتی خود نداشته باشند برخی مشکلات و مسائل که در نهایت موجب ناکامی و شکست می شود برایشان پیش خواهد آمد. مهم ترین نتیجه عدم اشتیاق و علاقه به کسب و کار عبارتند از:

۱- عدم وجود پشتکار

وجود تلاش و پشتکار در هر کاری موجب موفقیت در آن می شود. هر کاری که انجام می دهید فرقی نمی کند، مهم این است که در آن تلاش و پشتکار داشته باشید تا به هدف اصلی برسید. اگر به کسب و کارتان علاقه ای نداشته باشید امکان ندارد برای رسیدن به موفقیت در آن تلاش زیادی کنید و نسبت به آن بی تفاوت خواهید بود . همین موضوع موجب می شود تا هرگز موفق نشوید.

علاقه به کسب و کار اینترنتی ، علاقه به حوزه کاری ، عشق به کسب و کار ، اشتیاق به کسب درآمد اینترنتی

۲- پایین بودن سطح اطلاعات

اگر به کاری که انجام می دهید علاقه ای نداشته باشید مسلما تلاش زیادی برای افزایش میزان آگاهی و اطلاعات خود انجام نخواهید داد . اگر به عنوان یک کارآفرین اینترنتی فعالیت می کنید باید روز به روز اطلاعات خود را افزایش دهید. همیشه باید با مطالعه روزانه در مورد حوزه کاریتان خود را به روز نگه داشته تا در رقابت با سایر کسب و کارها از نظر دانش روز عقب نمانید.

۳- ناتوانی در حل مشکلات

یقینا در هر کسب و کاری چالش ها و مسائل بزرگ و کوچک زیادی وجود دارد که افراد با آن مواجه می شوند. اگر علاقه ای به کسب و کارتان نداشته باشید نمی توانید از پس این چالش ها و یا مشکلات احتمالی در کسب و کارتان بر آیید. مثلا اگر مشکل کوچکی در وب سایت پیش بیاید نمی توانید آن را برطرف کنید و ممکن است برای حل آن مشکل ، دست به دامن فرد دیگری شوید و پول زیادی را برای برطرف کردن آن بپردازید.

در حین کار در سایت پول یابی ، مشکلات فنی زیادی پیش آمد که از حل آنها عاجز بودم ولی به دلیل عشق و علاقه ای که به کار آموزش کسب درآمد اینترنتی داشتم ساعت ها در اینترنت جستجو و مطالعه می کردم تا راه حلی برای رفع آن مشکلات پیدا کنم.

البته توجه کنید که مشکلات کوچک را نهایت با پرداخت هزینه هایی می توان برطرف کرد ولی مشکلات بزرگ تری که ممکن است برایتان به وجود آید را نمی توان به همین سادگی ها برطرف کرد. مثلا خراب شدن بازار یا رکود اقتصادی همیشه وجود دارد و نیاز به داشتن صبر و حوصله است. اگر به کسب و کارتان علاقه نداشته باشید مطمئن باشید به سرعت آن را رها می کنید و به سمت کار دیگری می روید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای تضمین موفقیت در کسب درآمد اینترنتی

۴- عدم رشد و پیشرفت در کسب و کار

اگر علاقه به کسب و کار اینترنتی در افراد و کارآفرینان نباشد نباید انتظار هیچ گونه پیشرفتی را داشت و همیشه در حال درجا زدن می باشند. توجه کنید که کسب درآمد اینترنتی یک محیط پررقابت می باشد و رقبایتان همیشه در حال پیشرفت هستند اگر می خواهید در بازار بمانید باید همیشه در حال رشد باشید.

برای نمونه اگر حوصله و علاقه تولید محتوا به عنوان یک فاکتور مهم و کلیدی برای رشد وبسایت خودتان را ندارید ، باید به فکر اجرای روش های جدید بازاریابی اینترنتی در کسب و کارتان باشید ، اگرچه هیچ چیز دیگری جای تولید محتوا را نمی گیرد و تولید محتوا تاثیرگذارترین راهکار برای رشد کسب و کار می باشد.

اگر تحرکی برای رشد و پیشرفت نداشته باشید به مرور زمان ، ذهنتان بسته شده و دچار رکود و پسرفت می شود و اینکه هیچ تلاشی برای بقا و یا گسترش کسب و کارتان انجام نخواهید داد.

۵- متوقف شدن

همان طور که در بالا اشاره شد ، نداشتن علاقه به کسب و کار اینترنتی نه تنها موجب عدم پیشرفت که در نهایت موجب توقف کامل در کار می شود. یکی از مهمترین عواملی که موجب موفقیت در کسب و کار خواهد می شود ، این است که همیشه و در همه حال ، ادامه دهید و متوقف نشوید حتی اگر به درآمد اینترنتی نرسیده باشید.

اگر به کسب و کارتان : ۱- علاقه و اشتیاقی نداشته باشید، ۲- پشتکار نداشته باشید، ۳- صبر و تحمل سختی ها نداشته باشید ۴- از پس مشکلات بر نیایید، و ۵- پیشرفت نداشته باشید و همیشه درجا بزنید ، در نهایت کاملا متوقف می شوید و کارتان را تعطیل خواهید کرد.

معمولا افراد بعد از متوقف شدن با هزار بهانه مجبور می شوند به سراغ کار دیگری بروند. مطمئن باشید این تغییر شغل اگر علاقه در آن وجود نداشته باشد باز هم متوقف خواهد شد. ممکن است بعد از گذشت چند سال از این شاخه به اون شاخه پریدن متوجه شوید که چه فرصت هایی را از دست داده اید و به هیچ جا هم نرسیده اید.

افرادی که به کسب و کارشان علاقه ای ندارند در نهایت ، همین اتفاق برایشان می افتد. حتی اگر کسب و کارشان را با منابع مالی و انسانی زیادی شروع کرده باشند و از بابت این قضیه هیچ مشکلی نداشته باشند. اگر تمام استارت آپ ها و کسب و کارهای موفق ایرانی را بررسی کنید ، می بینید صاحبان آن ها حتی الان که جزء ثروتمند ترین مردان ایران هستند هنوز هم با جان و دل به کارشان ادامه می دهند.

تاثیر علاقه در کسب و کار آنلاین

اگر دارای عشق و علاقه به کسب درآمد اینترنتی باشید ، وجود شکست برایتان مفهومی نخواهد داشت. کسانی از راه اندازی کسب و کار اینترنتی ترس دارند که اعتماد به نفس پایینی دارند. افراد علاقمند حتی احتمال وجود شکست در کسب و کار را به عنوان یک تجربه برای حرکت بهتر و قوی تر در کسب و کارشان حساب می کنند.

به طور قطع علاقه مندی به شغل ، تأثیر چشمگیر و غیر قابل توصیفی بر موفقیت شغلی افراد می گذارد و از اصول موفقیت در کسب و کار محسوب می شود . هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید و با انرژی بسیار آماده رفتن به محل کارتان می شوید نشانگر آن است که علاقه  بسیاری به شغل خود دارید و پله های موفقیت را طی خواهید کرد. مهم ترین تاثیر علاقه به کسب و کار عبارتند از:

۱- ایجاد انگیزه

افرادی که انگیزه ، هدف و  علاقه  لازم جهت انجام امور خود را دارند ، هیچ گاه صحنه رقابت را ترک نمی کنند . لذا می توان ادعا کرد که در سر داشتن یک هدف و انگیزه والا بی شک نیرو و اراده ای را به شما می بخشد که قادر به کسب موفقیت در تمام مراحل شغلی خواهد بود . از این رو ، به هنگام صبح، به هدف و انگیزه ای که در ذهن دارید بیاندیشید و سعی در توسعه اهداف خود داشته باشید

به چالش کشیدن توانایی و مهارت های خود تکنیک محکمی برای انجام کسب موفقیت های آتی تان خواهد بود.

۲- برقراری ارتباط با خاطرات ابتدایی عمر

طبق تحقیقات افراد موفق توانایی ارتباط با خاطرات سال های ابتدایی عمر خود را دارند و انگیزه بسیاری را در آنها ایجاد می کند. خاطرات منبع الهام افراد است چرا که با رجوع کردن به آنها می توانند آنچه که از شغل و حرفه خود انتظار دارند را بیابند. رو به رو شدن با واقعیت ها و سعی در ارتباط با آنچه واقعاً می خواهید ، کمکی جهت ارتقاء وضعیت شغلی تان خواهد بود.

روانشناسان بر این باورند که رجوع به خاطرات دوران کودکی موجب یادآوری علایق و اهداف افراد می شود و همچنین انرژی خاصی را برای ادامه فعالیت های شغلی به آنها می بخشد.

۳- اهمیت ندادن به نظر دیگران

افرادی که علاقه زیادی به انجام کسب و کارشان  دارند، به دیگران اجازه دخالت و پشیمان کردن آنها را نمی دهند. برای مثال ، فردی که در تمام عمر به حیوانات علاقه داشته است، انگیزه بسیاری برای انجام و کسب شغل اینترنتی در آن زمینه را دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  گفتار متمایز در کسب درآمد اینترنتی

می توان گفت که فرد مذکور هیچ گاه به توصیه مشاور تحصیلی که به او می گوید رشته و یا شغل دیگری را انتخاب کند ، باز دوباره علاقه خود را در پیش گیرد. به بیان دیگر، افرادی که بیش از حد به انجام کاری علاقه دارند ، بدون شک آن را به اتمام خواهند رساند.

۴- داشتن برنامه ریزی

می توان ادعا کرد هر فردی به طور کامل با شغل و حرفه خود همگام و همسو می شود و آنها می دانند که کارهایشان را باید با اشتیاق تمام انجام دهند و علاقه خود را با همکارانشان به اشتراک بگذارند و همکاری های لازم را نشان دهند. از این رو ، برنامه ریزی دقیق جهت انجام کارها به شکل صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است .

برنامه ریزی این افراد موفق و علاقه مند به حرفه شان به گونه ای است که نه تنها موجب افزایش بازدهی امور انجام شده شان می گردد، بلکه به همکارانشان نیز کمک بسیاری می کند و در کل موجب انجام صحیح برنامه ها می شود.

۵- منصرف نشدن

برخی مدیران و حتی مردم عادی سعی در منصرف کردن افراد مشتاق دارند تا بتوانند آنچه که خود می خواهند را به نتیجه برسانند. این امر نشان دهنده آن است که افراد موفقی که علاقه بسیاری به شغل خود دارند با تمام نیرو می کوشند تا آنچه که می خواهند را بدست بیاورند.

برخی بر این باورند که نیرو و انرژی حاصل از علاقه به شغل در هیچ نیروی اجباری دیگری یافت نمی شود.

۶- جذب افراد دیگر

اکثر افراد خواستار برقراری ارتباط با کسانی هستند که انرژی مثبت دارند و به کار خود علاقه بسیار نشان می دهند.

روانشناسان می گویند وجود افراد مشتاق به کار و علاقه مند به شغل خود در محیط کار تأثیر بسیار زیاد و وصف ناپذیری روی دیگر کارکنان می گذارد و تنها وجود تعداد اندکی از این افراد در محیط کار موجب دگرگونی اوضاع کاری می شود. در نهایت انگیزه و علاقه به انجام کاری چنان نیرویی به افراد می بخشد که انجام امور را برایشان آسان ساخته و از پیچیدگی فعالیتهای شغلی می کاهد.

نکات کلیدی کسب علاقه به شغل و کار کردن

۱- پیش از آنکه حرفه ای را انتخاب کنید شروع به کشف علایق و استعداد های شغلی خود نمائید.

۲- در انجام حرفه و کاری که به آن علاقه دارید تردیدی نداشته باشید و ریسک کنید .

۳- در هر شرایطی مثبت اندیش باشید .

۴- شناسایی آنچه که از شغل خود می خواهید کدامیک : موفقیت ، امنیت ، کسب درآمد  و یا کسب هدف ؟

۵- نقطه  مشترک میان مهارت ها و علایق تان را شناسایی کنید

۶- اگر مدعی می شوید که کاری را انجام خواهید داد حتماً انجامش دهید . اگر نسبت به انجام کاری متعهد شده اید و قول انجام کاری را داده اید ، تا انتها رهایش نکنید .

۷- حرفه خود را دوست داشته باشید تا موجب جلب توجه دیگران شوید .

شیوه یافتن علاقه به کسب و کار

یافتن علاقه و اشتیاق به کسب و کار بدون شک کار آسانی نخواهد بود و نیاز به تفکر و وقت گذاشتن برای آن دارد. ولی می توانید با استفاده از روش هایی تا حدودی به علاقه خود پی ببرید:

۱- انجام تست شخصیت شناسی به نام MBTI می تواند دید نسبی خوبی در مورد شخصیت تان به شما بدهد که موجب شناخت بهتر خود و کار های مناسب شما می شود.

۲- کار های مختلفی را امتحان کنید. شاید این بهترین روش شناخت علایق باشد. می توانید با وارد شدن به جامعه و انجام کار های گوناگون مناسب ترین کار خود را پیدا کنید.

۳- می توانید نگاهی به گذشته خود داشته باشید. فکر کنید که چه کاری را خیلی خوب در گذشته با علاقه انجام می دادید. کودکی معمولا دوران بسیاری خوبی برای شناخت این مسئله است.

۴- اطرافیانتان نیز می توانند کمک بسیاری به شما کنند. دوستان و آشنایانتان با شناختی که در مورد شما دارند می توانند به شما بگویند که چه کار هایی را خوب انجام می دهید.

سخن پایانی علاقه به کسب و کار اینترنتی

برای موفقیت، لازم است دست به کاری بزنید که بدان علاقه دارید و البته در آن استعداد هم دارید. زمانی که کاری را انجام می دهید که بدان تمایلی ندارید، انرژی و نیروی درونی تان، هدر می رود و تنها چیزی که عایدتان می شود، خستگی زیاد است.

اگر علاقه به کسب و کار اینترنتی نداشته باشید هرگز به موفقیت و هدف نهایی نخواهید رسید. شاید درآمد اینترنتی نسبی به همراه داشته باشد ولی هرگز زیاد و دائمی نخواهد بود.. لذا توصیه می شود با توجه به علایقی که دارید حوزه کاریتان را انتخاب کنید تا حاضر باشید با جان و دل در آن فعالیت کنید. مطمئن باشید در حوزه مورد علاقه خود بهتر موفق خواهید شد.

مطلب پیشنهادی

ویژگی افراد پولدار موفق ، عادت افراد ثروتمند ، رمز موفقیت ، راه ثروتمند شدن

ویژگی افراد پولدار موفق

به قول رابرت کیوساکی اگر نتوانید قاطعانه تصمیم بگیرید، آن‌وقت هرگز پول درآوردن را یاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.