مشاغل پردرآمد و پول ساز در ایران

مشاغل پردرآمد و پول ساز در ایران

شاید برایتان جالب باشد که از مشاغل پردرآمد و پول ساز در ایران اطلاع پیدا کنید. با وجود بیکاری زیاد به ویژه در بین تحصیل کرده ها ، عده ای هستند که شغل پردرآمد میلیونی و حتی میلیاردی دارند . بازار کار ایران به دلیل تحریم و عدم حمایت از تولید ، صنایع و… بسیار آشفته بوده و  امنیت شغلی پایین است با این حال برخی مشاغل پردرآمد و پول ساز در ایران هستند که واقعا عالی عمل می کنند. ( نگاه کنید به مقاله مشابه: کار و اشتغال در استان های ایران)

البته مشاغل پردرآمد در ایران با سایر جاهای دنیا متفاوت است. در اروپا و آمریکا بر اساس شرایط کار،‌ درآمد، آینده شغلی، استرس شغلی و رده‌بندی مشاغل ، کارها و مشاغل پردرآمد را منتشر می کنند ولی در ایران چون ما  از همه نظر متفاوت هستیم جور دیگر منتشر می شود. با ما در سایت پول یابی همراه باشید تا با مشاغل پردرآمد و پول ساز در ایران به ویژه سه چهار شغل اول آشنا شوید.

مشاغل پردرآمد و پول ساز در دنیا

قبل از معرفی مشاغل پردرآمد و پول ساز در ایران ، فهرست مشاغل پردرآمد در دنیا که از سوی مجله فوریس منتشر شده است را آوردیم. در این فرصت برخی مشاغل در برخی کشورها مثل آمریکا و یا انگلیس در درآمد تفاوت دارند ولی به طور کلی این مشاغل جزو مشاغل پردرآمد دنیاست: مدیران موسسات مالی، پزشکان عمومی، روانشتاسان و به ویژه جراحان در آمریکا ، خلبان ها، مدیران فناوری و آی تی ، کنترل ترافیک و متخصصان حقوقی . درآمد این گروه بیش از ۱۵۰ هزار دلار به بالا می باشد.

در رتبه بندی پایین تر مشاغل پردرآمد بیش از صد هزار دلار به بالا که تا حدودی شبیه رتبه بندی اول است قرار دارند . این مشاغل پردرآمد عبارتند از: رشته مهندسی پالایش ، دندانپزشکی و ارتودنسی ، مدیران ارشد اجرایی ، مشاغل تحلیل داده ، داروسازی ، مدیران بازاریابی، کارگزاران مالی .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کاریابی و استخدام شدن

این مشاغل پردرآمد در بیشتر کشورها به ویژه اروپا و آمریکا می باشد با این تفاوت که برخی از این مشاغل مثلا خانواده پزشکی (جراج ، داندانپزشک ، پزشک عمومی و…) در آمریکا درآمدشان بیش از پزشکان اروپا است . با تمام این تفاسیر جزو مشاغل پول ساز هستند.

مشاغل پر رونق و پردرآمد دنیا

برخی از مشاغل پردرآمد و پول ساز در ایران و جهان هستند که دارای رونق خاصی بوده و طرفدار زیادی دارند . اهمیت این مشاغل به دلیل بازار کار زیاد و به اصطلاح خواهان زیاد می باشد. می توان به این مشاغل در ایران هم توجه کرد و رشد و توسعه داد مهمترین خوبی مشاغل پررونق ، بازار کار خوب ، درآمد بالا و اقبال مردم می باشد که این موضوع با توجه به وضع بیکاری در ایران می تواند مفید باشد.

مشاغل پر رونق و دارای درآمد بالا عبارتند از : آموزش مجازی، نویسندگی کتاب‌های آنلاین و اینترنتی، متخصصان تغذیه، همکاری در بازاریابی به ویژه اینترنتی، طراحی وبسایت،متخصصان تبلیغات در دنیای مجازی، تولید محتوای اینترنتی و تخصصی، تولید اپلیکشن برای کودکان و نوجوانان، خدمات حمل‌و‌نقل شهری و بین شهری، غرفه مواد غذایی، آموزش نرم‌افزار،تامین و نظارت بر منابع انسانی، ترجمه ، آزادکار و تعمیر گوشی‌های هوشمند .

فهرست مشاغل پردرآمد و پول ساز در ایران

در ایران هم برخی مشاغل پردرآمد و پول ساز وجود دارد که به آنها شغل پولدار های ایرانی هم گفته می شود. آمار بیکاری در ایران بالا و فاجعه بار هست و در اینجا اصلا قصد ندارم به بررسی آن پردازم ضمن اینکه برخی از افراد به ویژه کارگران درآمد ماهیانه زیر یک میلیون تومان دارند که با خط فقر فاصله زیادی دارد . این تفاوت درآمد و تبعیض ،متاسفانه همیشه وجود دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی

فارغ از همه این مسائل، مشاغل پردرآمد و پول ساز در ایران به چند رده تقسیم می شود و در این تقسیم بندی جایگاه اول تا سوم را به ترتیب : جراحان پلاستیک، فوتبالیست‌ها و دندانپزشک‌ها به خود اختصاص دادند. نمی دانم چرا می گویند نژاد آریایی زیبا هستند در حالی بیشترین آمار جراحی بینی و زیبایی را در دنیا داریم ؟ فوتبالیست ها که درآمدشان بالاست و همه چیز معلوم است ولی چرا ما مسواک نمی زنیم که دندانپزشکان هم این قدر درآمد بالا داشته باشند.

مشاغل پردرآمد با همین سه گروه تمام نمی شود و طراحان لباس عروس، مدرسان کنکور سراسری، بازیگران فیلم و تعمیرکارهای در جایگاه‌های بعدی مشاغل پردرآمد و پول ساز در ایران قرار دارند. ( نگاه کنید به مقاله :مشاغل پردرآمد زنان ایران)

سخن پایانی مشاغل پردرآمد و پول ساز در ایران

اگر به فهرست مشاغل پردرآمد و پول ساز در ایران و نیز جهان نگاه کنید برخی از مشاغل مثل پزشکان همواره پردرآمد بوده و هستند و نیز مشاغل جدید در حوزه فناوری و آی تی هم اینگونه هستند و این بیانگر این است که مشاغل نو پدید بسیار پردرآمد است. نکته بعدی کارگزاران مالی است که در جهان پرطرفدار بوده ولی در ایران جزو مشاغل پردرآمد نیستند شاید ما از سطح درآمد آنها خبر نداریم.

نکته آخر اینکه در مشاغل پردرآمد و پول ساز در ایران ، جای اختلاس گران و رانت خواران (که الان جزو مشاغل پر درآمد در ایران است)، مدیران بانک ها و موسسات ، مدیران ارشد مراکز مالی دولتی و خصوصی ، دلالان بزرگ و… در این فرصت خالی است اینها از نظر پول به جیب زدن از دیگران پردرآمد تر هستند و بیشتر پول می گیرند ولی برخی از اینها چون جزو انگل های جامعه محسوب می شوند در این فرصت سایت پول یابی جایی ندارند.

مطلب پیشنهادی

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران …

2 دیدگاه

  1. بیکار بیکار

    یافتن شغل در ایران خیلی سخت است خودم کارشناسی ارشد از دانشگاه شهید بهشتی دارم جزو دانشجویان نخبه و برتر بودم ولی دریغ از کار.
    مشاغل پردرآمد اونجوری و بخور بخورهای اینجوری …اینقدر زیاد است که امیدی به یافتن کار دائم ندارم.
    به نظر من باید اول از همه اختلاس را جزو مشاغل پردرآمد و بسیار معمول پرساز میذاشتی و بعد از اون قاچاق کالا و ارز و در آخر هم دلالی و واسطه گری رو نام می بردی
    نوشته ات خوب بود

    • سایت پول یابی

      سلام و درود
      متاسفانه وضعیت شغل و استخدامی همان گونه که فرمودید هست و نیاز به سرمایه گذاری جدی برای ایجاد اشتغال است.
      البته درباره برخی مشاغل پردرآمد در ایران در آخر مقاله اشاراتی کردم
      از نظرتان ممنونم
      شادو سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.