مشاغل پولساز و جذاب برای زنان

زمانی که صحبت از مشاغل پولساز و جذاب برای زنان می شود منظور مجموعه راههای کسب درآمد اینترنتی و غیر اینترنتی برای زنان است که علاوه بر پایداری در میزان درآمد ، نیاز به مهارت و تخصص بوده و از نظر پولسازی جزو مشاغل پردرآمد محسوب می شود. ضمن اینکه این مشاغل نسبت به مشاغل مشابه دارای جذابیت هایی از نظر نوع شغل و یا وجهه اجتماعی باشد.

متاسفانه در جامعه ما زمانی که صحبت از مشاغل زنان می شود بیشتر مردم ذهنشان به طرف مشاغل خانگی و کسب و کارهای مرتبط در منزل معطوف می شود که البته اینگونه مشاغل یا کار در خانه دارای ارزش است ولی در اینجا منظور همه مشاغل اعم از خانگی و غیر خانگی برای زنان می باشد. در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا  ایده ها و فهرستی از مشاغل پولساز و جذاب برای زنان را به صورت مختصر و جهت آشنایی معرفی کنم.

مشاغل پولساز و جذاب برای زنان

مشارکت زنان و دختران در امور کسب و کار به عنوان نیمی از پیکر جامعه در فعالیتهاى اقتصادى، از جمله اصول اساسی و اجتناب ناپذیر اهداف توسعه در برنامه هاى اقتصادى، اجتماعی و فرهنگی در تمامی جوامع بشرى به شمار می رود . حال این موضوع در کشورى مانند ایران که از کشورهاى در حال توسعه بشمار می رود از اهمیت بیشترى برخوردار است.

داشتن شغل مناسب و پر درآمد دغدغه اکثر زنان و دختران ایرانی است. در گذشته زنان بیشتر به مشاغل خانگی مشغول بودند اگرچه با ورود اینترنت بسیاری از کسب و کارها در منزل انجام می شود ولی امروزه بسیاری از زنان دارای پولسازترین مشاغل هستند و به نظر می رسد که جامعه جهانی به حضور بیشتر زنان نیازمند بوده و به این گروه شغلی اهمیت و اعتبار بالایی می دهد.

اگر شرح حال و زندگینامه افراد موفق در ایران و جهان را مطالعه کنید مشاهده می کنید که بیشترشان در شرایط سخت ، نامناسب و تحت فشار‌های مختلف از جمله فشار اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و… به این درجه عالی از موفقیت رسیده‌اند. شاید اولین سوالی که به ذهن متبادر می شود، این است که به راستی راز موفقیت و دلیل کسب درآمد میلیاردی این افراد چیست؟

شاید راز موفقیت این افراد ثروتمند در وهله اول داشتن ایده مناسب برای راه‌اندازی کسب و کار موفق بوده است. این افراد موفق در ادامه با بکارگیری تکنیک‌ها و روش‌هایی نظیر استفاده از قوانین جذب در زندگی ، جدیت در کار ، پشتکار و… توانسته‌اند به موفقیت و ثروت اندوزی برسند . در این میان زنان زیادی هم وجود دارند که با ایده خود و انتخاب شغل مناسب جزو زنان موفق محسوب می شوند. پس موفقیت برای همه گروههای جنسیتی میسر است.

فهرست مشاغل و کسب و کارهای پولساز برای زنان

یکی از مهم ترین دغدغه های خانم های ایرانی داشتن شغلی پردرآمد است. زنان در هر عرصه ای که تحصیلات ، مهارت و تخصص کسب می کنند می توانند موفق عمل کنند. گاهی اوقات شناخت موقعیت های مناسب و شغل های پردرآمد متناسب با توانایی هایشان می تواند منجر به کسب درآمد خوبی شود. یک شغل خوب و پردرآمد موجب بالا رفتن استقلال مالی خانم ها و همچنین افزایش اعتماد به نفس شان می شود.

مشاغل پولساز و جذاب برای زنان ، ایده کسب و کار زنان ف مشاغل خانگی زنان ، بهترین شغل ها برای زنان ، شغل های پردرآمد برای زنان ایرانی

در این مقاله سایت پول یابی فهرستی از کسب و کارها و مشاغل پولساز و جذاب برای زنان معرفی می شود. هر کدام از خانم ها با توجه به خواسته ، مهارت ، دانش و علاقه خود می تواند هر یک از این ایده ها را پیاده سازی و به درآمد بالایی برسد. مهم ترین مشاغل پولساز و جذاب برای زنان ایران عبارتند از:

۱- روانشناس

به دلیل مسائل و مشکلات زندگی امروزی ، بیماری های روحی و روانی بسیار زیاد شده و نیاز جامعه به روانشناس برای حل مشکلات بیشتر شده است. روانشناسی یکی از بهترین و پردرآمدترین مشاغل برای زنان است ، چون خانم ها در درک احساسات و مشکلات افراد توانایی بالاتری از آقایان دارند. این شغل در میان خانم ها محبوبیت زیادی دارد و زنان زیادی به عنوان روانشناس مشغول کار هستند.

۲- پزشک عمومی

در کنار سلامت روح و روان ، سلامت جسم و بدن همیشه برای افراد مهم است و مردم ، به انحای مختلف و حتی بدون آنکه خود بخواهند به پزشکان نیاز دارند. در گام اول، اکثر بیماران برای درمان بیماری خود نزد پزشکان عمومی می روند تا این افراد با معاینه و انجام آزمایش های مختلف بیماری را تشخیص داده و درمان را آغاز نمایند.

در ایران به دلایل زیادی پزشکان عمومی درآمد خوب و بالایی دارند. پزشک عمومی در صورت نیاز بیماران را به پزشکان متخصص ارجاع می دهند. پزشک عمومی شغل مناسب و پردرآمدی برای زنان محسوب می شود.

۳- آرایش و زیبایی

اوضاع کاملا عوض شده و امروزه بسیاری از خانم ها مدت زیادی از وقت خود را در آرایشگاه ها و مراکز زیبایی می گذرانند و زیبا بودن برایشان اهمیت فراوانی دارد. به همین دلیل در سال های اخیر آرایشگری یکی از پردرآمدترین مشاغل برای خانم هاست. در این حرفه آموزش لازم را ببینید و توانایی لازم برای کارها و خدمات زیبایی مانند کاشت ناخن،اکستیشن و… را کسب نمایید تا صاحب یکی از مشاغل پر درآمد شوید.

در صورت علاقه و مهارت بالا می توانند اقدام به راه اندازی آموزش آرایش و زیبایی به صورت اینترنتی کنند و کسب درآمد اینترنتی را هم تجربه کنید. راههای کسب پول از طریق آرایشگری و زیبایی زیاد است مثلا می توانند در کنار آرایشگری، لوازم آرایشی نیز بفروشند و از این طریق نیز کسب درآمد خود را بیشتر کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه دروس استدلالی یا محاسباتی کنکور

۴- داروسازی

یکی از بهترین و پردرآمدترین شغل ها برای خانم ها داروسازی است. نیاز به ساخت دارو و فروش آن به بیماران حتی در سخت ترین شرایط اقتصادی سبب شده که همواره جامعه به وجود داروسازان نیازمند باشد. با توجه به نیاز روزافزون بازار به این افراد ، داروسازان حقوق و درآمد بالایی دارند. بسیاری از داروسازان می توانند صاحب یک داروخانه شوند و یا به عنوان مشاور در شرکت های دارویی به کار گرفته شوند.

۵- متخصص روابط عمومی

قسمت روابط عمومی شرکت ها یک شغل پردرآمد برای زنان است. این افراد اطلاعات مورد نیاز مشتریان را جمع آوری کرده و در اختیار آنان قرار می دهند. کسانی که در بخش روابط عمومی کار می کنند عموما درک خوبی از کسب و کار مورد نظر داشته و اطلاعات را به درستی انتقال می دهند. ضمن اینکه اکثر افراد فعال در این حوزه ، در آینده می توانند کسب و کار مستقلی را به دلیل مراودات و آشنایی با افراد مختلف، راه اندازی کنند.

۶- پرستاری

یکی از مشاغلی که زنان در آن حضور فعال تر و بهتری نسبت به مردان دارند، پرستاری است که درآمد خوبی هم دارد . برای این شغل تحصیلات دانشگاهی نیاز است . امروزه می توان با شرکت در دوره های آموزشی ، مهارت کمک پرستاری را کسب نمود . بیشتر پرستاران در بیمارستان ها مشغول به کار هستند، اما برخی نیز به مراقبت از سالمندان و یا حتی انکولوژی می پردازند. ضمن اینکه راه اندازی شرکت های خصوصی پرستاری هم درآمد بسیار بالایی دارد.

۷- خیاطی

یکی مشاغل پولساز و جذاب برای زنان که از سالیان قبل در منزل انجام می دادند، خیاطی است. با یک چرخ خیاطی ساده می توانید انواع لباس ها را بدوزید. افزایش درآمد در این شغل بستگی به میزان مهارت و اجرای ابداعات و نوآوری ها دارد. لذا برای افزایش کسب درآمد تبحر و مهارت کافی را کسب نمایید و برای مشتری هایتان وقت بگذارید.

سطح درآمد خیاط های زنان با هم تفاوت دارد ، اگر در زمینه لباس مجلسی و عروس کار کنید ، درآمدتان بیشتر است. کسانی که کار طراحی مد لباس را می کند میزان درآمدشان از بسیاری از مشاغل مشابه بالاتر است.

۸- وبلاگ نویسی

بر خلاف تصور عمومی یکی از کارهای تقریبا ساده و خلاقانه ای که خانم ها می توانند در خانه انجام دهند ، وبلاگ نویسی و یا فعالیت هدفمند در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی مانند اینستاگرام و تلگرام است. خانم ها برای انجام این کار باید در نویسندگی توانا باشند تا بتوانند از طریق وبلاگ نویسی یا ساخت صفحات در شبکه های اجتماعی کسب درآمد نمایند.

کسب درآمد اینترنتی از طریق وبلاگ نویسی و فعالیت در شبکه های اجتماعی پرمخاطب، در سالیان اخیر در بین خانم ها رشد زیادی کرده و کم نیستند زنانی که به تولید محتوا و یا فروش محصولات و خدمات در این زمینه مشغول هستند.

۹- مدیر استراتژی

شغل مدیریت استراتژی در کشورمان هنوز چندان جا نیفتاده ولی در حال رشد می باشد. مدیریت استراتژیک شناسایی و توصیف استراتژی هایی است که مدیران می توانند جهت رسیدن به عملکرد بهتر و مزیت رقابتی برای سازمان خود انجام دهند. بررسی وضعیت، آمارها و درآمد کمپانی و ارائه راه های مناسب برای دستیابی به اهداف از وظایف یک مدیر استراتژی است.

۱۰- مترجم زبان خارجی

مترجمی یکی دیگر از شغل هایی است که خانم های مسلط به زبان خارجی می توانند از آن در آمد خوبی کسب کنند. شیوه کار می تواند از طریق گرفتن سفارش از شرکت ها و موسسات ترجمه باشد و یا از طریق اینترنت اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنند.

برای کسب درآمد اینترنتی می تواند به صورت فریلنسری یا آزادکار سفارش بگیرد و یا می تواند در صفحات اجتماعی و کانال های تلگرامی و… اقدام به کار کند. بهترین راه کسب درآمد اینترنتی از طریق زبان خارجی ، ایجاد وب سایت آموزش زبان است و اینکه با فروش محصولات و گرفتن سفارش ترجمه، پول خوبی به دست خواهید آورد.

۱۱- کارهای هنری و صنایع دستی

در نگاه کلی ، مشاغل خانگی هنری مناسب زنان بسیار زیاد است. خانم ها دارای روحیه ظریف و همچنین سلیقه خوبی در انجام کارهای هنری و صنایع دستی هستند . از کارهای هنری می توان به نمد دوزی، شمع سازی، کار با چوب، چرم دوزی، عثمان دوزی ، تابلو فرش و… اشاره کرد. حتی ساخت انواع زیورآلات هم می تواند منبع کسب درآمد خوبی باشد.

بهتر است در تولید آثار هنری به نیاز بازار و علاقه مشتریان توجه شود. تولید آثار هنری که به المان های فرهنگی و قومیتی اقوام ایران نزدیک باشد خریداران بیشتر خواهد داشت، یعنی طرح هنری و صنایع دستی هرچه اصیل تر و بومی و محلی باشد مشتریان بیشتری خواهد داشت. زنان در انجام کارهای هنری باید تبحر کافی کسب نمایند و تبلیغات خوبی انجام دهند تا به درآمد بالایی برسند. اینترنت می تواند به عنوان یکی از ابزارهای تاثیرگذار در خدمت فروش محصولات و بازاریابی کارهای هنری قرار گیرد.

۱۲- تدریس خصوصی مهارت ها

منظور از تدریس خصوصی فقط دروس مدرسه و دانشگاهی نیست. بلکه تدریس خصوصی علاوه بر زمینه درسی،  در زمینه های هنری، آشپزی ، صنایع دستی ، خانه داری و… می باشد که درآمد زیادی دارد. برای نمونه، یکی از زنان کره جنوبی با راه اندازی آموزش آشپزی در یوتیوب ، کسب درآمد اینترنتی میلیونی برای خودش رقم زده است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش برنامه ریزی برای امتحان کنکور

تدریس خصوصی را می توان به صورت حضوری در خانه و کارگاه انجام داد و یا به صورت اینترنتی و وبینار برگزار کرد. اگر خانم ها خوب تبلیغ کنند ، از این طریق می توانند درآمد بالایی کسب کنند.

۱۳- عکاسی حرفه ای

اگرچه امروزه همه دوربین به دست می توانند عکاسی و فیلمبرداری کنند ولی باز هم  بیشتر مردم حداقل چند بار در زندگی خود برای داشتن عکس های حرفه ای به آتلیه های عکاسی می روند . بنابراین عکاسی یک شغل خوب و درآمدزا می تواند برای خانم ها باشد . برای یادگیری حرفه ای این شغل ، در کلاس های آموزش عکاسی، شرکت کرده و در طول کلاس مهارت خود را بالا ببرید. برای عکاسی کافی است یک دوربین حرفه ای بخرید و تا چندین سال از آن برای کسب درآمد استفاده کنید.

از بستر اینترنت هم می توانید با انتشاز عکس های حرفه ای و تخصصی ضمن جذب مشتری بیشتر ، اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنید. در کل هنر عکاسی حرفه ای جزو مشاغل خلاقانه و هنری می باشد.

۱۴- طراحی لباس

بارها در سایت پول یابی و در مقالات متعدد تاکید شد که طراحی لباس یکی از مهم ترین و پردرآمدترین مشاغل در ایران و جهان محسوب شده و تبدیل به یک صنعت پولساز شده است . طراحی لباس جزو مشاغل کلاس بالا و بسیار پردرآمد است و زنان زیادی در این حوزه مشغول به کار می باشند. در کل طراحی لباس جزو مشاغل پردرآمد زنان ایران محسوب می شود.

برای ورود به این شغل، علاقمندان باید دانش و تخصص لازم همراه با ذوق هنری و خلاقیت را کسب کنند. اگر به این شغل علاقه دارید می توانید بدون داشتن سرمایه اولیه ، لباس هایی را که در ذهن دارید، طراحی و تولید نمایید. اگر خانم ها واقعا به دنبال یک کار جدید و پر در آمد هستید ، طراحی لباس گزینه مناسبی است.

۱۵- برنامه نویس کامپیوتری

شغل برنامه نویسی یکی از مهم ترین مهارت هایی است که برای خانم ها مناسب می باشد، زیرا مزایایی مانند دور کاری و انجام پروژه ای کارها را دارد. هر ساله، بر تعداد موقعیت های شغلی که مرتبط با برنامه نویسی هستند و یا پیش نیاز اصلی آن ها برنامه نویسی است، افزوده می شود.

بازنویسی، رفع ایراد، نگهداری و تست کردن اپلیکیشن ها و در کل ساخت و توسعه نرم افزارهای مختلف کار یک برنامه نویس است ، همچنین باید برنامه های مختلف در سیستم عامل ها و پلتفرم های متفاوت را داشته باشد و به برخی از زبان های برنامه نویسی مسلط باشد.

۱۶- شغل وکالت

امروزه پیگیری امور قضایی بیشتر بر عهده وکلا است و بسیاری از مردم برای مسائلی مانند طلاق و جدایی، تقسیم ارث و میراث، دعواهای مالکیتی بر سر املاک و… نیاز به وکیل دارند. این شغل برای خانم ها شغل خوبی است زیرا حضور وکیل خانم در حمایت از حقوق زنان بسیار تاثیرگذار است. خانم ها به خاطر جنسیت یکسان با زنان وکیل، احساس راحتی بیشتری با آنان می کنند و در نتیجه در مسائل مربوط به حقوق زن ، مراجعات خانم ها بیشتر به سوی وکلای خانم است. در سال های اخیر زنان وکیل هم خیلی زیاد شده اند.

۱۷- بانکداری

یکی از مشاغل پرطرفدار و پردرآمد در میان زنان ، بانکداری و انجام امور مالی است. امنیت کاری، ثبات حقوقی و دسترسی به مزایایی مانند وام ها سبب شده که زنان به این شغل روی آورند.

۱۸- اپتومتریست

اپتومتریست ها چشم بیماران را بررسی کرده و با انجام تست های مخصوص بینایی سنجی مشکل آنها را رفع می کنند. مشخص کردن شماره عینک ، پیدا کردن ایرادات مختلف بینایی در افراد و معاینه سرپایی جراحات و ایرادات چشمی از جمله کارهای اپتومتریست است. این شغل میزان درآمد بسیار بالایی دارد.

سخن نهایی مشاغل پولساز و جذاب برای زنان

مجموعه مشاغل و کسب و کارهای مناسب برای زنان چه در خانه و چه بیرون از منزل، که پولساز و پردرآمد باشد بسیار بیشتر از این موارد می باشد. در این مقاله سایت پول یابی جهت آشنایی فهرستی از ۱۸ تا از مشاغل پولساز و جذاب برای زنان و دختران آورده شده است. مشاغلی مثل : رزومه نویسی ، متخصص بازاریابی ، پرورش گیاهان و حیوانات ، مشاوره مد ، مشاور مالیاتی ، ناشر اینترنتی و… هم مناسب زنان می باشد.

برخی از این مشاغل مثل : وکالت ، برنامه نویس کامپیوتری و پزشک عمومی، نیاز به مهارت و تخصص و حتی تحصیلات دانشگاهی دارد و برخی مشاغل مثل: خیاطی ،طراحی لباس ، زیورآالات و صنایع دستی نیاز به تجربه و ذوق هنری دارند. زنان می توانند این مشاغل را در خانه ، کارگاه و یا بیرون از خانه انجام دهند و به کارشان را به دو صورت سنتی و اینترنتی انجام دهند و این بستگی به توانایی و قدرت آنها دارد.

نکته آخر درباره مشاغل پولساز و جذاب برای زنان این است که حمایت از مشاغل زنان اعم از مشاغل خانگی زودبازده ، کسب و کارهای خانگی و یا مشاغل بیرون از خانه، راهکار مهمی برای ایجاد اشتغال ، خود اشتغالی و افزایش سطح درآمد خانوار در ایران و جهان می باشد. زنان جامعه می توانند مانند مردان به ایجاد شغل پولساز بیندیشند و با استفاده از بستر اینترنت ، اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنند. اینترنت فضای مناسب و یکسانی برای همگان قرار داده است، فقط باید ایده خوب ، جدیت در کار و پشتکار لازم را داشت.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.