منابع کنکور زبان انگلیسی

منابع کنکور زبان انگلیسی

برای اطمینان و تقویت درسی در رشته زبان انگلیسی منابع کنکور زبان انگلیسی را قصد معرفی داریم . در تهیه منابع کنکور زبان انگلیسی تلاش شده تا کیفیت و کارایی بالا، در دسترس بودن ، برتر بودن منابع نسبت به بقیه منابع، جامعه بودن مطالب و از همه مهم تر مرجع بودن برای طرح سوالات، مدنظر باشد.

 

البته قبول داریم که ممکن است منابع کنکور زبان انگلیسی دیگری هم باشد که ما از آن غافل شده باشیم ولی مجموعه عوامل سایت پول یابی تلاش کرده تا بهترین ها را معرفی کند قبل از معرفی منابع کنکور زبان انگلیسی ذکر دو نکته ضروری است:

۱- اول از همه باید دروس زبان انگلیسی را کامل بخوانید و بعد سراغ منابع تکمیلی بروید. چون منبع سوالات کنکور کتاب درسی هست.

۲- نیاز نیست همه منابع را تهیه کنید یکی دو تا منبع را به تشخیص خودتان تهیه کنید و مطالعه کنید.

 

 بهترین منابع کنکور زبان انگلیسی

– جامع مبتکران ( به قلم شهاب اناری)

کتاب جامع زبان انگلیسی مبتکران از محبوب ترین منابع کمک آموزشی کنکور است. این کتاب در واقع محتوای چهار کتاب را در بردارد:

۱) زبان انگلیسی پیش‌دانشگاهی ۲) زبان انگلیسی سال سوم ۳) درک مطلب ۴) واژه‌نامه‌ی جیبی هوشمند

در ویرایش جدید، غیر از به‌روزرسانی پرسش‌های تالیفی و کنکور، تغییرات اساسی در بخش آموزش، تست، گرامر و درک مطلب اعمال شده و در ضمن تغییر اساسی دیگر در بخش مرور سال سوم رخ داده؛ طوری که تعداد سوالات، آزمون‌ها و توضیحات زبان سال سوم بیشتر شده تا مرور کامل‌تری برای مخاطبان ارزشمند کتاب انجام شود.
کتاب شامل چهار بخش اصلی به شرح زیر است:

۸ درس پیش دانشگاهی به طور کامل (قواعد، لغات و پرسش های چهارگزینه ای برای هر کدام)

۶ درس زبان انگلیسی سال سوم دبیرستان (پرسش های چهار گزینه ای منتخب برای مرور هرچه بهتر داوطلبان برای مباحث سال سوم)

تکنیک ها و فنون لازم برای برخورد مناسب با متن های درک مطلب و کلوز تست در فصل های مختلف آورده شده و علاوه بر این فنون در این کتاب متن های زیادی برای تمرین کردن وجود دارد.

 

واژه‌نامه جیبی به صورت هوشمند و رایگان همراه کتاب ارائه شده که در آن تمامی لغات کنکورهای اخیر و هم چنین ۱۰۰۰ لغت پرتکرار و محبوب کنکور وجود دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه برای امتحان کنکور
برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر کتابی جامع است که به تمامی نیاز های یک داوطلب برای آمادگی در درس زبان توجه کرده است. هر شخصی که قصد دارد در زبان پیشرفت کند و درصد های بالا (حتی ۱۰۰) را در این درس تجربه کند می تواند از این کتاب استفاده کند. البته ممکن است برای عزیزانی که پایه آن چنان خوب در این درس ندارند کمی فهم جملات در ابتدا سخت باشد ولی مطمئنا با تمرین و تکرار در هر سطحی از زبان که باشید پیشرفت خواهید کرد.

 – زبان جامع خیلی سبز

خیلی سبز انتشاراتی دوست داشتنی که سبک و سیاق خاص خودش را دارد. از حق نگذشته کتاب زبان جامع خیلی سبز خوب کار شده و جزو کتاب‌هایی‌ست که فضای رقابت با  زبان جامع مبتکران را حسابی داغ کرده است. جالب است بدانید این کتاب بیش از ۲۹۰۰ تست و ۹۰ ریدینگ و کلوز تست دارد.

در بخش پاسخنامه این کتاب درسنامه قرار دارد. درسنامه‌ها به زبان شیوا و روان توصیح ارائه شده‌اند.

برای چه کسانی مناسب است؟

برای همه کنکوری‌ها با هر سطح درسی در زبان انگلیسی مناسب است. یک داوطلب کنکوری برای درس زبان به هر چیزی که نیاز داشته باشد در این کتاب پیدا خواهد کرد.

نکات مثبت

  • پاسخنامه تشریحی که حسابی برای این بخش کار شده است و هر تست را حسابی برای داوطلب باز می کنند.
  • تست های جدید و با ایده های خلاقانه متناسب با کنکورهای اخیر
  • وجود درک مطلب و کلوز تست های کنکوری برای تمرین
  • درسنامه خلاصه و روان برای قواعدهای زبان انگلیسی
  • کاملا هم سو با کنکور های اخیر حرکت کرده و به علاوه این که تست های جدید و خلاقانه بی نظیری دارد.

-کتاب میکرو زبان گاج

کیفیت کتاب ها و سوالات گاج خوب و درجه یک و از همه مهم تر هم سو با کنکور سراسری بوده که راه هر گونه انتقادی را بسته است. کتاب حاضر کلیه نیاز های زبان انگلیسی یک کنکوری را برآورده می کند.

کتاب چهار قسمت دارد: ۱) گرامر ۲) لغات ۳) کلوز تست ۴) درک مطلب

در ابتدای هر یک از این بخش ها توضیحات و درجه اهمیت هر یک از درس ها توضیح داده می شود و سپس در قالب مثال های متنوع هر فصل تدریس می شود. بخش سوالات ابتدا با تست های تالیفی شروع می شود و در انتها تست های کنکور های سراسری از ۸۴ به بعد قرار داده شده است. پاسخ نامه تشریحی فوق العاده از ویژگی های درجه این کتاب است که در آن بخش نکات زیادی برای پاسخ گویی به تست های مباحث مختلف زبان انگلیسی آورده شده است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شغل مغازه داری برای زنان

نکات کاربردی با عنوان ( تقلب) و نکات تکمیلی با عنوان (حاشیه) بخش های دیگر پاسخنامه تشریحی این کتاب است. همچنین کتابچه واژگان کنکور هدیه ای است که تمام لغات سال سوم و پیش دانشگاهی به صورت درس به درس در آن ارائه شده که تعداد دفعات تکرار هر واژه در کنکورهای اخیر و ۶۰۰ واژه مهم خارج از کتاب که در کنکور به کار رفته ارائه شده است.

-زبان شبقره (به قلم رضا کیاسالار)

روند کلی کتاب به این صورت است که قواعد سال سوم و چهارم دبیرستان به صورت درس به درس تدریس شده و سپس تست های تالیفی و سراسری مرتبط با هر درس کار می شود و در آخر پاسخنامه تشریحی برای تست های هر درس قرار دارد. بیشتر شهرت این کتاب به خاطر تدریس گرامر فوق العاده این کتاب است.

در بخش لغت بیشتر تست آورده شده و لغات را مانند سایر کتاب های مشابه در بازار بررسی نکرده است. به همین جهت کتابی تحت عنوان (واژه نامه زبان کنکور) از همین انتشارات شبقره و به قلم دکتر رضا کیاسالار نوشته شده و در بازار موجود است. کتاب دیگر دکتر رضا کیاسالار تحت عنوان (از متن نترسیم) مجددا از انتشارات شبقره برای بررسی هرچه بهتر و بیشتر متون درک مطلب (ریدینگ) و کلوز تست در بازار موجود است.

برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پیش رو را بیشتر برای افرادی مناسب می دانیم که در پایه درس زبان احساس ضعف می کنند و دوست دارند گرامر این درس را به بهترین نحو ممکن یاد بگیرند. باز هم تاکید می‌کنیم که این کتاب بیشتر بر روی تست های لغات مانور داده است و بر روی تدریس لغات آن چنان کار نکرده است.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.