نکات کلیدی برنامه ریزی برای کنکور سراسری

نکات کلیدی برنامه ریزی برای کنکور سراسری

برنامه ریزی برای کنکور سراسری در واقع رقم زدن موفقیت در کنکور و کسب رتبه برتر می باشد . کسی می تواند در رشته دلخواه خود پذیرفته شود که دارای برنامه باشد لذا قصد داریم تا نکات کلیدی برنامه ریزی برای کنکور سراسری را در اینجا ذکر کنیم این نکات و توصیه های مهم و اساسی توسط داوطلبان کنکور می تواند برای رسیدن به موفقیت راهگشا باشد.

مجموعه توصیه ها و نکات کلیدی برنامه ریزی برای کنکور سراسری حاصل سالها مطالعه و کسب تجربه از نفرات برتر کنکور تهیه شده و تلاش شده تا بهترین و دقیق ترین اسلوب را ارائه دهیم ( برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری)

فهرست نکات کلیدی برنامه ریزی برای کنکور سراسری

پرهیز از بلند پروازی و آشفته کردن ذهن

یکی از نکات کلیدی برنامه ریزی برای کنکور سراسری توجه به توانایی خود است لذا بلند پروازی نکنید برنامه رو بیش از حد توانتون تنظیم نکنید، واقع بین باشید. مباحث پیچیده و سخت رو زمانی مطالعه کنید که کارایی و توان ذهنی بیشتری دارید. حتما حتما در برنامه یک روز درس های متفاوتی رو قرار بدید و تنها یک درس خاص رو مطالعه نکنید. تک برنامه ای باشید، از آشفته کردن ذهنتون با چند برنامه ای بودن و برنامه های درهم و نامنظم خودداری کنید. تا حد ممکن تعداد تست هایی که قراره در یک هفته کار کنید رو هم مشخص کنید تا بتونید برای تست ها هم برنامه ریزی کنید.

تنظیم ساعات مطالعه کنکور و دروس کنکور

از دیگر نکات کلیدی برنامه ریزی برای کنکور سراسری تنظیم ساعات مطالعه برای همه دروس است. بعد از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت مطالعه بی وقفه حتما استرحت کوتاهی در حد ۱۵-۱۰ دقیقه داشته باشید. البته میتونید هر ۱۵ دقیقه مطالعه هم استراحتی در حد ۲-۱ دقیقه داشته باشید. توجه کنید که در طول هفته تمام دروس اختصاصی و عمومی در برنامه ریزی باید جا داشته باشن و همراه مطالعه زمانی رو هم برای تست زدن در نظر بگیرید. اینجوری نباشه که یک هفته فقط مطالعه کنید و یک هفته فقط تست بزنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری

برای خواب و استراحت و تفریحات هم برنامه ریزی داشته باشید، خوب خوابیدن برای تمرکز و هوشیاری کامل لازمه پس حتما ۸-۶ ساعت خواب شب داشته باشید. برای تفریح کردنم زمانی رو در نظر بگیرید مثلا آخر هفته ها یک نصفه روز رو به خوش گذرونی با دوستاتون بپردازید، اما نباید این تفریحات شمارو از مسیر مطالعاتی دور کنه، حتما کنترلش کنید.

توجه به اهمیت و ضرایب دروس کنکور

برنامه را بر اساس ضرایب دروس در کنکور بچینید و ساعات بیشتری به دروسی که ضرایب بیشتری دارن اختصاص بدید. مثلا در رشته تجربی دروسی مثل زیست و شیمی ضریب بیشتری دارن پس ساعت های بیشتری نسبت به بقیه درس ها بهشون اختصاص داده میشه. البته از نقاط ضعفتون در بعضی درس ها نگذرید و سعی کنید زمان مطالعه ای بیشتر براش در نظر بگیرید تا بتونید این ضعفتون رو برطرف کنید.سعی کنید درس‌ هایی رو که انتخاب می‌کنید با هم تفاوت داشته باشن مثلا اگر اول ریاضی خوندید بعد از اون به سراغ فیزیک نرید. بهتره از درس‌های عمومی یا اختصاصی مثل زیست به عنوان درس بعدی انتخاب کنید.

استفاده بهینه از زمان برای مطالعه کنکور

از هر وقت و زمانی حتی اوقات مرده به عنوان یکی از نکات کلیدی برنامه ریزی برای کنکور سراسری نهایت بهره را ببرید. در روزهای مدرسه میتونید ۴ تا ۶ ساعت مطالعه داشته باشید سعی کنید دروسی رو مطالعه کنید که در اون روز تدریس شده اینطوری قدرت تسلط و تثبیت بهتری پیدا میکنید. در روزهای تعطیل ۱۰ تا ۱۲ ساعت میتونید درس بخونید. اینجوری حدودا در کمترین حالت ۴۰ ساعت و در بیشترین حالت ۵۴ ساعت مطالعه هفتگی دارید.اگر در برنامه ریزی تون زمانی که برای مطالعه مباحث و تست زنی در نظر گرفتید بیشتر از حد مطالعه روزانتون هست در این صورت زمان کم میارید. برای رفع این حالت میتونید از حجم تست زنی کم کنید و یا مباحث کم اهمیت رو کنار بزارید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ویژگی برنامه ریزی خوب روزانه برای کنکور

اگر تازه واسه کنکور شروع کردید و به مطالعه عادت ندارید، از ساعات مطالعه کمتر که توانشو دارید و خسته نمیشید شروع کنید. مثلا اگر توانایی شما ۴-۳ ساعت مطالعه در روز هست، برنامه ریزی ۱۲ ساعت مطالعه در روز برای خودتون تنظیم نکنید! ما شما رو از این کار بر حذر می داریم! چون با اینکار در نهایت شاهد افت انگیزه و خستگی مطالعاتی شما هستیم که اصلا خوب نیست. افزایش ساعت مطالعه روندی تدریجی داره اگر روزانه شما فقط ۱۵ دقیقه به درس خوندنتون اضافه کنید در پایان هفته ۱٫۵ ساعت به ساعت مطالعه روزانه تون اضافه کردید. اینطوری توانایی درس خوندنتون به مرور افزایش پیدا میکنه و در عرض چند هفته به ساعت مطالعه مطلوبی می رسید.

سخن پایانی نکات کلیدی برنامه ریزی برای کنکور سراسری

هیچ گاه ناامید نشوید و برای جبران عقب ماندگی ها حتما ساعت های خالی رو در برنامه روزانه و هفتگی تون در نظر بگیرید تا اگر نرسیدید مبحثی رو تموم کنید حتما توی اون ساعات جبران کنید. البته توجه کنید که نباید این موضوع تبدیل به یک عادت بشه، اولویت با اجرای برنامه اصلی هست.

تعادل بین مطالعه دروس عمومی و اختصاصی رو رعایت کنید. زمان بیشتری (۷۰ درصد) برای دروس اختصاصی در نظر بگیرید و زمان کمتر (۳۰ درصد) برای دروس عمومی مطلوب به حساب میاد.

حتما در پایان هفته تحلیلی از عملکردتون داشته باشید تا ضعف هاتون رو بشناسید و برطرف کنید. و با توجه به برنامه این هفته تون برنامه ای برای هفته بعدتون تنظیم کنید.

امیدوارم مجموعه توصیه ها و نکات کلیدی برنامه ریزی برای کنکور سراسری که در سایت پول یابی ارائه شد برایتان مفید باشد امیواریم که با برنامه ریزی دقیق به رشته و دانشگاه مدنظرتان برسید.( آموزش برنامه ریزی برای امتحان کنکور)

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.