کسب درآمد از فروم و انجمن

منظور از کسب درآمد از فروم و انجمن ، کاربران و اعضای فروم ها می باشد وگرنه مدیران یا ادمین ها که صاحب انجمن می باشند از طرق مختلف مثل تبلیغات بنری، فروش بک لینک، رپورتاژآگهی، فروشگاه انجمن، فروش محصول و خدمات انجمن، فروش حق اشتراک و… کسب درآمد اینترنتی دارند.

در اینجا قصد دارم تا شیوه کسب درآمد از فروم و انجمن به عنوان کاربر عادی یا عضو یک انجمن با درجه مختلف( کار عادی، کاربرویژه ،مدیر انجمن و…) شرح دهم امیدوارم بتوانید از این بحث استفاده کاربردی ببرید.

شناخت و تعریف فروم و انجمن

فروم، انجمن یا تالار گفتگو در مقطعی در ایران طرفداران خاص خود را داشت و کاربران زیادی در این فروم ها فعالیت داشتند امروز به دلیل رشد شبکه های اجتماعی و به ویژه پیام رسان هایی مثل واتس آپ و تلگرام، کاربران کمتر از فروم ها استفاده می کنند با این حال فروم و انجمن ها کاربران خاص خود را داشته و دارد و انجمن های پربازدید زیادی در ایران وجود دارند که به صورت عمومی یا تخصصی فعالیت می کنند.

شیوه کسب درآمد از فروم و انجمن ها ، کسب درآمد از فروم ، کسب درامد از تلار گفتگو

قبل از پرداختن به کسب درآمد از فروم و انجمن ها ، ابتدا تعریفی از فروم و شیوه کار انها به طور مختصر ارائه خواهد شد.

۱- تعریف انجمن

انجمن به دسته یا گروهی از مردم می گویند که در یک جا و مکان خاص اجتماع کرده و یا مکان و محلی که این جمعیت در آنجا برای کنکاش، تبادل نظر و یا هر کاری دیگر جمع شده اند، را انجمن می گویند. البته کلماتی مثل : فوج، گروه، مجمع و مجلس هم این معنا را می دهند  مهم ترین دلیل تشکیل انجمن یا اجتماع داشتن یک هدف مشترک می باشد.

هر صنف و گروهی برای توسعه و پیشرفت و یا اجرایی کردن برنامه، تداوم پروژه ها ، بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی، طرح و جلب حمایت نهادها و…. تشکیل انجمن داده و حتی آن را از امور اصولی و حقوقی می دانند . انجمن در واقع هماهنگ کننده اعضا با یکدیگر است و برای ادامه حیات ضمن عضوگیری ، قوانین و آیین نامه های رفتاری خود را وضع می کند و از افراد می خواهد ضمن احترام به آنها، در چارپوب این قوانین رفتار کنند.

۲- تعزیف انجمن اینترنتی

انجمن واقعی ساختار و تشکیلات خاص خود را دارد که از حوصله بحث ما در سایت پول یابی خارج است.در فضای مجازی یا اینترنت بحث انجمن کمی با انجمن واقعی و بیرونی فرق دارد. انجمن های مجازی و اینترنتی مکانی برای تبادل نظر ، گفتگو بین کاربران با هدف خاصی ( پرسش و پاسخ ، مشاوره دادن، برطرف کردن مشکلات، سرگرمی و….) می باشد.

در واقع کاربران مطلب یا موضوعی را در حوزه انجمن منتشر می کنند و سایر کاربران به بحث و نظر درباره آن موضوع می پردازند و با رعایت قوانین انجمن، آزادانه اظهار نظر می کنند. افراد می توانند با نام و مشخصات اصلی و یا مستعار ثبت نام کرده و وارد بحث شوند. گفتگوها همه مکتوب، دسته بندی شده و دارای نظم و در فرم خاص حفظ و طبقه بندی می شوند و هر کسی می توانند در پاسخ نظرات دیگران، دیدگاه خود را بگوید.

۳- فروم ، تالار گفتگو، انجمن اینترنتی

انجمن یا فروم forum که به آن گاهی تالارگفتگو هم می گویند تقریبا یک معنا را می رساند . یک سیستم مبتنی بر وب ( تشکیل شده از صفحات وب) است و شیوه فعالیت در آن اینگونه است که کاربران با ثبت نام در آن، و انتخاب یک نام کاربری دلخواه، شروع به فعالیت می کنند. کاربران پس از ثبت نام می توانند امضا و تصویر به خصوص و مورد علاقه خود را در پروفایلشان استفاده کنند.

پس از ثبت نام، کاربران می توانند پست ارسال کنند و یا در مباحث و گفتگوها مشارکت کنند و یا در نظرسنجی ها شرکت کنند. اگر کاربر نخواهد که در انجمن ثبت نام کند به عنوان مهمان می تواند فقط متن پست ها و تاپیکها را مشادهده کند ولی نمی تواند مشارکت فعالی در گفتگو ها و ارسال پست و دیدگاه داشته باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  افزایش فروش و کسب درآمد

ساختار انجمن یا فروم

به فرد یا افرادی که موسس فروم هستند مدیر کل یا ادمین Admin می گویند و بالاترین درجه و مقام را دارد و وظیفه مدیریت،ایجاد بخش ها و پشتیبانی را بر عهده دارد . فروم ها از نظر محتوا به دو دسته عمومی ( شامل همه مباحث در یکجا مثل کامپیوتر ، مذهب ادبیات ورزش و…) و تخصصی (فقط در یک حوزه مثل حوزه کامپیوتر، یا حوزه موبایل ،و..) تقسیم می شوند.

یک انجمن یا تالار از سه بخش: ۱- پیکره اصلی ( صفحه اصلی که فهرست انجمن ها در آن است) ۲- تاپیک ( اجزا تشکیل دهنده پیکره اصلی تالار را می گویند مثل بحث، موضوع ، عنوان) ۳- پست ( مرسوله یا نامه ) تشکیل می شود. وقتی وارد صفحه اصلی تالار می شوید فهرست انجمن های اصلی و فرعی را می بینیدو با وارد شدن به یکی از انجمن ها، می توانید موضوع جدید ارسال کنید و یا یک موضوع را مطالعه و جواب دهید.

انواع انجمن ساز ها

انجمن ها و فروم های اینترنتی بر پایه اسکریپت های آماده و یا اختصاصی طراحی می شوند و بیشتر بر پایه سی ام اس های آماده طراحی می شوند. معروف ترین و محبوب ترین انجمن ساز ویبولتین VBulletin است که از سیستم برنامه نویسی php نوشته شده و پولی می باشد. زنفورو xenforo ، مای بی بی mybb ، پی اچ پی بی بی phpBB ، ای پی بیIP Board از دیگر انجمن سازهای معروف اینترنتی می باشند. 

دسته بندی کاربران و مدیران فروم ها

در انجمن ها کاربران ثبت نامی با توجه به فعالیت، قابلیت و اختیاراتشان از طرف سایت یا مدیریت کل دسته بندی می شوند. درجات و عناوینی مثل: کاربر ثبت نام شده، کاربر عادی، کاربر فعال ، کاربر ویژه، مدیر گروه و… دارند. هر کدام از این کاربران سطح دسترسی خاصی ممکن داشته باشند مثلا کاربر ثبت نام شده می تواند به پست ها پاسخ دهد ارسال پست داشته باشد، فایل ها را دانلود کند، نوشته خودش را ویرایش کند، گزارش خطا بدهد، پیام خصوصی بفرستد و یا پیام دریافت کند و…

اما مدیران انجمن که در واقع ناظران و پلیس محسوب می شوند به نسبت اختیاراتی که از ادمین سایت دارند بر فعالیت کاربران نظارت دارند تا قوانین انجمن را رعایت کرده و پست های خلاف سایت ندهند. یک شخص می تواند مدیر یک انجمن یا چند انجمن باشد و علاوه بر اختیارات کاربران عادی، دسترسی های خاص با توجه به سطح مدیریت خود داشته باشد مثل: حذف یا ویرایش ارسال سایر کاربران، قفل یا انتقال یک موضوع، دیدن آی پی کاربران و…

شیوه کسب درآمد از فروم و انجمن ها

هر کسی با عضویت در انجمن و فروم ها به دلیل اینکه این فروم ها کاربر محور می باشد می توانند اقدام به کسب درآمد اینترنتی کند. برخی از راههای کسب درآمد از انجمن یا فروم ها عبارتند از:

۱- گرفتن انواع بک لینک از انجمن ها

یکی از روش های کسب درآمد از فروم ها، لینک سازی می باشد گرفتن بک لینک از فروم به دلیل : وجود سه نوع روش لینک سازی، گرفتن لینک های دوفالو از بیشتر فروم هاو وجود تعداد زیاد فروم به عنوان منبع بی پایان برای لینک بیلدینگ، دارای اهمیت می باشد. اهمیت بک لینک ها برای کسب درآمد و سئوی سایت و فروشگاه فوق العاده مهم است و به سه شیوه می توان بک لینک گرفت:

– ثبت لینک در پروفایل کاربری: بیشتر فروم ها به کاربران اجازه ثبت لینک در پروفایل را می دهند و چون ثبت لینک در اینجا دوفالو است ارزشمند می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای استخراج بیت کوین

– ثبت لینک در امضا : همه فروم ها به کاربران اجازه قرار دادن متن و لینک در امضا را می دهند . اهمیت امضا در این است که در همه پست ها و مطالب ارسالی در آخر پست نمایش داده می شود لذا با ارسال هر پست یک بک لینک رایگان ارزشمند برایتان ثبت می شود.

– ثبت بک لینک در ارسال و پست ها: بهترین و معروف ترین شیوه قرار دادن لینک در داخل پست ها می باشد که البته بستگی به قوانین سایت دارد. اگر قانون سایت اجازه دهد شما در داخل متن و یا در آخر پست می توانید سایت، فروشگاه و وبلاگ خود را به عنوان منبع ذکر کنید و یک بک لینک بسیار مهم و ارزشمند بگیرید.

۲- فروش محصولات و خدمات در فروشگاه انجمن

برخی از انجمن ها و فروم ها هستند که به کاربران امکان تبلیغ و فروش خدمات و محصولات خود را می دهند این فروم ها بخش خاصی را به عنوان فروشگاه انجمن با تنوع زیاد ایجاد کردند و کاربران پس از ثبت نام می توانند با توجه به قوانین سایت و سطح کاربری خود اقدام به کسب درآمد اینترنتی از این بخش ها کنند.

البته برخی فروم ها امکان و امتیاز فروش محصولات را به برخی کاربران مثلا مدیران و یا کاربران ویژه خود می دهند مدیران فروم به دلیل فعالیت در انجمن این امتیاز را دارند و کاربران ویژه با پرداخت مبلغی به عنوان حق اشتراک، این امتیاز را دریافت می کنند. البته فروش محصولات و خدمات در فروم ها متفاوت است و هم به صورت رایگان و هم پولی وجود دارد.

۳- تبلیغ سایت و وبلاگ

اکثر فرومهای ایرانی مکان و انجمنی را برای تبلیغ سایت و وبلاگ (گاهی بر اساس موضوع سایت و وبلاگ) در نظر گرفتند و کاربران می توانند رایگان در این محل ها سایت و وبلاگ و یا کسب و کارشان را معرفی کنند. این مکان علاوه بر گرفتن بک لینک موثر و ارزشمند، محل مناسبی برای کسب درآمد و معرفی شغل و زمینه فعالیتتان هم می باشد.

۴- تبلیغ کسب و کار اینترنتی در بین پست های فروم ها

دادن منبع و لینک به سایت و فروشگاه در داخل پست ها  همان طور که در بالا گفته شد علاوه بر گرفتن بک لینک، موجب انتشار و تبلیغ کسب و کارتان هم می شود به شرطی که قانون انجمن اجازه این کار را بدهد که معمولا انجمن ها مانع نمی شوند . منتهی کاربر نباید در این کار زیاده روی کند .

بهتر است که در انجمن در زمینه و موضوع کسب و کار خودتان و مرتبط با آن فعالیت کنید مثلا اگر کارتان فروش محصولات و خدمات کتاب های الکترونیکی یا ایبوک است در قسمت انجمن دانلود کتاب فعالیت کنید و اگر کاربری نیاز به خرید یا گرفتن کتاب الکترونیکی خاصی داشت برای تهیه آن به سایت و یا فروشگاهتان برای خرید راهنمایی کنید. در واقع شما در محل مناسب برای رونق کسب و کارتان فعالیت می کنید.

۵- گرفتن سفارش های آنلاین

یک شیوه دیگر کسب درآمد از فروم و انجمن ها گرفتن سفارش ها و خدمات ویژه به صورت آنلاین می باشد در انجمن ها کاربرانی می آیند که بابت برخی مشکلات نیاز به خدمات ویژه دارند فرضا کاربری برای طراحی بنر و یا سفارش سایت نیاز به کمک و پشتیبانی دارد شما می توانید بلافاصله پیشنهاد همکاری و کمک دهید و طی قراردای با گرفتن حق الزحمه ، کار را انجام دهید.

افراد زیادی در انجمن ها هستند که در بین تاپیک های پرسش و پاسخ ، ضمن رفع مشکلات کاربران، در واقع به جذب مشتری برای کسب و کارشان به این شیوه می پردازند و حتی برخی از انها در این زمینه شاخص و مشهور می باشند مثلا افرادی هستند که مشاوره فنی درباره انجمن ساز ویبولیتن می هند و درامد مناسبی هم دارند.

سخن پایانی کسب درآمد از فروم و انجمن ها

انجمن ها و فروم ها کاربرمحور بوده و بر اساس فعالیت اعضا اداره می شود لذا محل مناسبی برای تبادل آرا و کسب درآمد می باشد. مواردی که از کسب درآمد از فروم و انجمن ها ذکر شده شاخص ترین موارد و چیزهایی بود که به خاطرم رسید و یا بر حسب تجربه با انها برخورد داشتم یقینا راهها و روش های دیگری هم وجود دارد .

اگر شما هم مورد یا روش هایی از چگونگی کسب درآمد از فروم و انجمن ها می شناسید می توانید از قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی , درآمد از وبلاگ نویسی , راه کسب پول از وبلاگ

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

از زمانی که رسانه متولد شد با خودش پولسازی و کسب ثروت را به همراه …

2 دیدگاه

  1. سلام مقاله مفیدی هست
    فقط یک نکته درباره کسب درآمد از فروم به ذهنم رسید اینکه که شما می تونید از آواتار یا همون عکس شخصی هم برای تبلیغ استفاده کنید البته شاید بک لینک و اینها حساب نشه ولی می تونید در آواتار خودتون در انجمن، اسم و لینک سایت یا وبلاگ خودتون رو بگذارید
    کاربران وقتی مرتب اسم سایت و وبلاگ شما رو ببیند کنجکاو میشن که ببینن چی هست
    به نظرم از این راه میشه ترافیک واسه سایت جذب کرد هر چند کم باشه

    • سایت پول یابی

      سلام و درود
      تشکر از اظهار نظرتان.
      بلکه از طریق آواتار یا عکس شخصی هم می توان در فروم ها و انجمن ها تبلیغ کرد و یا کسب و کار اینترنتی خود را معرفی کرد ولی این کار بازدهی پایینی دارد . اما قبول دارم که دیدن مرتب لوگو و یا اسم کسب و کار اینترنتی توسط کاربران، ممکن است در درازمدت تاثیر گذار باشد. در هر حال گذاشتن یک عکس زحمت زیادی هم ندارد و به سادگی امکان پذیر است
      شاد و سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.