X

آموزش بازاریابی در اینستاگرام

یادگیری و آموزش بازاریابی در اینستاگرام از این نظر دارای اهمیت است که این شبکه اجتماعی از همان آغاز نشان داد که یک ابزار بسیار قدرتمند و تاثیرگذار برای کسب و کارها بوده و تاثیر بسیار زیادی روی استمرار و افزایش کسب درآمد اینترنتی برندهای تجاری دارد. اگر کسب و کارتان را هنوز وارد اینستاگرام نکرده اید  با توجه به اهمیت و جایگاه این شبکه اجتماعی ، بهتر است سریع اقدام کنید.

اینستاگرام علاوه بر افزایش کسب درآمد اینترنتی برای کسب و کارها و برندها ، موجب معرفی بهتر در گستره وسیع اینترنت به کاربران شده و همچنین توسعه روند شغلی را تسهیل می کند. به دلیل اهمیت بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی در این مقاله سایت پول یابی ، به آموزش بازاریابی در اینستاگرام به عنوان یک پلت فرم پرطرفدار در بین ایرانیان پرداخته می شود.

آموزش بازاریابی در اینستاگرام

اهمیت شبکه های اجتماعی به طور عام و شبکه اجتماعی اینستاگرام به طور خاص ، در توسعه کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی غیر قابل انکار می باشد. از ابتدای فعالیت، اینستاگرام نشان داده است که یک ابزار قدرتمند ، تاثیرگذار و راهگشا برای همه کسب و کارها محسوب می شود و می تواند سبب دیده شدن محصولات و خدمات گردد.

اگر با وجود دارا بودن کسب و کار اینترنتی هنوز به صورت جدی، از اینستاگرام به عنوان یک ابزار مهم تبلیغاتی و بازاریابی استفاده نمی کنید، باید بگویم ممکن است تجارت خود را با یک صدمه بزرگ مواجه سازید، چون امروزه استفاده از اینستاگرام به یکی از اصول اساسی بازاریابی و توسعه کسب و کار بدل شده است. الان کسب و کارها رقابت بسیار زیادی برای استفاده بیشتر از ظرفیت های این شبکه اجتماعی پرمخاطب دارند.

کسب و کارها دیگر بحث و یا مجادله بر سر اینکه آیا اینستاگرام مفید و تاثیر است یا نه؟ ندارند. الان کسب و کارها، رقابت بر میزان بهره گیری از این رسانه اجتماعی برای معرفی برند تجاری و افزایش کسب درآمد خودشان دارند. این موضوع ضرورت یادگیری و آموزش بازاریابی در اینستاگرام را بیشتر می کند. در این مقاله سایت پول یابی ضمن آشنایی با دلایل اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارها به آموزش بازاریابی در اینستاگرام و چگونگی توسعه کسب و کار در این رسانه اجتماعی پرمخاطب پرداخته می شود.

کاربران زیاد اینستاگرام

درباره اینستاگرام همین بس که گفته شود ، افراد بسیاری از آن  استفاده می کنند و پرمخاطب است. با توجه به تعداد و گستره افرادی که در اینستاگرام حضور دارند، می توان گفت این رسانه اجتماعی در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال، همراه خود دارد. از این تعداد، بیش از ۶۰۰ میلیون نفر هر روز از این پلتفرم استفاده می کنند.

از نظر فعالیت، کاربران ایرانی هم آمار بسیار بالایی دارند. بیش از ۲۵ میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام فعالیت دارند، یعنی تقریبا ۳۰٪ از جمعیت ایران. همچنین ۳۸ درصد از کاربران چندین بار اینستاگرم خود را در روز چک می کنند.

با بررسی آمارهای اینستاگرام و اطلاع از تعداد کاربرانش در ایران و جهان، متوجه این موضوع می شویم که چرا کسب درآمد اینترنتی از اینستاگرام اینقدر مهم است و چرا افراد و شرکت های زیادی در حال فعالیت و تولید محتوا در اینستاگرام هستند.

دانستن آمارهای کاربران فعال اینستاگرام و دانستن اینکه اینستاگرام چند کاربر دارد ، به شما کمک می کند تا نحوه تنظیم استراتژی اینستاگرام خود را بهتر بشناسید و از این اپلیکیشن بیشترین بهره را ببرید.

در این شرایط هیچ محدودیتی برای استفاده از اینستاگرام نخواهید داشت و می توانید با کمک آن موفقیت کسب و کارتان را تسریع کنید. در واقع به تعداد افراد حاضر در اینستاگرام می توانید جامعه مشتریان داشته باشید و آن مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل نمایید.

ظرفیت بالای رشد کسب و کار در اینستاگرام

این رسانه اجتماعی پرمخاطب از چنان ظرفیت بالایی برخوردار است که هر کسی می تواند با آموزش بازاریابی در اینستاگرام هر اندازه که بخواهد کسب و کارش را رشد دهد. محدودیت های کسب و کار در دنیای واقعی مثل: موقعیت جغرافیایی ، محدودیت ارتباط با مشتریان، تعطیلی کسب و کار در شب ها و… می تواند موجب شود رشد کسب و کارتان در یک مقطع متوقف شود، اما اینستاگرام برای شما شرایطی متفاوت ایجاد می کند.

می توانید محدودیت های یاد شده را با همراهی اینستاگرام پشت سر بگذارید به این نحو که در تمامی ساعات شبانه روز مشتریان را کنار خود داشته باشید و بدون توجه به موقعیت مکانی و جغرافیایی از سراسر دنیا افرادی را به سوی کسب و کار خود جلب کنید.

شبکه اجتماعی اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرمخاطب و محبوب در بین کاربران فضای مجازی به شمار می رود. این شبکه با قابلیت ها و امکانات بروز خود توانسته نظر بسیاری از کسب و کار ها را برای بازاریابی اینترنتی، به طرف خود جلب کند.

در مورد اهمیت اینستاگرام و نقشی که در جامعه دارد نیاز به تفسیر نیست. امروزه افراد زیادی با طیف های سنی مختلف از این شبکه استفاده می کنند و نکته جالب اینکه بیشتر کاربران فعال در این شبکه قشر جوان جامعه و به ویژه خانم ها هستند. البته باید گفت که کشور ما ایران با حدود ۲۵ میلیون کاربر اینستاگرامی جز ده کشوری است که از این شبکه استفاده می کنند و با توجه به فیلتر شدن شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر و تلگرام بیشتر افراد به طرف اینستاگرام جذب شده اند.

دلایل مهم بودن اینستاگرام

در نوشتار بالا به برخی از موارد و دلایل مهم بودن این رسانه اجتماعی و همچنین ضرورت آموزش کسب درآمد از اینستاگرام اشاره شده است. اینستاگرام در سطح دنیا کاربران بسیاری دارد و تقریباً یکی از مهم‌ترین و محبوب ترین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود که امکان تعامل افراد را به شکلی سریع‌تر و موثرتر فراهم آورده است. تقریبا ۴۵ درصد افرادی که از اینستاگرام استفاده می کنند مهم ترین دلیل جهت استفاده از این شبکه اجتماعی را جستجو کردن برند های تجاری و محصولات برتر اعلام کرده اند.

انگار این شبکه اجتماعی برای معرفی کسب و کارهای آنلاین ساخته شده است.  به همین دلیل اینستاگرام برای بسیاری از صاحبان کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است چون بسیاری از صاحبان مشاغل به بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی اعتقاد دارند.

کسانی که از اهمیت و تاثیر گذاری آن در بازاریابی شبکه های اجتماعی اطلاعات کافی و مفید داشته باشند می دانند که فعالیت در این شبکه همانند ویترینی است که کسب و کار آنها را در فضای آنلاین که روزانه کاربران زیادی در آن فعال هستند، به نمایش همگانی می گذارد و کمک می کند تا کاربران از کار و فعالیت شان باخبر و آگاه شوند. به همین دلیل برندهای تجاری به مقوله آموزش بازاریابی در اینستاگرام  به کارکنان خود توجه ویژه دارند.

محبوبیت اینستاگرام

هر شبکه اجتماعی و یا پلتفرمی به دلایلی دارای محبوبیت در بین کاربران می شود ، مثلا لینکدین به دلیل تخصصی بودن در زمینه کسب و کار و ورود متخصصان در آن ، پیام رسان تلگرام به دلیل امکانات و امنیت بالا مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

در مورد اینستاگرام شاید جنبه های بصری آن دارای اهمیت بوده و مورد علاقه کاربران قرار گرفته است. بدون شک از دست دادن این شبکه اجتماعی که امروزه کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است، موجب از بین رفتن بخش بزرگی از بازاریابی کسب و کارتان می شود.

در عصر کنونی نمی توان فقط به راه اندازی یک فروشگاه و فروش حضوری به کسب سود فکر کرد زیرا ممکن است کسب و کار به سمت سقوط و ورشکستی برود. راهکار ساده این است که باید با این موج همراه شد و از بازاریابی اینترنتی غافل نشد زیرا همراه بودن و همگام شدن با این شبکه شما را به پیشرفت و موفقیت سوق می دهد.

تاریخچه اینستاگرام

سازنده های این اپلیکیشن کارشان را به نحو احسن انجام داده‌اند. آنها اپلیکیشن فوق العاده‌ای را طراحی کردند و در زمان مناسب به بازار عرضه کردند. نکته جالب اینکه، در مدت سه ماه از قرار گیری این اپلیکیشن در اپ استور، کاربران آن به یک میلیون رسید. رشد این اپ کاملا طبیعی بود. کارکرد این برنامه به قدری خوب بود که ماه‌ها از سلاطین اپ استور بود و البته همچنان نیز هست.

زمانی که اینستاگرام به بازار آمد، کمپانی اپل به تازگی از آیفون ۴ رونمایی کرده بود که جهشی بزرگ در کیفیت تصاویر گرفته شده با تلفن همراه توسط کاربران ایجاد کرده بود این اتفاق تاثیر خود را بر روی روند رشد این شبکه اجتماعی تازه تاسیس گذاشت.

در سال ۲۰۱۲، تنها دو سال بعد از شروع به کار اینستاگرام، کمپانی فیسبوک آن را با مبلغی در حدود یک میلیارد دلار خرید و در ۲۰۱۵ تبلیغات در این اپ را برای همه افراد تغییر داد و به یکی از شبکه های اجتماعی مهم در بازاریابی اینترنتی تبدیل شد.

در حال حاضر اینستاگرام ماهانه یک میلیارد کاربر فعال دارد که ۶۰۰ میلیون از آنها هر روز از آن استفاده می‌کنند. در میان شبکه های بزرگ، اینستاگرام بالاترین نرخ تعامل را دارد.

زمینه فعالیت اینستاگرام

تا مدتی پیش زمینه فعالیت اینستاگرام فقط عکس بود اما در حال حاضر امکان قرار دادن ویدیوهای یک دقیقه ای در پست‌ها و ویدیوهای طولانی در IGTV به وجود آمده است. از آنجا که فقط با دو بار کلیک برروی تصاویر و به آسانی می‌توان آن را لایک کرد، این کار در اینستاگرام خیلی بیشتر از توییتر و فیسبوک انجام می‌شود.

در مقایسه عکس و ویدیو، کاربران برای عکس‌ها لایک و کامنت بیشتری قرار می‌دهند. اما افرادی نیز با قرار دادن ویدیوهای جالب توانسته‌اند فالوور، لایک و کامنت‌های زیادی را به دست آورند. اگر می‌خواهید به تازگی اکانتی در اینستاگرام باز کنید، بر روی عکس‌ها بیشتر متمرکز شوید. همچنین استفاده از هشتگ‌ها را فراموش نکنید.

توصیه می شود، حتما از بیو پیج خود بهترین استفاده را داشته باشید چون تنها راه شما برای لینک دادن افراد به سایتتان، بیو صفحه اینستاگرام شما می باشد.

شیوه استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی

در ادامه آموزش بازاریابی در اینستاگرام ، این سوال مطرح می شود که، چگونه از اینستاگرام برای بازاریابی اینترنتی استفاده کنید؟ در میان رسانه‌های اجتماعی، اینستاگرام بالاترین تاثیرگذاری را دارد. همان طور که در بالا اشاره شد، شاید به دلیل بصری بودن این پلت فرم باشد یا شاید به این دلیل که تبلیغات، هنوز کاربران را اذیت نکرده است.

نکته مهم دیگر اینکه شاید به دلیل حضور اینفلوئنسرها باشد که بیشتر تمایل دارند محتوای خود را به جای فیسبوک و یا دیگر رسانه‌ها بر روی اینستاگرام قرار می دهند. پس اینستاگرام می‌تواند مکان خوبی برای حضور برندتان باشد. اگر تاکنون از اینستاگرام به عنوان ابزاری برای بازاریابی شبکه های اجتماعی خود استفاده نکرده‌اید، اقداماتی که در ادامه خواهد آمد را اجرا کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. مهم ترین مراحل و راههای استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی عبارتند از:

۱- ساخت اکانت بیزینسی برای اینستاگرام

اولین قدم در آموزش بازاریابی در اینستاگرام ایجاد اکانت بازاریابی است . اگر یک اکانت شخصی با محتوای مناسب کسب‌وکار خود و تعداد قابل قبول فالوور دارید، می‌توانید همان اکانت را به اکانت بیزینسی اینستاگرام تبدیل کنید. در این صورت اکانت شما تمام امکانات اکانت بیزینسی را دریافت می‌کند و فالوورهایتان هم حفظ می‌شوند.

برای نیل به این هدف، کافی است از منوی تنظیمات اینستاگرام، گزینه Switch to Business Profile را بزنید و سپس اطلاعات تماس خود را وارد کنید. اطلاعات تماس بیزینس شما می‌تواند شامل ایمیل، شماره تلفن و یا آدرس باشد. اگر اکانت شخصی ندارید یا اکانت شخصی‌تان مناسب برند نیست، اکانت بیزینسی جدیدی برای اینستاگرام کسب‌وکارتان بسازید.

۲- نوشتن استراتژی اینستاگرام

نمی توانید بدون استراتژی یا برنامه درازمدت بازاریابی انتظار موفقیت داشته باشید در نوشتن استراتژی این رسانه اجتماعی ، نکات زیر را لحاظ کنید:

الف : شناخت مخاطبان هدف

بهتر است بدانید که بیشتر کاربران اینستاگرام زیر ۳۵ سال سن دارند و تعداد کاربران خانم‌ و آقا تقریبا برابر است و شاید کمی تعداد خانم ها بیشتر باشد. پس زمانی که مخاطب هدف خود را شناختید، درباره محتوایی که او دنبال می‌کند فکر کنید. چه محتوایی در اکانت بیزینسی خود پست می‌کند؟ چگونه با رقبا و یا برندهای مشابه شما تعامل دارد؟

ب : مشخص کردن اهداف

اولین گام در نوشتن استراتژی اینستاگرام این است که بدانید از طریق اکانت بیزینسی خود چه چیزی را می‌خواهید به مخاطب برسانید. درک اهدافتان شما را در مسیر درست نگه می‌دارد و یک نقشه راه برایتان ترسیم می کند.

اگرچه معیارهای قابل اندازه گیری در اینستاگرام می‌توانند تعداد لایک‌ها، فالووها و کامنت‌ها باشند، اما در نظر داشته باشید که اهدافتان حتما مرتبط با اهداف کسب‌وکارتان باشند. اهداف کسب‌وکار شما باید در راستای چهار مرحله قرار گیرند:

– آگاهی: اطلاع درباره برند، نرخ رشد فالوورها و بازدید کننده پست

– تعامل: نرخ تعامل (بر اساس لایک) و نرخ توسعه (بر اساس اشتراک گذاری)

– تبدیل: به غیر از نرخ تبدیل، نرخ کلیک و نرخ پرش (bounce rate)

– مشتری: اقدامات مشتریان همچون معرفی و توصیه برند

ج : متعهد بودن به برنامه ارسال منظم پست

فالوورها انتظار دارند که پست‌های شما را به صورت منظم ببینند. باید آن‌ها را از برند خود آگاه کنید و تعامل خوبی با محتوایتان برقرار کنند. اما این نکته به معنی تعداد پست بیش از حد نیست. زمان زیادی از فالوورها نگیرید و موجب آزار آنها نشوید. در این صورت ممکن است دیگر به پست‌های شما توجه نکنند و یا بدتر از آن، آنفالوو شوید.

زمان خاصی برای انتخاب بهترین زمان ارسال پست وجود ندارد. آمارها متفاوت هستند و بهترین زمان برای صنایع، مخاطبان و روزها و ماه‌های مختلف، متفاوت است. برای به دست آوردن زمان مناسب خود، سعی و خطا کنید. نکته مهم زمانی است که فالوورهای شما آنلاین هستند که این زمان را می‌توانید از منوی تنظیمات اکانت بیزینسی اینستاگرام خود در قسمت insight و بخش audience ببینید.

بخش‌های دیگر insight نیز اطلاعات مهمی درباره رفتار مخاطبانتان خواهد داد. زمانی‌که بهترین وقت پست گذاری را پیدا کردید، تقویم محتوای خود را بسازید تا از قبل بدانید چه محتوایی را آماده کنید.

۳- بهینه کردن پروفایل

اگر در زمان ساخت اکانت کسب‌وکار خود، تمام بخش‌های اطلاعات را پر نکرده‌اید، هرچه زودتر این کار را انجام دهید. از تمام بخش‌های حساب کاربری خود بهترین استفاده را ببرید.

– نام و نام کاربری

این دو بخش تنها بخش‌هایی از پروفایل شما هستند که در جستجوی اینستاگرام دیده می‌شوند پس به خوبی از این دو بخش استفاده کنید. نام کامل و صحیح برند خود را در قسمت نام بنویسید و در نام کاربری نام برند خود را به صورتی بنویسید که پیدا کردن آن برای طرفداران شما راحت باشد.

– وب سایت

تنها در این بخش می‌توانید لینک قابل کلیک قرار دهید پس هرگز این بخش را خالی نگذارید. می‌توانید لینک وبسایت، آخرین پست وبلاگ، کمپین‌های جاری برند یا صفحه فرود خاصی در اینستاگرام را قرار دهید.

– بهترین استفاده از بیوگرافی

بیوگرافی اینستاگرام فقط ۱۵۰ کاراکتر دارد اما باید بتوانید بهترین استفاده را از آن کنید. این قسمت به بازدیدکنندگان می‌گوید که چه کسی هستید، برند شما درباره چه چیزی است، و چرا باید به برند شما اهمیت دهند؟ چگونه می‌توان این اطلاعات را در چنین فضای کوچکی قرار داد؟ این نکات می‌تواند به شما کمک کند:

الف: شخصیت برند خود را بیان کنید

بسته به اینکه شخصیت برند شما چگونه است، رسمی، تخصصی یا کمی عامیانه خود را معرفی کنید.

ب : استفاده از هشتگ

هشتگ‌های بیوگرافی اینستاگرام قابل کلیک هستند و بهترین راه برای نشان دادن محتوای تولید شده برای کاربر می باشند. به طور کلی تاثیر هشتگ اینستاگرام در کسب درآمد اینترنتی کاملا مشهود می باشد.

ج: ایموجی‌ها را دست کم نگیرید

این سمبل‌های کوچک می‌توانند این امکان را بدهند که اطلاعات زیادی را تنها در یک کاراکتر منتقل کنید.

د: از فاصله و پاراگراف استفاده کنید

استفاده از فاصله و چند پاراگرافی کردن بیوگرافی، خواندن آن را راحت تر می‌کند.

– استفاده از ویژگی پروفایل کسب و کار

توصیه می شود که حتما از ویژگی های پروفایل بیزینسی اینستاگرام خود استفاده کنید. زمانی که از پروفایل بیزینسی اینستاگرام استفاده می‌کنید، دسترسی به برخی ویژگی‌هایی که در اکانت شخصی امکان پذیر نیست برایتان میسر می‌شود:

الف: اطلاعات تماس

شامل آدرس ایمیل، شماره تلفن و یا آدرس شما می‌شود. زمانی‌که این بخش‌ها را در پروفایل خود قرار می‌دهید، اینستاگرام دکمه‌های تماس، ایمیل و مسیر را در اختیار شما قرار می‌دهد تا طرفداران شما بتوانند به صورت مستقیم از طریق صفحه اینستاگرام شما، با شما تماس بگیرند.

ب: دسته بندی

این قسمت در زیر نام شما دیده می‌شود و به کاربر نگاه کلی از حوزه فعالیت شما می‌دهد.

ج : دکمه فراخوان به عمل Call-to-action

دکمه کال تو اکشن یا فراخوان به عمل، به کاربر اجازه می‌دهد تا درخواست قرار ملاقات داشته باشد، رزرو کند، بلیط بخرد و کارهایی دیگر بسته به امکانات کسب‌وکار شما از پروفایل اینستاگرامتان انجام دهد. برای فعال سازی این دکمه، در قسمت Edit پروفایل خود، به بخش Contact Option رفته و سپس Add an action را بزنید.

– بهینه کردن تصویر پروفایل

برای بیشتر کسب‌وکارها، بهترین تصویر پروفایل، لوگوی برند آن‌هاست. به منظور بازاریابی شبکه های اجتماعی، از تصویر یکسانی در تمام پروفایل‌های خود در شبکه های مختلف استفاده کنید تا افراد فورا از روی تصویر برند، شما را شناسایی کنند.

تصویر پروفایل از ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل تشکیل شده ، اما به صورت ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل ذخیره می‌شود. پس شاید بد نباشد در همان ابتدا تصویر پروفایل خود را ۳۲۰ قرار دهید تا اگر زمانی اینستاگرام تغییری ایجاد کرد، تصویر شما به خوبی نمایش داده شود. همچنین تصویر پروفایل شما به صورت برش خرده قرار می‌گیرد. بنابراین مطمئن شوید که تمام لوگوی شما در تصویر پروفایلتان دیده می‌شود.

۴- اشتراک گذاری محتوای عالی و باکیفیت

توصیه می شود که برای برند خود زیبایی بصری ایجاد کنید. زمینه فعالیت اینستاگرام محتوای بصری است. پس یک هویت بصری مشخص برای اکانت بیزینسی خود ایجاد کنید. برای محتوای بصری خود یک تم مشخص از رنگ‌ها و فیلترها قرار دهید تا شما را متمایز کند و هر کسی تصویر شما را در صفحاتی غیر از صفحه برندتان ببیند، شناسایی کند.

در ابتدا به محتوایی که می‌خواهید در پست‌های خود قرار دهید فکر کنید. در بعضی موارد محتوا واضح است. مثلا خط تولیدی لباس، تصاویری از لباس تولیدی خود قرار می‌دهد و یک رستوران تصاویری از غذاهای خود می‌گذارد. اما اگر ارائه دهنده سرویس‌های خاصی مثل کسب درآمد از اینترنت هستید، سعی کنید تجربه‌های مشتریان را قرار دهید. ( می تواند از هشتگ‌های برند جمع شوند.) یا به پشت صحنه کار خود بروید و زندگی کاری خود را نشان دهید و یا طرفداران خود را معرفی کنید.

الف : انتشار عکس های خاص و با کیفیت

نیازی نیست حتما عکاسی حرفه‌ای انجام دهید و به ابزارهای زیاد نیاز ندارید. تلفن همراه شما با داشتن دوربین عکاسی قابل قبول، بهترین همراه شما در اینستاگرام خواهد بود. با تلفن همراه خود عکاسی کنید و مستقیم به صفحه اینستاگرام خود وارد کنید. اما رعایت برخی نکات می‌تواند عکس‌های شما را زیباتر کند.

– از نور طبیعی استفاده کنید: نور طبیعی سایه‌ها را ملایم‌تر و رنگ‌ها را قوی‌تر نشان می‌دهد و تصویر به چشم بیننده زیباتر می‌رسد.

– از نور تند استفاده نکنید: هنگام طلوع، غروب و سر ظهر عکاسی نکنید. عکاسی در روزهای ابری بهتر از عکاسی در ظهر است.

– از خطوط و زوایا استفاده کنید: سوژه خود را در بین خطوط قرار دهید و عکاسی کنید. همچنین می‌توانید از زوایای مختلف این کار را انجام دهید. مثلا روی صندلی بایستید، خم شوید و کارهای بی خطری از این دست انجام دهید تا عکس‌های خاص و جذاب بگیرید.

ب: ویرایش حرفه ای عکس ها

مهم نیست عکس‌های شما چقدر عالی باشند، حتما باید قبل از قرارگیری در اکانت بیزینسی اینستاگرام خود، آن‌ها را ویرایش کنید. ویرایش در زیباتر دیده شدن تصاویر بسیار مهم است. اپلیکیشن‌های ویرایش مختلفی برای تلفن همراه وجود دارند که امکان ویرایش یا قراردادن فیلترهای خاص را به شما می‌دهند تا بهتر استایل تصاویر خود را بسازید.

ج : استفاده از استوری اینستاگرام برای ساختن داستان برندتان

بیشتر از ۴۰۰ میلیون نفر هر روز از استوری خود استفاده می‌کنند و استوری‌های یک برند می‌تواند بخش مهمی برای جذب افراد باشد. استوری‌های اینستاگرام برندها، سومین گروه پر بیننده استوری‌ها هستند. محتوایی که بعد از ۲۴ ساعت از بین می‌رود یا پخش زنده می‌تواند مکانی برای بررسی عکس العمل کاربران به تغییرات باشد.

استوری های برندهای معتبر از سه بخش : شروع، میانی و انتهایی تشکیل می شود. در اسلایدهای استوری‌ها خلاقیت به خرج دهید و برای فالوورهای خود جذابیتی ایجاد کنید که به دنبال کردن استوری‌های شما علاقه‌مند شوند.

توصیه می شود که انتهای استوری خود را با یک پیشنهاد فراخوان به عمل گیرا ببندید تا بازدیدهای استوری خود را به معیاری قابل اندازه گیری برای سنجش میزان موفقیت آن استوری تبدیل کنید. در ضمن، اگر می‌خواهید استوری‌هایتان بیشتر از ۲۴ ساعت در پیج بماند، آن را در قسمت هایلایت پیج خود قرار دهید.

د : نوشتن کپشن های متقاعد کننده

با اینکه اینستاگرام پلت فرمی بصری است، اما به معنای بی اعتنایی به کپشن نیست. کپشن‌ها کمک می‌کنند تا پست خود را توضیح دهید. در نوشتن کپشن‌ها حتما شخصیت برندتان را در نظر بگیرید. آیا می‌توانید از ایموجی‌ها استفاده کنید؟ از چه هشتگ‎هایی استفاده کنید؟

بهتر است برای کپشن‌های خود استایلی در راستای هویت برند خود در نظر بگیرید. کپشن‌ها می‌توانند فالوورهای شما را به فکر وادار کنند، لبخند بر لب‌های آن‌ها آورند و یا آن‌ها را به تماس با شما متمایل کنند.

۵- تعامل با مخاطبان و برندهای مشابه

در ادامه آموزش بازاریابی در اینستاگرام در مرحله پنجم توصیه می شود که با اکانت‌های اینستاگرامی مرتبط تعامل داشته باشید و آن‌ها را دنبال کنید. شبکه های اجتماعی برای ارتباط ایجاد شده‌اند. انجمن مرتبط با برند شما حتما از قبل در اینستاگرام به وجود آمده است. فقط باید آن را پیدا کنید. بدین منظور می‌توانید از افراد و برندهایی که مرتبط با شما هستند کمک بگیرید.

با رصد هشتگ‌های مرتبط با صنعت و کسب و کار خود شروع کنید و در پست‌های اینستاگرامی مناسب کامنت بگذارید. افرادی که در این بحث‌ها مشارکت می‌کنند را فالوو کنید. این روشی ساده برای شناساندن خود به افرادی است که می‌توانند در آینده بخشی از فالوورهای شما باشند.

هرچه بیشتر در این بحث‌ها و انجمن‌های اینستاگرامی شرکت کنید، بیشتر درباره هشتگ‌ها اطلاعات می گیرید و هشتگ‌های مهم‌تر را پیدا می‌کنید.

الف : استفاده از هشتگ‌های مناسب

هشتگ‌ها به شما کمک می‌کنند تا محتوایتان بیشتر دیده و راحت‌تر پیدا شود. کپشن‌های اینستاگرام قابل جستجو نیستند اما هشتگ‌ها هستند. وقتی بر روی هشتگ خاصی کلیک یا درباره آن جستجو کنید، تمام محتواهای وابسته به آن را می‌بینید. هشتگ‌ها راه خوبی برای نشان دادن برند و اکانت بیزینسی شما به افرادی است که شما را فالوو نمی‌کنند.

شاید بخواهید هشتگ برند خود را ایجاد کنید. هشتگ برند، برند را به تصویر می‌کشد و فالوورها را ترغیب می‌کند تا عکس‌های متناسب با هشتگ و محتوای برند شما را به اشتراک گذارند. در این صورت شما منبع بزرگی از محتوا دارید که توسط کاربران تولید شده است و اجتماعی در بین طرفداران شما ایجاد می‌شود.

ب : نشان دادن عکس العمل به کامنت‌ها و منشن‌ها

به یاد داشته باشید که با اکانت بیزینسی اینستاگرام خود قصد بازاریابی دارید. پس نمی‌توانید نسبت به عکس‌العمل‌ها بی تفاوت باشید. زمانی که به کامنت‌ها و منشن‌ها عکس العمل مناسبی نشان می دهید، کاربرها ترغیب می‌شوند که شما را دنبال کنند. ممکن است وسوسه شوید که از ربات‌ها برای تعاملی اتوماتیک استفاده کنید. این کار را انجام ندهید. نتیجه خوبی نخواهید گرفت. زمانی را برای پاسخ‌های اختصاصی بگذارید.

ج : همکاری با اینفلوئنسرهای اینستاگرام

اگرچه یادگیری شیوه اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام چندان ساده نیست ولی بازاریابی با کمک اینفلوئنسرها راهی قدرتمند برای برقراری ارتباط با فالوورهای اینستاگرامی وفادار و متعامل است. با اینفلوئنسرهای مرتبط با زمینه فعالیت خود همکاری کنید تا افرادی که به سمت شما می‌آیند به پرسونای شما نزدیک‌تر باشند و سریع‌تر در تعامل با شما قرار گیرند. حتی برندهای کوچک با بودجه کم نیز می‌توانند با اینفلوئنسرهای کوچک‌تر که فالوورهای کمتری دارند، کار کنند.

د : تبلیغ پیج خود در کانال‌های دیگر

اگر در شبکه های اجتماعی دیگر حضور دارید، اطلاعات پیج اینستاگرام خود را در آن‌ها قرار دهید تا افرادی که از طرق دیگر شما را دنبال می‌کنند از اکانت بیزینسی اینستاگرام شما باخبر شوند. همچنین درباره محتوایی که در اینستاگرام خود قرار می‌دهید اطلاعاتی ارائه دهید تا بدانند دنبال کردن پیج اینستاگرام شما ارزش وقت آن‌ها را دارد.

محتوایی که برای اینستاگرام خود می‌سازید را در وبلاگ خود نیز قرار دهید تا بهترین مطالب خود را به نمایش بگذارید و کار را برای خوانندگان وبلاگ راحت‌تر کنید. همچنین اطلاعات اکانت اینستاگرام خود را در امضای ایمیل، کارت ویزیت و بروشورهای خود قرار دهید.

از تبلیغات اینستاگرام برای قرار گیری در دید تعداد زیادی از مخاطبان هدف خود استفاده کنید. با توجه به نکاتی که گفته شد می‌توانید نتایج خوبی در راستای استراتژی اینستاگرام خود بگیرید. اما تبلیغات اینستاگرام نیز ارزش سرمایه گذاری دارند تا مطمئن شوید که محتوای شما به تعداد زیادی از مخاطبانتان (به صورت هدفمند) نشان داده می‌شود.

همچنین تبلیغات اینستاگرام دکمه فراخوان به عمل یا کال تو اکشن را نیز دارد تا به کاربران اجازه دهد خیلی سریع‌تر و آسان‌تر با شما ارتباط بگیرند بدون اینکه نیاز باشد به وبسایت یا پیج شما بروند.

ه : ساخت کمپین اختصاصی در اینستاگرام

وجود یک کمپین اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر به اهداف خود برسید. کمپین‌ها می‌توانند تبلیغاتی باشند اما نباید فقط محتوای فروش داشته باشند. کمپین‌ها در مدت زمانی مشخص، در راستای هر دو هدف پست‌های معمولی و فروش هستند.

برگزاری کمپین‌های اینستاگرامی روش‌ها و مراحل زیادی دارند اما چند نکته برای شروع ، توصیه می شود:

– برای پیدا کردن دیدی کلی، می‌توانید از یک کمپین اطلاع رسانی استفاده کنید.

– با استفاده از پست‌های اینستاگرامی قابل خرید، یک تبلیغ فروش بگذارید.

– با ایجاد یک مسابقه اینستاگرامی نرخ تعامل خود را بالا ببرید.

– محتوای تولید شده توسط کاربر را با یک هشتگ برند جمع آوری کنید.

۶-  آنالیز نتایج و ایجاد تغییرات ضروری

در مرحله آخر آموزش بازاریابی در اینستاگرام ، تجزیه و تحلیل نتایج وجود دارد. از آنجا که از اینستاگرام برای معرفی کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید، باید به طور منظم نتایج را بررسی کنید تا ببینید فعالیت‌های اکانت بیزینسی اینستاگرام شما چقدر در راستای اهدافتان می باشد.

برای این منظور می‌توانید از آمار insights اینستاگرام استفاده کنید و هم از ابزارهای موجود در اینترنت بهره ببرید. همچنین تست A/B همواره می تواند در بررسی نتایج به شما کمک کند. استفاده از تست A/B برای این است که بدانیم، کدام استراتژی نتیجه می دهد و کدام نمی دهد؟

شیوه تحلیل نتایج

ابزارهای بسیار و متفاوتی برای کمک به شما در آنالیز نتایج وجود دارند اما تست A/B یکی از بهترین راهها برای بررسی استراتژی‌های جدید است. زمانی‌که یاد گرفتید که چه چیزهایی بهترین نتایج را برای مخاطبان شما دارد، استراتژی خود را دوباره بنویسید. به صورت کلی برای روش تست A/B در اینستاگرام اینگونه عمل کنید:

– یکی از عناصر را برای آزمایش انتخاب کنید. (عکس، کپشن، هشتگ و غیره)

– دو متغیر بر اساس بررسی‌های خود ایجاد کنید. به جز عنصر مورد تست، باقی عناصر را ثابت بگیرید.

– مسیر را مشخص کنید و در انتها نتایج را برای هر پست به صورت جداگانه بررسی کنید.

– متغیری که نتیجه بهتری داده است را انتخاب کنید.

– متغیر کوچک دیگری  را تغییر دهید تا در صورت امکان باز هم نتایج شما بهبود یابند.

– تمام یافته‌های خود را جمع آوری کنید و کتابخانه‌ای از نتایج برند خود بسازید.

– این پروسه را برای تمام عناصر و پست‌ها به صورت جداگانه تکرار کنید.

سخن پایانی آموزش بازاریابی در اینستاگرام

کسب و کارها و برندهای بزرگ و کوچک ، از این اپ بیشتر برای ایجاد تعامل با مشتریان حاضر و آینده و معرفی کسب و کارشان استفاده می‌کنند. توجه کنید که نرخ تعامل اینستاگرام بسیار بالاست. اما این به این معنا نیست که نمی‌توانید در این پلتفرم محصولات و خدمات خود را به فروش رسانید یا برای آن بازاریابی انجام دهید. اما تلاش برای تعامل با مخاطبتان بهترین راهکار استفاده از این پلت فرم است. زمانی که افراد عاشق برندتان باشند، اقدام به خرید محصولاتتان خواهند کرد. پس در اینستاگرام تعامل باید در اولویت قرار گیرد.

بر اساس آمار کمپانی اینستاگرام، بیشتر از ۲۰۰ میلیون نفر هرروز حداقل پیج اینستاگرام یک کسب‌وکار را می‌بینند. پس این فرصت عالی برای معرفی برند و کسب و کارتان را از دست ندهید و هرچه زودتر کسب‌وکار خود را در اینستاگرام معرفی کنید. مجموعه آموزش بازاریابی در اینستاگرام که در این مقاله گفته شده را در نظر بگیرید و اکانتی قوی برای کسب‌وکار خود بسازید تا تعامل بیشتری ایجاد کنید.

نکته آخر آموزش بازاریابی در اینستاگرام این است که، برای تعامل و بازاریابی آنچه لازم بود ، بیان شد، حال آماده‌اید تا استراتژی خود را بنویسید و فعالیت اکانت بیزینسی اینستاگرام خود را شروع کنید. برای آشنایی و آموزش عملی ، بهتر است به سراغ برندهای معروف بروید و استراتژی‌های آن‌ها را بررسی کنید. هرچه برندهای بیشتری بررسی کنید قطعا ایده‎‌ها و تجربیات بیشتری به دست خواهید آورد ، که در آخر موجب بهره برداری و افزایش کسب درآمد اینترنتی برایتان خواهد شد.

سایت پول یابی:
Related Post