X

آموزش فروش اینترنتی محصولات و خدمات

بهترین ، مناسب ترین و پولساز ترین شیوه کسب درآمد اینترنتی ، فروش اینترنتی محصولات و خدمات است . شیوه های مختلف کسب درآمد از اینترنت مثل تبلیغات اینترنتی ، همکاری در فروش ، رپورتاژ آگهی ، پاپ آپ ، تبلیغات کلیکی ، فروش فایل و… همگی درآمدزا و پولساز هستند . اما هیچ کدام از این راههای کسب درآمد از اینترنت نمی توانند جای درآمد پایدار و مستمر فروش اینترنتی را بگیرند .

تجربه هم ثابت کرده که پایدارترین و بهترین راهکار کسب درآمد آنلاین فروش کالا و خدمات به صورت اینترنتی است .  اما بسیاری از افراد و کسب و کارها با اینکه محصولات و خدمات خوب و باکیفیت دارند، ولی نمی‌توانند آنها را بفروشند . یا شاید نمی‌دانند که چگونه این محصولات را بفروشند .

شیوه ها و راههای متنوعی برای فروش اینترنتی محصولات و خدمات وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید هر نوع محصولی را به‌راحتی بفروشید . لذا در این مقاله سایت پول یابی تصمیم گرفتم مناسب ترین و بهترین روش‌های فروش محصول را آموزش دهم . اینکه کدام راه و روش برای فروش محصول نتیجه بهتر و سود دهی بالاتری دارد . امیدوارم این مقاله مورد استفاده علاقمندان به کسب و کار اینترنتی قرار گیرد .

فروش اینترنتی هر نوع محصول و خدمتی

همان طور که در بالا اشاره شد ، بعضی از افراد و کسب و کارها هستند که کالا و محصولات خوب ، مشتری پسند و باکیفیتی دارند ، اما نمی‌توانند آن را در بازار بفروشند . شاید هم نمی‌دانند که چطور  بازاریابی کنند تا محصولاتشان به فروش برسد . اطلاع از چگونگی فروش محصولات یک تخصص و علم محسوب می شود که افراد معدودی از آن آگاهی دارند و یا اجرایی می کنند . راه‌های مختلفی برای فروش محصول وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید هر نوع محصولی را به‌راحتی بفروشید .

در هر زمینه ای اعم از ساخت و تولید وسایل هنری، لوازم دکوری یا ابزارهای دست ساز ، نرم افزار و… مهارت دارید ، با کمی آموزش می توانید تولیدات خودتان را بفروشید . با یادگیری ترفندهای فروش اینترنتی محصولات و خدمات می توانید مصنوعات و کارهای خودتان را به راحتی بفروشید . چنانچه قصد دارید خرید و فروش کالاهای مختلف دیگران را هم شروع کنید، آموزش این مقاله از نان شب هم برایتان واجب‌تر است . اول از همه باید بدانید که چه روش‌های فروش محصول و خدمات وجود دارد و با آنها آشنا شوید . در گام دوم باید به این تشخیص برسید که کدام راه و روش برای فروش محصول نتیجه بهتری دارد .

اهمیت فروشگاه اینترنتی برای کسب کارها

قبل از پرداختن به آموزش فروش اینترنتی محصولات و خدمات باید به ضرورت و دلایل راه اندازی فروشگاه اینترنتی آشنا شوید . با افزایش بسیار زیاد کسب‌وکارهای اینترنتی ، اگر می‌خواهید در صحنه رقابت باقی بمانید و فروش تان را بیشتر کنید ، باید به دنبال ساخت فروشگاه آنلاین برای خودتان باشید .

واقعیت غیر قابل انکار اینکه ، اینترنت تمام وجوه زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است . انگار زندگی بدون آن خیلی سخت می شود . کسب درآمد اینترنتی هم یک شیوه کاملا رایج در جامعه فعلی شده است . علاوه بر اینها ، می توان مهم‌ترین دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی این باشد که مشتریان راحت‌تر می‌توانند به محصولات و خدمات شما دسترسی داشته باشند . مشتریان و کاربران در کمترین زمان ممکن خرید خود را انجام می دهند . این عوامل در نهایت، موجب افزایش رضایت مشتریان و وفادارسازی آنان می‌شود .

دلایل راه اندازی و داشتن فروشگاه اینترنتی

امروزه ، تجارت الکترونیکی بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده و نگاهها را به طرف خود جلب کرده است . این سوال که چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم دقیقاً به همین مسئله بر می‌گردد . درواقع، تجارت الکترونیک، راهی است که در آن کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند به داده‌ها و اطلاعات ارزشمندی از مشتریان شان دست یابند . رفتارها و ترجیحات آنها را برای ایجاد یک تجربه خرید عالی مورد بررسی قرار دهند .

از طرف دیگر، آمارهای تحقیقاتی نشان می‌دهند که حدود ۶۳ درصد از مردم کل جهان، خرید آنلاین را ترجیح می‌دهند . البته این آمارها دائم در حال افزایش است . این یعنی به دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی، می‌توانید بدون توجه به موقعیت جغرافیایی افراد، به آنها دسترسی پیدا کرده و با فروش اینترنتی محصولات و خدمات ، درآمدتان را افزایش دهید .

توجه کنید که بازار آنلاین به دلیل ساخت فروشگاه اینترنتی ، بسیار رقابتی ، فشرده و تنگاتنگ است . بنابراین، باید بتوانید خودتان را از رقبایتان متمایز کنید . با این مقدمه نسبتا طولانی مهمترین دلایل راه اندازی فروشگاه اینترنتی عبارتند از :

۱- در دسترس بودن دائمی فروشگاه و محصولات

اولین دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که مشتریان و مخاطبان می‌توانند در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز به محصولات شما دسترسی داشته باشند . این موضوع یعنی برخی از مشکلاتی که در فروش حضوری وجود دارند از اتمام وقت کاری گرفته تا بسته بودن فروشگاه در روزهای تعطیل رسمی، در فروش اینترنتی به هیچ عنوان اتفاق نمی‌افتد .

در واقع، تجارت الکترونیک از راه‌های تامین رفاه و نیازهای مشتریان است . کاربران اینترنتی تنها با چند کلیک ساده ، سفارش خود را ثبت و درب منزلشان تحویل می گیرند و یا فایل خودشان را دانلود می کنند .

۲- جذب مشتریان جدید

فروشگاه اینترنتی در گام اول موجب تقویت برندسازی و بهبود روابط شما با مشتریانتان می‌شود. علاوه بر این ، در زمانی که یک فروشگاه اینترنتی موفق راه‌اندازی می‌کنید ، می‌توانید از طریق موتورهای جستجو مثل گوگل، ترافیک وب سایتتان را بیشتر کنید . این همان دلیل ساخت فروشگاه اینترنتی است که می‌تواند منجر به جذب مشتریان جدید برای کسب‌وکار شما شود . تنوع مشتریان و کاربران ، میزان کسب درآمد اینترنتی را بیشتر و مستمر می کند .

۳- هزینه راه‌اندازی پایین

زمانی که یک فروشگاه آنلاین دارید، می‌توانید طیف گسترده‌ای از محصولات را برای فروش در فروشگاه خود قرار دهید . جالب اینکه هیچ نگرانی بابت اجاره مغازه بزرگ‌تر یا هزینه‌های سربار فروشگاه فیزیکی هم ندارید . علاوه بر این، می‌توانید محصولات زیادی را بدون این که نیاز به انبار و در نظر گرفتن هزینه‌های انبارداری داشته باشید داخل فروشگاه خود بارگذاری کنید .

در این صورت، مشتریان دیگر با محدودیت تعداد سفارش مواجه نمی‌شوند و هر تعداد محصولی را که مورد نیازشان است می‌توانند از فروشگاه آنلاین خریداری کنند . در واقع ، یک دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، مقرون‌به‌صرفه بودن آن است که در آن هزینه‌هایی مثل حقوق پرسنل، اجاره مغازه و پرداخت قبوض وجود ندارد .

از طرف دیگر، هنوز هم می‌توانید در هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود بیشتر صرفه‌جویی کنید . تنها کافی است با استفاده از فروشگاه سازهای کاملا رایگان که امکان ایجاد فروشگاه رایگان را برایتان فراهم می‌کند ، یک وب‌سایت تجاری ایده‌آل برای خود بسازید و با تمرکز بر افزایش فروش اینترنتی ، تنها به فکر استمرار کسب درآمد اینترنتی خودتان باشید .

۴- ارتباط هدفمند و برنامه ریزی شده

یک دلیل ساخت فروشگاه اینترنتی این است که می‌توانید با ابزارهای آنالیز متوجه شوید که مشتریان شما، بیشتر چه نوع محصولاتی را خریداری می‌کنند . نتایج این آنالیز می‌تواند به استراتژی بازاریابی اینترنتی شما کمک کند و ارتباط شما را با مشتریانتان هدفمندتر کند . با اطلاع از این موضوع می توانید برنامه ریزی درست و منسجم داشته باشید .

در واقع، داده‌هایی که از طریق برقراری ارتباط با مشتریانتان و بررسی احتیاجات آن‌ها به دست می‌آیند ، می‌توانند به شما کمک کنند تا در بازدیدهای آینده مشتریان از فروشگاهتان، بتوانید به آن‌ها پیشنهادات شخصی‌سازی شده ، تخفیفات ویژه و خدمات دیگری که مد نظرتان است، ارائه کنید . با این روش، دیگر وقت مشتری در زمان جستجوی محصولات به هدر نمی‌رود و. نتیجه اینکه مشتری سریع‌تر می‌تواند به محصول مورد نظر دست پیدا کند .

۵- نمایش دسته‌های ویژه از محصولات

در فروشگاه اینترنتی، این امکان برایتان فراهم است تا بتوانید از میان محصولات پرفروش، محبوب یا پربازدید خود، محصولاتی را که احساس می‌کنید فروش بهتری دارند به مشتریان خود نشان دهید . این یک دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی است که مشتریان جدید از طریق آن می‌توانند متوجه شوند که تا چه حد مشتریان قبلی شما از محصولاتتان رضایت داشته‌اند .

درواقع، با نمایش لیستی از بهترین محصولات خود، مشتریان جدید را به خرید از این کالاها ترغیب می‌کنید . این دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی یک استراتژی عالی به حساب می‌آید که با تمرکز بر روی آن می‌توانید به سادگی مشتری پیدا کنید و درآمد اینترنتی بیشتری کسب کنید .

۶- معرفی و برجسته کردن برند به مخاطبان

دلیل دیگر راه اندازی فروشگاه اینترنتی می‌تواند مربوط به افزایش آگاهی از برند شما باشد . این آگاهی از برند، تنها به مشتریانی که شما را به اندازه کافی می‌شناسند، محدود نمی‌شود . بلکه به دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی، برند و هویت کسب‌وکارتان به اطلاع عموم مردم و مخاطبان می‌رسد . این ویژگی می‌تواند میزان فروش و درآمد شما را افزایش دهد . به همین دلیل است که بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین به دنبال روش‌هایی برای شناساندن برندشان به تعداد زیادی از مخاطبان هستند .

برخی از این کسب‌وکارها به دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی با ارائه یک محصول تستی رایگان به دنبال افزایش آگاهی از برند خودشان هستند . در این صورت، اگر مشتری از نمونه تستی راضی باشد، مطمئناً آن محصول و برند را به دوستان و آشنایان شان هم معرفی می‌کند . در نتیجه ادامه این روند، فروش زیادی را برای آن فروشگاه به همراه می‌آورد . همچنین، در نتیجه این امر، تعداد بازخوردهای ثبت شده برای محصولات بیشتر می‌شود . در نهایت این کار تضمین می‌کند محصولات از چه کیفیتی برخوردارند .

۷- مدیریت فروشگاه با کمترین تجهیزات

اداره یک فروشگاه آنلاین برای فروش اینترنتی محصولات و خدمات با حداقل امکانات میسر است . اصولا یک دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که برای مدیریت فروشگاه و اضافه کردن محصولات خود، نیاز به تجهیزات زیادی ندارید . برای این کار تنها کافی است تا از یک سیستم یا لپ‌تاپی که به اینترنت متصل است، استفاده کنید .

نکته جالب اینکه ، حتی در زمان راه اندازی فروشگاه آنلاین به خرید عمده محصولات و خدمات هم نیازی ندارید . این مورد در مواقعی که سرمایه اولیه کافی برای خرید محصولات ندارید بسیار مفید است . در این روش که دراپ شیپینگ نامیده می‌شود، می‌توانید با یک تولیدکننده یا عمده‌فروش قرارداد همکاری ببندید . در صورتی که ثبت سفارش از طرف مشتری انجام شود ، سفارش مستقیما از محل انبار تولیدکننده برای مشتری ارسال می شود .

۸- جلب وفادارسازی مشتریان

برای ایجاد مشتریان وفادار، به یک برنامه وفاداری مناسب نیاز دارید . لازمه تحقق این کار ، داشتن یک فروشگاه آنلاین است . حساب‌های کاربری مشتریانی که به دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی به آن دست پیدا می‌کنید، به عنوان یک پایگاه داده برایتان عمل می‌کنند . مزیت این پایگاه داده این است که می‌توانید با ابزارهای بازاریابی مانند ایمیل مارکتینگ یا سامانه‌های پیامکی، مشتریانتان را از تخفیف‌ها و محصولات جدید خود آگاه کنید .

از طرفی ، این خیلی مهم است که بعد از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود بتوانید با روش‌هایی، ارتباط خودتان را با مشتریانتان حفظ کنید و آن‌ها را به خرید دوباره از فروشگاهتان ترغیب کنید . توجه کنید که ایجاد وفاداری در مشتریان ، موجب استمرار کسب درآمد درآمد اینترنتی خواهد شد .

۹- سادگی و راحتی کار

یکی از مزایای فروش اینترنتی محصولات و خدمات وجود راحتی و سادگی در فرایند کسب و کار است . به دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی، دیگر نیازی نیست نگران پیدا کردن مکانی برای فروش محصولات خود باشید . در تجارت الکترونیکی، شما فروشگاه آنلاین خود را با تهیه یک دامنه و هاست که همان نام سایت و فضای بارگذاری فایل‌های وب‌سایت شما هستند، راه‌اندازی می‌کنید .

بعد از آن به راحتی می‌توانید محصولات خود را در فروشگاهتان قرار دهید و آن‌ها را در سراسر دنیا به فروش برسانید . با این کار ، یعنی راه اندازی فروشگاه آنلاین ، نیازی به داشتن چندین ویترین فروشگاهی برای نمایش محصولات خود ندارید و به راحتی می‌توانید کسب درآمد از اینترنت کنید .

۱۰- جمع‌آوری داده‌های بازدیدکنندگان

یکی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی، جمع‌آوری داده‌های بازدیدکنندگان است . به دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی، این بسیار اهمیت دارد که در جهت اهداف استراتژی خود، بتوانید اطلاعات بازدیدکنندگان مثل آدرس ایمیل آنها را زمانی که تعاملی با وب‌سایت شما انجام می‌دهند، دریافت کنید . این کار موجب می‌شود تا لیستی از ایمیل مخاطبانتان را در اختیار داشته باشید و از آنها برای ارسال تبلیغات یا تخفیف‌های مناسبتی استفاده کنید . انجام این کار می‌تواند فروش و درآمد اینترنتی شما را به میزان زیادی افزایش دهد .

۱۱- پردازش سفارشات

پردازش سریع و حمل‌ونقل به موقع سفارشات از عوامل حیاتی در ایجاد رضایت مشتری هستند . این می‌تواند یک دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی باشد که به شما در پردازش سریع سفارشات کمک زیادی می‌کند .

۱۲- با فروشگاه اینترنتی امکان فروش هر تعداد محصولی را دارید

وقتی تعداد مشتری‌ها زیاد می‌شود، فرایند خرید باید سریع‌تر و کارآمدتر از همیشه انجام شود. این موضوع هم به نفع فروشنده است، هم به نفع مشتریان . برای فروشندگان اتوماتیک شدن فرایند خرید و ایجاد داده‌های منظم، به سرعت فروش کمک کرده و اطلاعات دسته اول و مهمی به آن‌ها می‌دهد، تا بر اساس آن بتوانند کسب‌وکار را رشد دهند .

همچنین مشتریان هم راحت‌تر هستند که بتوانند از بین ده‌ها محصول با جستجو و فیلتر، به محصول مورد نظر خودشان برسند . قیمت آن را با سایت‌های دیگر بسنجند و البته با اتصال به یک درگاه پرداخت اینترنتی امن مبلغش را بپردازند . تنوع محصولات ، باز بودن دست مشتریان و در اختیار بودن بستر امن پرداخت اینترنتی ، فروش اینترنتی محصولات و خدمات را بسیار ساده و راحت کرده است . با این تفاسیر امروزه اهمیت ایجاد فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارها غیر قابل انکار است .

روش های فروش اجناس

این سوال مطرح می شود که ، چگونه اجناسم را بفروشیم ؟ هر محصولی که برای فروش داشته باشید را باید به یکی از این ۲ روش بفروشید . یا به صورت فیزیکی و سنتی یا از طریق فضای مجازی می توانید اقدام کنید . هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و نحوه فروش محصول هم در آنها متفاوت است . به همین دلیل در ادامه به صورت کامل در مورد فروش محصول به صورت فیزیکی و فروش اینترنتی محصولات و خدمات توضیح داده می شود .

فروش محصول در مغازه و فروشگاه فیزیکی

وقتی صحبت از فروش محصول می‌شود، مغازه و فروشگاه فیزیکی اولین جایی است که به ذهن‌ همه ما می‌رسد . برای فروش فیزیکی و سنتی دو راه پیش پای شما قرار دارد.  یا باید خودتان یک مغازه بزنید و محصولات‌تان را به صورت مستقیم در آن بفروشید، یا این که کالاها را به یک یا چند فروشگاه بدهید تا برای‌تان بفروشند . بعد از مدتی اگر محصول شما فروش خوبی داشته باشد، مغازه‌دار حاضر می‌شود آن را از شما بخرد و در مغازه خودش بفروشد .

راه اندازی فروشگاه فیزیکی فروش محصول

اگر خودتان تولید کننده یا وارد کننده محصول نیستید بهترین راه این است که مغازه داشته باشید و به صورت مستقیم محصولات را بفروشید . چون مغازه‌دارها و فروشگاه‌های دیگر، کالاهای شما را با قیمت کمتری می‌خرند تا روی آن سود کنند . البته راه‌اندازی مغازه هم به همین سادگی نیست و مشکلات خاص خودش را دارد .

اولین چالش در مسیر راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی، هزینه بالای کرایه مغازه است . در هر جایی از کشور هم که باشید برای اجاره یک مغازه کوچک باید چندین میلیون تومان پول پیش و هر ماه هم چند میلیون کرایه مغازه بدهید . در کنار این موارد هزینه تبلیغ مغازه را هم باید اضافه کنید . اگر تبلیغ اصولی انجام دهید قطعا چند برابر هزینه تبلیغات برایتان سودآوری دارد . خلاصه اینکه ، برای راه‌اندازی مغازه باید سرمایه زیادی داشته باشید .

از طرفی ، مغازه هزینه‌های مختلفی مثل تهیه ویترین، دکوراسیون، قفسه‌بندی، قبض‌های ماهانه و تابلو دارد . ویترین و دکوراسیون مغازه جزو مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید، چون این موارد تاثیر زیادی روی فروش دارند .

علاوه بر این، در مغازه باید تعداد زیادی محصولات آماده برای فروش داشته باشید . در کل باید گفته شود که تاسیس مغازه برای کسانی مناسب است که می‌خواهند با یک سرمایه نسبتا زیاد کسب و کار خودشان را راه‌اندازی کنند .

شیوه فروش محصول به فروشگاه‌های فیزیکی

اگر سرمایه زیادی برای راه‌اندازی مغازه ندارید، یک راه این است که محصولات را به مغازه‌های دیگر بفروشید . همچنین می‌توانید با مغازه‌ها یا فروشگاه‌های فیزیکی همکاری کنید تا کالاهای شما را بفروشند . این روش دیگر هزینه‌های تاسیس مغازه را ندارد . البته پیدا کردن مغازه‌ای که حاضر باشد محصول شما را بخرد هم کار راحتی نیست .

از طرف دیگر مغازه‌ها برای این که بتوانند از فروش محصول سود ببرند، کالاها را چند درصد زیر قیمت بازار از شما می‌خرند . به همین دلیل سود شما در این روش کمتر خواهد بود . پیشنهاد و توصیه می شود که ابتدا از این روش برای فروش محصول استفاده کنید و با پولی که از این طریق به دست می‌آورید، بعدا یک مغازه برای فروش محصولات‌تان تهیه کنید .

مزایای فروش محصول در فروشگاه فیزیکی

– ارتباط مستقیم با مشتری و ترغیب او به خرید .

– داشتن مکانی برای قرار دادن و انبار کردن کالاها .

– جذب مشتری راحت و سریع است .

– در زمان کوتاهی می‌توانید به درآمد برسید .

معایب فروش کالا در فروشگاه فیزیکی و مغازه

– هزینه بسیار بالای راه‌اندازی مغازه .

– باید تعداد زیادی محصول در مغازه داشته باشید .

– تبلیغات برای مغازه محدود و سخت است .

– ریسک بالایی دارد و ممکن است ضرر زیادی به شما وارد شود .

– در مواقع بسته بودن مغازه مثلا زمانی که به مسافرت می‌روید، درآمدی ندارید .

– تاسیس مغازه به مجوزهای مختلفی مثل پروانه کسب نیاز دارد .

– باید مالیات و عوارض پرداخت کنید .

– اگر مغازه در محل مناسبی نباشد، مشتری نخواهد داشت .

– مشتریان مغازه به محله‌های اطراف محدود هستند .

شیوه فروش اینترنتی محصولات و خدمات

امروزه فروش محصول از طریق اینترنت  و کسب درآمد اینترنتی به شغلی پولساز و زودبازده تبدیل شده است . در واقع با رواج تدریجی اینترنت در بین مردم ، نوع خرید مشتریان هم دچار تغییرات اساسی شد . دیگر دورانی که مشتری فقط می‌توانست از مغازه و فروشگاه فیزیکی خرید کند تمام شده است . حالا مشتریان ابزار قدرتمند و راحتی مثل اینترنت را در اختیار دارند که به وسیله آن می‌توانند حتی از کشورهای دیگر هم خرید کنند .

برای فروش اینترنتی محصولات و خدمات راه‌های مختلفی وجود دارد . شما باید بسته به شرایط و نیازتان یک یا چند روش را برای فروش اینترنتی و کسب درآمد آنلاین انتخاب کنید . برخی از مهم ترین راه‌های فروش محصول در اینترنت عبارتند از :

۱- ساخت سایت فروشگاهی

یکی از بهترین و سودآورترین روش‌های فروش اینترنتی محصولات و خدمات این است که یک سایت فروشگاهی تاسیس کنید . بعد محصولاتتان را داخل آن قرار دهید و به راحتی بفروشید . برای طراحی و ساخت سایت فروشگاهی چندین روش وجود دارد.

راحت‌ترین ، سریع‌ترین و البته هزینه دارترین شیوه، طراحی سایت فروشگاهی است . می توانید سفارش  فروشگاه اختصاصی دهید تا افراد متخصص برایتان آماده کنند . شرکت ها و طراحان برایتان آماده می کنند که در این صورت فروشگاه اختصاصی و حرفه ای بسته به میزان پرداخت و هزینه ، خواهید داشت .

شیوه دوم استفاده از سایت سازها و فروشگاه سازهای رایگان است . مدتی است که سرویس‌های فروشگاه ساز فعالیت خودشان را شروع کرده‌اند . هدف این سرویس‌ها امکان ساخت سایت برای همه افراد است . یعنی هر فردی به تنهایی و بدون نیاز به دانش فنی بتواند سایت خودش را بسازد و درآمد اینترنتی کسب کند .

آنچه مسلم است یک فروشگاه اختصاصی و یا فروشگاه ساز خوب باید ایمن باشد . قالب‌های زیبایی داشته باشد و نیازهای دارندگان محصول و خدمت را برآورده کند . حالا باید یک فروشگاه ساز خوب انتخاب کنید که امکانات و ویژگی‌های مورد نیازتان را داشته باشد .

همان طور که اشاره شد ، فروشگاه سازهای مختلفی وجود دارد . ولی باید بهترین و محبوب‌ترین سرویس‌های ایرانی را با تحقیق و شناخت ، انتخاب کنید . دلیلش هم خدمات پشتیبانی رایگان و راحت است . سایت سازی که بتوانید حتی با گوشی موبایل و بدون کامپیوتر هم یک سایت عالی و جذاب درست کنید . البته برای موفقیت و دیده شدن فروشگاهتان باید یک سری از اصول را رعایت کنید . مثلا از تصاویر باکیفیت و واقعی محصول استفاده کنید، توضیحات کاملی برای محصولات بنویسید، پرداخت اینترنتی داشته باشید و… .

۲- فروش محصول در شبکه‌های اجتماعی

هر روزه تعدادی زیادی از مردم که مشتریان شما هم جزو آن‌ها هستند، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند . به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام که در ایران محبوبیت زیادی دارند، یک فضای مناسب برای فروش محصول هستند . شما می‌توانید به راحتی یک پیج اینستاگرامی درست کنید و کالاهای خودتان را در آن بفروشید .

خیلی‌ها فقط از طریق فروش محصول در اینستاگرام توانستند به درآمد اینترنتی بسیار بالایی برسند . همین موضوع نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی چه پتانسیل بالایی برای کسب و کارها دارند . البته موفقیت در شبکه های اجتماعی به همین راحتی نیست و باید استمرار و تلاش داشته باشی د. در کنار این موارد باید یک سری اصول را هم در پیج خودتان رعایت کنید که مخاطبان بیشتری جذب شما شوند .

شیوه کسب درآمد اینترنتی و فروش در اینستاگرام

برای موفقیت در کسب درآمد اینترنتی در شبکه های اجتماعی باید دارای برنامه باشید تا هدفمند عمل کنید . اینستاگرام یک شبکه محبوب و پرطرفدار است . شما باید برای موفقیت در آن برخی قواعد کاری را درست رعایت کنید . مثلا همان ابتدای کار باید یک بایو جذاب برای پیج‌تان درست کنید .

بعد از انجام این کارها ، نوبت به تولید محتوا می‌رسد . یکی از اشتباهات رایج در اینستاگرام این است که پیج‌های فروشگاهی فقط عکس محصول را قرار می‌دهند . روش اصولی برای فروش محصول در اینستاگرام به این صورت است که حدود ۷۰ درصد پست‌های شما باید آموزشی و جذاب باشد . فقط ۳۰ درصد پست‌ها برای معرفی محصول و خدمات باشد .

به همین دلیل باید تولید محتوا در اینستاگرام را جدی بگیرید . بعد از مدتی که تعدادی محتوای خوب در پیج قرار دادید و ظاهر پیچ هم رو به راه شد، نوبت به جذب فالوور می‌رسد . روش‌های مختلفی برای جذب دنبال کننده در اینستاگرام وجود دارد . مثلا می‌توانید تبلیغات کنید یا با پیج‌های مشابه خودتان همکاری داشته باشید .

برای فروش اینترنتی محصولات و خدمات و شروع کسب درآمد اینترنتی از اینستاگرام باید کالای خودتان را معرفی کنید . تبلیغات یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی کسب و کارتان در اینستاگرام است . البته هر تبلیغی نتیجه نمی‌دهد و باید اصول تبلیغات در اینستاگرام و روش‌های اجرای آنها را یاد بگیرید . یادگیری آموزش کسب درآمد از اینستاگرام  یک ضرورت برای فعالان در این حوزه می باشد .

۳- فروش کالا در مارکت پلیس‌ها

مارکت پلیس‌ها فروشگاه‌های اینترنتی هستند که خودشان محصولی برای عرضه ندارند . این فروشگاه‌ها چندین تامین کننده دارند که محصولات آن‌ها را داخل سایت قرار می‌دهند و می‌فروشند . هر کسی که محصولی برای فروش دارد می‌تواند آن را داخل مارکت پلیس‌ها قرار دهد و بفروشد . مارکت پلیس هم درصدی از قیمت محصول را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند .

آمازون بزرگترین مارکت پلیس دنیا و دیجی کالا بزرگ‌ترین و پربازدیدترین مارکت پلیس ایران است که بیشمار فروشنده ، محصولات خود را در آنها می‌فروشند . شما هم می‌توانید هر محصولی که دارید را از طریق این مارکت پلیس ها بفروشید و از این راه به درآمد اینترنتی خوبی برسید .

بزرگ‌ترین عیب فروش و کسب درآمد با مارکت پلیس‌ این است که باید درصدی از قیمت محصولات را به عنوان کارمزد به مارکت پلیس بدهید . به همین دلیل سودتان از فروش اینترنتی محصولات و خدمات کمتر خواهد بود . در عوض مارکت پلیس‌ها بازدیدکننده زیادی دارند و محصولات شما به سرعت خریداری می‌شود .

۴- فروش اینترنتی محصولات از طریق فروم

فروم‌ها یا انجمن های اینترنتی، مکان‌هایی هستند که کاربران گرد هم می‌آیند و استفاده از آن‌ها جزو کارآمدترین روش‌های فروش کالا است . در فروم‌ها، کاربران راجع‌ به موضوعات مختلفی به بحث و تبادل نظر می‌پردازند . گسترۀ موضوعات می‌تواند از شیر مرغ تا جان آدمیزاد باشد .

نکت بسیار مهم در رابطه با فروش محصولات در فروم این است که محصول یا خدمت تان را در تاپیک مرتبط ارائه کنید . مثلاً فرض کنید در یک فروم راجع به کسب درآمد از اینترنت صحبت می‌شود. در همین حین که کاربران دیگر در حال ارائۀ راهکار هستند . شما می‌توانید کتاب و محصول خودتان که درباره آموزش کسب درآمد اینترنتی است را معرفی کنید . به این ترتیب، احتمال فروش تان هم بیشتر خواهد بود؛ چرا که مخاطبان آن فروم دقیقاً مخاطبان هدف شما هستند .

۵- استفاده از دیوار و شیپور برای فروش اینترنتی

پلتفرم‌های واسطه مثل دیوار و شیپور، کانال‌های بسیار مناسبی برای فروش اینترنتی محصولات و خدمات محسوب می شوند . این پلتفرم‌ها ایجاد شدند که مکانی برای فروش کالای دست‌دوم باشند ، ولی پس از مدتی، فروشگاه‌ها هم به استفاده از آن‌ها روی آوردند .

برای اینکه فرقی بین فروشگاه‌ها و کاربران معمولی وجود داشته باشد، یک تگ فروشگاه در آگهی‌های دستۀ اول قرار می‌گیرد . از آنجایی که استفاده از این پلتفرم‌ها بسیار کم‌هزینه است، طرفداران بسیاری هم دارند . شاید شما هم مثل خیلی‌ها از دیوار برای یافتن خانه استفاده کنید . ولی گستردگی محصولات آن بسیار زیاد است و تقریبا می‌توان گفت هر کسب‌وکاری در هر حوزه‌ای می‌تواند از آن بهره ببرد .

قابلیت فروشگاه دیوار به شما اجازه می‌دهد بدون حتی لندینگ هم بفروشید . ولی بدی آن این است که فقط باید روی جست‌وجوی کاربران دیوار حساب کنید و ظرفیت نمایش آن کمتر از روش‌های دیگر است . به همین دلیل، توصیه می‌کنیم آن را با سایر روش‌ها ترکیب کنید .

۶- فروش آنلاین با ترب و ایمالز

وب سایت‌هایی مثل ترب و ایمالز قیمت‌های مختلف فروشندگان را روی میز می‌گذارند و می‌توانید ارزان‌ترین ارائه‌دهندۀ محصول مورد نظر خود را پیدا کنید . از آنجایی که همه دوست دارند با کمترین هزینه ممکن به خواسته خود برسند، کاربران اقبال زیادی به این شکل پلتفرم‌ها نشان دادند .

ناگفته پیداست که حضور کسب‌وکارها در این پلتفرم‌ها، می‌تواند کانال بسیار پولسازی برای فروش اینترنتی محصولات باشد . ترب و ایمالز هم مثل دیوار حاوی انواع و اقسام محصولات هستند ، از لوازم یدکی خودرو گرفته تا لوازم آشپزخانه . یکی از شرایط اصلی حضور در ترب و ایمالز، داشتن سایت است . بعد از آن، این سایت‌ها محصولات شما را به‌طور خودکار به لیست محصولات خود اضافه می‌کنند .

مزایای فروش محصول در اینترنت

– هزینه پایین و عدم نیاز به سرمایه زیاد .

– نداشتن محدودیت جغرافیایی و جذب مشتریان بیشتر .

– فعالیت ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی .

– لازم نیست کالاهای زیادی برای فروش داشته باشید .

– تبلیغات در اینترنت راحت‌تر و به صرفه‌تر است .

– از هر کجا می‌توانید فروشگاه خود را مدیریت کنید .

– فروشگاههای آنلاین به مجوز خاصی نیاز ندارد و یا کسب مجوز مثل اینماد راحت است .

– ریسک راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خیلی کم است

– فروشگاه اینترنتی به کارمند و نیروی کار کمتری احتیاج دارد .

– برای فروش اینترنتی به انبار، دفتر یا مغازه احتیاج ندارید

معایب فروش آنلاین کالا

– جلب اعتماد مشتریان برای خرید اینترنتی سخت است .

– حداقل چند روز یا شاید هفته طول می‌کشد تا اولین محصول خود را بفروشید .

– باید زمانی را برای بسته بندی کالا و ارسال آن‌ها اختصاص دهید .

– باید در زمینه فروش اینترنتی اطلاعاتی داشته باشید تا درآمد اینترنتی تان بیشتر شود .

۷ نکته کلیدی برای افزایش فروش اینترنتی

تا اینجای مقاله سایت پول یابی آموزش داده شد که چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشید . اما یادگیری شیوه فروش بیشتر و کسب درآمد اینترنتی بالاتر هم بسیار مهم است . در ادامه ۷ نکته مهم برای افزایش فروش اینترنتی محصولات و خدمات بیان می شود . هدف این است که محصولات خود را آسان تر و سریع تر به فروش برسانید . راههای فروش موفق تر محصولات در اینترنت عبارتند از :

۱- شناخت بازار و مشتریان خودتان

وقتی بدانید مشتریانتان چه کسانی هستند، چه سن‌وسالی دارند، در چه کانال‌هایی بیشتر حضور دارند و در کل، هر چقدر بیشتر راجع به آن‌ها اطلاعات داشته باشید، قیمت‌گذاری،  راه‌های تبلیغ، لحن برند و حتی انتخاب محصول برای فروش راحت‌تر خواهد شد .

شناسایی مخاطب موجب افزایش فروش اینترنتی می شود . برعکس، وقتی هیچ پیش‌زمینه‌ای دربارۀ بازار هدف خود نداشته باشید، هر اقدامتان مثل پرتاب تیر در تاریکی است . هیچ گاه بی‌هدف و بدون برنامه اقدام نکنید .

۲- مزیت رقابتی در کسب و کار داشته باشید

فرقی نمی‌کند کارتان چیست، شما حداقل یک رقیب دارید . رقبا هم اهمیت اینترنت را می‌دانند و نهایت تلاش شان را می‌کنند تا حضور کسب‌وکارشان را در این فضا گسترش دهند . دوست دارید در بین انبوه رقبا بدرخشید و همه سراغ شما بیایند؟ مسلماً پاسختان مثبت است .

برای دستیابی به این مهم، باید مزیتی ارائه کنید که مشتری نتواند از آن چشم‌پوشی کند . بسته به صنعت تان، این مزیت می‌تواند هرچیزی باشد . مثلا اگر همه رقبا هزینه ارسال را به مبلغ محصول اضافه می‌کنند، شما می‌توانید ارسال رایگان داشته باشید . مزیت متمایز دیگر شما می‌تواند مشاوره و پشتیبانی رایگان یا مرجوع‌کردن محصول باشد .

یک تجربۀ شخصی از برایتان تعریف کنم . در بین انبوه فروشگاه‌های آنلاین کفش و کتانی، یکی از آن‌ها موقع ارسال محصول، به‌صورت هم‌زمان دو سایز را می‌فرستد . همکاری دارم که سایز پایش ۴۲/۵ است . این یعنی برخی اوقات شماره ۴۳ کفش مناسب پای اوست و برخی اوقات شمارۀ ۴۲ بنابراین . او هر وقت می‌خواهد به‌صورت اینترنتی کفش بخرد، سراغ این فروشگاه می‌رود و از آن‌ها می‌خواهد هم‌زمان شمارۀ ۴۲ و ۴۳ را برایش بفرستند . به این ترتیب، بعد از امتحان‌کردن هر دو سایز، می‌تواند همانی را انتخاب کند که دقیقاً اندازه است .

پس مزیت آنها ارسال هم‌زمان دو سایز کفش است که توجه بسیاری مثل همکار ما را به خود جلب می‌کند .

۳- فراموش نکردن تبلیغات مستمر و بهینه

پیش‌بردن کسب‌وکار بدون تبلیغات، مثل چشمک‌زدن در تاریکی است . شما می‌دانید چه می‌کنید، ولی کس دیگری اطلاع ندارد . وقتی تازه فعالیت در اینترنت را شروع می‌کنید، درصد بسیار زیادی از جامعۀ مخاطبان هدفتان، حتی نمی‌دانند شما وجود دارید! چه برسد به اینکه بخواهند سراغتان بیایند و به مشتری تبدیل شوند .

برای اینکه شناخته شوید و نامتان سر زبان‌ها بیفتد، به تبلیغات نیاز دارید . با برنامه و هدفمند. تبلیغات اینترنتی کنید . تبلیغات انواع گوناگونی دارد که برخی آن‌ها عبارت‌اند از :

– تبلیغ در سایت‌های پربازدید .

– ارسال اس ام اس یا تبلیغات پیامکی .

– اجرای انواع تبلیغ های محیطی .

– تبلیغ روی تراکت

– تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

– سفارش تبلیغ در اپلیکیشن‌های واسطه

– ارسال ایمیل انبوه یا ایمیل مارکتینگ

– تبلیغات درون اپلیکیشنی .

– سفارش تبلیغ در گوگل

اولین چیزی که بعد از شنیدن عبارت تبلیغات به ذهن عموم خطور می‌کند، هزینۀ گزاف است . نگران نباشید، حتی اگر بودجۀ کمی در اختیار داشته باشید، باز هم می‌توانید تبلیغ کنید . فقط باید هوشمندانه نوع تبلیغات را انتخاب کنید .

۴- تولید محتوای ارزشمند و کاربردی

یکی از لازمه‌های موفقیت در اینترنت، تولید محتوای مستمر  ، ارزشمند و با برنامه است . دربارۀ محصول و خدماتی که ارائه می‌کنید، محتوای مفید و کاربردی تولید کنید . هرقدر اطلاعات درست بیشتری به مخاطب بدهید، احتمال موفقیت تان هم بیشتر خواهد شد .

توصیه می‌شود اگر سایت فروشگاهی دارید، روی وبلاگ سایتتان سرمایه‌گذاری کنید . اگر درست پیش بروید و در حوزۀ فعالیت خود تبدیل به مرجع شوید، شاهد آوردۀ بسیاری خواهید بود .

۵- داشتن صبور و شکیبایی

ضرب المثل ، گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی ، بیانگر کننده هر چیزی است . خیالتان راحت باشد ، اول کار هیچ خبری نخواهد بود ، فکر نکنید که بعد از شروع فعالیت در اینترنت، سیل مشتریان سمت شما روانه می‌شوند و پول روی پول خواهید گذاشت . کسب درآمد از اینترنت اصول و قواعد خاص خودش را دارد .

حتی اگر از روز اول شروع به اجرای کمپین‌های تبلیغاتی گسترده کنید، باز هم مدتی زمان می‌برد مخاطبان از حضور شما آگاه شوند و برای رفع نیازهایشان سراغتان بیایند . باید استراتژی بازاریابی و تبلیغات خود را مشخص کنید و به آن پایبند باشید . شک نکنید که بعد از مدتی اوضاع روی روال می‌افتد و مزد صبرتان را خواهید گرفت . خلاصه برای داشتن فروش اینترنتی محصولات و خدمات بسیار بالا باید شکیبا باشید و هرگز ناامید نشوید . داشتن تحمل بالا در برابر مشکلات احتمالی و صبر در کسب درآمد اینترنتی موجب استمار در مسیر و پیشرفت در امور می شود .

۶- استفاده درست از استراتژی قیمت‌گذاری

به لطف اینترنت، پیدا کردن کف قیمت بازار، کار بسیار راحتی شده است . ولی قرار نیست همیشه با پایین‌ترین قیمت برنده شوید . به همین خاطر، داشتن استراتژی قیمت‌گذاری درست از اوجب واجبات است . این کار یعنی برنامه‌ای اصولی برای تعیین قیمت خدمات و محصولات خود داشته باشید .

۷- مشخص کردن فرایند پرداخت و ارسال کالا

فرض می‌گیریم همۀ پیش‌نیازها به‌خوبی رعایت شده‌اند و مشتریان به مرحلۀ خرید رسیده‌اند ، حالا وقت پول گرفتن و ارسال محصول است . راه‌های زیادی برای دریافت پول وجود دارد . مثلا کارت‌به‌کارت یکی از این روش ها است . اما روش حرفه‌ای که اعتماد مخاطب را هم جلب می‌کند، استفاده از درگاه پرداخت است .

در رابطه با ارسال محصول هم بسته به سایز بسته‌ها و ماهیت اجناس، راهکارهای مختلفی پیش رویتان قرار دارد . می‌توانید از خدمات پست ایران استفاده کنید . سراغ پیک‌های موتوری بروید یا با شرکت‌های پستی مثل تیپاکس قرارداد ببندید .

نمی‌توان برای همۀ کسب‌وکارها یک نسخۀ واحد پیچید . با توجه به زمینه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، باید ببینید کدام روش بیشتر به کارتان می‌آید . در هر صورت، بسیار مهم است که نحوه پرداخت و چگونگی ارسال از قبل کاملا مشخص و مشتری از آن آگاه باشد . به این ترتیب، از بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری خواهد شد .

بهترین روش فروش و کسب درآمد اینترنتی

در این مقاله سایت پول یابی ۶ روش فروش اینترنتی محصولات و خدمات را معرفی کردم و در ادامه ۷ نکته طلایی را گوشزد کردم . اما سوال این است که واقعا بهترین روش کدام است ؟

از بین تمام روش های معرفی شده ، ساخت سایت فروشگاهی و کلا ایجاد وب سایت بهترین راه حل می باشد . اگر یادتان باشد، گفتم ، ساخت سایت از ۲ روش یا راه ممکن است . طراحی و ساخت فروشگاه به صورت اختصاصی و یا استفاده از سایت‌سازها امکان پذیر است . البته با وردپرس هم می توانید به راحتی سایت و و فروشگاه مدنظرتان را ایجاد کنید که کاملا رایگان هم است .

هیچ فرقی نمی‌کند از کدام روش استفاده می‌کنید، .توصیه ما این است که برای کسب‌وکارتان سایت یا فروشگاه بسازید تا پایگاهی قوی برای حضور آنلاین تان ایجاد کنید . از مهم‌ترین مزایای داشتن وب سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

– ایمنی بالا ( فروشگاه خود را به هر دلیلی مثل مسدودشدن شبکه‌های اجتماعی از دست نمی‌دهید ) .

– در دسترس بودن .

– اجرای مؤثرتر تبلیغات .

– تسهیل فرایند خرید برای کاربران .

– تسهیل بازاریابی اینترنتی .

بنابراین، برندۀ این مقاله سایت پول یابی و بهترین پاسخ در جواب چگونه فروش اینترنتی محصولات و خدمات خود را افزایش دهیم ، ساخت سایت یا فروشگاه است .

سخن پایانی فروش اینترنتی محصولات و خدمات

برای کسب درآمد اینترنتی همین حالا اقدام کنید فردا خیلی دیر است . وقتی با حضور فعال در اینترنت می‌توان درآمدزایی را چندبرابر کرد، عدم برنامه‌ریزی هیچ توجیهی ندارد . از طرفی، فروش آنلاین یک راه مناسب برای کسب درآمد اینترنتی پایدار است که می‌توانید به‌عنوان شغلی پردرآمد و پولساز به آن نگاه کنید .

در این مقاله سایت پول یابی بیان شد که با شیوه های عملی زیر می توانید محصولات خودتان را بفروشید و اقدام به کسب درآمد از اینترنت نمایید :

۱-  فروش از طریق وب سایت یا سایت فروشگاهی .

۲- عرضه محصولات و خدمات جهت فروش در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی پر مخاطب .

۳- اقدام از طریق مارکت‌پلیس ها .

۴- کسب درآمد آنلاین و فروش در فروم‌های اینترنتی .

۵- فعالیت در اپلیکیشن‌های واسطه مثل دیوار و شیپور .

۶- معرفی محصولات در ترب و ایمالز .

نکته آخر فروش اینترنتی محصولات و خدمات اینکه ، راه اندازی و شروع کسب درآمد اینترنتی و فروش محصول اصلا سخت و دشوار نیست . از آن چه که فکر می‌کنید و در ذهنتان می گذرد ، بسیار ساده تر و راحت‌تر است . فقط باید بهترین روش‌ها را برای فروش محصولات‌تان انتخاب کنید . الان که اینترنت و فضای مجازی بسیار فراگیر شده و کاربران زیادی دارد، بهترین کار این است که کالاهای خودتان را به صورت آنلاین بفروشید .

پیشنهاد می‌شود که یک وب سایت فروشگاهی بسازید و محصولات خودتان را داخل آن قرار دهید . برای افزایش فروش و درآمد اینترنتی در اینستاگرام هم فعالیت کنید و از این طریق هم محصولات خود را بفروشید . تنوع راههای فروش دست تان را برای افزایش کسب درآمد اینترنتی کاملا باز گذاشته است . فقط باید با برنامه و هدف مشخص اقدام کنید .

سایت پول یابی:
Related Post