شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول زیاد برای بسیاری مشکل می باشد . اکثر مشاغل برای شروع با کمبود نقدینگی مواجه هستند و کسانی هم که قصد کار تولیدی دارند این ترس و واهمه برایشان بیشتر است . لذا شروع کار تولیدی با پول کم برای اکثر کارآفرینان یک دغدغه مهم محسوب می شود .

کاملا طبیعی است که سرمایه گذاری با پولی که با زحمت و رنج فراوان به دست آمده کار ساده‌ای نیست . از آن طرف هم کم نیستند کسانی که سرمایه و اندوخته‌ای دارند اما نمی‌دانند چطور سرمایه‌شان را به کار بگیرند و به کسب درآمد برسند . در این مقاله سایت پول یابی به معرفی چند ایده و کار تولیدی با پول کم پرداخته می شود، امیدوارم مورد توجه قرار گیرد .

کسب اطلاع درباره کار تولیدی

قبل از ورود به کسب و کار تولیدی باید اطلاعات مناسبی را به دست آورید . به دلایل زیر وارد شدن به کار تولیدی با پول کم و کسب درآمد کردن از این طریق، کار سختی است :

۱- به قول قدیمی ها، پول علف خرس نیست و به‌راحتی به دست نمی‌آید، لذا باید احتیاط کرد .

۲- کاهش ارزش پول ملی موجب کاهش قدرت خرید مردم شده و بر میزان فروش تاثیر مستقیم دارد .

بر این اساس، پیشنهادهایی که در این مقاله می شود کارهای فضایی، تخیلی و غیرقابل‌اجرا نیستند . بلکه برخی از آن‌ها کارهای هنری خلاقانه در خانه هستند که می‌توانید با انجام دادنشان به درآمد خوبی برسید . در انتخاب این طرح‌ها، نیاز به سرمایه کم ، واقعی‌ و اجرایی‌بودن ایده ، مهم‌ترین اصول و ملاک بوده است . همین الآن خیلی‌ها هستند که با همین ایده‌ها در حال کسب روزی حلال می‌باشند .

در واقع سعی شده تا کار تولیدی با پول کم معرفی شود که قابلیت اجرا شدن داشته و بهانه‌ای در کار نباشد . علاوه بر این خود شما هم باید به کسب اطلاعات مفید و تحقیق درباره بازار کار بپردازید . اگر سرمایه کمی دارید اصلا نگران نباشید، برای کسب درآمد الزاماً نیازی به سرمایه زیاد نیست . به قول معروف راههای کسب درآمد در ایران بسیار زیاد است که قابلیت اجرایی هم دارند .

شغل‌های پردرآمد خانگی زیادی وجود دارند که بدون سرمایه هم می‌شود در منزل آنها را شروع کرد . همچنین بعضی از کارهای تولیدی با سرمایه کم که معرفی می‌شوند، قابلیت اجرا در خانه را هم دارند .

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

ایده های کار تولیدی با پول کم

قبل از تولید محصول باید بدانید همه‌چیز با سرعت عجیبی در حال تغییر است و نیازهای انسان‌ها هم همین‌گونه تغییر می کند . تصور کنید که سرمایه‌گذاری کرده و یک شغل تولیدی راه اندازی کرده اید، اما برای محصولتان هیچ تقاضایی وجود نداشته باشد. چه وضعیت دردناکی خواهد بود ؟

لذا باید مسیر شغلی‌تان را منطبق بر نیاز بازار بسازید تا چرخ کسب‌وکارتان به این زودی‌ها متوقف نشود . سوالی که ممکن است برای افراد علاقه‌مند به شغل تولیدی پیش بیاید این است که در ایران چه چیزی تولید کنیم . یا چه تولیدی راه بندازیم که ریسک آن پایین و احتمال موفقیت بالایی داشته باشد و در عین حال یک خط تولید کم هزینه هم باشد .

در این مقاله به معرفی ۶ ایده کار تولیدی با پول کم پرداخته می شود که پتانسیل بسیار خوبی برای موفقیت و درآمدزایی دارند :

۱- تولید و پرورش ماهیان زینتی

قبل از هر چیز باید بدانید که برای شروع این کار به چه میزان سرمایه نیاز دارید؟ برای شروع این کار تولیدی ، حداقل به سرمایه‌ای در حدود ۲۰ میلیون تومان همراه با فضای ۱۲ متری نیاز دارید .

در کل می‌توان گفت که خط تولید کم هزینه ای دارد . اما برای اینکه طرح‌ توجیه اقتصادی داشته باشد و به یک درآمد منطقی و بالا برسد، توصیه می‌شود سرمایه بیشتری را اختصاص دهید .

با ۵۰ میلیون تومان، یک فضای ۴۵ متری و ۲۰ هزار قطعه ماهی، ۱۱ ماه طول می‌کشد تا سرمایه‌تان برگردد . با این کار سالانه ۷۰ میلیون تومان سود خالص خواهید داشت . از آنجایی که این شغل تولیدی شرایط خاص خود را دارد، می‌توان از آن به عنوان یک شغل پردرآمد با سرمایه کم برای آقایان نام برد . به عبارتی پرورش ماهیان زینتی جزو مشاغل زودبازده کم سرمایه ولی پولساز می باشد .

عملی‌کردن این ایده در مقیاس خانگی، نیازی به مجوزهای مربوط به شیلات و جهاد کشاورزی ندارد و بدون دغدغه می‌توانید تولید را شروع کنید . توجه کنید که فضاهای ۱۰۰ متر و کمتر از آن مقیاس خانگی به حساب می‌آیند و نیازی به مجوز ندارد .

۲- کارگاه تولید بلوک سیمانی

با توجه به مقیاس کار و سرمایه‌، به یک یا چند دستگاه بلوک‌زنی، فضایی برای تولید و نگهداری بلوک‌ها و چند کارگر نیاز دارید . هزینۀ مورد نیاز ممکن است بسته به شرایط زیر متفاوت باشد:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مکان گنج و دفینه در کسب درآمد اینترنتی

۱- خرید دستگاه دست دوم و کارکرده . می توانید از سایت‌هایی مثل دیوار و شیپور، یا خرید دستگاه‌ نو شروع به کار کنید .

۲- تهیه کردن دستگاه خودکار یا دستی .

۳- داشتن زمین، یا اجاره کردن آن .

برای تامین سرمایه لازم این کار می توانید وام  کسب و کارهای تولیدی را بگیرید و یا با فروش برخی وسایل پول لازم را تهیه کنید . افراد موفقی هستند که با یک کارگاه تولیدی کوچک با سرمایه کم شروع کرده اند و توانستند با تولید بلوک سیمانی تحت پوشش کمیته امداد به جایی برسند که امروز خودشان، چهار خانواده دیگر را تحت پوشش دادند .

برخی افرد با فروش ماشین خودشان و یا اجاره کرن وسایل شروع کردند و کم کم با فروش تولیدات، کارشان را توسعه دادند .

۳- تولید لیوان‌های کاغذی

ساخت لیوان‌های کاغذی، یک کار تولیدی با پول کم و در عین حال بسیار آسان در منزل است . حتی می توانید به عنوان یک پیشنهاد کار تولیدی صنعتی هم به آن نگاه کنید . کاربرد لیوان‌های کاغذی و استفاده از آن‌ها بر کسی پوشیده نیست و بیشترین استفاده از محصولات یک‌ بار مصرف مربوط به لیوان‌های کاغذی است .

لزومی ندارد که با یک سولۀ بزرگ و چندین دستگاه و هزینۀ اولیه ‌بالا این کار تولیدی را شروع کنید . این پیشنهاد تولید با سرمایه کم را می‌توانید از پارکینگ خانه‌تان شروع و با تولید لیوان‌های یک بار مصرف کاغذی، درآمد معقولی را برای خودتان ایجاد کنید . مطمئن باشید با کمی خلاقیت و چاشنی طرح و رنگ‌های جذاب قطعاً موفق خواهید بود .

۴- تولید شمع

اگر به دنبال ایده و کار تولیدی با پول کم و محدود هستید به تولید شمع به عنوان شغلی پولساز و پایدار فکر کنید . طبق آمار در کشورمان روزانه ۵ میلیارد تومان شمع مصرف می‌شود . بخش زیادی از این شمع های مورد نیاز را، از ده کشور مختلف وارد می‌کنیم . بنابراین جای تعجب ندارد که تولید شمع به عنوان یک پیشنهاد کار تولیدی با سرمایه کم معرفی شود .

برای تولید شمع می‌توانید با تهیۀ مواد اولیه در منزل اقدام به کار کرده و درآمد خوبی را کسب کنید . مسلماً با تأسیس کارگاه و تولید در مقیاس بزرگ و وسیع تر، می‌توانید درآمد بیشتری به دست آورید . اما اگر سرمایه‌ زیادی ندارید با حداقل سرمایه می توانید، این تولیدی را در منزل شروع کنید .

جهت تولید شمع در خانه نیازی به مجوز خاصی ندارید . می‌توانید در منزل استارت کار را بزنید و کم‌کم آن را گسترش دهید . مواد اولیه‌‌ برای شمع سازی :

پارافین

اسید استئاریک

فتیله

ظرف مخصوص ذوب کردن پارافین

ورق موم

گلیسیرین

قالب‌ها

رنگ‌ها

عطرها

با سرمایۀ ۲۰ میلیونی به شرطی که فوت‌وفن‌های کار را بلد باشید می‌توانید ماهیانه ۲۷۰۰ شمع بسازید و ۱۵ میلیون سود خالص کسب کنید . پس با این حساب کارآفرینی با سرمایه کم شدنی و سودآور است. توصیه‌ای که خیلی از مشاوران این نوع کسب‌وکار دارند این است که قبل از تولید، سعی کنید فروشندۀ خوب آن محصول باشید . برخی تولید شمع را جزو مشاغل خلاقانه و هنری خانگی محسوب می کنند .

اگر در فروش محصول مورد‌ نظرتان موفق بودید، وارد کار تولید با سرمایه کم شوید . با حداقل‌ها در خانه شروع کنید . اگر علاقه‌مند بودید و توانستید شمع‌ها را بفروشید کم‌کم کسب‌و‌کارتان را گسترش دهید .

خیاطی با سرمایه کم ، کار تولیدی با پول اندک ، کسب و کار تولیدی پولساز

۵- راه‌اندازی کارگاه خیاطی

در خیاطی هم مثل همه کارهای هنری پولساز دیگر اگر عاشق کار باشید و با پشتکار، سختی‌ها را تحمل کنید حتماً به جاهای خوبی می‌رسید . نه‌ تنها یک شغل تولیدی برای خودتان راه اندازی می‌کنید بلکه دست چند نفر دیگر را هم می‌گیرید .

علاوه بر علاقه و پشتکار، بدون شک نیاز به مهارت و تخصص دارید، چیزی که با کارآموزی در کارگاه‌ یا با شرکت در کلاس‌های آموزشگاه و تمرین بسیار به‌دست می‌آید . همچنین خیاطی یک شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم ها محسوب می‌شود .

این سوال پیش می آید، که از کجا شروع کنید؟ می‌توانید مثلا با فروشندگی در صنعت پوشاک شروع کنید . نیازهای بازار را پیدا کنید و ببینید که مردم برای چه چیزی پول می‌دهند تا در کارگاه تولیدی‌تان همان نیازها را پوشش دهید .

در مقیاس بزرگتر در حد یک فضای ۳۰ متری و با ۲۰ میلیون سرمایه می‌توانید صاحب یک کارگاه کوچک با درآمد ماهیانه حدود چهار میلیون شوید . پس اگر به دنبال تولید در منزل با سرمایه کم هستید، حتما به این شغل هم توجه کنید .

۶- بسته‌بندی خشکبار یا میوه

بسته‌بندی میوه و خشکبار را می‌توان در ابعاد خانگی و خیلی کوچک و با حداقل سرمایه و پول شروع کرد . بسته به اینکه چقدر سرمایه دارید در مقیاس‌های مختلفی آن را اجرا کنید . این کار نیاز به تخصص خاصی ندارد و می‌توانید با همت و پشتکار در آن موفق شوید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کشف ایده‌های نوآورانه در کسب درآمد

با چقدر سرمایه باید شروع کنید؟ می‌شود با کمترین‌ها این کار را در منزل انجام داد . خیلی‌ها از صفر شروع کرده و کم کم کارشان را توسعه دادند . اگر سرمایه بیشتری دارید با حدود ۳۰ میلیون و داشتن یک فضای ۵۰ متری می‌توانید بسته‌بندی میوه را با درآمد ماهیانه حدود ۵ میلیون انجام دهید .

اگر علاقه و پشتکار کافی داشته باشید، بسته‌بندی خشکبار و میوه می‌تواند یک کار تولیدی با پول کم مناسب برایتان باشد . بسته‌بندی میوه و سبزیجات و فروش از راه فروشگاه اینترنتی ایده‌ ای است که توسط جوانان خلاق ایرانی به مرحله اجرا درآمده است .

فهرست کارهای تولیدی با پول کم

مشاغلی که در این مقاله سایت پول یابی در بالا شرح داده شد تنها چند ایده محدود بودند . اما می‌دانید که هر چه تعداد ایده‌ها بیشتر باشد، احتمال پیدا کردن بهترین کار تولیدی با سرمایه کم که با روحیه و شرایط شما سازگاری داشته باشد، بیشتر خواهد بود . بنابراین در این قسمت فهرستی از کارهای تولیدی با سرمایه کم جهت آشنایی معرفی می شود .

برخی از این موارد ایده‌هایی هستند که کم‌تر کسی به آن‌ فکر می‌کند :

بسته‌بندی مواد خوراکی و سبزیجات

تولید تجهیزات خواب

تهیه مکمل‌های سلامتی و ورزشی

ساخت خانه سیار

تولید کاغذ، مقوا و…

تولید لوازم سرگرمی مانند تجهیزات ورزشی، ساز موسیقی و…

تولیدی نان و شیرینی

تولید عینک

تولید پی وی سی

مشاغل تولیدی‌ مرتبط با مد، استایل، اکسسوری و…

لوازم جانبی موبایل مانند قاب، گلس و…

تولید عود

محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی پوست و مو .

ساخت جواهر اصل و بدلیجات

تولید رنگ

تولید مواد اولیه مورد نیاز برای هر تولیدی دیگر

برنجکوبی و آسیاب شکر و…

تولید مخازن آهنی

نیازهای اصلی کسب و کار قبل از ایده و سرمایه

پیش از سرمایه و ایده برای راه‌اندازی کسب و کار به چیزهای دیگری نیاز دارید تا به موفقیت برسید . مدیری می‌تواند کسب و کاری را از صفر و با کم‌ترین هزینه به بازدهی خوبی برساند، که مهارت‌های مدیریت و رهبری را بلد باشد و بداند دقیقا چه کاری باید انجام دهد . کسی که توانایی مدیریت سرمایه نداشته باشد، حتی با بیشترین سرمایه هم نمی‌تواند یک کسب و کار موفق داشته باشد . این مدیران زمانی که سرمایه‌شان به پایان برسد، کارشان هم تمام می‌شود .

اهمیتی ندارد که کار تولیدی با سرمایه ای اندک راه‌اندازی کرده‌اید یا از ابتدا با پشتوانه مالی کارتان را شروع کرده‌اید، برای به دست آوردن سود باید فرایندها، اهداف و چشم‌اندازها را مدیریت کنید تا بتوانید کسب و کارتان را رشد دهید . در غیر این صورت همیشه شغلتان در سطح یک کسب و کار کوچک باقی می‌ماند و این بیزینس‌ها هم سود محدودی دارند .

برای اینکه یک بیزینس بزرگ و پرسود داشته باشید، ابتدا باید خودتان به یک فرد بزرگ و توانمند تبدیل شوید . همواره ایده های پولساز برای شروع کسب و کار وجود دارند فقط باید بخواهید و اقدام کنید .

سخن پایانی کار تولیدی با پول کم

هر آنچه در اطراف خود می‌بینید به یک تولیدی نیاز دارد . می‌توانید با دوستان یا شرکایتان طوفان فکری برگزار کنید و لیست تولیدی با سرمایه کم خودتان را ایجاد کنید . در وهله اول بابت جسارتی که دارید و به دنبال راه‌اندازی کار تولیدی با سرمایه کم هستید، باید تبریک گفت . در زمانی که اکثر افراد جامعه ساکن باقی مانده‌اند در تلاشید تا نقشی در تولید ایفا کنید و برای خود و دیگران سودآوری داشته باشید . داشتن این روحیه بالا بسیار ارزشمند و ستودنی است  .

ایده‌های بسیاری برای راه‌اندازی یک کار تولیدی با پول کم وجود دارد و ایده‌پردازها هم زیاد هستند . اما آنچه در جامعه امروز کم‌تر دیده می‌شود، افرادی هستند که واقعا عملگرا بوده و مسئولیت راه‌اندازی و توسعه یک کسب و کار را بر عهده بگیرند .

در این مقاله سایت پول یابی تلاش شد تا برخی از کارهای تولیدی در شرایط مختلف که به سرمایه زیادی نیاز ندارند، معرفی شود . این مشاغل با توجه به شرایط مختلف دسته‌بندی شده و صرفا برای ایده دادن و هدایت ذهن شما هستند . پیش از راه‌اندازی یک کسب و کار حتما تحقیقات کافی درباره آن انجام دهید و سپس ایده‌هایتان را عملی کنید .

نکته مهم پایانی کار تولیدی با پول کم اینکه، پیش از هر چیزی باید توجه کنید، هیچ سودی بدون پرداخت بها به دست نمی‌آید . بها همیشه مادی نیست، زمان و کسب مهارت ، دو بهای مهم و ارزشمندی هستند که برای راه‌اندازی یک کسب و کار باید بپردازید .

مطلب پیشنهادی

کارهای هنری خانگی پولساز ، کارهای هنری درآمدزا در منزل ، مشاغل هنری خانگی

ایده کارهای هنری خانگی پولساز

در چند سال قبل وقتی صحبت از شغل و کار می شد مشاغلی مانند، کارمندی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.