اصول تجاری کارآفرینان چین

یادگیری اصول تجاری کارآفرینان چین از این نظر اهمیت دارد که از هر چهار میلیاردر جهان یکی چینی می باشد و این افزایش ثروت و کسب درآمد هر روز هم در حال رشد می باشد طوری که بسیاری از کارشناسان اقتصادی را شگفت زده کرده است. اقتصاد چین سالهاست که در حال جهش بزرگ می باشد و بعید نیست که چند سال دیگر اقتصاد اول و برتر جهان باشد.

قبلا ما کشور چین را به خاطر دیوار بزرگ و جمعیت بالایش می شناختیم ولی امروزه اقتصاد رو به رشدش هم در جهان معروف شده است . کارشناسان رشد اقتصادی چین را مدیون چندین عامل می دانند که یکی از این عوامل وجود کارآفرینان برجسته چینی هستند به همین دلیل در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا اصول تجاری کارآفرینان چین و اینکه چگونه بازار جهان را قبضه کردند ، بیان کنم. به نظر می رسد باید در چند سال آینده با این شرایط و اوضاع جهانی ، چین را به عنوان قدرت اول اقتصادی جهان بشناسیم چیزی که در حال محقق شدن است.

اصول تجاری کارآفرینان چین

از اقدام و جسارت کارآفرینان چینی در قبضه کردن بازار و اقتصاد جهانی درس های فراوانی می توان گرفت. اگر به آمارهای اقتصادی نگاه کنیم از هر چهار میلیاردر جهان یکی چینی و یا اصالت چینی دارد (یک چهارم میلیاردرهای جهان). اگر به فهرست پولدارترین آدم های جهان که از طرف موسسه Hurun Global Rich List ، منتشر شده نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که چینی‌ها حدود ۲۵٪ از جمعیت میلیاردرهای جهان را تشکیل می دهند.

آنچه مسلم است چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است و جمعیت آن هم یک پنجم جمعیت دنیا را شامل می‌شود . کارآفرینان چینی نقش مهمی در اقتصاد جهان بازی کرده و به عنوان کلید موفقیت کشور چین در عرصه های مختلف نقش آفرینی می کنند. مدیران خوش فکر و فعال در حوزه‌‌ کسب و کار چین در انگیزه دادن و الهام بخشیدن به سایر کارآفرینان در سراسر جهان بسیار فعال و مطرح هستند.

کارآفرینان چینی ، اصول کارآفرینی چینی ، مدیریت موفق چین ، کارآفرین میلیادر چینی
با رشد و جهش اقتصادی چین ، آنان مدیریت موفق به سبک چین را به نمایش گذاشتند.

به شخصه از نوع حکومت کمونیستی چین و مخصوصا محصولات بنجل ، به دردنخور و بی ارزش آن که به کشورمان وارد می شود و تولید ورشکسته ما را بیشتر ورشکسته و نابود کرده ، اصلا خوشم نمی آید ولی واقعیتی به نام رشد اقتصادی خیره کننده چین وجود دارد که نمی توان منکرش شد. با این حال، می توان از اقدامات اقتصادی و به ویژه اصول تجاری کارآفرینان چین درس فراگرفت و از این اصول در رشد کسب و کار بهره جست.

۵ درس کارآفرینان چینی به جهانیان

همان طور که در بالا اشاره شد اصول تجاری کارآفرینان چین موجب رشد و جهش اقتصادی این کشور شده است در اینجا اگر بخواهیم در مورد پرورش کارافرینان بحث کنیم باید ببینیم که کسب و کار و کارآفرینی چینی چه نکات مهمی را می‌تواند به ما بیاموزد. به نظر می رسد که تجار و ثروتمندان چینی تمام اصول و شیوه کارآفرینان برای میلیاردر شدن را به خوبی انجام دادند و در این کار به خوبی هم موفق شدند چون از هر چهار میلیادر بزرگ جهان یکی اهل کشور چین می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  موفقیت در کسب درآمد اینترنتی خانگی

در واقع ۵ درس را می توان از کارآفرینان چینی برای رشد کسب و کار و گرفتن بازار آموخت که این پنج درس عبارتند از:

۱- عجله نکردن در تصمیم گیری

ضرب المثل ایرانی عجله کار شیطان است را چینی ها بهتر از ما عمل می کنند . ضمن اینکه در کشورهای غربی، تصمیم‌گیری‌ها معمولا عجولانه انجام می‌شود. درگیر « مشغول » بودن یک نشان افتخارآمیز و پویایی محسوب می‌شود، و انتظار بر این است که هیچ کاری از روز قبل، باقی نماند و در واقع همه‌ کارها در همان دیروز انجام شود و چیزی اصلا عقب نماند.

اما در چین، کارآفرینان زمان خود را برای مسائل و موضوعات مهم‌تر صرف می‌کنند. آنها زمان خود را برای تصمیم‌گیری و اطمینان‌خاطر دادن به مردم صرف می‌کنند و به طور صریح اولویت‌های کاری خود را مطرح می‌کنند. کارآفرینان چینی انجام دادن زود و یا دیر هنگام امور را ، بر اساس اولویت های کاری در نظر می گیرند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن آن را اجرایی کنند.

۲- قاپیدن فرصت ها

چینی ها معتقدند فرصت ها مانند شانس همیشه به سراغ افراد نمی آیند و نباید از قاپیدن آنها غافل شد. از اینرو چینی‌ها می گویند یک فرصت خوب و مطلوب موقعی به دست می‌آید که آنها چیزی را ببینند و از قاپیدن(تصاحب) آن واهمه‌ای نداشته باشند. هنگامی که سایر افراد به‌دست آوردن چیزی را در ذهن خود مرور می‌کنند، کارآفرینان چینی آن کار را بسیار خوب انجام داده‌اند. از این‌رو آنها کسب و کار خود را به شکل بسیار سریعی دگرگون کرده‌اند.

البته این قاپیدن فرصت ها منافاتی با عجله نکردن در تصمیم گیری که در بالا گفته شد ندارد. به این مفهوم که در تصاحب فرصت های خوب نباید تعلل کرد و گرنه از دست می رود. بر اساس وجود همین تفکر است که این پرسش مطرح می شود که چه می‌شود اگر شرکت شما امروز قطعات الکترونیکی تولید کند؟  فردا ممکن است برق هم تولید کند.

۳- وفق دادن با شرایط

یکی دیگر از اصول تجاری کارآفرینان چین و درسی که به دیگران می دهند، این است که خود را همیشه با شرایط وفق و همراه می کنند و هیچ اعتراضی هم نمی کنند. در جهان امروز تغییر و تحول هرگز کارآفرینان چینی را نمی‌ترساند. بلکه آنها به طور مستمر در حال یادگیری هستند و مدل‌های کسب و کار خود را به طور شایسته‌ای با شرایط تغییرات پیش‌آمده انطباق می‌دهند.

افرادی که معتقدند چینی‌ها نوآوری ندارند یا فقط کالاهای کم‌کیفیت تولید می‌کنند، الان باید در جوابشان گفت که این مربوط به گذشته است و اوضاع در حال تغییر اساسی می باشد زیرا چینی‌ها در تمام مدت در حال تولید کالاهای خلاقانه‌تر و باکیفیت‌تر هستند. البته از شانس بد ما ایرانی ها، فقط کالاهای بنجل چینی وارد کشورمان می شود و آن طور که از قرائن پیداست کالاهای باکیفیت چینی به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر می شود.

۴- صرف انرژی برای کارهای اساسی

یکی از درس هایی که آفرینان چینی به همه می دهند این است که نیمه پر لیوان را می بینند. به طور معمول بسیاری از ما عادت داریم درباره‌ برخی سیاست‌های دولتی که دل خوشی از آن‌ها نداریم با صدای بلند و اعتراضی صحبت کنیم و معمولا در بسیاری موارد هم کاری از دستمان ساخته نیست و فقط انرژی و توان مان را به هدر می دهد. به اعتقاد آنان فعالان در عرصه اقتصادی باید به دنبال کارآفرینی خود باشند و تمرکزشان را بر روی آن بگذارند و زمانی که شرایط برای تغییرات فراهم شد باید به فکر ایجاد تغییرات اساسی بود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  معایب بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

در واقع کارآفرینان چینی، انرژی خود را برای مسائلی که هرگز نمی‌توان تغییرشان داد، و یا در توانشان نیست هدر نمی‌دهند. آنها با مسائلی از این دست فقط پیش می‌روند نه چیزی بیشتر. میلیاردرها و کارآفرینان از یک خوش‌بینی ذاتی برخوردار هستند، یعنی اجازه نمی‌دهند سیاستمداران روزشان را خراب کنند.

۵- تلاش برای محبوب بودن

کارآفرینان چینی تلاش می کنند تا یک فرد محبوب باشد و بسیار مراقب نیکنامی و نشان دادن صداقت در تعهدات خود هستند. آنها معتقدند که از دست دادن وجهه‌ خوب، شرم‌آور است ، به طوری که آنها یک تمایل و حس قوی نسبت به کسب شرف و افتخار در کارشان دارند. انگار انجام درست کار مساوی با اثبات شرافت رفتاری آنها می باشد.

در مقابل ، به همان اندازه، آنها انتظار دارند دیگران نیز به تعهدات خود در زمینه کسب و کار پایبند باشند . برای اعضای خانواده‌شان و ارتباطات‌شان با دیگران ارزش بسیار زیادی قائلند. به خوبی می‌دانند که ایجاد یک کسب و کار موفق، حاصل یک تلاش گروهی است و همواره تلاش دارند تا حسن نیت خود را اثبات کنند.

سخن پایانی اصول تجاری کارآفرینان چین

در این مقاله پنج درس و اصلی را که کارآفرینان چینی در کسب و کارشان لحاظ می کنند بیان و شرح داده شد. اگرچه تصور ما به خاطر کالاهای چینی نامطلوب است ولی واقعیت این است که اقتصاد چین همه اش این کالاهای بی ارزشی که تجار سودجوی ایرانی می آورند، نیست . اقتصاد چین در کنار اقتصاد آمریکا و تقریبا شانه به شانه آن در حال حرکت است.

در جهش اقتصادی کشور چین، کارآفرینان چینی نقش کلیدی و بسیار تاثیرگذار دارند و اقتصاد چین مدیون سختکوشی ، نوآوری و ایده های خلاقانه آنان است. علیرغم جامعه بسته کمونیستی ، این کارآفرینان تمرکز خود را بر کسب و کارشان نهادند و نتیجه اش این شد که یک چهارم میلیاردهای بزرگ جهان چینی هستند. نکته جالبی که باید درباره فعالیت اقتصادی سریع چینی ها توجه کخاصی رد این است که چینی ها علاوه بر بازار و تجارت واقعی و سنتی جهان، به شکل بسیار فعال و موثری در بازار و کسب درآمد اینترنتی هم حضور دارند و کارآفرینی و خلاقیت در کسب درآمد اینترنتی را هم به نحو احسن انجام داده اند طوری که بازار تجارت الکترونیکی را هم در حال قبضه کردن هستند .

نکته آخر اینکه کارآفرینان چینی ثابت کردند که می توان با استفاده از فرصت ها و تمرکز بر امور اساسی و داشتن تعهد و انجام درست امور، پیشرفت و رشد بالایی داشته و بازار جهانی را قبضه کنند ، کاری که امروزه موفق به تحقق این رویا شدند و کالا و خدماتشان سرتاسر بازارهای جهانی را در اختیار گرفته است.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.