معرفی مشاغل آزاد پردرآمد در ایران

سوالات مهمی در ذهن افراد زیادی راجع به راه اندازی کسب و کارها مخصوصا مشاغل آزاد پردرآمد در ایران وجود دارد . اینکه چه کاری را شروع کنند؟ شغل های آزاد پردرآمد در ایران کدامند؟ از نوجوان و جوان که در دوران دانش آموزی و دانشجویی است، تا کارمندی که از شغل فعلی‌اش ناراضی است، همه به فکر داشتن شغل دوم، یا تغییر شغل شان هستند .

همه ما می دانیم که شرایط اقتصادی کشور سخت شده، و استخدام در دستگاه‌های دولتی هم بسیار سخت تر است . به نظر می رسد که با این اوضاع، بهترین گزینه برای این شرایط، داشتن یک شغل آزاد پردرآمد می باشد . اما چگونه باید شغل آزاد و البته پردرآمدی که مناسب خودمان باشد را در ایران پیدا کنیم؟

در این مقاله سایت پول یابی ضمن معرفی مشاغل آزاد پردرآمد در ایران ، به چگونگی راه اندازی این مشاغل درآمدزا و پولساز پرداخته می شود . البته امکان معرفی همه مشاغل آزاد پردرآمد وجود ندارد و به چند نمونه جهت آشنایی اشاره می شود . هر کسی می تواند با توجه به علاقه ، تخصص و نیاز بازار اقدام به شناسایی شغل آزد پولساز برای خود کند .

اهمیت مشاغل آزاد

درست است که شغل کارمندی می‌تواند تضمین کند که حتماً آخر هر ماه، مبلغی به عنوان حقوق به شما پرداخت خواهد شد . اما شغل کارمندی درآمدی ثابت و معین دارد و امکان ترقی و رشد در آن بسیار پایین است . در مقابل مشاغل آزاد اگرچه درآمد ثابتی ندارند و دائما در حال نوسان هستند ولی در آخر میزان درآمدش چندین برابر است .

با تورم افسار گسیخته جامعه ما ، درآمد شغل های آزاد، بیشتر از کارمندی است چون درآمدها متناسب با تورم افزایش می یابد . از طرفی با افزایش افراد تحصیل کرده که دنبال استخدام در اداره‌های دولتی هستند، افراد بیکار و جویای کار زیاد است .

همیشه پیش‌بینی می‌شود که کسری بودجه دولت برای سالیان متمادی خواهد بود . جالب است بدانید که بخش بزرگی از پرداختی های دولت مربوط به کارمندان دولتی است . لذا بعید نیست که در آینده دولت تصمیم به کم کردن خرج‌هایش بگیرد و خیلی از کارمند‌هایش را اخراج کند .

یکی از بهترین مزایای داشتن شغل آزاد، داشتن وقت آزاد است . یک شغل آزاد پردرآمد علاوه بر اینکه شما را در انتخاب زمان‌های کاری مختار می‌گذارد، درآمد بیشتری هم به همراه دارد . اصولا یافتن شغل مناسب و منطبق با علاقه و پولساز هم یک هنر محسوب می شود .

نکته مهم دیگر اینکه، بسیاری از شغل های آزاد را می‌توان به عنوان شغل دوم یا شغل اصلی انتخاب کرد . همان شعار زرد: شغل دوم، درآمد اول . البته این بار قرار است سبز باشد .

علاوه بر این، مشاغل آزاد پردرآمد در ایران که در اینجا معرفی می شوند، را می توان با سرمایه‌ اولیه کم، یا حتی بدون سرمایه اولیه شروع کرد .

سوالات قبل از شروع شغل آزاد

قبل از تصمیم گیری برای انتخاب و شروع یک کسب و کار آزاد، بهتر است که به برخی از سوالات مهم و کلیدی جواب دهید . پاسخ گویی به این سوالات کمک می کند تا راحت تر استعداد شغلی تان را کشف کنید :

۱- هدف از انتخاب شغل

اولین سوال این که هدف از انتخاب این شغل‌ آزاد چیست؟ باید هدفتان از انتخاب شغل، دقیق و شفاف باشد . بدانید می‌خواهید با شروع این شغل به چه برسید :

– به درآمد بیشتر؟

– کسب تجربه؟

– یادگرفتن یک مهارت در کنار یک استادکار؟

– یا یک سرگرمی برای وقت‌های آزاد؟

لذا اولین کاری که باید برای انتخاب شغل آزاد پردرآمدتان بکنید، انتخاب دقیق هدف است . در این صورت می‌دانید که سراغ چه شغل هایی نروید، و چه شغل‌هایی در آینده تبدیل به شغل آزاد پردرآمدتان می‌شوند .

۲- شغل مورد علاقه

به کدام یکی از مشاغل آزاد علاقه دارید؟ اگر دقیقاً نمی‌دانید که می‌خواهید چه‌کار کنید، وقت بگذارید ببینید که به کدام دسته از مشاغل علاقه دارید . دوست دارید فرضا وسایل را تعمیر کنید و با ابزار سر و کار داشته باشید؟ دوست دارید بسازید و خلق کنید؟ شاید هم از سر و کار داشتن با حیوانات لذت می‌برید . یا نه دوست دارید بزرگ شدن و رشد یک گیاه را تماشا کنید .

هر کدام از این‌ علایق، شما را به سمت یکی از بهترین شغل های آزاد پردرآمد در ایران هدایت می‌کند . اگر فرضا علاقه به کسب و کار اینترنتی یا کار سنتی و یا مشاغل تولیدی و… دارید بر اساس آن علاقه اقدام کنید .

۳- کشف استعداد

سوال بعدی اینکه، چه استعداد‌هایی دارید؟ برای یافتن یک شغل آزاد پردرآمد باید خودتان را بشناسید . قبل از انتخاب شغل بدانید، در کدام دسته از مهارت‌ها مستعد هستید، و بعد دست به انتخاب شغل بزنید .

می‌توانید برای شناختن استعدادهای خودتان یک لیست درست کنید . استعدادهایی که فکر می‌کنید دارید را فهرست کنید . حتی می‌توانید از دیگران بخواهید که به شما کمک کنند تا استعدادتان را کشف کنید . کشف استعداد، یکی از کلید‌های اصلی برای یافتن مشاغل آزاد پردرآمد در ایران است .

یکی از بهترین راه‌های شناخت استعداد‌های خودتان انجام تست‌های خودشناسی است .

۴- مدت زمان برای شغل آزاد

چقدر وقت می توانید برای این کار بگذارید؟ اگر می‌خواهید یک شغل را شروع کنید و به درآمد بالا هم برسید، باید قبل از انتخاب بدانید که چقدر می‌توانید برای آن شغل وقت بگذارید . بعضی از مشاغل مثل دامداری و پرورش گیاهان، با اینکه جزء شغل‌های آزاد پردرآمد هستند،‌ وقت زیادی هم باید صرفشان کنید . علاوه بر این اگر شاغل هستید، و دنبال یک شغل آزاد به عنوان شغل دوم می گردید، فکر کردن به این نکته اهمیت دوچندانی دارد .

برای مشخص کردن زمان های آزادتان، می‌توانید در طول یک هفته، زمان‌های آزاد هر روزتان را یادداشت کنید و در آخر هفته جمع بزنید . به این صورت مقدار حدودی زمان آزادی را که در اختیار دارید به دست می‌آورید . بعد می‌توانید انتخاب درست‌تری داشته باشید .

۵- توانایی انجام شغل آزاد

سوال پنجم اینکه، توانایی‌های لازم برای انجام این کار را دارید؟ توانایی‌ها و محدودیت‌های خودتان را بشناسید . بعضی شغل‌ها هستند که درآمد بالایی دارند، اما ویژگی‌ها و مهارت‌های خاصی را می‌طلبند . مثلاً داشتن قدرت بدنی خوب، برای انجام کارهایی مثل دامداری و تعمیرات لوازم خانگی، یکی از واجبات است .

داشتن دقت بالا و توانایی کار با ابزار، در کارهای تعمیراتی مثل تعمیر تلفن همراه و نصب دوربین، الزامی است . شناخت این توانایی‌ها، به توانایی‌های فیزیکی ختم نمی‌شوند . برای انجام هر کاری باید روحیه آن کار را هم داشته باشید . برای مثال اگر به حل مسئله علاقه‌مند نباشید، یک تعمیرکار خوب نمی‌شوید .

پس لازم است که قبل از انتخاب و شروع کسب و کار خودتان، محدودیت‌هایتان را هم خوب بشناسید .

۶- داشتن پیش زمینه های شغل

از خودتان بپرسید، پیش زمینه‌های شروع این شغل را دارید؟ چون بعضی از مشاغل هستند که پیش نیازهایی دارند . باید برای شروع آن کار پیش‌نیازهایش را هم داشته باشید . یا اینکه بتوانید فراهم شان کنید . مثلاً برای تولید گیاهان زینتی، داشتن گلخانه یا توانایی اجاره و… لازم است .

برای انجام کارهای تعمیراتی ( چه تعمیر خودرو باشد و چه تعمیر موبایل و لوازم خانگی)، بهتر است که مغازه یا کارگاهی داشته باشید . یا حداقل بتوانید مکانی را برای این کار اجاره کنید . البته می‌توانید برای شروع و کسب مهارت، شاگردی هم کنید تا زمانی که توانایی مستقل شدن را پیدا کنید .

۷- اطلاع از بازار کار

چقدر در مورد بازارکار این شغل اطلاع دارید؟ داشتن شناخت حداقلی از بازار کار و بازار فروش محصول یا خدمت، برای وارد شدن به یک شغل الزامی است . توصیه می شود که مشاغل پردرآمد بازار کار ایران را بشناسید و با علم کامل وارد شوید . شروع یک شغل بدون اطلاع از بازار آن چشم بسته دل به دریا زدن است . پس قبل از شروع یک شغل بهتر است بدانید:

– شهری که در آن زندگی می‌کنید چقدر به آن شغل نیاز دارد؟

– افراد دیگری هم هستند که آن کار را انجام بدهند؟

– با وجود آن‌ها نیاز به آن خدمت و یا محصول بر طرف نمی‌شود؟

– شهر محل سکونتتان، شرایط لازم انجام آن کار را دارد؟ (دسترسی به مواد اولیه یا از نظر آب و هوایی)

– در شهر خودتان برای محصول یا خدمتی که قرار است تولید کنید، مشتری وجود دارد؟

– در کل چقدر تقاضا برای این خدمت یا محصول شما وجود دارد؟

باید قبل از شروع به کار کردن به این سؤالات و خیلی از سؤالات این چنینی جواب دهید . برای یافتن جواب این سؤالات، مشورت با افراد دیگر و مشاهدات خودتان می‌تواند کمک‌کننده باشد .

۸- آشنایی با مراحل قانونی کسب و کار

با مراحل قانونی شروع کسب‌وکار آشنا هستید؟ برای شروع بعضی کارها لازم است که یک سری مدارک را داشته باشید تا از مراجع قانونی مجوزهایی بگیرید . باید قبل از شروع کسب و کارتان به فکر گرفتن این مجوزها باشید .

مثلاً برای راه اندازی قنادی لازم است مجوز بگیرید . لازم است که فرضا از سازمان بهداشت، کارت سلامت تان را بگیرید . بعد از آن هم باید یک سری به صنف قنادان شهرتان بزنید .

پس قبل از دست به کار شدن، حتماً در مورد مجوزها و مدارک لازم پرس‌وجو کنید . بدون گرفتن مجوزها دست به کار نشوید، چون ممکن است درآمدی که نداشته باشید هیچ، جریمه شوید و ضرر هم کنید .

مشاغل آزاد پردرآمد در ایران ، لیست شغل های پولساز در ایران ، فهرست مشاغل جدید اینترنتی و آزاد

فهرست مشاغل آزاد پردرآمد در ایران

برای راحتی کار در این مقاله سایت پول یابی مشاغل آزاد پردرآمد در ایران ، به سه دسته کلی تقسیم شده اند:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه یافتن شغل مناسب

الف: مشاغلی که لازم است آچار به دست شوید .

ب: شغل ها و کسب و کارهایی که تولید کننده می شوید .

ج: مشاغلی که از طریق اینترنت پول درمی آورید .

طبق این دسته بندی سه گانه سعی می شود تا برخی از مشاغل آزاد پردرآمد در ایران معرفی شوند . امیدورم مورد توجه و استفاده جویندگان مشاغل آزاد قرار گیرد  .

الف : مشاغل آچار به دست

۱- تعمیرکار تلفن همراه

یکی از مشاغلی که این روزها بازارش حسابی داغ و پولساز است و همه ما یکی دو بار گذرمان به آن افتاده ، تعمیرات موبایل است . این روز‌ها همه افراد حداقل یک موبایل دارند . لذا تعمیر و یا فروش موبایل و لوازم جانبی می تواند، بازار کار خوبی به همراه داشته باشد .

برای کسب درآمد، می توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی و یادگیری این مهارت، یک مغازه راه اندازی کنید . با کار کردن در کنار دیگران به صورت درصدی هم می‌توانید شروع به کسب درآمد کنید .

شیوه شروع شغل تعمیر موبایل

برای شروع باید این مهارت را یاد بگیرید . بهترین مرجع برای یادگیری این مهارت، شرکت در دوره‌های آموزشی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای می‌باشد . یادگیری این مهارت حدود ۴ میلیون تومان هزینه دارد . بعد از یادگیری این مهارت بهتر است چند ماه هم کنار یک آدم خبره کارآموزی کنید تا با فوت و فن کار آشنا شوید . البته برای شروع یادگیری می توانید در دوره‌های آنلاین هم شرکت کنید .

علاوه بر این‌ برای راه‌اندازی یک مغازه تعمیرات موبایل، یک سری وسایل و تجهیزات مثل کامپیوتر، منبع تغذیه، مولتی متر و… لازم دارید . با چیزی حدود ۱۰ میلیون تومان می‌توانید این وسایل را تأمین کنید .

بعد از شروع کار در مغازه و کارگاه خودتان، می‌توانید از فروش لوازم جانبی هم درآمد جانبی خوبی داشته باشید .

نوع شغل: حضوری- تمام وقت .

میزان سختی کار: متوسط .

بازه درآمد: ماهیانه ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان .

پیش نیاز‌ها: حداقل ۷۵ متر مربع زمین + تجهیزات .

مجوز‌ها: مدرک آموزشی + مجوز از صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی .

۲- تعمیرکار لوازم خانگی

از مشاغل آزاد پردرآمد در ایران و پر متقاضی این روز‌ها، تعمیرات لوازم خانگی است . لوازم خانگی همانطوری که از اسم آن معلوم است، شامل هر وسیله برقی می‌شود که در خانه‌ها استفاده می‌شود . جالب است بدانید که در هر خانه‌ای حداقل ده قلم لوازم خانگی وجود دارد . علاوه بر این با توجه به پرکار بودن این لوازم احتمال خرابی آن‌ها هم زیاد است . همین مسئله موجب می‌شود که درآمد زیادی نصیب تعمیرکارهای لوازم خانگی شود .

مثل همه کارهای دیگر برای شروع باید این کار را یاد بگیرید . سپس یک دوره کارآموزی کنید، و بعد با خیال راحت از مهارت بالایتان به کسب درآمد بپردازید .

شیوه شروع شغل تعمیر لوازم خانگی

برای شروع تعمیرات لوازم خانگی باید یک سر به مراکز آموزش فنی و حرفه ای مجاز شهرتان بزنید . باید حدود دو ماه برای یادگیری این حرفه وقت بگذارید . این آموزش‌ها هم حدود سه یا چهار میلیون تومان هزینه دارد .

بعد از این مرحله بهتراست، ۶ ماه تا یک سال را در کنار یک استاد کار به مهارت آموزی بپردازید . در این مدت سعی کنید با فوت و فن‌های این کار آشنا شوید . بعد از طی این مراحل می توانید با هزینه کردن نهایتاً ۲۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات، خودتان مستقل شروع به کار کنید .

توجه کنید که برای کسب درآمد بیشتر، علاوه بر داشتن مهارت و تخصص ، برخورد خوب ، ارائه خدمات با کیفیت بالا و هزینه‌ کمتر مهم است . فروش لوازم جانبی و بعدتر لوازم خانگی کوچک هم می تواند درآمد جانبی خوبی به همراه داشته باشد .

نوع شغل: حضوری- پاره وقت .

میزان سختی کار: متوسط .

بازه درآمد: ماهیانه ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومان .

پیش نیاز‌ها: حداقل ۷۵ متر مربع زمین + تجهیزات مورد نیاز .

مجوز‌ها: مدرک آموزشی از سازمان فنی حرفه ای + مجوز از صنف تولید کنندگان و تعمیرکاران لوازم خانگی+ پروانه کسب خدمات فنی و تعمیرات لوازم خانگی .

۳- نصب دوربین مداربسته

با هر چه بیشتر ساخته شدن ساختمان‌ها و مجتمع‌ها، یکی از مشاغلی که این روز‌ها خیلی بازار داغی دارد، نصب و تعمیر دوربین‌های مدار بسته است . دوربین‌های مدار بسته در ساختمان‌ها، ادارات، فروشگاه‌ها و خیلی جاهای دیگر کاربرد دارد . پس بازار گسترده‌ای از نظر میزان کسب درآمد و مشتری دارد .

برای شروع این کار باید ابتدا سراغ مهارت آموزی بروید و بعد هم کارآموزی کنید . با خریدن یکسری ابزار، که نهایتاً با ۱۰ میلیون تومان آنها را تهیه می کنید، می‌توانید خودتان شروع به کسب درآمد کنید .

شیوه شروع شغل نصب دوربین مداربسته

برای شروع بهتر است که دوره آموزشی این مهارت را در نزدیک‌ترین سازمان فنی و حرفه ای بگذرانید . حدود یک ماه آموزش طول می کشد و نزدیک به ۲ میلیون تومان هم هزینه می خواهد .

بعد از آموزش اولیه، حداقل ۶ ماه باید کنار یک نصاب ماهر تجربه کسب کنید، تا به چم و خم کار آشنا شوید . بعدها می توانید با خرید تجهیزاتی، مثل دریل شارژی، جعبه ابزار و سایر ابزار مورد نیاز، به طور مستقل کار کنید .

اگر با سلیقه کار کنید، خوش اخلاق باشید و در گرفتن اجرت هم انصاف به خرج دهید، درآمد خوبی خواهید داشت . اگر هم کار‌هایی مثل نصب و تعمیر سیستم اعلام حریق و دزدگیر اماکن را هم یاد بگیرید، که دیگر درآمدتان تصاعدی بالا می رود .

نوع شغل: حضوری- پاره وقت .

میزان سختی کار: متوسط .

بازه درآمد: ماهیانه ۷ تا ۱۵ میلیون تومان .

پیش نیاز‌ها: حداقل ۷۵ متر مربع زمین (البته شاید بتوانید از این مورد چشم پوشی کنید) + تجهیزات مورد نیاز .

مجوز‌ها: مدرک آموزشی از سازمان فنی حرفه ای+ مجوز از صنف .

ب : تولید کننده شدن

روحیه و حال بعضی از آدم‌ها را، ساختن و تولید کردن خوب و خوش می کند . این افراد دوست دارند با دست‌هایشان چیزی را بسازند از چیزی مراقبت کنند تا به ثمر بنشیند .

اگر شما هم جزء این دسته از آدم‌ها هستید که دوست دارند از دست‌هایشان پول در بیاروند، احتمالا یکی از این شغل‌ها مناسب شما است . برخی از مشاغل آزاد پولساز تولیدی عبارتند از :

۱- دامداری

یکی از نیاز‌های روزانه مردم هر جامعه نیاز به لبنیات و فرآورده‌های پروتئینی است . سر منشاء تولید همه این‌ها حیوانات ارزشمندی مثل گاو ، گوسفند و بز می باشند . دامداری هم جزو مشاغل صنعتی و هم کسب و کار روستایی پولساز محسوب می شود .

نگهداری و فروش شیر، گوشت و پشم گوسفند و بز، از کسب و کار‌های پر سود این روز‌ها است . اما توصیه می شود که پرورش و نگهداری از گوسفند اصلاح نژادی و یا بز سانن را لحاظ کنید . بز سانن، نژاد خاصی از بزها است، که ۳۰۰ روز سال، روزانه بین ۳ تا ۸ لیتر شیر دهی دارد . می توانید این بز‌ها را تقریباً همه جای ایران، به جز مناطق کویری پرورش دهید .

علاوه بر همه این خوبی‌ها، بر اساس مشاهده، این بز‌ها معمولاً چندقلو زا هستند، که از این نظر هم برای دامدار سوددهی خوبی دارند .

شیوه شروع شغل دامداری

برای شروع لازم است که قبل از خریدن دام، خودتان آموزش‌های لازم نگه داری و مراقبت از دام‌ها را ببینید، یا اینکه فرد کار بلدی را پیدا کرده و استخدام کنید . بعد از آن برای کسب درآمد باید به سراغ خرید دام و دستگاه شیردوش بروید . دامداری مخصوصا پرورش دام های سبک یکی از بهترین کسب و کار‌هایی است که می‌توانید در روستا‌ها شروع کنید .

نوع شغل: حضوری- تمام وقت .

میزان سختی کار: سخت .

بازه درآمد: سالانه ۸۰ میلیون تومان ( از فروش شیر و با توجه به قیمت روز) .

تعداد نیروی انسانی: حداقل ۱ نفر .

پیش نیاز‌ها: حداقل ۲۰۰ متر مربع زمین + ۵ بز ماده و ۱ بز نر + یک دستگاه شیردوش+ در مناطق کویری نباشید .

مجوز‌ها: زیر ۱۰۰ رأس نیاز به مجوز ندارد .

بالاتر از ۱۰۰ رأس: مجوز‌های نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی .

دوره بازگشت سرمایه: ۲ تا ۴ سال .

۲- پرورش گل‌ها و گیاهان زینتی

این روز‌ها با همه گیر شدن زندگی آپارتمانی و کم شدن ارتباط مردم با طبیعت، مردم اقبال بیشتری به نگهداری از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی نشان می‌دهند . به همین دلیل تولید و پرورش این گیاهان بازار رو به رشدی دارد . حتی خانم ها می توانید در حیاط خانه اقدام کنند، این کار جزو مشاغل پولساز با سرمایه کم برای زنان هم محسوب می شود .

اگر به پرورش گل و گیاهان علاقه دارید، و یا در رشته‌هایی مثل کشاورزی یا گیاه پزشکی و…  تحصیل کرده‌اید، می توانید به کسب درآمد از طریق تولید و فروش گیاهان فکر می‌کنید . البته برای این شغل داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط شرط نیست .

فروش گل و گیاهان زینتی و حتی دارویی از مشاغل آزاد پردرآمد در ایران و به ویژه شهر تهران است . اگر تخصص و یا علاقه به این کار داشته باشید، می توانید درآمد خیلی بالایی از این راه کسب کنید .

شیوه شروع پرورش گل های آپارتمان

برای شروع بهتر است کمی مطالعه کنید و یک  سری چیز‌های کلی را از این طریق یاد بگیرید . در مرحله بعد پیشنهاد می شود که در کنار یکی از گلخانه دار‌های شهرتان شروع به کار کنید . حتی می توانید با توزیع کننده‌های عمده، به صورت رایگان کار کنید تا سلیقه بازار را بشناسید و بی‌گدار به آب نزنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ویژگی فریلنسینگ یا آزاد کاری در کسب درآمد

یکی از امتیاز‌های این شغل، باز بودن مسیر کسب درآمد ارزی است .

نوع شغل: حضوری- پاره وقت .

میزان سختی کار: متوسط .

سرمایه درگردش: ۵۰۰ میلیون تومان .

بازه درآمد: حدود ۴۰ درصد .

تعداد نیروی انسانی: حداقل ۳ نفر .

پیش نیاز‌ها: حداقل ۳۰۰۰ متر مربع زمین + بذر و نشا + خاک و کود + گلدون .

مجوز‌ها: مجوز‌های مدیریت جهاد کشاورزی .

دوره بازگشت سرمایه: ۲ تا ۳ سال .

اگر سرمایه شروع این کار را ندارید، یا ۳۰۰۰ متر زمین برای احداث گلخانه در دسترس تان نیست، ناامید نشوید . می توانید از مقیاس کوچک تر و حتی حیاط منزلتان برای این کار استفاده کنید . با کسب تجربه و به مرور زمان کسب و کارتان را توسعه دهید .

۳- شغل آشپزی

یکی از مشاغل آزاد پردرآمد در ایران و نیز کار تولیدی پرطرفدار آشپزی است . این کار تنوع فراوانی داشته از کیک ها و شیرینی ها تا غذاهای محلی و ستنی را شامل می شود . ضمن اینکه کسب درآمد اینترنتی با آشپزی هم امروزه یک شغل پولساز و پرطرفدار شده است . می توانید در خانه خودتان با گرفتن مجوزهای لازم شروع به پختن غذا‌های خانگی و فروش آن‌ها کنید . یا کیک و شیرینی‌های خانگی بپزید، و از طریق شبکه‌های اجتماعی به فروش برسانید .

کیک و شیرینی‌هایی که در آشپزخانه‌های خانگی پخته می‌شوند، به خاطر خانگی بودن‌شان و هم به دلیل ارزان تر بودن طرفدار بیشتری بین مردم دارند . پس می توان امید داشت که از این طریق، درآمد بیشتری هم نصیب تان می شود . بعد‌ها می توایند کارتان را توسعه بدهید و شیرینی فروشی یا رستوران خودتان را داشته باشید .

راهکار شروع شغل آشپزی

اگر قصد شروع کسب و کار آشپزی در خانه و آشپزخانه خود را دارید، به جز دریافت مجوز‌ها و تهیه لوازم ضروری کار، به چیز دیگری نیاز ندارید . اما اگر دوست دارید یک قنادی یا شیرینی فروشی تأسیس کنید، ابتدا باید مجوز‌های لازم را بگیرید . در ابتدا باید، محل احداث قنادی‌ را اجاره کنید، تجهیزات را خریداری کرده و شروع به کار کنید .

سرمایه اولیه: ۱۵۰ میلیون تومان .

نوع شغل: حضوری- تمام وقت .

میزان سختی کار: متوسط .

بازه درآمد: درآمدتان بستگی زیادی به قیمت مواد اولیه و فروش شما دارد . اما یک کارگاه تولیدی کوچک می‌تواند بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون ماهیانه درآمد داشته باشد .

تعداد نیروی انسانی: حداقل ۴ نفر .

پیش نیاز‌ها: حداقل ۲۰۰ متر مربع زمین + یخچال + فر و سایر لوازم ضروری .

مجوز‌ها: اتحادیه صنف قنادان .

دوره بازگشت سرمایه: حداقل ۱ سال .

می توانید در شروع و با کمترین هزینه و در خانه خودتان به سود دهی برسید . بعد از مدتی کسب و کارتان را توسعه داده در بیرون اقدام به راه اندازی آشپزخانه یا قنادی کنید .

ج : کسب پول از اینترنت

اینترنت برای همه افراد فرصت‌های بی نظیری را برای کسب درآمد فراهم کرده است . اگر به اینترنت علاقه دارید و با آن آشنا هستید، مطمئناً می‌توانید چندتا از بهترین مشاغل آزاد پردرآمد در ایران را که مرتبط با اینترنت هستند، پیدا کنید و ازاین طریق کسب درآمد اینترنتی داشته باشید .

علاوه بر مطالبی که از این مقاله سایت پول یابی می‌توانید یادبگیرید، نکته‌های بی نظیری وجود دارند که در سایر مقالات سایت پول یابی به آنها اشاره شده است . خواندن آن مطالب می‌تواند شما را با تعداد بیشتری از شغل های آزاد پردرآمد اینترنتی آشنا کند . در اینجا برای نمونه و جهت آشنایی، به چند شغل پردرآمد اینترنتی در ایران اشاره خواهد شد .

۱- برنامه نویسی

برنامه نویسی این روزها جزء شغل های پردرآمد است که اتفاقاً بین نوجوانان و جوانان ایرانی طرفداران زیادی هم دارد . علاه بر این با پیشرفت و دسترسی هرچه بیشتر مردم به اینترنت، بازار کار این شغل هم هر روز بزرگ تر از قبل می‌شود .

می توانید با یاد گرفتن یک زبان برنامه نویسی در شرکت‌های کوچک و بزرگی استخدام شوید که دنبال فرد متخصص می گردند .

شیوه شروع شغل برنامه نویسی

برای شروع کسب درآمد با برنامه نویسی باید یکی از زبان‌های برنامه نویسی یا کار با سیستم‌های مدیریت محتوا را یاد بگیرید . این کار چیزی بین سه تا شش ماه زمان می‌گیرد . با توجه به زبانی که انتخاب کرده‌اید و همین طور آموزشگاه، هزینه‌ای حدود ۲ تا ۵ میلیون تومان دارد .

برای یادگیری زبان‌های برنامه نویسی موارد زیر پیشنهاد می شود :

سی C

سی پلاس پلاس ++C

پایتون python

و در مورد سیستم‌های مدیریت محتوا:

وردپرس

دروپال

و…. توصیه می شود .

بعد از آن می توانید برای تکمیل مهارت‌های خودتان و کسب تجربه، به عنوان کارآموز به تیم‌های برنامه نویسی بپیوندید . برای یادگیری زبان‌های برنامه نویسی، حتی می‌توانید با تکیه بر خودآموزی و بدون شرکت در کلاس، از طریق اینترنت آن‌ها را یادبگیرید . افراد مختلفی در یوتیوب و آپارات، زبان‌های مختلف برنامه نویسی را تدریس می‌کنند.

سرمایه اولیه: نیاز ندارد .

نوع شغل: حضوری یا غیر حضوری- پاره وقت یا تمام وقت .

میزان سختی کار: متوسط تا سخت .

بازه درآمد: سال اول تا ۵ میلیوین تومان و بعد از سه سال تا ۲۰ میلیون تومان ماهیانه .

پیش نیاز‌ها: یادگیری یکی از زبان‌های برنامه نویسی یا کار با سیستم‌های مدیریت محتوا .

۲- مترجمی

به دلیل نیاز بازار، با ترجمه و با استفاده از دانش زبانی می‌توانید شغلی آزاد و پردرآمد داشته باشید . اگر به زبان‌هایی مثل انگلیسی، آلمانی ، فرانسه و.. تسلط دارید، می توانید علاوه بر تدریس به ترجمه هم فکر کنید .

ترجمه از زبان‌های دیگر به فارسی یا بالعکس یکی از خدماتی است که این روز‌ها متقاضیان زیادی دارد و جزو مشاغل آزاد پردرآمد در ایران و همچنین اینترنت محسوب می شود . هرچه زبانی که شما به آن مسلط هستید خاص تر باشد، احتمال درآمد بالایتان هم بیشتر خواهد بود .

راهکار شروع کسب درآمد از مترجمی

برای شروع کسب درآمد اینترنتی به مدارک خاصی نیاز ندارید . اما اگر به استخدام شدن در شرکت‌های بازرگانی و یا بنگاه‌های ترجمه فکر می‌کنید، حتما مدرک زبان، لازم تان می‌شود . حتی می توانید به کسب درآمد با تدریس آنلاین زبان انگلیسی و یا سایر زبان های خارجی فکر کنید .

البته بدون داشتن مدرک و درصورتی که دانش و تسلط لازم را دارید هم می توانید در پلتفرم‌های فریلنسری پروژه بگیرید و با به اتمام رساندن آن‌ها درآمد کسب کنید .

برای شروع به عنوان یک فریلنسر می توانید به سایت‌های انجام میدم ، پونیشا، کاریشه ، سر بزنید . اگر مدرک زبان دارید و حوصله درگیری مستقیم با کارفرما را ندارید، می توانید به استخدام شدن در شرکت‌های بازرگانی و بنگاه‌های ترجمه فکر کنید . با توجه به شرایط فعلی و نوع کار ترجمه، محدودیت جغرافیایی ندارید .

۳- راه اندازی فروشگاه آنلاین

اگر می‌توانید محصول خاصی را با کمترین واسطه به دست مشتری برسانید، یا خودتان تولید کننده محصول خاصی هستید، می توانید به فکر فروش مستقیم باشید . حتی اگر در شهر خود مغازه ای دارید و مشغول کسب درآمد هستید، چرا به فکر فروش آنلاین محصولات خودتان نیستید؟

راه اندازی فروشگاه آنلاین چه به وسیله راه اندازی سایت و چه از طریق اینستاگرام، یا سایر شبکه‌های اجتماعی می تواند بهترین شغل آزاد پردرآمد در ایران باشد .

شیوه شروع راه اندازی فروشگاه اینترنتی

برای شروع توصیه می شود اگر خودتان تولید کننده و توزیع کننده محصول نیستید، به صورت آزمایشی با خریداری مقدار کمی از آنچه می خواهید بفروشید، شروع کنید . سپس برای محصول خود بازاریابی کنید . تبلیغ محصولات خودتان را یاد بگیرید، از فروشگاه‌ها و یا اصطلاحاً آنلاین‌شاپ‌های دیگر هم می توانید ایده بگیرید و الگو برداری کنید .

برای راه اندازی وب سایت فروش محصولاتتان هم نیازی به داشتن دانش خاص برنامه نویسی ندارید . ضمن اینکه در آغاز نیازی به گرفتن مجوزهای راه اندازی فروشگاه اینترنتی هم ندارید . می‌توانید با کمترین هزینه با استفاده از دوره تجربه محور تولید محتوا و سئو فروشگاه خود را به بهترین نقطه جهان برسانید . با کمی تلاش، از اینکه بتوانید لینک ۱ گوگل شوید، مطمئن باشید .

سخن پایانی مشاغل آزاد پردرآمد در ایران

در این مقاله سایت پول یابی برخی از مشاغل آزاد پردرآمد در ایران جهت آشنایی معرفی شد . توجه کنید که مشاغل آزاد پولساز در ایران بسیار بیشتر و فراتر از اینهاست و در اینجا طبق ضرب المثل، مشت نمونه خروار است، نمونه هایی از این مشاغل، بیان شد . هر کسی می تواند با توجه به سه فاکتور: علاقه ، تخصص و نیاز بازار اقدام به راه اندازی کسب و کار کند .

تلاش شد که مشاغل آزاد در سه محور یا دسته کلی : ۱- مشاغلی که لازم است آچار به دست شوید . ۲- مشاغلی که تولید کننده می شوید . ۳- مشاغلی که از طریق اینترنت پول درمی آورید، تقسیم بندی شود . هر کسی می تواند یکی از این دسته ها را انتخاب و شروع به کار کند . کلید موفقیت در این مشاغل ، علاوه بر ارائه خدمات با کیفیت ، متمایز بودن و مشتری مداری است .

نکته پایانی مشاغل آزاد پردرآمد در ایران اینکه، می توانید هر کار و تخصصی را انتخاب کنید ولی از اهمیت دنیای مجازی غافل نشوید . شغل و تخصصتان را می توانید در اینترنت اعم از شبکه های اجتماعی ، وب سایت و فروشگاه آنلاین ، تبلیغ و یا بازاریابی کرده و کسب درآمد پایداری داشته باشید . اینترنت به دلیل مزایای فراوانش بهترین مکان برای توسعه کسب و کار و افزایش درآمد مستمر می باشد .

مطلب پیشنهادی

ایده کسب درآمد و کاریابی ، ایده کسب و کار ، ایده های پول ساز در خانه ، ایده پولساز اینترنتی ، یافتن شغل و کار ، ایده های خلاقانه کسب و کار

ایده کسب درآمد و کاریابی

هدف از ایجاد تایپ و عنوان ایده کسب درآمد و کاریابی ، معرفی کسب و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.