X

اصول تولید محتوا در تلگرام

علیرغم فیلتر بودن تلگرام به دلیل اقبال زیاد کاربران ایرانی، یادگیری و اجرای اصول تولید محتوا در تلگرام با نگاه به بازاریابی اینترنتی هنوز دارای اهمیت بالایی می باشد و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی با هدف افزایش کسب درآمد اینترنتی و رشد و توسعه برند خود به این مقوله مهم توجه خاص دارند و تلاش می کنند محتوایی را نشر دهند که بالاترین تاثیر را بر روی مخاطب هدفشان داشته باشد.

پیام رسان تلگرام به دلیل کاربرپسند بودن ، امنیت بالا ، امکانات منحصر به فرد ، ایجاد کانال و گروه ، جزو محبوب ترین برنامه ها در میان کاربران ایرانی محسوب می شود و به نظر می رسد که کاربران ایرانی حاضر به رها کردن این برنامه جذاب نیستند.

به دلیل اهمیت و تاثیر تلگرام بر روی کسب و کارها و وابستگی شرکت ها و برندها به کسب درآمد اینترنتی از تلگرام ، در مقاله سایت پول یابی به اصول تولید محتوا در تلگرام با نگاه بازاریابی اینترنتی پرداخته می شود.

اصول تولید محتوا در تلگرام

پیام رسان تلگرام  در میان ایرانی ها از همان اول با سر و صدای بسیار زیادی وارد شد طوری که از یک برنامه ساده به راحتی می‌توانستند به کسب درآمد اینترنتی بپردازند. به طور معمول با ۳ روش : ۱- ساخت پیج و فروش محصولات وخدمات ، ۲- کسب درآمد از تبلیغات به عنوان میکرو یا ماکرو اینفلوئنسر و ۳- ایجاد کانال تلگرامی و معرفی خدمات ، اقدام به کسب درآمد اینترنتی می کنند و هر سه روش کسب درآمد با تولید محتوا در تلگرام ارتباط مستقیم دارد.

خلاصه اینکه با روش‌های مختلف و متنوع ، کاربران از تلگرام کسب درآمد اینترنتی دارند. اما نقطه مشترک همه این روش ها این است که به لطف محتوای باکیفیت در تلگرام و یا رعایت اصول تولید محتوا در تلگرام این اتفاق می افتد. در واقع آنچه که در تلگرام با مردم حرف می‌زند، محتوای باارزش و باکیفیت می باشد و اگر این محتوای ارزشمند و با کیفیت نباشد کاربران از دور آن کسب و کار اینترنتی پراکنده شده و دیگر کسب درآمدی وجود ندارد.

کسب درآمد از راه تلگرام اگرچه بسیار خوشایند و راضی کننده می باشد اما نیاز به یک بررسی دقیق و موشکافانه همراه با بازنگری و رعایت اصول حرفه ای کسب و کار دارد که بدون این موارد، امکان موفقیت بسیار کم خواهد بود. امروزه کسب درآمد اینترنتی خانوارهای زیادی از ایرانیان به تلگرام وابسته است لذا باید توجه جدی و خاص به چگونگی فعالیت در این پیام رسان داشت و همچنین راههای کسب درآمد از تلگرام را یاد گرفت.

اصول کسب درآمد از تلگرام

این سوال مطرح می شود که برای موفقیت کسب درآمد اینترنتی از طریق تلگرام باید چه اصول و قواعد کاری را رعایت کرد؟ یقینا یکی از راههایی که افراد و کسب و کارها در تلگرام از طریق آن به کسب درآمد اینترنتی می پردازند، خرید و فروش از طریق تلگرام هست . برای موفقیت در این کار و یا هر نوع کسب درآمد از تلگرام مثل : همکاری در فروش ،گرفتن تبلیغات و… دو چیز لازم است:

۱- رشد یک کانال تلگرامی با مخاطبان یک دست و مرتبط (کانال خوب)

۲- تولید محتوای حرفه‌ای در تلگرام

ایجاد کانال خوب: در ابتدا برای اینکه به موفقیت برسید باید یک کانال تلگرامی با بازدید کنندگان یکدست و مرتبط داشته باشید. مهم نیست دو هزار فالوور داشته باشید و یا یک میکرواینفلوئنسر باشید یا یک کانال ۱۰۰ کا داشته باشید ممکن این است که کانال یکدست، خوب و مرتبط داشته باشید.

تولید محتوای باکیفیت: مورد دوم برای جذب مخاطب ، داشتن و تولید محتوای صحیح و اصولی است. اگر تنها به عرضه محصولات توجه کنید، ولی هیچ گونه تخصصی در زمینه تولید محتوا نداشته باشید بدون شک کسب و کارتان موفقیتی نداشته و با شکست مواجه می شود.

در اینجاست که یادگیری شیوه تولید محتوا در کانال تلگرام ضروری می باشد.

رعایت اصول تولید محتوا در بازاریابی تلگرام

هر چه هستید و هر چه در تلگرام دارید برای رسیدن به موفقیت ، چاره ای ندارید جز اینکه اصول تولید محتوا در تلگرام را یاد بگیرید و این اصول تولید محتوا در تلگرام را به طور دقیق رعایت کنید. نکات مؤثری که در ادامه پیرامون اصول تولید محتوا در تلگرام ارائه می شود ضمن راهنما بودن در کسب و کار ، تا حدود زیادی تضمین کننده موفقیت خواهد بود.

مهم ترین اصول تولید محتوا در تلگرام عبارتند از:

۱- ایجاد هدف

قبل از هر کاری ، باید شفاف و واضح مشخص کنید هدفتان از راه اندازی یک کانال و تلگرام مارکتینگ چیست؟ طبیعتا این هدف باید در راستای ایجاد یک ارزش و برنامه از قبل ترسیم شده باشد، وگرنه منجر به شکست خواهد شد.

هدف گذاری کانال در ابتدای کار، انگیزه‌ ها را برای رشد و پیشرفت کسب و کار در ادامه راه تضمین می کند. توجه کنید که هیچ گاه کسب درآمد از طریق تبلیغات را هدف ساخت کانال تلگرامی قرار ندهید. البته اگر درست عمل کنید خود این کسب درآمد اینترنتی از طریق تبلیغات در ادامه مسیر برایتان محقق خواهد شد.

۲- انتخاب نام و تصویر مناسب کانال

نام و تصویر کانال تلگرامی ، جزو اولین مواردی می باشند که کاربران تلگرامی با آن مواجه می‌شوند. بنابراین واضح است که جذابیت آن تاثیر به سزایی در جذب مخاطبان بیشتر خواهد داشت. نام کانال را طوری انتخاب کنید که گویای زمینه فعالیت و برندتان باشد. توصیه می شود حتی الامکان از نام‌های طولانی پرهیز کنید. کوتاه بودن نام کانال موجب می‌شود در ذهن مخاطب ماندگارتر باشد.

در انتخاب تصویر کانال خود، سلیقه به خرج دهید و به جای استفاده از تصاویر دانلودی و اینترنتی، یک تصویر اختصاصی با کیفیت طراحی کنید. ترجیحا از حاشیه دایره‌ای در طراحی تصویر استفاده کنید.

۳- توضیحات کانال

بسیاری از افرادی که وارد کانال می‌شوند، قبل از آنکه جوین شوند، محتوای توضیحات کانال تلگرامی را می‌خوانند. بنابراین توصیه می شود در چند جمله توضیح دهید که کانال شما قرار است چه محتوایی را ارائه دهد. یک محتوای شفاف و خلاقانه در این قسمت، مطمئنا تاثیر زیادی در افزایش تعداد ممبرهای شما و موفقیت در تلگرام مارکتینگ خواهد داشت.

توصیه می شود، حتما آیدی خودتان یا آیدی مدیر کانال را در قسمت توضیحات کانال بنویسید. همچنین یکسری هشتگ مرتبط با محتوای کانال قرار دهید. ممکن است افراد بعد از جستجوی آن هشتگ‌ها و خواندن مطالب آن در کانال شما، جوین شوند. اگر وب‌سایت یا کانال‌های دیگری دارید لینک‌ آن‌ها را نیز در قسمت توضیحات درج کنید، با این ترفند به افزایش ممبر کانال‌های دیگرتان کمک خواهید کرد.

۴- مخاطب شناسی

یکی از اصول تولید محتوا در تلگرام شناخت مخاطبان می باشد. شناخت مفهوم پرسونا در تلگرام مارکتینگ بسیار مهم است. در واقع پرسونا یک شخص فرضی است که جامعه‌ای از مخاطبان شماست. در این راستا بایستی سعی کنید یک پرسونای کلی از مخاطب داشته باشید و به سوالات زیر در مورد آن پاسخ دهید: سن، جنسیت، سطح تحصیلات، زمینه فعالیت ، محل زندگی و…

شناخت مخاطب موجب می‌شود تا بدانید با انتشار چه نوع محتوایی توجه آن‌ها به کانال شما جلب می‌شود، مطالب شما را به کانال‌ها و گروه‌های دیگر فوروارد و حتی کانال شما را به دیگران معرفی می‌کنند. هیچ وقت تنها به تولید و انتشار محتوایی که صرفا خودتان به آن علاقه دارید، اکتفا نکنید، ببینید که نیاز آنها چیست و بر اساس نیازشان اقدام کنید.

۵- بررسی کانال های مشابه

اگر به تازگی وارد حوزه‌ای شده‌اید و می‌خواهید شروع به فعالیت کنید، حتما کانال‌های مرتبط را بررسی کنید. ببینید دیگران در این زمینه ، چه محتواها و مطالبی ارائه می‌دهند، با چه کانال‌هایی تبادل می‌کنند و در چه کانال‌هایی تبلیغ می‌کنند. استفاده از تجربیات شخصی بقیه، شما را خیلی سریع‌تر به هدفی که می‌خواهید، نزدیک می‌کند.

علاوه بر اینها ، شناخت رقبا و همکاران ، دست شما را در تولید محتوای با کیفیت و نیز شناخت نواقص کارتان یاری می رساند.

۶- انتخاب فرمت محتوا

باید بدانید مخاطبان و کاربرانتان بیشتر به چه نوع محتوایی اعم از متن، تصویر، ویدیو، محتوای صوتی و… علاقه دارند. قطعا در ابتدای کار نمی‌توان تا این حد جزئی سلیقه مخاطبان را شناخت. در این راستا پیشنهاد می‌شود ابتدا همه انواع محتواها را تولید و آزمایش کنید. سپس ویوی پست‌ها را بررسی کرده و ببینید کدام دسته از پست‌های شما بازخورد بیشتری داشته‌اند و چرا. حتما دنبال این چرایی بگردید و بیشتر سعی کنید بر پست‌های پرمخاطب تمرکز داشته باشید.

برای بررسی پست‌های پرمخاطب، می‌توانید از ابزار جادوبی آی jadooBI کمک بگیرید. این سایت ابزار خوبی به نام «تحلیل تلگرام» دارد. کافیست در این ابزار آدرس کانال تلگرام را وارد کنید تا گزارشات جذاب و به دردبخوری با نمودار و اشکال مختلف نمایش دهد. همچنین به طور کلی می‌گوید چه نوع محتوایی در کانال‌ها بازخورد می‌گیرند، که در این خصوص معمولا ویدیو خیلی بازخورد خوبی داشته است.

شاید تولید محتوای ویدیویی کمی سخت و زمان‌بر باشد اما به جذب مخاطبان شما کمک شایانی ‌می‌کند. با توجه به اوضاع اینترنت و گرانی آن در ایران ، حتما به حجم ویدیویی که در کانال می‌گذارید، دقت کنید.    به طور کلی، ویدیو، صوت و تصویر از متن جذاب‌تر است، به شرطی که کیفیت مناسب و حجم کمی داشته باشند.

۷- تاثیر کپی رایتینگ

کپی رایتینگ یکی از اصلی‌ترین عناصر بازاریابی یک برند و کسب و کار است. در واقع انتخاب کلمات مناسب به جذب مخاطبان و فروش بیشتر کمک می‌کند. علاوه بر محتوای متنی،  به نوشتن کپشن برای فایل صوتی، تصویر و ویدیو نیز کپی رایتینگ می‌گویند.

نوشتن متن کوتاه و جذابی که کاربر را به دانلود کردن علاقه‌مند کند، نکته‌ای است که بسیاری از افراد به آن توجهی نمی‌کنند، در حالی که می‌تواند بر تعداد بازدید پست تاثیرگذار باشد. یک کپشن جذاب مزیت رقابتی بین کانال‌های پربازدید محسوب می‌شود، بنابراین هرچقدر برای نوشتن کپشن‌ها حوصله و وسواس به خرج دهید، نتیجه‌اش را در آینده به وضوح مشاهده خواهید کرد.

برای داشتن یک کپی رایتینگ موثر، موارد و اصول زیادی باید رعایت شود. برای مثال بسیار مهم است که چند جمله اول محتوای متنی و کپشن‌ها، با چه لغاتی شروع شوند. به این دلیل که همه ما در بیش از ۱۰ کانال تلگرامی عضو هستیم و ممکن است فرصت چک کردن همه آن‌ها را نداشته باشیم، اما دیدن نکات جذاب در حین نگاه گذرا بر لیست کانال‌ها، می‌تواند ما را به باز کردن و خواندن کامل مطلب آن کانال ترغیب کند.

۸- استفاده هدفمند از ایموجی

ایموجی فرم و شکل خوبی به متنی که می‌خواهید بنویسید، می‌دهد. مهمترین نکته ایموجی، این است که نمی‌گذارد کاربر با خواندن آن متن خسته شود. تا جایی که می‌توانید خیلی محدود ولی مفید و مرتبط از ایموجی‌ها استفاده کنید. سعی کنید در ایموجی‌ها تنوع داشته باشید اما یکسری ایموجی‌ها را برای یکسری فرمت‌ها همیشه استفاده کنید. مثلا اگر می‌خواهید محتوای ویدیویی ارائه دهید، همیشه ایموجی ویدیو را در کپشن آن لحاظ کنید.

پیشنهاد می‌شود که ابتدای چند کلمه اول از ایموجی استفاده شود.

۹- مفهوم هشتگ در تلگرام

یکی از اصول تولید محتوا در تلگرام توجه به هشتگ است. معمولا هشتگ فقط برای دسته بندی مطالب به کار می‌رود. علاوه بر این هنگامی که کاربر می‌خواهد مطالب قبلی مرتبط با هشتگ را مطالعه کند، از آن استفاده می‌کند. سعی کنید هشتگ‌ها را خیلی کم اما به جا استفاده کنید.

اگر بین چند واژه برای نوشتن هشتگ در کانالتان شک دارید، از google trends واژه‌ای را که بیشتر سرچ می‌شود انتخاب کنید. بعضی افراد از هشتگ برای بولد کردن واژه‌ها استفاده می‌کنند که چندان توصیه نمی‌شود، چون ممکن است کاربر را گمراه کند.

۱۰- تولید محتوای تازه در کانال تلگرام

برای اینکه عضویت افرادی که در گروه و کانالتان هستند دائمی شود نیاز است مسائلی را به درستی در نظر بگیرید. مخاطب اگر احساس کند مطالب ارائه شده از طرف شما برایش سودی ندارد و تنها وقت او را هدر می دهد در کمترین زمان ممکن کانال را ترک می کند. یکی از عواملی که سبب می شود مخاطبین همیشه در کانال حضور داشته باشند تولید محتوای جدید و تازه است.

باید این انتشار نیز بر اساس قواعد و اصول تولید محتوا استاندارد صورت بگیرد. به عنوان مثال در هر تایمی که دوست داشتید دست به انتشار نزنید. از سوی دیگر آپدیت بودن شما سبب می شود کاربران کانال شما همیشه منتظر خبری از سمت شما باشند.

اگر کسب و کار شما از طریق تلگرام به شکلی است که نمی توان به طور مداوم مطالب تازه ارائه کرد بهتر است به صورت ضربتی تمام پارامترها را رو نکنید، بلکه این کار را به مرور زمان و در دراز مدت انجام دهید.

۱۱- زمان انتشار مفید محتوا

زمان انتشار باید از یک وقت معین و مشخصی برخوردار باشد. تولید محتوای اصولی و استاندارد برای تلگرام به ما می گوید در ساعات طلایی به انتشار مطالب بپردازید. این زمان اکثراً از ساعت ۶ تا ۱۰ شب است. بهترین زمانی که بازدید کنندگان کانال شما را در حداکثر تعداد آنلاین قرار می دهد.

۱۲- تولید محتوای مختصر

از اصول تولید محتوا در تلگرام ارائه مطالب به صورت مختصر و مفید است. تاکید می شود که از زیاد گویی در زمان تولید محتوا برای تلگرام خودداری کرد. به قدری اطلاعات ارائه شده در تلگرام زیاد و گسترده است که مخاطب به محض اینکه احساس خستگی کند از کانال خارج می شود.

اگر به دنبال حفظ ممبرها و همچنین استمرار کسب درآمد اینترنتی از تلگرام هستید، تا جایی که می‌توانید از نوشتن متون طولانی پرهیز کنید. به همین خاطر نیاز است محتوای تولیدی برای تلگرام از یک قانون کلی پیروی کند. سادگی در کنار مفید بودن و کوتاه بودن سبب انعکاس بهتر محتوا به مخاطب می شود.

۱۳- انتخاب سرتیترهای عالی و مهم

تیترها و عناوین محتواها ، اولین چیزی هستند که مخاطب‌ها از متن شما می‌بینند، بنابراین در انتخاب سرتیترها دقت کنید. مهم نیست محتوای شما کوتاه باشد یا بلند، آن‌چه که اهمیت دارد این است که از سرتیترهای مناسب استفاده کنید تا بتوانید نظر مخاطب‌ها را به خود جلب کنید تا در شبکه های اجتماعی به خوبی به اشتراک بگذارند.

۱۴- سایر اصول تولید محتوا در تلگرام

– محتوای تکراری را از کانال‌های دیگر کپی نکنید و همواره به دنبال تولید محتوای ارگانیک باشید.

– در کار تولید محتوا، کیفیت مهم‌تر از کمیت است. انتشار پست‌های زیاد در طول روز موجب خستگی کاربران و خروج آن‌ها از کانال شما خواهد شد.

– محتوای سریالی تولید کنید، این نوع محتوا موجب وفاداری ممبرها به کانال تان می‌شود.

– با استفاده از ربات‌های متنوع می‌توانید استیکرهای جذابی مختص برند خودتان و حاوی آی دی کانالتان بسازید. با اشتراک گذاری این استیکرها توسط اعضای کانال در گروه‌های دیگر، فرصت معرفی شدن به دیگران را پیدا خواهید کرد.

– برای شناخت سلیقه مخاطب و غنی‌تر شدن هرچه بیشتر محتوای کانال خود، هر از چندگاهی با ربات‌های مربوطه نظرسنجی بگذارید و بازخوردها را تحلیل کنید.

سخن پایانی اصول تولید محتوا در تلگرام

توصیه می شود، از تولید محتوای پراکنده و تکراری خودداری کنید و سعی کنید هدفتان را مشخص کنید و با انتخاب موضوعات مناسب در راستای هدف اصلی‌تان حرکت کنید.حتی اگر در ابتدای راه هستید با گذاشتن مطالب هدفمند در کانال تلگرام به مخاطبان خود ثابت کنید که به اصول حرفه ای کار آگاه هستید. باید از تولید محتوای خود هدفی داشته باشید و آن را به مخاطب انتقال دهید چرا که تولید محتوا، به تنهایی کافی نیست.

باید به عنوان یک شخص علاقمند به حضور و فعالیت بیشتر در شبکه های اجتماعی ، موضوع تولید محتوا را بیشتر از پیش جدی بگیرید . خیلی از کسب و کارهایی که به شهرت و کسب درآمد اینترنتی بالا رسیدند، مطمئنا علت اصلی موفقیتشان در ابتدا تولید محتواهای خاص و منحصر به فرد بوده است.

نکته آخر اصول تولید محتوا در تلگرام اینکه ، پس از مشخص کردن اهداف و استراتژی خود، به تولید محتواهای مرتب ، منظم و همیشگی بپردازید و متعاقب آن به کسب و کار خود رونق داده و موفقیت بیشتری را در بازارهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی کسب کنید. در برخی از کانال ها و سایت ها تولید محتوا در قالب چندین زبان مهم دنیا از جمله زبان لاتین ، فارسی ، عربی ، فرانسه و … انجام می گیرد ، که این نیز خود می تواند یک برگ برنده و امتیاز محسوب شود.

سایت پول یابی:

View Comments (15)

  • من وب سایت پول یابی را از طریق یکی دوستانم که به من معرفی کرد پیدا کردم . درباره کسب درآمد از طریق تولید محتوا دنبال مطالب ارزشمند و طولانی به روز بودم و این سایت را برایم به اشتراک گذاشت.
    صفحات متعددی از سایت با موضوع کسب درآمد اینترنتی را خواندم خواستم بگم که در کل وبسایت پول یابی مقالات بسیار آموزنده و جالبی را دارد خواستم تشکر و قدردانی کنم بابت همه زحمات و محتوای خوبتان

  • سلام، من معتقدم این یک وب سایت عالی درباره آموزش کسب درآمد اینترنتی هست. من تصادفاً و در جستجوی محتوا از گوگل آن را پیدا کردم من قصد دارم حتما دوباره بازدید کنم
    باز هم مانند شما معتقئم از هر راهی حتی از تولید محتوا در تلگرام هم می توان پول سازی کرد پول در اینترنت فراوان است
    بهترین راه برای تغییر، و ثروتمند شدن ادامه راه و امید داشتن است

  • از تولید و به اشتراک گذاشتن مقاله خوبتان در مورد شیوه تولید محتوا در شبکه اجتماعی تلگرام متشکریم.
    با احترام

  • آیا تا به حال به ایجاد یک کتاب الکترونیکی یا نویسنده مهمان در وبلاگ های دیگر فکر کرده اید و اینکه چگونه می توان با تولید محتوا در زمینه مورد علاقه و تخصصی کاربر جذب کرد؟
    من یک وبلاگ دارم و در کنارش یک کانال تلگرمی هماهنگ با آن دارم که بر اساس همان موضوعاتی که در مورد آن در وبلاگم بحث و مقاله منتشر می کنم محتوا تولیید می کنم
    به عبارتی هر چه در وبلاگم تولید می کنم قسمتی را در کانال تلگرامی خودم منتشر کرده و لینک به وبلاگم می دهم این کار تاثیر خوبی در بازدید از وبلاگم داشته و دارد

  • تلگرام امکانات جالب و در عین حال نیاز به روز رسانی محتوا برای موفقیت دارد مغتقدم جذب کاربر مهم است ولی حفظ کاربر از آن مهم تر است تولید محتوا در تلگرام موجب جذب بیشتر و ماندگاری کاربران می شود همه جا تولید محتوا حرف اول و آخر را می زند

  • مشخص است که نویسنده مقاله ضمن آشنایی با اصول تولید محتوا در اینترنت ، از تلگرام هم اطلاعات مناسبی دارد خواستم با این پیام تشکر و قدردانی کنم . کاملاً دانش خوبی را دریافت کردم

  • بعد از بررسی سایت و با توجه به این نوشته و مقالات ارزشمند درباره تولید محتوا و چگونگی کسب پول از روش های مختلف ، من به طور جدی معتقدم که این وب سایت مقالات ارزشمند و خوبی در زمینه کسب درآمد اینترنتی و آموزش کسب و کار اینترنتی دارد و کاملا پیشرو است
    فرصت کنم احتمالاً دوباره برای دیدن موارد بیشتر باز می گردم، با تشکر از شما

  • امروز هر کانال و گروهی که توی تلگرام میری پر از مطالب تکراری و یا اخبار زرد و بی ارزش است انگار مدیران کانال ها فقط می خواهند چیزی ارسال کنن یک زمانی تولید محتوا مفید افتخار مدیران شبکه های اجتماعی و سایت و وبلاگهای ایرانی بود اما الان شرایط عوض شده ولی باز معتقدم که افراد موفق محتوای خوب تولید می کنن و خودشان را در بازار رقابت بالا می کشن کسی موفق است که همیشه محتوای با کیفیت ارائه دهد.

  • به نظرم تلگرام از نظر امنیت و نیز امکانات بین همه شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها شاخص و بی نظیر است درسته که به مدیرش بعضی اتهام ها می زنن ولی همه اش بی اساس است تا حالا همه اصول رو رعایت کرده . کلی امکانات کاربرپسند در تلگرام وجود دارد که آدم لذت می برد حیف که در ایران فیلتر شه و نمیشه درست و کامل استفاده کرد تولید محتوا در اون هم خیلی راحت تر است تشکر بابت مقاله خوب و مفیدتان

  • ما یک گروه هماهنگ و تازه کار در زمینه تولید محتوا هستیم که طرح و برنامه ریزی برای سایت ها و شبکه های اجتماعی در زمینه چگونگی محتوا را اجرا می کند وب سایت شما اطلاعات ارزشمندی برای کار در زمینه اصول محتوا در تلگرام به عنوان پیام رسان محبوب بین ایرنی ها در اختیار ما قرار داده است. واقع و بدون تعارف عملکردتان چشمگیر و قابل تقدیر است
    گروه ما بابت چنین آموزش های ارزشمند و رایگانی، از شما سپاسگزار بوده و برایتان آرزوی موفقیت دارد

Related Post