انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ

نکاتی را باید در انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب رعایت کنید تا هزینه و سرمایه شما به صورت هدفمند و درست مصرف شود و به قول معروف هدر رفت یا پرت سرمایه در تبلیغات به حداقل برسد. ضمن اینکه وبمستران و مدیران سایتها هم می توانند با فراگیری این آموزش ها در انتخاب آژانس تبلیغاتی مناسب کارشان راحت تر عمل کنند.

قدرت گیری آژانس های دیجیتال مارکتینگ بیانگر این موضوع است که بازاریابی اینترنتی در عصر نوین تاثیر زیادی بر روی کسب و کارهای آنلاین داشته و به عنوان یک ابزار قدرتمند همواره مورد توجه است. البته ممکن است در آینده به کمک ربات ها یا علم یادگیری ماشین Machine Learning حوزه تبلیغاتی هم به آنها سپرده شود ولی فعلا دخالت انسانی موثر بوده ، لذا چگونگی انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد برای همین در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا به این موضوع بپردازم

انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ تا زمانی که ربات ها به جای انسانها در بازاریابی دخالت نکردند و اوضاع را در دست نگرفتند، با دخالت انسان ها اداره و هدایت می شود و در این موضوع ایده انسانها تاثیر گذار می باشد. لذا تا زمان افول قدرت انسان و اوج گرفتن قدرت ربات ها باید نهایت استفاده و بهره را از دیجیتال مارکتینگ بگیریم.اگر استفاده و همکاری با شرکت ها یا آژانس های دیجیتال مارکتینگ ، به صورت اصولی و با برنامه باشد ترافیک مناسب و خوبی برای سایت به همراه خواهد آورد.

طبیعی است وقتی وبسایتی ترافیک هدفمند و برنامه ریزی شده جذب نماید این ترافیک منجر به کسب درآمد اینترنتی مناسبی خواهد شد پس دیجیتال مارکتینگ تاثیر نهایی را بر میزان کسب درآمد اینترنتی به جا خواهد گذاشت. از اینرو افزایش آگاهی درباره دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی به عنوان یک ضرورت می باشد.

دیجیتال مارکتینگ ، انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی اینترنتی
برای انتخاب آژانس دیجتال مارکتینگ علاوه بر خوشنامی، به عملکرد گذشته ، ضمانت ها و نمونه های انجام شده آن هم دقت کنید

یک دیجیتال مارکتینگ موثر و هدفمند دارای ویژگی هایی است که در زمان همکاری با آنها باید به این موضوعات توجه کرد . در انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ جهت رشد کسب و کار اینترنتی موارد زیر را لحاظ کنید:

۱- مشخص کردن اهداف به صورت دقیق و شفاف

زمانی که هدف مشخصی در کسب و کار اینترنتی نداشته باشید نمی توانید آژانس دیجیتال مارکتینگ را درست و هوشمندانه انتخاب کنید. باید بدانید دنبال چه مقدار از ترافیک و بازدید برای وبسایتتان هستید دانستن میزان این ترافیک ، شما را در ترسیم هدف کمک خواهد کرد. همچنین آیا دنبال افزایش رتبه در موتورهای جستجو به ویژه گوگل هستید یا نه؟

علاوه بر موارد بالا ، اگر گزارشی از اطلاعات سایت و کسب و کارتان و اینکه از نظر میزان کسب درآمد آنلاین در کجا قرار دارید؟ نیاز داشته باشید، می توانید از ابزارهای مرتبط استفاده کنید یکی از این ابزارهای تاثیرگذار، دیجیتال مارکتینگ است که اگر درست انتخاب کنید به شما در رسیدن به اهدافتان کمک خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

۲- انجام هزینه مناسب و معقول

گاهی نیاز می شود که برای رشد بیشتر، هزینه زیادی مصرف شود تا آن هدف اصلی به دست آید. لذا نباید با کم کردن هزینه ها اینگونه تصور شود که می توان موفق بود . برای موفق شدن گاهی نیاز است از افراد حرفه ای و متخصص که هزینه دارند استفاده شود و این موضوع هیچ ایرادی ندارد چون بازگشت سود ، همه هزینه ها را جبران خواهد کرد.

بازاریابی اینترنتی بخش مهمی از کسب و کار آنلاین محسوب می شود لذا با وجود مشکلات مالی ، باید به خوبی و هوشمندانه در این قسمت سرمایه گذاری کرد. اگر دقت کنید از واژه سرمایه گذاری و نه مصرف و یا هزینه کردن استفاده شد چون یقینا آنچه را هدفمند و با برنامه سرمایه گذاری کنید چند برابرش را دریافت خواهید کرد.

۳- همکاری با آژانس های منصف و درستکار

برای بازاریابی بهتر است دنبال آژانسی باشید که در فعالیتش شفاف و روشن بوده و نکته مبهمی و یا گنگی در کارش مشاهده نمی شود. اگر در همکاری و یا صحبت با شرکت ها و آژانس های دیجیتال مارکتینگ ، ابهامات شما برطرف نشد و به یقین لازم نرسیدید توصیه می شود آنجا را ترک و دیگر با شرکت و آژانس مربوطه همکاری نکنید.

دیجیتال مارکتینگ هایی که سوالات ساده و بسیار بدیهی شما را با جواب های مبهم و گمراه کننده جواب می دهند و یا برای کلاس گذاشتن، از اصطلاحات پیچیده ، فنی و غیر قابل فهم برای همگان، استفاده می کنند اصلا برای همکاری مناسب نبوده و باید به صداقت کاری آنها شک کرد.

۴- مشاوره با افراد خبره و کاردان

بهتر است برای همکاری از یک کارشناس خبره و یا مشاور کاربلد و با تجربه کمک بگیرید. ضرب المثل دانا هم داند و هم پرسد نادان نداند و نپرسد ، در اینجا کاربرد دارد چه اشکالی دارد که علیرغم اطلاع از بازاریابی اینترنتی با افراد خبره مشورت کنید.

زمانی که برای مذاکره می روید با مدیر آن آژانس صحبت کنید.در زمان مذاکره اگر دانش کافی ندارید می توانید یک کارشناس کاربلد را همراه داشته باشید تا به شما کمک کند. اگر خطا و یا اشتباهی از طرف آژانس صورت گرفت آن فرد کارشناس متوجه شده و می تواند برخورد کند.

۵- گزارش گیری مرتب از دیجیتال مارکتینگ

طبق قرارداد به صورت منظم و مرتب از آژانس دیجیتال مارکتینگ بخواهید در بازه های زمانی مختلف، از روند پیشرفت کار و نیز میزان موفقیت به شما گزارش دهد. زمانی پیشرفت حاصل می شود که دائم در حال آموختن و مشورت کردن و کسب دانش باشید لذا با بازاریابان حرفه ای اینترنتی مشورت کنید و از آنها دیدگاه ونظرشان را بخواهید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نقش سایت در رشد کسب و کار

مشورت با بازاریابان اینترنتی این دید را به شما می دهد تا با استفاده از راه حل پیشنهادی آنها ، مسیر موفقیت شرکت را بهتر ترسیم کنید و اینکه باید در کجاها روند کاری خود را اصلاح کنید. این کار برنامه ریزی را برایتان ساده تر خواهد کرد.

۶- رعایت احتیاط و داشتن آینده نگری

در عین حال که در کسب و کارتان آینده نگری را لحاظ می کنید ولی بی گدار به آب نزنید و جانب احتیاط را رعایت کنید. برای پیشرفت در کسب درآمد از اینترنت یکی از ابزارها، استفاده از دیجیتال مارکتینگ است منتهی باید آژانسی را انتخاب کنید که به فکر سود دو طرفه باشد . آژانسی که با توجه به بودجه شما ، بهترین روش های همکاری که تاثیرگذار می باشد را ارائه می دهد برای همکاری مناسب می باشد.

در مقابل اگر آژانسی در زمان مذاکره و عقد قرارداد به جای در نظر گرفتن سود دو طرفه یا برد- برد فقط به فکر کسب درآمد و پول برای خودش می باشد، بهتر است از همکاری با این نوع آزانس ها خودداری کرده و میز مذاکره را ترک کنید.

سخن پایانی انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ

به دلیل اهمیت موضوع و اینکه پول و سرمایه خود را هزینه می کنید باید در انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ  با هوشمندی عمل کنید و اگر درباره شیوه فعالیت و یا طریقه همکاری اطلاع ندارید، توصیه می شود سوال و یا تحقیق کنید. چه اشکال دارد از چیزی که سر در نمی آورد پرسش کنید تا نسبت به آن علم پیدا کنید؟ مدام سوال کنید تا اطلاعات شما در آن زمینه افزایش یابد.

اگر باز هم در همکاری با بازاریابان اینترنتی شک دارید با همکاران خود و یا کسانی که قبلا با این آژانس ها کار کردند مشورت بگیرید تا نکات مبهم و پیجیده برایتان آشکار شود. درست است که مشاوره و راهنمایی از دیگران می تواند کمک رسان باشد ولی در نهایت خود شما باید تصمیم گیری کنید چون کسب و کار متعلق به شماست و این شما هستید که باید پول و هزینه را پرداخت کنید، پس نقش خود را درست ایفا کنید تا متحمل ضرر و زیان نشوید و منفعت لازم را به دست بیارید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

یک دیدگاه

  1. سلام. فاکتورهای زیادی میشه برای انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب در نظر گرفت ولی به نظر من توجه به وب سایت یک آژانس اولین و مهم‌ترین فاکتور می‌تونه باشه. چون اگه تونسته باشه خلاقیت و زیبایی رو با دیجیتال تویه وب سایت خودش ترکیب کرده باشه اون موقع میشه گفت که کارشو بلده. به طور مثال به وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ دیجی دینگ یه سری بزنید تا متوجه بشید منظورم چیه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.