اهمیت سایت برای کسب درآمد

با وجود شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی متعدد هیچ گاه از اهمیت سایت برای کسب درآمد اینترنتی و معرفی کسب و کارها کاسته نمی شود. عده ای زیادی از کارشناسان معتقدند دوام کسب درآمد از اینترنت و بقای کسب و کار آنلاین به داشتن وب سایت وابسته است. حتی برخی معتقدند درآمد اینترنتی مستمر و کلان، با وجود وب سایت معنا و مفهوم پیدا می کند.

البته این دیدگاه ، موافقان و مخالفانی دارد و هر کدام استدلال خاص خود را دارند. در این مقاله سایت پول یابی می خواهم به این سوال پاسخ دهم که اهمیت سایت برای کسب درآمد اینترنتی چیست ؟ و چه ضرورتی برای داشتن وب سایت وجود دارد؟

اهمیت سایت برای کسب درآمد

برخی می گویند که با بودن شبکه های اجتماعی ، پیام رسان های موبایلی و حتی وبلاگ های کاملا رایگان ، چرا برای راه اندازی سایت هزینه کنید و پول پرداخت کنیم و وقتی این موارد به راحتی در اختیار است؟ در جواب مخالفان می گویند مدیریت شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها در دست فرد دیگری است و هر لحظه امکان تعطیلی و یا محدود و حتی مسدود کردن حساب کاربری وجود دارد در حالی که سایت هیچ کدام از این مشکلات را ندارد.

درست است که راه اندازی و اداره سایت کمی هزینه دارد ولی امکانات و اختیارات برای راه اندازی یک کسب درآمد اینترنتی و یا ارتباط برقرار کردن با مخاطبان بسیار بالا می باشد. شاید در گذشته داشتن وب سایت بیشتر برای گسترش کسب و کارهای الکترونیکی بود و به نظر کار غیر ضروری به حساب می آید، ولی الان اوضاع عوض شده و داشتن یک وبسایت برای هر کاری از ضروریات کسب و کار محسوب می شود.

هر کسی می تواند با کمی آموزش به راحتی سایت مدنظر خود را راه اندازی کند و یا می تواند در صورت نیاز این کار را به افراد دیگری واگذار کند تا برایش یک سایت حرفه ای و جذاب طراحی کنند. مهم ایجاد و راه اندازی سایت است که در آخر محقق می شود. البته یادگیری راههای فروش و افزایش کسب درآمد از سایت هم در ادامه ضروریست.

اهمیت سایت برای کسب درآمد ، طراحی سایت کسب درآمد ، سایت پولساز رایگان

به دلایل زیر اهمیت سایت برای کسب درآمد اینترنتی ضروری و حیاتی محسوب می شود:

۱- مشخص کردن اهداف

مدیران برندهای تجاری قبل از شروع هر کاری باید اهدافی را برای خود طراحی کنند و سوالاتی را از خود بپرسید که هدف از طراحی یک وب سایت چیست؟ چه نوع وب سایتی را لازم دارند؟ موضوع و محتوای وب سایت باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ مخاطبان و کاربران چه کسانی هستند و نیاز هایشان چیست؟

مسلم است که برای همه این سوال ها باید پاسخی را آماده کنند و سپس برای داشتن وبسایت اقدام کنند. در واقع قبل از راه اندازی وب سایت ، کسب و کارها مجبور می شوند تا یک طرح کلی از آنچه که باید انجام بدهند را ترسیم کنند و حرکتشان را در مسیر تحقق آن اهداف مشخص کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  وردپرس مناسب ترین گزینه سایت های کسب درآمد

۲- تفکر جهانی داشتن

آیا می دانستید که بیش از ۴۰ درصد از جمعیت جهان را کاربران اینترنتی تشکیل می دهند؟ و به طور میانگین افراد بیش از ۲۰ ساعت در ماه در اینترنت فعالیت می کنند؟ و یا آیا می دانید که بیش از ۵ میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود؟ این یعنی یک بازار فوق العاده بزرگ به پهناوری کره زمین جهت کسب درآمد اینترنتی برای کسب و کارتان وجود دارد.

اینجاست که جایگاه و اهمیت سایت برای کسب درآمد اینترنتی خود را نشان می دهد. چون می توانید با وب سایت هر چیزی را در هر جایی و به هر کسی که دسترسی به اینترنت دارد، بفروشید. یک بازار بزرگ جهانی برای فروش محصولات، سرویس ها ، مهارت ها ، ایده ها ، استعدادها و… در اختیار دارید و این امکان را وب سایت به طور مستقل در بستر اینترنت برایتان فراهم کرده است.

۳- مقرون به صرفه بودن وب سایت

با توجه به بازار بزرگ ، امکانات و راحتی ، هیچ چیز به صرفه تر از وب سایت برای شروع یک فعالیت تجاری و کسب درآمد اینترنتی نیست و اصلا این مقرون به صرفه بودن ، ویژگی شاخص وب سایت داری می باشد. چون فضا و انرژی کمتری مصرف می کنید و در مقایسه با مغازه و فروشگاه واقعی اصلا هزینه ای محسوب نمی شود.

علاوه بر صرفه جویی در هزینه، در زمان و هم در هزینه های دیگر صرفه جویی محسوسی می کنید. وب سایت این امکان را می دهد که همیشه و در همه جا بر روی کسب و کارتان کنترل داشته باشید.

۴ – امکان نمایش بهترین محصولات در سایت

درست است که شبکه های اجتماعی و یا پیام رسان های موبایلی امکان معرفی محصولات و خدمات را می دهند ولی محدودیت های زیادی از نظر نوشتاری و تصویری جهت معرفی کالا و خدمات دارند در حالی که در وب سایت می توانید به راحتی بهترین محصولاتتان را بدون محدودیت به نمایش بگذارید.

این امکان را دارید که تمام اطلاعات محصول یا خدماتتان را در یک پلتفرم و یک جا قرار دهید، و مشتریان می توانند به راحتی و به طور کامل با آن محصول و یا خدمات آشنا شده و اطلاعات کامل را دریافت کنند. با دیدن و مطالعه توضیحات و تصاویر ، اقدام به انتخاب محصول و خدمات خواهند کرد. داشتن این مزیت، یک فرصت خیلی خوبی است تا اگر خدمت و یا محصول منحصر به فردی دارید آن را جهانی کنید و به همگان معرفی کنید.

۵- امکان دسترسی راحت و آسان

در اهمیت سایت برای کسب درآمد اینترنتی همین بس که گفته شود در همه حال و در همه جا به راحتی و تنها با چند کلیک ساده در دسترس می باشد. مشتریان و مخاطبان می توانند در هر ساعتی از شبانه روز جهت رفع نیاز و خواسته خود به وب سایت سر بزنند. از محصولات و یا خدمات استفاده کنند و یا اگر دیدگاه و نظری دارند آن را به طور مستقیم و بدون واسطه بیان کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  رقابت در کسب و کار اینترنتی

این تعامل راحت و بدون واسطه و دسترسی آسان به مشتریان  دو مزیت و فایده دارد اول اینکه مشتریان نظر و دیدگاه خود را منتقل می کنند و اینکه مطمئن هستند برای دیدگاهشان ارزش قائلید و موجب می شود تا مشتریان وفادار بیشتری جذب کنید. دوم اینکه در روند رشد کسب و کارتان با اطلاع از نظر مشتریان ، اشکالات و ایرادات احتمالی کار خود را مطلع شده و اصلاح می کنید.

۶- کسب اعتبار بیشتر برای کسب و کار

درست است که داشتن پیچ در شبکه های اجتماعی و یا وبلاگ برای کسب و کارها مهم است ولی هر کسی می تواند این کارها را انجام دهد، ضمن اینکه کاربران معمولا اعتماد کمتری به خرید و فروش در شبکه های اجتماعی دارند. اما اهمیت سایت برای کسب درآمد اینترنتی از این نظر است که ضمن ثبت در سایت ساماندهی ارشاد ، و گرفتن برخی مجوزها و قرار دادن راههای ارتباطی مثل نشانی محل کار، اینماد ، شماره تلفن ، ایمیل و… موجب افزایش اعتماد کاربران به برند و کسب و کارتان می شوید.

علاوه بر اینها ، داشتن یک وب سایت مرتبط با کسب و کارتان، این امکان را برایتان فراهم می کند که رقیبان خود را تحت تاثیر کار و فعالیت خود قرار دهید و از آنان پیشی گرفته و اعتبار و ارزش بیشتری را کسب کنید. در کنار همه اینها مدیریت موثر سایت کسب درآمد هم تاثیرگذار است و باید درست انجام شود.

نتیجه گیری اهمیت سایت برای کسب درآمد

امروزه کمتر کسب و کار و برند تجاری وجود دارد که صاجب یک فروشگاه و یا وب سایت اینترنتی نباشد، چون این کار را برای بقا و استمرار کسب درآمد اینترنتی ضروری و حتی حیاتی می دانند. مشتریان برای ایجاد ارتباط ، تهیه خدمات و محصولات و یا پشتیبانی و…به سایت مراجعه کرده و از امکانات و خدمات ارائه شده در آن مطلع می شوند.

علاوه بر اینها وجود وب سایت به کسب و کارها اعتبار و ارزش داده و یا اعتبار و ارزش آنها را بالا می برد. به قول کارشناسان حوزه اینترنت، نباید درباره ضرورت و امکان وجود وب سایت بحث کرد چون وجودشان برای تمام کسب و کارها ضروریست بلکه باید درباره امکانات و شیوه فعالیت آنها بحث کرد که چگونه کاربران را راضی نگه دارند.

نکته آخر اینکه اگر می خواهید کسب و کارتان به عنوان برند و شاخص به همگان معرفی شود به فکر راه اندازی یک وب سایت مناسب و کاربرپسند و مفید باشید و سعی کنید بهترین خدمات و با کیفیت ترین محصولات را از طریق وب سایت به مخاطبان و مشتریان خود عرضه کنید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.