ایجاد انگیزه برای کسب درآمد بیشتر

ایجاد انگیزه برای کسب درآمد بیشتر

انسان برای رشد و ترقی نیاز به محرک هایی دارد ایجاد انگیزه برای کسب درآمد بیشتر یک فاکتور مهم در رونق کسب و کار است. به تجربه ثابت شده است که انسان به هر چیز اعتقاد داشته باشد همان برایش رنگ واقعیت می کند. جمله معروفی است که شما هر آنچه را می بینید باور نمی کنید بلکه آن چیزی را می بینید که قبلا به آن باور پیدا کردید و یا به عنوان باور انتخاب کردید.

 این نوع نگاه و اندیشه در کسب درآمد اعم از کسب درآمد اینترنتی و فیزیکی نیز صادق است. اگر باور و ایمان داشته باشید که این کاری را که در حال انجامش هستید درآمدزا بوده و شما را میلیونر و یا میلیاردر می کند حتما این اتفاق خواهد افتاد چون برایش تلاش می کنید. این باور، شما را تحریک می کند و انگیزه شما را برای موفقیت بالا می رود. (نگاه کنید به مقاله: تعهد شرط موفقیت در کسب و کار)

چگونگی ایجاد انگیزه برای کسب درآمد بیشتر

حالا این سوال پیش می آید که اگر ایمان و انگیزه به رشد و ترقی بیشتر کمک می کند چگونه این اتفاق می افتد چه راهکارهای وجود دارد؟ به نظر کارشناسان مهمترین عامل برای موفقیت داشتن هدف است کسانی که در زندگی هدف داشته و یا برای خود هدف گذاری کردند تمام تلاش خود را می کنند تا به آن هدف برسند و دست از تلاش بر نمی دارند.

البته هدف مفید است ولی به تنهایی کافی نیست و باید انگیزه هم داشته باشید وقتی هدف من فتح کوه اورست باشد و انگیزه ای برای این کار نداشته باشم فتح کوه اتفاق نخواهد افتاد. پس قبل از پرداختن به انگیزه باید هدف مشخص شود و بر اساس این هدف انگیزه برای تحقق آن پدید آید.

شیوه هدف گذاری برای کسب درآمد بیشتر

سوال این است برای رسیدن به درآمد بالا و رشد کسب و کار، چگونه هدف گذاری کنیم؟ هدف مدار بودن با چه کارهایی محقق می شود؟ هفت مداری به این مفهوم است که برای کارهایی که در ماههای آینده و سال های بعد انجام می دهید حتما دارای برنامه مدون با اهداف واضح و نوشته شده باشید. هدف شما برای آینده کاملا روشن و شفاف باشد.

فرمول هدف گذاری به این شکل است که یک کاغذ سفید بردارید و فرضا پنج یا ده هدف مهم و استراتژیک خود را که برای سال آینده در نظر دارید روی آن بنویسید. در تهیه این فهرست باید سه عامل یا فاکتور مهم: زمان حال، مثبت اندیشی و حالت شخصی را در نظر بگیرید.

هدف گذاری برای کسب درآمد، انگیزه درامد

اهمیت فرمول سه گانه در هدف گذاری

۱- زمان حال: عاقل ترین فرد کسی است که با عبرت از گذشته و نگاه مثبت به آینده، در زمان حال زندگی کند. در نوشتن هدف، همیشه زمان حال را در نظر بگیرید تصور کنید یک سال آینده، برایتان گذشته و آنچه را می خواستید در زمان حال به آن رسیدید. فرضا به جای اینکه بگویید: «من در سال آینده نیم میلیارد درآمد خواهم داشت» بگویید «من در سال آینده نیم میلیارد درآمد دارم».

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت اشتباهات در کسب درآمد

۲- مثبت اندیشی: در نوشتن هدف لحن و نگاه مثبت داشته و همواره امیدوارانه عمل کنید به هیچ وجه منفی نگر نباشید و هدف را منفی ننویسید. فرضا به جای اینکه بگویید « در سال آینده بی پول و بیکار نخواهم بود» بگویید« من شغل بسیار عالی با نیم میلیارد درآمد دارم»این مثبت اندیشی و نگاه به زمان حال در درازمدت تاثیرش را خواهد گذاشت.

۳- حالت شخصی : فرمول سوم هدف گذاری، نوشتن جملات و بیان آن به صورت کاملا شخصی است. برای این کار دو کار باید کرد اول اینکه شروع جمله با کلمه «من» باشد و همراهی آن با یک فعل عملی، تاثیرگذاری زیادی خواهد داشت چون حالت انگیزیشی ایجاد می کند.

برای تاثیرگذاری بیشتر حالت حماسی و هیجانی به جملات بدهید فرضا « من نیم میلیارد سرمایه دارم) البته برخی ترجیح می دهند خودشان را «تو» خطاب کنند مثلا« تو از درآمدت زاضی هستی» یا « تو به هدفت رسیده ای». گاهی این جملات را علاوه بر نوشتن با صدای بلند بارها و بارها به خودشان می گویند.

سعی کنید هدفتان را طی جمله های کوتاه، مختصر و دقیق تنظیم کنید و با استفاده از کلمه«من» در زمان حال و با لحنی کاملا مثبت به خودتان القا کنید و این کار موجب پذیرش در ضمیر ناخودآگاه شما می شود. نوشتن موجب ثبت این اهداف در ذهن شده  و ملکه ذهنی شما می شود. ضمیر ناخودآگاه، نیمه هوشیار و فراآگاه شما در تمام شبانه روز تلاش می کند با ایجاد انگیزه در شما آن را به واقعیت تبدیل کند.

شیوه ایجاد انگیزه برای کسب درآمد بیشتر

حالا این سوال پیش می آید با این اقدامات و هدف گذاری چگونه ایجاد انگیزه برای کسب درآمد بیشتر را محقق کنیم؟ برای ایجاد و یا افزایش انگیزه موارد زیر توصیه می شود:

۱- با خودتان خلوت کنید و همه خواسته ها و تمایلات خود را بررسی کنید و اینکه واقعا می خواهید به هدف و تمایلات درونی خود برسید یا نه؟ اصلا این خواسته و هدف نوشته شده، ارزش توجه، هزینه کردن و صرف انرژی را دارد؟

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  موفقیت در کسب درآمد

۲- هدفتان هرچه واضح تر و روشن تر باشد ایجاد انگیزه بیشتری می کند. هدف های مبهم و کلی گویی ایجاد سر درگمی می کند. نوشتن هدف و بازخوانی آن به شما کمک می کند.

۳- در زمان های مناسب و اوقات فراغت به هدف و خواسته خود در کسب درآمد بیشتر فکر کنید این کار انگیزه شما را برای تحقق آن بیشتر می کند.

۴- دائم فکر کنید که این هدفتان محقق شده و آنچه را که در نظر داشتید به آن رسیده اید. این کار موجب انگیزش بیشتر می شود ضمن اینکه ذهن شما، راه افکار متضاد و مایوس کننده را هم می بندد.

۵- مطالعه کنید. کتاب و مقالات مرتبط با هدفتان را بخوانید تا ضمن افزایش آگاهی، راههای حصول به آن را بشناسید.

۶- زندگی مردان موفق و بزرگ را مطالعه کنید. خواندن سرگذشت این بزرگان، انگیزه شما را برای تلاش مضاعف می کند و تلاش خواهید کرد مثل آنان موفق شوید.

۷- به مزایا و شیرینی های رسیدن به هدف فکر کنید . همیشه تصور کنید که با رسیدن به هدفتتان به چه مزیت های دلچسبی دست خواهید یافت البته از خیال پردازی غیر واقع بینانه پرهیز کنید.

۸- به احساس خودتان زمانی که به هدف خود رسیدید فکر کنید. این کار حس خوشی و انگیزیشی برای تحقق آن را ایجاد می کند.

۹- تا می توانید سخنان مثبت را تکرار کنید تکرار جملاتی مثل:« من این هدف بزرگ را دارم و قدرت درونی برای رسیدن به این خواسته ام را دارم» این نوع جملات و سخنان اگر با ایمان و باور قلبی کامل بیان شود در درازمدت قدرت عجبیب در انسان برای رسیدن به آن هدف ایجاد می کند.

۱۰- برای رسیدن به هدف، با انجام کار کوچک شروع کنید. این کار چند خوبی دارد اول اینکه موفقیت در این کار کوچک، سرآغاز رسیدن به موفقیت های بزرگ تر می شود و دوم اینکه ایجاد انگیزش و امید می کند. مسیرهای بزرگ و طولانی با گام های کوچک طی می شود.

نتیجه گیری از داشتن هدف و انگیزه در کسب درآمد

در کسب درآمد و همچنین در تمام مراحل زندگی، داشتن هدف و انگیزه به عنوان موتور قدرتمند ، شما را به سمت جلو کشانده و موفقیت و کامیابی شما را در امور تضمین می کند. لذا با خواندن این مقاله در سایت پول یابی، برای خودتان هدفی تعیین کنید و آن را روی کاغذ بنویسید.

با تکرار این هدف، آمادگی ذهنی و احساسی در خودتان ایجاد کنید و برای رسیدن به هدف هایتان، تلاش کنید تا علم و آگاهی خود را افزایش دهید و با کسب دانش لازم، اولین قدم های کسب درامد را بر دارید انشالله موفق خواهید شد.

مطلب پیشنهادی

باور اشتباه درباره درآمد اینترنتی ، باورهای غلط مالی ، ساخت باورهای جدید ، باورهای منفی و محدود کننده

باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی

در هر فعالیت و کسب و کاری اعم از اینترنتی و یا سنتی همیشه باورها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.