X

ایجاد بک لینک های خوب

اگر در زمینه سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو اطلاعات ، فعالیت و یا کسب درآمد از اینترنت داشته باشید ، حتما اسم لینک سازی و یا بک لینگ گرفتن برای وب سایت را شنیده اید . لینک سازی یا لینک بیلدینگ Link Building به مجموعه فعالیت های افراد جهت گرفتن یا ایجاد بک لینک های خوب و معتبر از صفحات اینترنتی جهت ارتقای جایگاه خود در نتایج گوگل گفته می شود .

ساخت لینک یا لینک بیلدینگ معمولا با هدف گذاری روی عبارات یا کلمات کلیدی خاص صورت می گیرد و صرف داشتن لینک های زیاد به معنی موفقیت تجارت یا کسب جایگاه بهتر در گوگل نیست . عوامل زیادی مثل ، اعتبار و پیج رنک سایت مبدا ، تعداد لینک های موجود در آن سایت ، عبارت لینک شده به وب سایت ، تعداد لینک های ورودی به سایت ، صفحه لینک شده از وبسایت شما و نوفالو بودن لینک ها ، بر فرآیند لینک بیلدینگ تاثیرگذار می باشند .

در این مقاله سایت پول یابی در ادامه آموزش های کاربردی با چگونگی ایجاد بک لینک های خوب یا لینک سازی معتبر در خدمتتان هستیم .

اهمیت لینک سازی برای کسب و کارهای اینترنتی

اگر ایجاد بک لینک های خوب یا لینک‌ بیلدینگ در برنامه سئو SEO و بهینه سازی وب سایتان وجود ندارد ، بهتر است هر چه زودتر‌ شیوه خود را تغییر دهید . کسب بک‌لینک معتبر و مرتبط با کسب و کارتان یکی از بهترین راه‌های بالا بردن رتبه‌بندی کلمات کلیدی و افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت است .

سئو SEO یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو Search Engine Optimization ، مجموعه اقداماتی است که در جهت افزایش رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو انجام می‌شود . نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بیشترین جستجو در اینترنت، از طریق موتور جستجو گوگل Google انجام می‌شود، به همین دلیل ، منظور از سئو، بهینه سازی وب‌سایت در نتایج نشان داده شده توسط گوگل است .

اصول لینک سازی در سال‌های اخیر به دلیل سیاست های جدید موتورهای جستجو ، تغییرات اساسی کرده است . کسانی که نتوانسته‌اند خود را با قوانین همیشه درحال تغییر و نیاز به مهارت ، ابزار، جزئیات و پشتکار وفق بدهند ، از این قافله عقب مانده‌اند . روش‌های مختلفی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به منظور ایجاد بک لینک های خوب استفاده کرد.

از نظر گوگل وب‌سایت‌های رنک یک محتوای ارزنده و عالی دارند . شواهد بیانگر این موضوع است که رتبه‌بندی بدون لینک‌سازی کار بسیار دشواری است . در واقع هنگامی که گوگل اهمیت لینک‌سازی را تایید کرده ، بهتر است که شما نیز به این موضوع بیش از پیش توجه کنید . لینک سازی درست ، طبیعی و ارگانیک به عنوان یک شاخص ارزشمند در ارزیابی وب سایت ها مطرح است .

تعریف لینک ‌بیلدینگ

به فرآیند کسب یا ایجاد بک لینک های خوب از سایر وب‌سایت‌ها با هدف افزایش حضور دامنه وب‌سایت خود در صفحه‌های نتایج موتورهای جستجو لینک سازی یا لینک بیلدینگ Link Building می گویند . موتورهای جستجو از الگوریتم‌های بسیار پیچیده‌ و حتی ناشناخته ای استفاده می‌کنند که به طور پیوسته در حال تغییر هستند تا بهترین نتیجه را به کاربران اینترنتی ارائه دهند .

اگرچه سیستم رتبه‌بندی گوگل عوامل متعددی را در نظر می‎گیرد ، اما بک لینک Backlink همیشه یکی از تاثیرگذارترین عوامل بوده است . از نظر گوگل پیوندها همان رای اعتماد وب سایت الف به وب سایت ب محسوب می شود . لذا هر چه بک‌لینک بیشتری کسب شود احتمال اینکه گوگل آن وبسایت را به عنوان یک منبع اطلاعات قابل اعتماد در نظر بگیرد ، بیشتر است .

تحقیقات نشان داده ، اگر چه سئو SEO در حال پیشرفت و سازگاری با تغییر الگوریتم‌ها است ، ولی ارتباط زیادی بین ایجاد بک لینک های خوب و رتبه‌بندی وجود دارد . مطالعه داده‌های سال ۲۰۲۰ که توسط Backlinko و Ahrefs منتشر شده ، نشان می‌دهد صفحاتی که تعداد بک‌لینک بیشتری دارند رتبه بالاتری نسبت به صفحات با بک ‌لینک کمتر کسب کرده‌اند. این مطالعه همچنین به این موضوع اشاره می کند ، تعداد دامنه‌هایی که وب‌سایتها از آن‌ها بک‌لینک دریافت می‌کند Referring domain تاثیر قابل توجه‌ای در رتبه‌بندی دارد .

بهبودی رتبه‌بندی یک وب سایت ، هدف اصلی و نهایی از لینک سازی یا لینک بیلدینگ است . یکی از قابل توجه‌ترین مزایای لینک ‌سازی ، افزایش بازدید و شناخت بهتر برند و در نهایت افزایش کسب درآمد اینترنتی است .

معرفی الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن با آمدنش همه قوانین لینک سازی را به صورت بنیادی تغییر داد . تا قبل از سال ۲۰۱۲ هر شخصی می‌توانست با افزودن لینک‌های مختلف به راحتی رتبه خود را ارتقا دهد . در حقیقت بدون توجه به کیفیت محتوا آن‌ها در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گرفتند ، اما در این سال گوگل با معرفی الگوریتم پنگوئن مبارزه خود را با لینک‌ بیلدینگ غیرطبیعی و مصنوعی آغاز کرد .

موتور جستجوی گوگل به کمک این الگوریتم  کاملا پیچیده در صورت مشاهده نشانه‌هایی از لینک‌‌سازی به کمک روش‌های غیرمتعارف ، سایت خاطی را جریمه یا پنالتی می‌کند . از آنجایی که ممکن است سایت خاطی از طریق خرید لینک رتبه بسیار خوبی را کسب کرده باشد حتی پس از بخشش گوگل نباید انتظار همان رتبه قبلی را داشته باشد .

نکته جالب اینکه ، حتی  بعد از رهایی از جریمه و بازگشت به میدان رقابت ، تمام لینک‌های خود را بی‌اثر می‌کند . با توجه به این مساله ، ممکن است در این بین لینک‌های باارزشی نیز از دست برود .

کارشناسان  و متخصصان سئو می گویند ، کسب لینک طبیعی و معتبر و همچنین تولید محتوا بر اساس اولویت‌ها و نیازهای کاربران ، بهترین راهها برای در امان ماندن از تنبیه و غضب گوگل است .

تعریف بک ‌لینک

منظور از بک لینک در حقیقت ارجاع یک صفحه دیگر به صفحه وب‌سایت شماست . توجه کنید بک‌لینک با لینک خروجی متفاوت است و این دو را نباید با هم اشتباه گرفت . در حقیقت لینک خروجی پیوندی است که از سمت وب سایت شما به وب سایت دیگری می‌رود .

به بک‌لینک گاهی اوقات لینک ورودی IBL نیز گفته می‌شود . این پیوندها در تعیین محبوبیت و اهمیت وب‌سایت بسیار تاثیرگذار هستند .

جایگاه بک لینک در رتبه‌بندی

موتور جستجوی گوگل بارها به این موضوع اشاره کرده که محتوا و بک لینک دو عامل و فاکتور بسیار مهم برای کسب رتبه بالای وب سایت می باشند . یقینا بدون بک لینک هیچ وب‌سایتی نمی‌تواند رتبه خوبی کسب کند . دلایل اهمیت بک لینک عبارتند از:

– لینک‌ها یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل به شمار می‌آیند .

– لینکها به محتوای مناسب اشاره دارند که شایسته کسب رتبه خوبی هستند .

– لینک‌ها قدرت و اعتماد را القا می‌کنند .

– گوگل اذعان کرده که یافتن یک وب‌سایت بدون بک‌لینک خیلی سخت یا غیرممکن است .

– گوگل از طریق لینک‌ها شما را پیدا می‌کند .

فراموش نکنید لینک‌های ضعیف و خطرناک فاقد ارزش بوده و هیچ کمکی به افزایش رتبه وب سایت نمی‌کنند . این لینک‌ها ممکن است به قیمت از دست دادن ترافیک ارگانیک تمام شود . در حقیقت اگر چه لینک بیلدینگ نقش بسیار مهمی در کسب رتبه ایفا می‌کند ، اما هر لینکی همراه خود اعتبار نمی آورد .

ارزش یک لینک به عوامل بسیار زیادی مانند حوزه فعالیت ، کشور ، زبان و کلمات کلیدی بستگی دارد . متاسفانه هیچ قانون کلی و مشخصی وجود ندارد که بتوان با آن ارزش لینک را بررسی کرد . با این حال باید از خریداری لینک‌های خطرناک و غیرقابل اعتماد خودداری کرد .

قوانین گوگل درباره بک لینک

با توجه به اینکه ارزش لینک‌ها برابر نیست هنگام شروع لینک سازی باید بسیار مراقب بود . توصیه می شود که برای کسب و کار و مشتریان خود لینک ایجاد کرده و آن‌ها را با محتوای عالی به یکدیگر مرتبط کنید.

در حقیقت با این کار ، کاربران خود را همیشه راضی نگه می‌دارید ، گوگل شما را در صفحه اول نتیجه نمایش می‌دهد و کسب و کارتان رشد خواهد کرد . اطمینان حاصل کنید که لینک‌های ایجاد شده کاملا طبیعی هستند و گوگل پس از بررسی آن‌ها به این نتیجه نمی‌رسد که شما تلاش می‌کنید که الگوریتم جستجو آنها را دستکاری کنید .

برای موفقیت در ایجاد بک لینک های خوب باید دستورالعمل‌های گوگل در مورد لینک سازی را لحاظ کنید . در بررسی لینک بیلدینگ موثر و پرهیز از ایجاد لینک بد ، ملاک و معیار لینک ها سه مورد : ۱- کیفیت بالا ، ۲- مرتبط بودن و ۳- تحقق خواسته کاربران می باشد .

معیار لینک سازی خوب و بد از دید گوگل

موتور جستجوی گوگل در بررسی لینک سازی خوب و بد معیارهایی را مدنظر دارد که رعایت آن در ایجاد بک لینک های خوب می تواند موثر باشد . مهم ترین این معیارها عبارتند از :

۱- تبادل لینک

تا زمانی که بیش از حد به تبادل لینک نپردازید ، لینک مناسب ‌دهید ، وب سایت و مرجع لینک دهنده ، متناسب و در مورد موضوع کسب و کارتان باشد و از دید کاربران دارای معنا باشد ، تبادل لینک چیز بدی نیست . افراط در این کار و تبادل لینک بیش از حد ، تاثیر منفی در نتایج جستجو می‌گذارد .

۲- بازاریابی محتوا

یک از بهترین راهها برای رشد کسب و کارها این است که مردم در مورد شما بنویسند و به وب‌سایت‌تان پیوند دهند . اما فراموش نکنید این امر باید به طور کاملا طبیعی و حساب شده صورت بگیرد . برای مثال انکرتکست با کلمات کلیدی تجاری ، ممکن است که شما را با دردسر مواجه کند .

۳- وب دایرکتوری

بهترین دایرکتوری‌ها فهرست‌هایی هستند که اطلاعات مفیدی برای مشتریان فراهم می‌کنند . ارتباط به عنوان کلید موفقیت لینک بیلدینگ مطرح است . بنابراین ایجاد لینک در دایرکتوری‌های بازار هدف متصل به وب‌سایت‌های آموزشی مرتبط با حوزه کاریتان مفید است .

البته فراموش نکنید که افزودن وب سایت به هر دایرکتوری تنها جهت کسب بک‌لینک تاثیر منفی بر رتبه‌ سایت خواهد گذاشت . نباید لینک خود را به دایرکتوری که خواسته‌های کاربران را محقق نمی‌کند و از صفحه نتایج گوگل حذف شده ، اضافه کرد .

۴- فروم و وبلاگ

اگر در بحثی فعال در یک فروم یا وبلاگ که به حوزه کسب و کارتان مرتبط است شرکت کردید و همچنین اگر نظر دادن در آن محتوا ، باارزش است دیگر نیازی نیست نگران به اشتراک گذاشتن یک لینک مرتبط باشید . با این حال مراقب باشید که با استفاده از کلمات کلیدی تجاری در انکرتکست خود در این کار زیاده‌روی نکنید .

توصیه اکید می شود که از به کار بردن لینک در نظرات غیرمفید و امضا خودداری کنید .

خرید بک لینک

یکی از مواردی که در ایجاد بک لینک های خوب از نظر گوگل باید به آن توجه کرد ، سرمایه‌گذاری در ایجاد محتوای باکیفیت و تبلیغات به گونه‌ای که بک‌لینک‌ها طبیعی جلوه کنند ، می باشد . هزینه این روش بدون شک از خرید یک دسته بک‌لینک بیشتر نخواهد بود . اگر چه این روش به صبر بیشتری نیاز دارد اما تجربه ثابت کرده که در نهایت نتایج بهتری کسب خواهید کرد .

اگر می‌خواهید روند بدون خطری را در لینک سازی برای وب سایت خودتان طی کنید ، بهتر است که به دنبال خرید لینک نباشید . علاوه بر این اگر این کار را انجام داده‌اید در اولین فرصت از شر آن‌ها خلاص شوید . موتور جستجوی گوگل به وضوح بیان کرده است که خرید بک‌لینک برای بهبود رتبه‌بندی نقض قوانین و دستورالعمل‌ها محسوب می شود .

گوگل گرفتن بک لینک‌ها را مهر تایید و رای اعتماد برای وب سایت و کسب و کارهای اینترنتی می‌داند لذا خرید رای کار غیراخلاقی است . در حقیقت خرید بک لینک بی‌کیفیت نه تنها اتلاف پول و زمان است بلکه بسیار خطرناک می باشد زیرا ممکن است منجر به جریمه سایت شود .

اهمیت کیفیت بک لینک ها

همواره مختصصان سئو تاکید دارند که به دنبال کیفیت باشید و کمیت و تعداد لینک ها ارزش زیادی ندارد . در گذشته لینک بیلدینگ به وسیله تکنیک‌های اسپم ( کلاه سیاه ، که در ادامه توضیح داده می شود) همراه بود که از خلاهای موجود در الگوریتم‌های موتورهای جستجو بهره می‌برد . حتی در آموزش لینک بیلدینگ کارشناسان از این مشکل استفاده می کردند .

با پیشرفت موتور جستجوی گوگل شناسایی طرح‌های لینک‌سازی و جریمه کردن وب‌سایت‌هایی که دستورالعمل‌ها را نقض می‌کنند ، نیز بهتر شده است . برای همین است که دیگر تعداد لینک ها مهم نیست و مهم ایجاد بک لینک های خوب و تاثیرگذار است .

به دلیل برجسته شدن کیفیت لینک سازی ، یادگیری نحوه ارزیابی کیفیت یک وب‌سایت برای به دست آوردن بک‌لینک یک مهارت مهم برای هر کسی است .

عوامل ارزیابی بک لینک

همان طور که در بالا اشاره شد گوگل به کیفیت بکلینک ها اهمیت داده و کمیت لینک ها ملاک سنجش نیست . برای سنجش و ارزیابی کیفیت لینک ها ، عوامل موثر زیادی دخیل هستند که مهم ترین آنها عبارتند از :

۱- مرتبط بودن

بدون اغراق مرتبط بودن کلید موفقیت در لینک‌بیلدینگ است . از خودتان بپرسید آیا لینکی که از وب‌سایت شما در صفحه دیگری درج شده ، منطقی است یا خیر . آیا بین موضوع ارائه شده و شما ارتباط منطقی و محتوایی وجود دارد؟ اگر نمی‌توانید دلیل لینک دادن به وب‌سایت خود را توضیح دهید بعید است که بتوانیدلینکی را به دست بیاورید .

اگر موضوع وب سایتتان درباره امکان شروع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه است سایتی که ارجاع می دهد موضوعش درباره کسب و کار اینترنتی باشد ، بهترین لینک ممکن را داده است . اما اگر موضوع سایتتان آموزش کوهنوردی باشد و سایت ارجاع دهنده درباره آشپزی باشد هیچ ارتباطی به هم نداشته و غیر مرتبط می باشد .

۲- اعتبار صفحه و اعتبار دامنه

ابزار موز Moz برای ارزیابی اعتبار دامنه و اعتبار صفحه از مقیاس لگاریتمی۱ تا ۱۰۰ جهت پیش‌بینی رتبه‌بندی وب‌سایت در صفحات نتایج موتور جستجو استفاده می‌کند . این یک روش خوب برای مشخص کردن اعتبار عمومی یک وب‌سایت است . تنها به یاد داشته باشید که امتیاز یک برآورد کلی است و هیچ ارتباطی با گوگل ندارد .

۳- جریان اعتماد Trust Flow

Trust Flow and Citation Flow « به جریان و نقل قول اعتماد کنید» معیاری برای ارزیابی قابل اعتماد بودن یک وب‌سایت بر اساس کیفیت بک لینک‌ها است . پارامتر Trust Flow بر اساس میزان قابل اطمینان بودن و کیفیت بک لینک های یک سایت محاسبه می شود . Citation Flow نیز میزان تاثیرگذاری یک صفحه بر اساس تعداد وب‌سایت‌هایی است که به آن لینک داده‌اند و امتیازها بین ۱ تا ۱۰۰ هستند .

نکته کلیدی اینکه ، با افزایش ، citation flow ,trust flow نیز افزایش می یابد (لزوما این افزایش به یک میزان نیست) اما برعکس این قضیه صادق نیست ، یعنی با افزایش trust flow ,citation flow لزوما افزایش نخواهد یافت . اگر سایت هایی با citation flow بالا وب سایتتان را لینک دهند، citation flow سایت نیز افزایش خواهد یافت .

دریافت بک لینک از سایت هایی با trust flow کم و citation flow بالا نه تنها اثر مثبت بر رتبه سایت شما نخواهد داشت ، بلکه موجب افت آن خواهد شد .

هر چه کیفیت بک لینک های یک سایت بیشتر باشد ، trust flow آن سایت بیشتر خواهد بود . هر چه trust flow یک سایت بیشتر باشد ، رتبه آن وب سایت در گوگل افزایش خواهد یافت .

۴- ترافیک

وب‌سایت‌های باکیفیت بدون افت چشم‌گیر در یک سال گذشته ترافیک ثابت و پایداری دارند . هنگام لینک بیلدینگ مراقب وب‌سایت‌هایی با ۱۰۰ بازدیدکننده باشید . بازدید یا ترافیک بالای یک وب سایت معیار ارزیابی ارزشمندی برای کیفیت بک لینک محسوب می شود .

۵- توجه به غریزه

برخی می گویند برای ارزیابی کیفیت سایت ، به غریزه خود اعتماد کنید . اگر چه این مساله به تجربه زیادی نیاز دارد ، اما هنگام ارزیابی وب‌سایت بهتر است از احساس خود پیروی کنید . آیا طراحی و چیدمان وب‌سایت قدیمی است؟ در این صورت احتمال به روز نشدن صفحه بسیار زیاد است . آیا لینک‌های خارجی زیادی در صفحه وجود دارد که به نظر می‌رسد به موضوع آن صفحه مرتبط نیستند؟ این می‌تواند نشان دهد که وب‌سایت مورد نظرتان از روش‌های غیرمتعارف استفاده می‌کند و قبل از درخواست لینک باید بررسی‌های بیشتری انجام دهید .

تکنیک‌های ایجاد بک لینک های خوب

در این مقاله سایت پول یابی با عنوان ایجاد بک لینک های خوب ، در مورد اهمیت ساخت لینک یا لینک بیلدینگ، قوانین گوگل و نحوه تعیین کیفیت یک شریک مناسب برای تبادل لینک گفتگو شد . اما سوال این است که مسیر کسب بک‌لینک از کجا شروع می‌شود؟ چگونه وب‌سایت‌هایی را پیدا کنیم که بخواهند با ما کار بکنند . کدام یک از صفحه‌های وب‌سایت بهترین ویژگی‌ها را برای کسب بک‌لینک دارند .

در اینجا ضرورت یادگیری و انجام تکنیک های لینک سازی حرفه ای خود را نشان می دهد . ابزارهای زیادی برای ارزیابی تمام عوامل تاثیرگذار در لینک بیلدینگ وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید . علاوه بر این ، قبل از هر چیزی می‌توانید به رقبا نگاه کنید تا ببینید کدام استراتژی یا کلمه‌های کلیدی خوب عمل می‌کنند . به طور کلی بهتر است مراقب رفتار رقبا و لینک‌های دریافتی آنها هم باشید .

اگرچه بک لینک گرفتن  کار ساده‌ای نیست ، اما تکنیک‌هایی وجود دارد که به کمک آنها بدون زحمت و هزینه قابل توجه‌ای می توانید لینک‌سازی را شروع کنید . برخی از مهم ترین تکنیک های لینک سازی یا ایجاد بک لینک های خوب عبارتند از :

۱- درخواست بک ‌لینک

در برخی از موارد ، ناشران و مدیران وب سایت ها بدون اطلاع شما در یک مقاله به برند و کسب و کارتان تان اشاره می‌کنند . این مساله یکی از شرایط بسیار عالی است که می‌تواند هنگام لینک بیلدینگ با آن مواجه شد . در مواردی که کسب و کارتان ذکر شده ، اما لینکی وجود ندارد می‌توانید درخواست خود را ارسال کنید و از آن‌ها بپرسید آیا می‌توانند در آن مقاله لینکی مرتبط با وب‌سایت شما درج کنند .

می‌توانید به طور اختصاصی در مورد برندتان در گوگل جستجو کنید تا از نتایجی که به شما نشان داده ، بهره ببرید . پس از باز کردن هر کدام از لینک‌ها با کلیک راست کردن در صفحه و انتخاب گزینه «View page source» و جستجو نام وب‌سایت خود از لینکدهی به آن اطلاع پیدا کنید .

علاوه بر این از دوستان، اقوام ، همکاران ، شرکا یا مشتریان خود بخواهید ، بک‌لینک به شما بدهند . این درخواست نقطه شروع بسیار خوبی برای لینک بیلدینگ به حساب می‌آید . با این وجود فراموش نکنید که قبل از هر چیزی از این موضوع اطمینان حاصل کنید که از وب‌سایت مرتبط با خود کمک می گیرید . در غیر اینصورت نه تنها مفید نیست بلکه ممکن مضر بوده و نتیجه عکس بدهد .

۲- نظرات مشتریان و کاربران

بسیاری از مشاغل به شما فرصت می‌دهند که چند کلمه در مورد تجربه استفاده از محصولات شان بگویید . این یک روش عالی برای ایجاد اعتماد ، افزایش مشتری و کسب درآمد اینترنتی است . از آن گذشته یک فرصت عالی برایتان است که از آن وب سایت بک‌لینک و بازدید بگیرید .

در بیشتر موارد میزان بازدید از طریق نظرات در بخش تجربه کاربران سایروب‌سایت‌ها از میزان بازدید کسب شده از طریق ایمیل بیشتر است . از طریق این روش دو طرف ماجرا ، علاوه بر گسترده کردن روابط کاری خود از این توافق سود خواهند برد .

۳- لینک سازی از بلاگ

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که هنگام لینک بیلدینگ دیده شده ، ایجاد وبلاگ با یک پست و یک لینک داخلی به وب‌سایت خود است . اگر این کار را انجام دهید نه تنها وقت خود را تلف کرده اید ، بلکه احتمالا بک لینکی خطرناک برای خود ایجاد کرده اید . چنانچه می‌خواهید وبلاگی برای خود داشته باشید ، باید آن را با ارسال پست‌های منظم زنده نگه دارید .

در لینک سازی اصلا عجله نکنید و بر حوزه کاری خود و نیازهای مشتری تمرکز کنید . با گذشت زمان به احتمال زیاد اعتباربیشتری کسب خواهید کرد .

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مرتبط ، مفید و دارای ساختار مناسب است . این تنها راهی است که می‌توانید از طریق آن امیدوار به کسب بک‌لینک خوب باشید .

۴- ایجاد پست مهمان

اگر زمان و منابع لازم جهت ایجاد محتوا برای وب‌سایت‌های حوزه کاری خود دارید ، می‌توانید پست مهمان را در استراتژی ایجاد بک لینک های خوب خود قرار دهید . پست مهمان به طور معمول به معنای ، ارتباط با سایر وب‌سایت‌های معتبر ، نشریات آنلاین و پیشنهاد تولید محتوا برای آنهاست . در ازای تهیه محتوا با کیفیت بالا برای وب‌سایت شان ، اغلب این امکان را می‌دهند که در آن یادداشت و محتوا ، به وب‌سایت خودتان لینک دهید .

از آنجایی که این تاکتیک نیاز به ایجادیک محتوای جدید برای هر لینک دارد ، به زمان و تلاش بیشتری نسبت به سایر تکنیک‌های لینک بیلدینگ که اشاره شد ، احتیاج دارید . با این حال طبق تحقیقات ، این شیوه محبوب‌ترین روش کسب بک‌لینک به حساب می‌آید . این روش میان کسب و کارهایی که نگران صفحه‌های وب‌سایت خود هستند که به صورت طبیعی ترافیک کمتری به خود جذب می‌کنند ، بیش از سایر افراد محبوب است .

البته اطمینان حاصل کنید که در وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر که بازدید ماهانه قابل قبولی دارند ، یادداشت می نویسید . از آن گذشته به یاد داشته باشید ، اگر پولی بابت انتشار پست مهمان پرداخت می کنید ممکن است از طرف گوگل شناسایی و با جریمه روبرو شوید .

۵- احیای لینک‌های از دست رفته

گاهی اوقات ممکن است با بک‌لینک‌های خراب مواجه شوید که تاثیرگذاری خود را از دست داده اند . مثلا ممکن است آدرس صفحه شما تغییر کرده باشد یا مدیر وب‌سایت لینک شما را به درستی تایپ نکرده است . در هر دو مورد این بک‌لینک‌ها با خطای ۴۰۴ روبرو خواهند شد.

چنین مشکلی به طور معمول پس از راه‌اندازی مجدد سایت یا انتقال دامنه به دامنه جدید رخ می‌دهد . برای حل آن باید این بک‌لینک‌ها را هنگام لینک بیلدینگ با هدایت به صفحه دیگری احیا کنید .

ویکی‌پدیا از نظر گوگل یک سایت قابل اعتماد و کاملا معتبر است . لینک‌های مرده که به عنوان منبع در مقاله‌های ویکی‌پدیا درج شده است را می‌توانید پیدا و جایگزین کنید . اگر چه تاثیر لینک‌های نوفالو به اندازه دوفالو نیست ، اما باز هم اعتماد زیادی از طریق آن‌ها به خصوص لینک‌های ویکی‌پدیا منتقل می‌شود .

۶- تولید محتوا

استفاده از محتوا به عنوان موثرترین ، ماندگارترین و کارآمدترین روش‌ها جهت اطمینان از موفقیت طولانی‌مدت یک کمپین ایجاد بک لینک های خوب به شمار می‌آید . تولید محتوا تاکتیک اصلی بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی دارای برنامه برای دریافت انواع بک لینک است .

برخلاف پست مهمان که نوشتن برای وب‌سایت دیگران است ، لینک سازی مبتنی بر محتوا ایجاد یک مطلب برای وب‌سایت خود و استفاده از آن برای کسب بک‌لینک معتبر است . ممکن است پیش از خواندن این یادداشت ، تولید محتوا را شروع کرده باشید اما به یاد داشته باشید که لینک‌سازی مبتنی بر محتوا به سادگی ارسال پست وبلاگ یا تبلیغات در اینترنت نیست .

هدف اصلی گوگل مانند هر شرکت دیگری کسب درآمد اینترنتی است . لذا بدون تجربه کاربری خوب ، کسب درآمد از اینترنت امکان‌پذیر نیست . تجربه کاربری خوب با نتایج جستجو مرتبط همراه است . اگر آن‌ها نتوانند نتایج مرتبط را نشان دهند کاربران ممکن است به استفاده از موتور جستجوی دیگری روی بیاورند .

شیوه تولید محتوایی ارزشمند

محتوای عالی از نگاه گوگل محتوایی تحریک‌کننده ، قابل کشف ، مفید ، در دسترس ، معتبر ، ارزشمند و کاربردی است . علاوه بر این برخی از انواع محتواها در جذب لینک نسبت به سایر موارد بهتر عمل می‌کنند . برای مثال محتواهایی مانند اینفوگرافیک بیشتر از موارد دیگر ، مورد توجه سایر وب‌سایت‌ها قرار گرفته و بک‌لینک دریافت می‌کند .

چون مدیران وب‌سایت‌ها می‌خواهند تا جایی که ممکن است ارزش و اعتماد ارائه دهند ، برای همین باید به فکر تولید محتوای مفید و آموزنده باشند . در حقیقت آن‌ها اغلب در انتخاب منابع برای مطالب خود وسواس به خرج می‌دهند .

سایر وب‌سایت‌ها هیچ علاقه‌ای به اشاره به یک پست کوتاه و ساده در وبلاگ شما که به طور مکرر خدمات شما را تبلیغ می‌کند ، ندارند. آنها می‌خواهند به منابعی پیوند دهند که به عنوان یک راهنمای جامع در مورد یک موضوع مشخص عمل می‌کند . لذا برای تولید محتوای ارزشمند یک برنامه ریزی حرفه ای و هدفمند داشته باشید .

نظر شخصی شما به خصوص اگر برای مدت زیادی در یک حوزه فعالیت کرده باشید می‌تواند جالب و ارزشمند باشد . اگر می‌خواهید به عنوان یک مرجع قدرتمند و قابل اعتماد دیده شوید باید حقایق و آمارها را منتشر کنید . لذا می‌توانید به سراغ مقالات پژوهشی ، مطالعات موردی ، بررسی‌ها و مقایسه‌ها بروید .

از آنجایی که محتوای تازه در هر حوزه‌ای حائز اهمیت است ، سعی کنید اولین نفری باشید که در مورد یک موضوع خاص مطلب می نویسید. تمام داده‌های مرتبط با محتوا، نتایج، نمودارها و منابع مورد استفاده را در تحقیقات خود ذکر کنید .

۷- خبرنامه

در بیشتر موارد مشاهده شده ، صاحبان کسب و کارهای اینترنتی هنگام برنامه‌ریزی برای ایجاد بک لینک های خوب توجه زیادی به خبرنامه نمی‌کنند . با این حال در صورت استفاده صحیح از این تکنیک مزایای زیادی نصیب تان خواهد شد .

انتشار یک خبرنامه موجب افزایش توجه و آگاهی خوانندگان و مشتریان می‌شود. محتوای باکیفیت و رغبت‌انگیز احتمال اشتراک‌گذاری را افزایش می‌دهد تا در نتیجه میزان بازدید شما و تعداد بک‌لینک‌ها بالا برود.

سعی کنید در خبرنامه‌های خود پیشنهادهایی از قبیل ثبت‌نام در وبینارها ، دانلود کتاب الکترونیکی یا وایت پیپر (اوراق سفید) را ارائه دهید .

۸- نوشتن رپورتاژ حرفه ای

اگر به دنبال رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری هستید آن را به صورت حرفه ای بنویسید . رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات زیر پوستی و نهان است که در آن به طور مستقیم به هدف اشاره نمی شود و اهداف به طور غیرمستقیم به بیننده القا می شود . رپورتاژ آگهی سودمند و تاثیرگذار است چون بیننده احساس می کند این آگهی دقیقا آن چیزی است که به دنبالش بوده و این مورد می تواند نیازهایش را برطرف کند .

در این نوع تبلیغات لازم است اطلاعات را به شیوه ای حرفه ای به مخاطب منتقل کنید تا خودش به این نتیجه پی ببرد که بهترین انتخاب برای او همین مورد است .

رپورتاژ آگهی در واقع یک متن تبلیغاتی است که به صورت یک گزارش تهیه شده است . اما گاهی بعضی از کسب و کارها ، رپورتاژ ها را با اهداف مختلفی از جمله ساخت بک لینک دائمی و یا برند سازی و … ایجاد می کنند . موفقیت این کار به عوامل مختلفی وابسته است که از مهم ترین آنها نحوه نگارش رپورتاژ آگهی است . رپورتاژ حرفه‌ای بنویسید تا ترافیک سایتتان به صورت هوشمندانه بیشتر شود .

یکی از اساسی‌ترین فاکتورهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت تعداد بازدید کننده‌های آن است . زمانی که با یک کلمه کلیدی مشخص از سایتی بک لینک می‌گیرید ، موتورهای جستجو سایت شما و سایت درج کننده محتوای رپورتاژ آگهی شما را در رتبه‌های اول قرار می‌دهد . این موضوع بازدید روزانه سایتتان را افزایش داده و با بالا بردن ترافیک سایت ، شما را در نظر گوگل سایتی معتبر جلوه می‌دهد .

۹- لینک سازی محلی

لینک بیلدینگ محلی ، عملی است که در آن وب‌سایت‌های دیگر در منطقه شما به سایت شما پیوند می‌دهند . اگر چه این روش یکی از بهترین تاکتیک‌های دستیابی به بک‌لینک برای سازمان‌های کوچک به شمار می‌آید ، اما ممکن است با مشکلات زیادی مانند فرصت‌های محدود مواجه شوید .

توجه کنید که این روش زمانی بسیار موثر است که به دنبال سایت‌هایی باشید که علاوه بر معتبر و مرتبط بودن ، دارای امتیاز اعتبار دامنه پایینی باشند . اگر در حال حاضر با سایر مشاغل منطقه خود همکاری می‌کنید ببینید آیا می‌توانید از هر یک از این روابط برای کسب بک‌لینک استفاده کنید یا خیر .

از دیگر روش‌های لینک بیلدینگ محلی می‌توان به ایجاد محتوای با ارزش خبری اشاره کرد که می‌توانید در وب‌سایت‌های محلی منتشر کنید . وب‌سایت‌های شهر خود مانند وب‌سایت‌های کتابخانه‌ها، سازمان‌های دولتی یا مدارس را بررسی کنید . پس از بررسی مشخص کنید که کدام یک از آن‌ها به حوزه کسب و کارتان مرتبط است .

نکات کلیدی برای شروع کمپین لینک سازی

برای شروع کمپین لینک بیلدینگ یا راه اندازی و ایجاد بک لینک های خوب به نکات کلیدی زیر توجه کنید :

۱- داشتن استراتژی

اگر چه ممکن است ایده‌های زیادی برای چگونگی شروع کسب بک‌لینک برای وب‌سایت داشته باشید ، اما تهیه و داشتن یک استراتژی قبل از شروع کار کمپین ایجاد بک لینک های خوب بسیار مهم است . بدون وجود یک استراتژی مشخص ، حساب شده و واضح ، انحراف از مسیر بسیار آسان و دانستن این موضوع که در چه زمانی به اهداف خود می رسید ، بسیار دشوار است .

باید در اتخاذ استراتژی خودتان در نظر بگیرید که هر ماه چقدر می‌توانید زمان صرف لینک بیلدینگ کنید . علاوه بر این ، داشتن استراتژی به شرایط تولید محتوای فعلی شما هم بستگی دارد . در اغلب موارد بهتر است که قبل از شروع کارزار لینک‌سازی خود ، بر روی تولید محتوا که عامل مهم و تعیین کننده می باشد ، تمرکز کنید .

۲- ابزار لازم

علاوه بر استراتژی که شرحش در بالا آمد ، قبل از شروع کمپین لینک سازی ، اطمینان حاصل کنید که ابزار لازم را در اختیار دارید. Moz، SEMrush، Majestic و Ahrefs از مفیدترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل رقبا و فرصت‌ها محسوب می شوند . برای سازماندهی ایمیل‌های خود می‌توانید از BuzzStream استفاده کنید .

۳- زیر نظر داشتن میزان موفقیت

با پیگیری تعداد سایت‌هایی که به آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌اید ، تعداد پاسخ‌هایی که دریافت می کنید و معیارهای مهمی مانند اعتبار دامنه یا جریان اعتماد Trust Flow از سایت‌هایی که بک‌لینک دریافت کرده‌اید ، میزان موفقیت خودتان را در بک لینک سازی بسنجید .

با نظارت بر موفقیت خود می‌توانید بهترین تاکتیک‌هایی را که به دردتان می‌خورد ، مشخص کنید .

۴- صبور بودن

شیوه بک لینک گذاری یا ایجاد بک لینک های خوب می‌تواند یک فرآیند بسیار خسته‌کننده و طولانی باشد . در حقیقت ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا بتوانید بک‌لینک های با کیفیت بالا و تاثیرگذار به دست آوردید . از این رو برای کسب موفقیت به ویژه زمانی که اولین بار کار خود را شروع می‎‌کنید ، بسیار مهم است که صبور باشید .

حتی با وجود شگفت‌انگیزترین محتواها و بهترین ابزارها ممکن است روزهایی وجود داشته باشد که از هیچ یک از راه‌های ارتباطی خود پاسخی دریافت نکنید . در مسیر حرکت لینک سازی اصلا دلسرد نشوید و به کار خود با تلاش بیشتر ادامه دهید . در صورت نیاز می‌توانید در بازه های مختلف زمانی ، تاکتیک‌های لینک سازی خود را بازبینی و بررسی کنید . به یاد داشته باشید که با پایبندی به برنامه و اهداف خود ، بازدهی بیشتری در انتظارتان خواهد بود .

لینک بیلدینگ کلاه سفید و کلاه سیاه در سئو

اگر مدتی هر چند کوتاه در صنعت سئو فعالیت باشید یا حتی اخبار آن را دنبال کرده اید ، می دانید که در میان سئوکارها یک خط نامرئی وجود دارد که آن ها را به ۲ دسته متفاوت تقسیم می کند. یک طرف سئوکاران کلاه سیاه و طرف دیگر سئوکاران کلاه سفید ( که بعضی اوقات به آنها کلاه خاکستری نیز می گویند ) قرار دارند .

بهبود جایگاه وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو به خصوص برای کسب‌وکارهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی ، اهمیت زیادی دارد . چون موجب جذب بیشتر مخاطبان و کاربران ورودی به وب‌ سایت می‌شود . تکنیک‌های متنوعی برای بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم‌های گوگل وجود دارد . این روش‌ها با عناوینی مثل ، سئو کلاه سیاه ، سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری شناخته می‌شوند .

به طور کلی تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه سیاه ، در تکنیک های استفاده شده جهت بهبود رتبه سایت در  موتور های جستجو است . کلاه سفید و کلاه سیاه هر دو یک هدف مشترک ، یعنی  افزایش رتبه وب‌سایت و دیده شدن آن در صفحه اول گوگل دارند ، ولی این دو از روش‌های کاملا مختلفی برای رسیدن به این نتیجه استفاده می‌کنند .

شناخت سئوی کلاه سفید

سئوی کلاه سفید مجموعه تکنیک‌های استاندارد ، قانونی و اصولی در بحث سئو هستند که تمرکز اصلی آن‌ها بر روی جذب هدفمند و واقعی کاربران در بهترین و ایده‌آل ترین حالت ممکن است . با این تعریف ساده می‌توان متوجه شد که سئوی کلاه سفید بهترین نوع سئو یا بهینه سازی می‌باشد که در نتیجه آن، شما به عنوان یک صاحب سایت به صورت همزمان رضایت مخاطبین و همچنین رضایت موتورهای جستجو را جلب کرده‌اید .

به همین منظور در سئوی کلاه سفید باید وب سایت را از نظر آسان بودن برای مسیریابی و گشت و گذار بهبود ببخشید . باید سرعت بارگذاری صفحات را بالا برده ، تحقیقات کیوورد انجام دهید و از کیووردهای مناسب در محتواهایتان استفاده کنید و از وبسایت های معتبر و با کیفیت بک لینک دریافت کنید .

روش های انجام سئو کلاه سفید

به صورت فهرست وار مهم ترین اقدامات و روش های سئو کلاه سفید که مورد تاکید بوده و تاثیرگذارند ، عبارتند از :

– تولید محتوای جذاب و تاثیر گذار برای کاربران .

– تعریف ارتباطات میان متن‌ها و یکپارچه کردن محتوا .

– استفاده از کلمات کلیدی موثر در قسمت تیترها (header) و توضیحات (meta) .

– بهینه سازی نام و توضیحات عکس‌ها .

– افزایش سرعت بارگیری وب‌سایت .

– بهینه سازی آدرس دهی (URL) صفحات .

– بهبود تجربه کاربری .

توجه کنید که لینک سازی‌های داخلی و خارجی نمونه‌هایی از تکنیک سئو  کلاه سفید است . با استفاده از این روش‌ها و همین‌طور یک تقویم محتوایی منسجم و بررسی شده بر اساس کلمات کلیدی مورد نیاز کسب‌وکار، می‌توان در مدت زمان مناسب به نتیجه دلخواه خودتان برسید .

شناخت سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه در نقطه مقابل سئوی کلاه سفید قرار دارد . در یک تعریف ساده ، سئو کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استانداردها و الگوریتم های پیشنهادی گوگل در تضاد می باشد . سئوکاران کلاه سیاه تلاش می کنند تا موتورهای جستجو را فریب دهند و از نقاط ضعف موجود در الگوریتم های آنها به نفع خود استفاده کنند .

به بیان ساده تر تکنیک های کلاه سیاه روش هایی غیرقانونی برای فریب موتور جستجو هستند تا جایگاه بهتری برای وب سایت خود در نظر بگیرند ، اما ریسک زیادی نیز در این روش‌ها وجود دارد . برخلاف تصور عمومی ، تکنیک های کلاه سیاه تنها مختص لینک سازی خارجی نیستند بلکه حتی در آموزش تولید محتوا ، لینک سازی داخلی و سئو تکنیکال نیز روش های کلاه سیاه متعددی وجود دارند .

روش های سئو کلاه سیاه

مهم ترین اقدامات ، فعالیت ها و روش هایی که سئو کلاه سیاه محسوب می شوند عبارتند از :

– ساخت بک لینک های مخرب و غیرطبیعی (خریداری بک لینک) .

– ایجاد محتوای تکراری در وب سایت .

– ایجاد صفحات زیاد با محتوای کوتاه ، بی کیفیت و فاقد ارزش .

– استفاده از محتوا یا لینک های مخفی .

– کاربرد بیش از حد کلمات کلیدی در صفحات سایت .

– استفاده بیش از اندازه ریچ اسنیپت ها .

– صفحه ربایی و استفاده از محتوای دیگر سایت ها .

– خودکار سازی محتوا توسط ربات ها .

– لینک دادن بیش از حد به شبکه های اجتماعی در داخل سایت .

– ایجاد صفحاتی با رفتار ناهنجار مانند پیشینگ ، ویروس ، تروجان و دیگر بدافزارها .

– گزارش تخلف رقبا به گوگل .

– استفاده از ربات هایی که به طور خودکار در گوگل سرچ می کنند و روی وب سایت کلیک می کنند .

– ایجاد صفحات پر از لینک (مزرعه لینک – Link Farm) .

– ایجاد ریدایرکت های نامرتبط .

مفهوم تکنیک سئو کلاه خاکستری

در کنار تکنیک‌های سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری Grey Hat SEO قرار دارد . سئو خاکستری ، برخلاف سئو کلاه سفید ، کاملا مطابق خواست و دلخواه کاربران نیست . در مقابل ، مانند سئو کلاه سیاه هم به طور مستقیم از الگوریتم‌های گوگل تخطی نمی‌کند .

تکنیک های سئو خاکستری در راستای سئو کلاه سیاه هستند با این تفاوت که برای موتورهای جستجو قابل تشخیص نیستند . این تکنیک ها تاثیر نسبتا خوبی در رتبه سایت خواهند داشت و بدون جریمه شدن سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو، رتبه آن افزایش خواهد یافت .

اگر اصول سئو خاکستری به درستی رعایت شود ، در کوتاه مدت و با صرفه جویی در هزینه می توان به رتبه های بالا در نتایج جستجو دست یافت .

تکنیک های سئو کلاه خاکستری

مهم ترین روش ها و تکنیک های سئو کلاه خاکستری برای بهبود رتبه سایت عبارتند از :

– خرید دامنه .

– طراحی مجدد وب سایت و تغییر ظاهر سایت .

– ایجاد حساب های جعلی در شبکه های اجتماعی .

– ایجاد بک لینک به سایت خود .

– کلیک بر روی لینک های سایت در شبکه های اجتماعی .

– استفاده از کلمات کلیدی در عنوان .

– استفاده از لینک در ایمیل سایت های خبری .

– کامنت گذاشتن در شبکه های اجتماعی و یا وبلاگ ها .

– ایجاد گزینه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی .

– ایجاد محتوای کپی شده از سایت های دیگر به صورت حرفه ای .

سخن پایانی ایجاد بک لینک های خوب

ایجاد بک لینک فرآیندی پیچیده ، دشوار و زمانبر است ، ضمن اینکه بک لینک ها از نظر اعتبار سنجی ، ارزش یکسانی ندارند . در این مقاله سایت پول یابی گفته شد ، چه استراتژی هایی را بکار گیرید تا بتوانید لینک هایی ارزشمند و با کیفیت کسب کنید . ساخت بک لینک جزو سئو بیرون صفحه محسوب می شود ، به عبارتی برای بهینه سازی وب سایت می توان از معیار ساخت بک لینک استفاده کرد .

سئو مدرن تقریبا بر دو مساله :  محتوا و لینک سازی یا بک لینک تاکید دارد . ساده ترین روش برای کسب رتبه در موتورهای جستجو ، ایجاد بک لینک های خوب است که می تواند در هر مکانی انجام شود . زمانی که روی لینکی کلیک می کنید ، این مساله را بیان می کنید که به محتوای ارائه شده توسط این وبسایت علاقه دارید و این موضوع می تواند یک امتیاز مثبت برای آن وب سایت باشد .

اگر چه  لینک سازی یا لینک بیلدینگ نقش زیادی در افزایش ترافیک و کسب رتبه بالا ایفا می‌کند اما با دریافت بک‌لینک از راه‌های غیرمتعارف مانند خریدن لینک ، با مجازات از طرف گوگل مواجه می شوید . علاوه بر این وب‌سایت‌های مورد نظر خودتان که قرار است به عنوان شریک با آن‌ها همکاری کنید را حتما ارزیابی کنید .

نکته آخر ایجاد بک لینک های خوب اینکه ، می‌توانید روش‌های بی‌خطر اما تاثیرگذار مانند پست مهمان ، تولید محتوا یا احیای لینک‌های از دست رفته را در استراتژی‌ خود در نظر بگیرید . فراموش نکنید که با یک استراتژی مناسب ، پایبندی به اصول و صبوری در لینک سازی ، می‌توانید به هدف خود که همان افزایش بازدید و کسب درآمد اینترنتی است ، برسید .

سایت پول یابی:
Related Post