X

ایده های کسب درآمد موفق از شبکه های اجتماعی

ایده های کسب درآمد موفق از شبکه های اجتماعی

راهها و ایده های کسب درآمد موفق از شبکه های اجتماعی متنوع و در عین حال تاثیر گذار است . قبل از پرداختن به موضوع اصلی کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی باید به این نکته مهم و اساسی اشاره کنم که عده ای تصور می کنند راه اندازی کسب و کار اینترنتی فقط ایجاد اکانت در شبکه های اجتماعی می باشد و پس از آن ، خود به خود کسب پول اتفاق می افتد. آنها فقط باید در این اکانت ایجاد شده در شبکه های اجتماعی، مطالبی را از سایت خود گرفته و در آنجا به اشتراک بگذارند. دوران این نوع تفکر کسب و کار اینترنتی دیگر سپری شده است باید حرفه ای عمل کرد تا موفقیت به دست آورد.

کسانی که معتقدند با اشتراک ساده مطالب سایت در شبکه های اجتماعی می توان بازاریابی مناسبی انجام داد و انتظار دارند که با این نوع مطالب لایک زیادی گرفته و محصولات و خدماتشان  خریدار پیدا می کند ، باید از آنها پرسید واقعا کسب و کار اینقدر ساده و بی نامه شده است؟ آیا واقعا با این روش های قدیمی و فسیل شده می توان کسب درآمد مناسب از اینترنت را تجربه کرد؟

ایده های کسب درآمد موفق از شبکه های اجتماعی کدامند؟

طبیعی است که هر کسی دوست دارد در کسب و کارش موفق باشد و این موفقیت با تلاش و ایده مناسب امکان پذیر است. لذا اگر به دنبال کسب درآمد بیشتر از شبکه های اجتماعی اعم از فسیبوک (روش کسب درآمد از فیسبوک )، توئیتر، لینکدین، گوگل پلاس، تلگرام و… هستید باید چند قاعده اولیه آن را رعایت کنید:

۱- حضور پررنگ و تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی داشته باشید فقط به اشتراک گذاری ساده مطالب فکر نکنید.

۲- به نیاز مخاطبان توجه کنید . شناخت مشتری و عمل کردن بر حسب نیاز آن کلید اصلی موفقیت در کسب درآمد از اینترنت در شبکه های اجتماعی است.

۳- بررسی واکنش کاربران و تجزیه و تحلیل آن بسیار مهم است این کار فراتر از توجه به نیاز مخاطبان می باشد در واقع شما با زیر نظر گرفتن واکنش کاربران، و جمع بندی آنها یک استراتژی مناسب و برنامه درازمدت برای کسب و کارتان را در نظر می گیرید.

در تمام کسب و کار در شبکه های اجتماعی ملاک شما مخاطبان و کاربران باید باشد.

ایده های کسب درآمد موفق از شبکه های اجتماعی

در ادامه معرفی ایده های کسب درآمد موفق از شبکه های اجتماعی قصد داریم تا هفت ایده و راهکار برای حضور موفقیت آمیز در تجارت پول ساز شبکه اجتماعی را ارائه دهیم با سایت پول یابی همراه باشید:

۱- کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی برای اطلاع از نظرات

به این نکته مهم توجه کنید که شبکه های اجتماعی بهترین مکان برای دیدن نظرات مخاطبان و آگاهی از نظر و دیدگاهشان است. می توانید از این موضوع با خبر شوید که آیا از برند شما و خدماتی که عرضه می کنید راضی هستند یا خیر؟ آیا رقیب شما را به شما ترجیح می دهند یا نه؟ اگر رقیبتان را نسبت به شما ترجیح می دهند برتری رقیبتان نسبت به شما چه هست؟ این موضوع نقاط ضعف و قوت کسب و کارتان را مشخص می کند.

با این روش و کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی ، به راحتی می توانید با داشتن برنامه ای مناسب بر نظرات و تصمیمات آن ها تاثیر بگذارید. جدیدا مردم در شبکه های اجتماعی نسبت به قبل بسیار جدی تر شده اند و هر چیزی که در شبکه های اجتماعی می شنوند برایشان کافی است.

در کسب و کار اینترنتی همیشه توجه کنید که فعالیت مستمر شما در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام،فیسبوک،تویتر و انجمن های گفت و گو می تواند به شما در جهت پیدا کردن نیاز های مردم کمک کند. شناخت نیاز مردم قدم اصلی در کسب درآمد و معرفی کسب و کارتان می باشد.

 

۲- استفاده از مشتریان برای تبلیغات و معرفی خدمات

شما می توانید از مخاطبان و مشتریان خود برای تبلیغ محصولات و معرفی خدمات خود استفاده کنید در واقع ایده های کسب درآمد موفق از شبکه های اجتماعی از دل این نوع کارها بیرون می اید. حتما در اینستاگرام پست هایی را دیده اید که توسط کاربرانی گذاشته می شود که در محل خاصی بودند. مثلا عکسی دست جمعی در یک رستوران گرفته می شود و با عنوان “من و دوستام” و با قرار دادن لوکیشن آن رستوران در اینستاگرام گذاشته می شود.

بیشتر افراد دوست دارند با ثبت لوکیشن خود مکانی که در آنجا بودند را هم معرفی کنند و بگویند ما در فلان جا بودیم. این یعنی تبلیغ خواسته یا ناخواسته آن رستوران در شبکه های اجتماعی.

چرا از این روش رایگان و موثر برای تبلیغات برند و خدمات خود استفاده نکنید؟

برای نمونه می توانید با ثبت موقعیت مکانی خود در Google Map از این طریق برند خود را در پست هایی که کاربرانتان منتشر می کنند معرفی کنید. می توانید با یک استراتژی تبلیغاتی از این روش استفاده کنید و چه بسا ممکن است افرادی که پست هایی که با عنوان مکانی شما است را ببینند و از دیدن پیجتان استقبال کنند. راههای تبلیغات رایگان و استفاده از دیگران برای معرفی برند فراوان است.

 

۳- استفاده درست و مناسب از #هشتگ ها

درباره اهمیت هشتگ ها به ویژه در اینستاگرام جهت معرفی خدمات و بازاریابی اینترنتی هیچ کسی شک و تردید ندارد. هشتگ ها در معرفی برند و محصولات شما می توانند تاثیر زیادی داشتند باشند و یکی از ایده های کسب درآمد موفق از شبکه های اجتماعی را برایتان به ارمغان می آورد.

تاکید می شود که در استفاده از هشتگ ها به دو نکته زیر توجه کنید تا تاثیرگذاری آن بیشتر باشد:

۱- جهت تاثیر گذاری بیشتر ،همیشه در پست های خود از هشتگ مخصوص برندتان استفاده کنید. ترجیحا از یک هشتگ اختصاصی برای برندتان مثل # پول یابی یا #poolyabi  استفاده کنید.

۲٫از هشتگ های پر طرفدار درباره موضوع پست خود استفاده کنید. برای این کار می توانید از سایت HashAtIt کمک بگیرید.

اگرچه هشتگ ها موجب رشد و معرفی برندتان می شوند ولی استفاده از هشتگ های بی ربط به موضوع کاری خود در پست های خود کار بسیار اشتباهی است و نتیجه معکوس دارد.

۴- ایجاد چالش در مخاطبان

سعی کنید تا با مطالب و موضوعات جذاب مخاطبان خود را به چالش بکشید. البته درست است که در شبکه های اجتماعی نمی شود با تمام مخاطبان خود صحبت کنید ولی می توانید توسط راه هایی با آن ها بیشتر در ارتباط باشید. مثلا می توانید عکسی در اینستاگرام خود منتشر کنید و در آن از مخاطبان خود بخواهید به سوالتتان جواب دهند. و یا با ترفندهایی آنها را وارد بحث و گفتگو کنید.

از آن ها بپرسید اهل کدام شهر هستند، سنشان چقدر است، کارشان چی هست و درآمدشان چقدر است؟ با دریافت این اطلاعات می توانید نیاز آن ها را به خوبی برطرف کنید. در واقع شما با گرفتن این اطلاعات نیاز مخاطبان خود را شناسایی می کنید.

 

۵- راه اندازی کمپین های تبلیغاتی هدفمند و با برنامه

تاثیر کمپین های تبلیغاتی در معرفی برند و یا جذبی بیشتر کاربران و فروش و رونق کسب و کار همیشه مهم بوده است به شرطی که کمپین اصولی و هدفمند ایجاد شده باشد. جزء آن دسته از برندها که کمپین تبلیغاتی بی ربط با اهدافشان راه اندازی می کنند نباشید. شما باید کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید که مخاطبانتان را درگیر برندتان کند. سعی کنید کمپین های تبلیغاتی که علاوه بر معرفی محصول خود در راستای اهداف تبلیغاتی خود باشد را راه اندازی کنید.

بسیاری از شرکت ها و برندهایی که کمپین تبلیغاتی دارند هدف خاصی غیر از معرفی محصول و خدمات خود، از راه اندازی آن ندارند و متاسفانه برای ادامه کار برنامه ریزی خاصی ندارند این نوع کمپین ها بعد از مدتی میزان تاثیر گذاری خود را از دست می دهند.

 ۶- احترام به مشتری و صحبت با زبان مشتری

همیشه تلاش کنید و سرلوحه برنامه تان باشد که ضمن احترام به مشتری با زبان مناسب خود مشتری با او ارتباط برقرار کرده صحبت کنید. مطابق با حوزه ی کاری خود سعی کنید به همان شکل با مخاطبان و مشتری های احتمالی خود صحبت کنید. توجه کنید که افراد در شبکه های اجتماعی خیلی کم حوصله هستند. سعی کنید با احترام و صمیمانه رفتار کردن با مخاطبان خود از این کم حوصلگی بکاهید و با آن ها دوست شوید. این ارتباط دوستانه در بلندمدت موجب رونق کسب و کار و جذب مخاطب بیشتر خواهد شد.

فرض کنید شما لوازم کودک می فروشید. با جدی و کتابی صحبت کردن مسلما نمی توانید با مخاطبان خود ارتباط خوبی برقرار کنید. برای تعامل با این دسته از مخاطبان باید با لحنی کودکانه و صمیمی با آن ها صحبت کنید.

توجه کنید که هر چیزی که در شبکه های اجتماعی خود می نویسید باید هماهنگ با سلیقه مخاطبانتان باشد.

 

۷- راه اندازی مسابقه

درگیر کردن مخاطب با راه اندازی مسابقه یک از  ایده های کسب درآمد موفق از شبکه های اجتماعی می باشد حتما مسابقه نقاشی لامبورگینی را به یاد دارید. پیج لامبورگینی از کاربرانش خواست که از هر مدل لامبورگینی که دوست دارند نقاشی بکشند و در پیج خود با هشتگی خاص آن را قرار دهند. نقاشی برنده مسابقه به عنوان جایزه در پیج اصلی لامبورگینی گذاشته می شد. توسط این مسابقه پیج لامبورگینی برند خود را به افراد بسیاری معرفی کرد. شاید پیش خودتان می گویید چطور ممکن است؟ خیلی ساده است به لطف هشتگ هایی که کاربران در نقاشی های خود گذاشته بودند و در پیج خود قرار دادند.

شما می توانید با اینگونه اقدامات جالب و جذاب، به سادگی برند خود را به تعداد زیادی از افراد معرفی کنید و در قبال آن هدیه ای برای برندگان مسابقه در نظر بگیرید که کاربران شما با اشتیاق بیشتری در مسابقه شرکت کنند.

نکته پایانی ایده های کسب درآمد موفق از شبکه های اجتماعی

ایده های کسب درآمد موفق از شبکه های اجتماعی بسیار زیاد و بیشتر از اینهاست اما شما می توانید از ایده هایی که در این مقاله معرفی شده در شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید. داشتن استراتژی خاص و برنامه دراز مدت در فعالیت شبکه های اجتماعی به رونق دادن به کسب و کار شما کمک بسزایی می کند. سعی کنید همیشه بهترین ایده ها را در کسب و کار خود به خصوص در حضور خود در شبکه های اجتماعی به کار بگیرید.

ایده کسب درآمد از شبکه های اجتماعی ممکن است زیاد باشد ولی موفق ترین آن ایده هایی است که مناسب با نیاز مخاطبان کاربران و دقیق اجرایی شود.

Related Post