تبلیغات رایگان برای کسب و کار

یافتن تبلیغات رایگان برای کسب و کار اینترنتی از این نظر اهمیت دارد که برخی مشاغل و کسب و کارهای آنلاین ، محدودیت شدید بودجه و سرمایه دارند و نمی توانند آنطور که می خواهند دست به تبلیغات اینترنتی بزنند. اگرچه انواع تبلیغات اینترنتی به عنوان ابزارهای موثر در رونق کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی محسوب می شوند ولی به دلیل بار مالی بالا ، همه از عهده مخارج آن بر نمی آیند.

در سایت پول یابی ، برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و اینکه بتوانند در این بازار پررقابت که غول های بزرگ همه چیز را قبضه کردند، تصمیم گرفتم تا چند شیوه تبلیغات رایگان برای کسب و کار را فهرست کنم و تلاش کردم تا موارد معرفی شده کاربردی و موثر باشند.

تبلیغات رایگان برای کسب و کار

کسب وکارهای کوچک همان طور که در بالا اشاره کردم ممکن است هزینه های کلان و پول های هنگفت برای تبلیغات اینترنتی را نداشته باشند لذا دانستن و اجرای برخی شیوه های رایگان می تواند به عنوان موتور محرکی برای شروع مناسب و اولیه باشد. البته برخی از این شیوه ها ممکن است هزینه بسیار کم وناچیزی داشته باشد که در مقابل هزینه های چند صد میلیونی و میلیاردی شرکتها، پول زیادی محسوب نمی شود.

تبلیغات رایگان ، تبلیغات رایگان برای کسب و کار ، تبلیغ رایگان اینترنتی
کسب و کارهای نوپا و کوچک می تواند با استفاده از شیوه های تبلیغات رایگان ، برند تجاری خود را مطرح کنند.

راههای دستیابی و اجرای تبلیغات رایگان برای کسب و کار اینترنتی یقینا فراوان و بیشتر از اینها می باشد ولی تلاشمان این است که بهترین ، مناسب ترین ، کم هزینه ترین و موثر ترین روش های رایگان را معرفی کنیم . برترین شیوه های تبلیغات رایگان برای کسب و کار اینترنتی عبارتند از:

۱- استفاده از گوگل مای بیزینس  Google My Business

اگر ادعا کنیم که یکی از قوی ترین ، موثرترین و بهترین راه های ایجاد تبلیغات رایگان برای کسب و کار، استفاده از گوگل مای بیزینسGoogle My Business  است سخنی به گزاف نگفته ایم و اهمیت تبلیغات در گوگل بر همه ثابت شده است، گوگل مای بیزینس به شرکت ها این امکان را می دهد که حضور خود را در سرویس جست و جوی گوگل و Google Maps مدیریت کنند. متاسفانه این امکان بسیار عالی به علت تحریم های موجود، در کشورمان پشتیبانی نمی شود.

برای جبران این نقصان، می توانید با استفاده از خود گوگل مپ google map و افزودن مکان کسب و کار از مزایای آن استفاده کنید این ابزار می تواند رتبه شما را در نتایج جست و جوی  گوگل تقویت کند. رتبه بالاتر در نتایج جست و جو نشان می دهد که شرکت و کسب و کارتان قابل اطمینان و مرتبط با موضوع جست و جو است و برای شما نوعی تبلیغات رایگان کسب و کار اینترنتی محسوب می شود. اگر در رتبه بندی جست و جوی گوگل بالاتر باشید، مصرف کنندگان شما را بیشتر از رقیبانتان انتخاب خواهند کرد.

این سخن کاملا معقولانه و درست است که ، در دنیای سریع و پیشرفته امروزی، راحتی و آسودگی کلید جذب مشتری است ، پس کاری کنید که مشتریان بتوانند به آسانی و بدون هیچ زحمتی شما را پیدا کنند.

۲- ارسال پست مهمان در سایر وبلاگها

از نظر کارشناسان بازاریابی دیجیتال ، چندین مزیت مهم در گذاشتن پست تبلیغاتی در وبلاگ های شناخته شده وجود دارد. اول این که می توانید با مخاطبان آن وبلاگ ارتباط منطقی و درست برقرار کنید، دوم اینکه، می توانید خود را تبدیل به رهبر فکری و تخصصی در زمینه کسب و کار اینترنتی معرفی کنید. سوم اینکه ، تبلیغات رایگان کسب و کار در وبلاگ های محبوب، امکان ارتباط با مخاطبان مورد نظرتان را افزایش می دهد و این موضوع اعتبار سایت شما را نیز بالا می برد.

باید به این نکته هم توجه کنید که گاهی ارسال پست مهمان ، می تواند از ارسال پست در وبلاگ خودتان هم سود بیشتری داشته باشد. برای تاثیرگذاری بیشتر در کنار این ها، می توانید در همان پست لینکی به وب سایت خودتان دهید. این یک بک لینک ارزشمند است که می تواند اعتبار وب سایت شما را بالاتر ببرد و در جست و جوی گوگل، رتبه بالاتری داشته باشید. گاهی برخی کارهای ساده ، برای کسب و کارها نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

۳-  پاسخ به سوالات و ابهامات در برخی سایت ها

گاهی پاسخ دادن به سوالات کاربران در برخی سایتها و شبکه های اجتماعی می تواند کارساز باشد و به عنوان ابزار قدرتمند رایگان مدنظر باشد نوشتن مطلب در سایت های پرطرفداری مثل سایت quora یا جواب کو، می تواند کسب و کار اینترنتی شما را به تعداد زیادی از مخاطبان هدف معرفی کند. طبق یک گزارش، برخی از افراد فعال در quora، ماهانه بیش از ۳۰ هزار بازدید از سایت خود پیدا می کنند و یک پتانسیل بسیار بالایی برای گرفتن تبلیغات رایگان دارد.

توجه کنید که به جز تعداد مخاطبان زیاد این سایتها ، کسب و کار شما می تواند سوالات مردم را پاسخ دهد، این کار به شما کمک می کند که با افراد با دانش و پتانسیل بالا ارتباط برقرار کنید و خود را در موضوعات مهمی که در زمینه کسب و کارتان وجود دارد، به عنوان یک متخصص معرفی کنید. در واقع سایتهایی از این نوع دروازه ای برای معرفی تخصص خود به دیگران هم می باشند.  در فروم ها و انجمن ها هم می توانید از این شیوه به بهترین وجه ممکن استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از فرش بافی

۴- تولید محتوا و انتشار در شبکه اجتماعی لینکدین

شبکه اجتماعی لینکدین محلی برای برقراری ارتباط با حرفه ای های کسب و کار اینترنتی است، به همین دلیل است که مکانی عالی برای انتشار مطالب مربوط به کسب و کار محسوب می شود. امکان ارسال نوشته در سایت لینکدین به شما این امکان را می دهد که تخصص خود را در کسب و کار خود نشان دهید.

کانکشن های شما و سایر اعضا در لینکدین با پست شما ارتباط برقرار می کنند و آن را به اشتراک می گذارند. این کار نوعی تبلیغات رایگان برای کسب و کارتان محسوب می شود. بیش از نیمی از ارتباطات بین شرکتی از طریق لینکدین ایجاد می شود. اگر محتوای خوب در این سایت تخصصی کسب و کار آنلاین منتشر نکنید، فرصت های زیادی را از دست خواهید داد.

۵- انجام مصاحبه در پادکست های سایر شرکت ها

برای این که بفهمید چه نوع تبلیغاتی باید اولویت شما باشد، در جاهای مختلف از فضای اینترنت به دنبال انجام تبلیغات باشید تا کشف کنید که در کدام یک از این فضاها مخاطبان از محتوای تولید شده استفاده بیشتری می کنند و بازخوردی بیشتری دارد. باید همه جای اینترنت را به انحای مختلف برای تبلیغ کسب و کارتان در نظر بگیرید.

ممکن است برخی از مخاطبان گوش کردن به پادکست را بیشتر از خواندن مطلب دوست داشته باشند که البته اینگونه هم است. لذا برای ارتباط برقرار کردن با این افراد، با کسب و کار های دیگر ارتباط برقرار کنید و ایده هایی برای مصاحبه با آن ها داشته باشید ، پیشنهاد مصاحبه به شرکتهای دیگر امکان تبلیغ رایگان کسب و کارتان را فراهم خواهد کرد.

۶-  تبلیغ سایت در انتهای ایمیل شخصی و تجاری

حتما روزانه  به افراد و شرکت های زیادی ایمیل ارسال می کنید که یک ابزار بسیار خوب و مناسب برای معرفی کسب و کارتان می باشد پس همراه با تمام ایمیل هایی که هر روز ارسال می کنید، حیف است که از پتانسیل تبلیغات رایگان کسب و کار اینترنتی خود در پایان ایمیل های ارسالی استفاده نکنید.

 پایان ایمیل ها همچنین فرصتی بسیار خوب برای تبلیغ یک حراج، مسابقه، رویداد و یا حتی پست جدید وبلاگ است. همچنین در پروفایل های خود در شبکه های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام و فیس بوک و توییتر، لینکی به صفحه وب سایت خود قرار دهید. به این صورت خودتان تبلیغات رایگان کسب و کار برای خود ایجاد کنید.

۷-  فرستادن خبرنامه الکترونیکی برای کاربران عضو

خبرنامه الکترونیکی می تواند وسیله ای مفید برای تبلیغ محتوا، به اشتراک گذاری اخبار مربوط به کسب و کار و فرصتی مفید برای برقراری ارتباط با مشتری های احتمالی و مشتری های موجود باشد. اگر در تنظیم و طراحی آن مشکل دارید ، بسیاری از ابزار های رایگان وجود دارند که به شما در طراحی و ارسال خبرنامه الکترونیکی کمک می کنند.

 با صرفه جویی مناسب در زمان، خبرنامه الکترونیکی می تواند فرصت خیلی مناسب برای به اشتراک گذاری مطالب مفید با مشتریان احتمالی و مشتریان بالقوه و بالفعل کسب و کار باشد. همچنین می تواند برند شما را مفید و آموزنده معرفی کند و تبلیغات رایگان برای کسب و کار شما باشد.

۸-  شبکه سازی در رویداد های فیزیکی و حضوری

کاملا معقول است اگر تصور کنید که ارتباط با متخصصان دیگر در زمینه کسب و کار، در جلسه های حضوری، فرصتی عالی برای دیدار با مشتریان احتمالی در جایی است که آن ها هم دوست دارند در مورد این موضوع صحبت کنند. موضوعات جالبی که در این شبکه ها مطرح می شود به شما اطمینان می دهد که با مشتریان بالقوه با سطح توانایی های بالا ارتباط برقرار کنید.

 جهت نمونه و آشنایی فرضا ، رویداد «بهترین استارت آپ های سال ۲۰۲۰» قطعا توسط شرکت کنندگانی که علاقه مند به تکنولوژی و استارت آپ هستند پر می شود. مخصوصا برای کسب و کار های کوچک که به دنبال برقراری اولین ارتباطات خود هستند، شبکه سازی راهی برای نشان دادن نامشان در میان افراد بیشتر، ملاقات با شرکای خوب، پیدا کردن فرصت برای رشد و تبلیغات رایگان کسب و کار است. به علاوه، این کار شما را در زمینه صنعت مربوط به خودتان به روز نگه می دارد.

۹-  حضور و سخنرانی در سمینار و همایش های مختلف

تقریبا شبیه شبکه سازی، سخنرانی در مورد موضوعی مربوط به کسب و کار راه دیگری برای نشان دادن تخصص در آن زمینه می باشد. ارائه یک سخنرانی تحسین برانگیز و حساب شده، توجه ها را به شما و در نتیجه نگاهها را به سمت کسب و کارتان معطوف می کند و موجب می شود مردم بیشتر برند شما را بشناسند.

علاوه بر اینها، ثابت می کند که کسب و کارتان می تواند با چالش های مشتریان مربوط به خود بدون هیچ واهمه ای و با آسودگی خاطر رو به رو شود. برای شروع، یک ایده جذاب در مورد موضوع داشته باشید و در رویداد ها و مجمع های مختلف داوطلب شرکت کردن شوید. اگر از صحبت کردن در جمع می ترسید، که البته خیلی از افراد می ترسند و جای نگرانی نیست، می توانید با تمرین بر این ترس غلبه کنید. همه کار با تمرین امکان پذیر است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مدیریت شخصی در کسب درآمد

۱۰-  برگزاری مسابقه ، اهدای محصولات رایگان به عنوان هدیه خرید

در نظر داشته باشید دادن محصول به عنوان اشانتیون یا هدیه خرید و یا برگزاری مسابقه راهی آسان برای تشویق کردن مخاطبان برای چک کردن شبکه های اجتماعی و یا سایت شرکت شما و عضو شدن در آن است . اینکه مرتب بیایند تا ببیند آیا مسابقه ، جشنواره و… وجود دارد و این کار یعنی کلیک خوری سایت کسب و کارتان بالا رفته و در رتبه بندی رشد زیادی خواهد کرد.

توصیه می شود که در هدیه دادن محصولاتی مناسب مثل تی شرت ، لوازم بهداشتی و آرایشی ، شکلا ت های خاص ، حتما نام برند تجاری روی آن ها ثبت شده باشد، راه خوبی برای گسترش برند شما است. مشتریان به این گونه محصولات علاقه دارند و کمی هزینه کردن در این زمینه می تواند خیلی سودمند باشد.

۱۱-  انتشار بروشور و یا تبلیغات کاغذی در اندازه های کوچک

گذاشتن بروشور و کاغذ تبلیغاتی کوچک در کتابخانه های محلی، کافی شاپ ها و فروشگاه ها یک راه منحصر به فرد برای تبلیغات رایگان کسب و کار از طریق مکان های فیزیکی است که مردم زمان زیادی را در آن جا سپری می کنند. تولید این بروشورهای هزینه های بسیار کمی دارد ولی تاثیر آن فوق العاده است.

برای صرفه جویی در تولید ، به صورت رایگان می توانید این بروشورها و تبلیغات کاغذی را در پاورپوینت ایجاد کنید. بر اساس این که کسب و کارتان در چه زمینه ای است، می توانید جاهایی را انتخاب کنید که مشتریان شما بیشتر در آن جا دیده می شوند. اگر یک شرکت درمانی فیزیکی دارید، برای مثال، می توانید در باشگاه های ورزشی و یا بیمارستان های اطراف خود بروشور و تبلیغات کاغذی قرار دهید. بستگی به نوع کارتان ، مکان تبلیغ مناسب را انتخاب کنید.

۱۲-  تولید فیلم و انتشار آنها در یوتیوب یا آپارات

این شبکه ها، محل تجمع افراد زیادی بوده و از نظر آمار بازدیدکننده در سطح بسیار بالایی قرار دارند. باید توجه داشته باشید که اکثر این افراد، حتی مدیران، اول ویدیو را می بینند و بعد از آن به سراغ متن و نوشته زیر ویدیو می روند ، یعنی تاثیر فیلم بهتر و بیشتر از نوشتار است.

 ساخت و تولید فیلم جذاب ، آموزشی ، تخصصی و آموزنده در این شبکه ها یکی از بهترین روش ها برای معرفی برند تجاری و تبلیغات رایگان کسب و کار محسوب می شود. توجه داشته باشید که اگر این کار را به درستی انجام دهید، بیننده های زیادی را برای بازدید از وب سایت و کسب و کارتان ترغیب خواهید کرد.

۱۳- همکاری و مشارکت با سایر شرکت ها

گاهی لازم است که برای رشد سریع تر با برخی از شرکت ها از نظر مشاوره و یا خدمات همکاری داشته باشید. در واقع مشارکت با شرکت های دیگر فرصت مناسبی برای ارائه  خدماتی است که خودتان ارائه نمی دهید. برای مثال یک طراح وبسایت و یک تیم تولید محتوا و یا سئوکار می توانند با هم همکاری کنند. بنابراین وقتی مشتری نیاز به تولید محتوا و یا سئو برای وب سایت خود دارد، شرکت طراحی سایت می تواند تولید محتوا و یا سئو کار مربوطه را به او پیشنهاد دهد. و بر عکس همین قضیه هم می تواند باشد یعنی تیم سئو کار مشتریان خود را به طراحان سایت ارجاع دهد.

 این همکاری و مشارکت دو مزیت دارد اول اینکه ، رضایت مشتری را بیشتر می کند و سریع تر و بهتر کارش انجام می شود و مزیت دوم اینکه ، فرصت های بی نظیری برای تبلیغات رایگان کسب و کار ایجاد می کند. وقتی که مشتریان شرکت همکار شما به خدماتی که شما ارائه می دهید نیاز داشته باشند، شریک شما آن ها را به شما متصل می کند، این یعنی بازاریابی و تبلیغات رایگان اتفاق افتاده است.

سخن پایانی تبلیغات رایگان برای کسب و کار

اگر دقت کرده باشید با برخی کارها و امور خیلی ساده و ظاهرا پیش پا افتاده و با کم ترین هزینه ممکن می توان ، بهترین بهره برداری را از نظر تبلیغات رایگان برای کسب و کار اینترنتی فراهم کرد. برخی از این شیوه ها کاملا رایگان بوده و برخی دیگر اینقدر با هزینه های پایین قابل اجرا هستند که مقدار هزینه اصلا به چشم نمی آید.

مدیران کسب و کارهای کوچک نباید به خاطر نداشتن سرمایه لازم ، دچار یاس و ناامیدی شوند و از اینکه نمی توانند مانند برخی ، هزینه های کلان پرداخت کنند ناامید شوند همیشه راهی برای غلبه بر بی پولی وجود دارد . مجموعه این راهها و کارهای رایگان حداقل می تواند به عنوان یک موتور محرکه کسب و کار آنلاین را به جلو هل داده تا بتواند ضمن معرفی برند تجاری و کسب و کار ، موجب سود رسانی هم شود.

نکته آخر اینکه ، حتی می توان با استفاده از این روش های تبلیغات رایگان ، برخی هزینه های غیر ضروری را کاهش داد تا بتوان از آن سرمایه ها در زمینه ها و بخش های مهم تر استفاده کرد

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

5 دیدگاه

  1. سلام ما در آگهیفای (بروزترین بانک اطلاعات مشاغل کشور) به کسب و کارها فرصت دیده شدن بصورت کاملا رایگان را می دهیم.
    برخی از امکانات آگهیفای:
    ۱- امکان درج لینک سایت (بصورت فالو)
    ۲ امکان درج لینک شبکه های اجتماعی ایرانی و خارجی(تلگرام – اینستاگرام – روبیکا – ایتا -آپارات)
    ۳- امکان تعیین موقعیت کسب و کار روی نقشه
    ۴- امکان درج ۱۰ عکس در گالری عکس
    ۵- امکان درج تیزر (ویدیو تبلیغاتی)
    ۶- امکان درج بینهایت توضیحات در مورد کسب و کار
    ۷- امکان درج اطلاعات تماس
    ۸- امکان درج ساعات و روزهای کاری
    ۹- اپلیکیشن ثبت شده در کافه بازار
    ۱۰- امکان اظهار نظر و ثبت تجربیبات مشتریان تان بصورت حرفه ای
    و ….
    اگر صاحب کسب و کاری هستید ، همین الان وارد سایت ما شوید و از این فرصت استفاده کنید.
    همچنین برای داشتن تجربه ای بهتر ، اپلیکیشن آگهیفای را از کافه بازار دانلود کنید (در کافه بازار سرچ کنید و یا به انتهای صفحه اصلی سایت مراجعه کنید)

  2. آگهی ویژه
    ثبت آگهی رایگان و معرفی کسب و کار خودتان به صورت رایگان که بدون هزینه اضافی میتوانید به همه بخش های سایت دسترسی داشته باشید

  3. تبلیغات برای هر کسب و کاری می تونه مفید باشه حال اگر رایگان و بدون هزینه باشه که عالیه
    اما تبلیغات فارغ از رایگان و یا پولی بودن باید تاثیرگذار باشه و باعث افزایش کسب درآمد اینترنتی و یا تبلیغ یک برند بشه
    مجموعه شیوه ها یا راهکارهایی که در این مقاله گفتین بعضی هاشو واقعا عالی هستش و به نظرم می تونه باعث تغییر در زمینه کار بشه مقالات آموزشی خوبی دارید دمتون گرم

  4. معرفی شرکت سمین مبدل
    شرکت سیمین مبدل از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را آغاز کرده و ما درخانواده بزرگ سیمین مبدل براين عقيده‌ايم كه توسعه پايدار نتيجه تامين منافع ذينفعان يك شرکت صنعتی است.
    این شرکت با کادری مجرب در زمینه ساخت انواع مخازن ۱۰۰ لیتری الی ۵۰۰،۰۰۰ لیتری و انواع مبدل های حرارتی کوئل دار، انبساط، مبدل حرارتی روغن خنک کننده و تانکرهای زمینی و هوایی فعالیت دارد.
    شرکت سمین مبدل انواع مبدل های حرارتی کوئل دار، انبساط، مبدل روغن خنک کننده و تانکرهای زمینی و هوایی و کویلهای فین دار و کویلهای فین پلیت و فیلتر شنی و… تولید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.