تولید محتوای اختصاصی برای سایت

اتخاذ سیاست کاری تولید محتوای اختصاصی برای سایت ، بهترین ، برترین و مناسب ترین شیوه بازاریابی اینترنتی برای جذب ترافیک ، برند شدن در اینترنت و افزایش کسب درآمد اینترنتی می باشد. بین تولید محتوای ارزشمند اختصاصی و افزایش ترافیک و سئوی سایت یک رابطه تنگاتنگ وجود دارد و بدون تردید سایت با تولید محتوا است که در موتورهای جستجو رشد می کند.

کسب و کار اینترنتی بدون بازدید کننده و ترافیک هیچ درآمد اینترنتی نداشته و مانند مغازه بدون مشتری می باشد و محکوم به شکست است. البته می توان از طریق استفاده از شیوه های مختلف بازاریابی اینترنتی مثل تبلیغات اقدام به جذب ترافیک کرد ولی این شیوه ها هزینه بر بوده و با تمام شدن تبلیغات دوباره کسب و کار از نظر درآمد اینترنتی دچار مشکل می شود. به دلیل اهمیت و جایگاه تولید محتوای اختصاصی برای سایت ، در این مقاله سایت پول به این موضوع مهم پرداخته می شود.

تعریف محتوای اختصاصی

اولین سوال این است که، محتوای اختصاصی چیست؟ قبل از هر چیزی اگر قرار است راجع به تولید محتوای اختصاصی توضیح داده شود باید بگویم که این نوع محتوا در قالب‌های مختلف : ۱- محتوای متنی ، ۲- ویدئو ، ۳- پادکست ، ۴- تصویر ، ۵- اینفوگرافیک ، ۶- داستان و… تولید می‌شود.

با توجه به قالب های متعددی که برای ارائه محتوا وجود دارد باید بتوانید محتوایی سفارشی یا اصطلاحا اختصاصی جدید تولید کنید. یعنی محتوایی را به مخاطبان و کاربران ارائه دهید که بازنویسی و کپی نباشد. محتوای سفارشی درحقیقت، محتوای پایه‌ای است که حاصل مطالعات و دانش گسترده شما در یک زمینه خاص است و به دلیل ناب بودن و تازگی اش، گوگل را ترغیب می‌کند تا این نوع محتوا را در صدر نتایج، به کاربران نمایش دهد.

جدای از قرار گرفتن محتوا در صدر نتایج جستجو و اعتبار خاصی که چنین محتوایی دارد، با تولید محتوای اختصاصی، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را نیز ارتقاء می‌دهید. طوری ‌که می‎‌توان گفت محتوای سفارشی یا اختصاصی یکی از بهترین ، ارزشمندترین و مطمئن‌ترین روش‌های جذب و نگهداری مخاطبین برای کسب و کارهای اینترنتی محسوب می شود.

تولید محتوای اختصاصی برای سایت

توجه به مقوله تولید محتوای اختصاصی برای سایت در واقع توجه به بازاریابی محتوا و اقدام برای یک کسب درآمد اینترنتی پایدار و مستمر از طریق موتورهای جستجو می باشد. همان طور که در بالا اشاره شد، نوشتن محتوای اختصاصی برای وب سایت موجب افزایش ترافیک وب سایت و فروشگاه اینترنتی و در نهایت افزایش کسب درآمد از اینترنت خواهد شد.

طبیعی است که مدیران سایت ها و کسب و کارهای تجاری دوست دارند بازدید کننده زیادی داشته باشند و هم چنین بازدید کننده ها زمان زیادی را در سایت توقف کرده و از محتوای متعدد و مختلف بازدید کنند. شاید مهمترین عاملی که در افزایش ترافیک وب سایت مطرح باشد، منحصر به فرد بودن و یا اختصاصی بودن مطالب آن وب سایت است. با تولید محتوا به صورت اختصاصی می توان بازدید وب سایت را به نحور چشمگیری بالا برد.

اگر محتوای سایت و فروشگاه را خودتان نوشته باشید و از جایی دیگر نگرفته و یا کپی نکرده باشید از نظر کاربران اینترنتی و همچنین از نظر موتورهای جستجو ، وب سایت شما یک سایت تخصصی بوده و شما هم فردی متخصص شناخته می شوید.

محتوای اختصاصی ، تولید محتوای اختصاصی برای سایت ، تولید محتوا ، شیوه تولید محتوا ، تولید محتوا برای محصول

برای اینکه در اینترنت به عنوان متخصص و مولف صاحب سبک، در تولید محتوا شناخته شوید باید برخی از کارها و اقدامات را انجام دهید تا در این زمینه مشهور شوید. مهم ترین راههای تولید محتوای اختصاصی برای سایت عبارتند از:

۱- پرهیز از کپی مطالب

تاکید می شود به هیچ وجه و هرگز کپی نکنید. یکی از نکات کلیدی در تولید محتوا اختصاصی برای سایت پرهیز از کپی کاری می باشد. دور کپی کردن و سرقت محتوای دیگران به نام خود، دیگر گذشته و اگر واقعا به فکر رشد کسب و کارتان هستید، به هیچ عنوان نباید محتوای سایت خود را از جایی کپی کنید.

دیگر آن زمان گذشته ، که بیایید یک متن را از سایت دیگری کپی کنید و به اسم خودتان، در سایت فروشگاه خودتان قرار دهید و امید افزایش بازدید و ترافیک داشته باشید. موتور های جستجو امروزه سریع مطالب کپی شده را شناسایی کرده و از نتایج جستجو حذف می  کنند. هم چنین انجام این کار از دید کاربران سایت امتیاز منفی داشته و به اعتبارتان لطمه خواهد زد.

خودتان می توانید از علم و دانش خود در این زمینه کمک بگیرید و اقدام به تولید محتوا کنید و یا با مطالعه منابع مرتب با کسب و کارتان ، سطح علمی و تخصصی خود را افزایش دهید. اگر مجبور به کپی محتوا شده اید پیشنهاد می شود، اول آن محتوا را چند بار بخوانید و چکیده یا خلاصه ای از آن را در سایت خود منتشر کنید. حتی می توانید آن را محتوا را با افزودن مطالب جدید پربارتر و غنی تر کنید. حداقل سعی کنید محتوای بهتری از آن استخراج کرده و بعد منتشر کنید.

۲- استفاده از کلمات کلیدی مناسب مربوط به محتوا

کلمات کلیدی هنوز دارای اهمیت و اعتبار بوده و وجود کلمات کلیدی پرطرفدار در محتوا می تواند موتورهای جستجو و به ویژه گوگل را به سمت وب سایت بکشاند . البته در انتخاب کلمه کلیدی مناسب باید دقت و وسواس لازم را داشته باشید و سعی کنید در محتوا از کلمات کلیدی مربوط به محتوای اصلی استفاده کنید، تا میزان تاثیرگذاری آن بیشتر شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با تولید محتوا آنلاین

فرض کنید می خواهید مقاله درباره آموزش کسب درآمد اینترنتی بنویسید و در سایت منتشر کنید. باید حتما از کلمات کلیدی مثل : کسب درآمد ، درآمد اینترنتی ، کسب پول اینترنتی، کسب و کار اینترنتی در داخل متن و محتوا به صورت اصولی و با رعایت موازین موتورهای جستجو استفاده کنید. از نظر تعداد کلمات کلیدی باید جانب اعتدال را رعایت کنید و از زیاده روی بیشتر پرهیز کنید چون نتیجه عکس خواهد داشت.

سعی کنید تا کلمات کلیدی را به صفحات مرتبط با مقاله خودتان لینک دهید از این طریق موفق به لینک سازی داخلی می شود و تاثیر زیادی در رشد سایت خواهد داشت. مثلا چند هفته قبل مقاله ای با عنوان« کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه » را نوشته اید باید در متن مقاله جدید که در حال نوشتن آن هستید هر جایی که کلمه کسب درآمد اینترنتی بود باید آن کلمه را به مقاله « کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه » و یا موارد مشابه لینک کنید. با این کار می توانید علاوه بر موتورهای جستجو، کاربران زیادی را هم در سایت خود نگه داشته تا صفحات بیشتری از سایت را ببینند.

البته می توانید از پیشنهاد مقاله های مرتبط در بین پاراگراف های متن استفاده کنید. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید می تونید از افزونه  inLine Related Posts برای این کار استفاده کنید.

۳- ویرایش محتوا و نداشتن غلط املایی

توصیه می شود در تولید محتوا به هیچ عنوان غلط املایی نداشته باشید و محتواها را از نظر آیین نگارش دقیق بررسی کنید. پیشنهاد می شود برای بررسی متن وقت بیشتری بگذارید و قبل از ارسال در سایت، آن را دقیق چک کنید تا در متن غلط املایی وجود نداشته باشد.

اهمیت تولید محتوا برای سایت کسب وجه و اعتبار است ، اگر کاربری با غلط املایی فاحش در سایتتان مواجه شود اول که وجه خوبی ندارد و دوم اینکه به اعتبار سایت شما از دید کاربران لطمه وارد می شود. سلیس و روان بودن متن ، عدم وجود غلط های املایی و رعایت اصول نگارش موجب ایجاد اعتبار در مخاطبان می شود.

۴- پرهیز از حاشیه نوشتن

توصیه اکید می شود، به هیچ عنوان در نوشتن محتوا به حاشیه نروید و مستقیم سر اصل مطلب بروید . سعی کنید از اضافه نویسی ، زیاده نویسی بی مورد و حاشیه نویسی بی دلیل اجتناب کنید.. هیچ وقت به فکر این نباشید که حتما باید مطلب یا مقاله ای که می نویسید طولانی باشد و فکر نکنید طولانی بودن آن موجب خوب بودن مقاله یا مطلب خواهد شد.

همیشه سعی کنید خیلی روان و ساده بنویسید تا از این طریق تعامل خوبی بین شما و کاربران سایت ایجاد شود. کوتاه ، موجز و متخصر نویسی یک حسن محسوب می شود. مقالات تولیدی باید به گونه ای باشد که برای همه کاربران با سطح سواد مختلف، قابل فهم باشد، مگر اینکه مقاله اختصاص به گروه خاص با سطح تحصیلات بالا باشد که در آن صورت موضوع فرق دارد.

۵- انتشار محتوا در وقت مشخص

یکی از اصول انتشار و تولید محتوای اختصاصی برای سایت ، ارسال محتوا طبق برنامه ریزی مشخص و به صورت معین می باشد. همیشه سعی کنید محتوای سایتتان را در زمان معینی منتشر کنید. رعایت این اصل، موجب می شود تا کاربران همیشه منتظر مطالب سایت شما باشند و در ساعت معینی که مطلب را منتشر می کنید وارد سایت شده و از آن مطالب دیدن می کنند.

با رعایت ساعت معین در انتشار محتوا ، علاوه بر اینکه کاربران وفادار خود را راضی نگه می دارید ، به موتورهای جستجو این پیام را می دهید که همیشه در آن ساعت مشخص ، محتوا در سایت ارسال می شود تا موتورهای جستجو برای ایندکس محتوا در آن ساعات به سایت سر بزنند. رعایت این اصل ، موجب ارتقای رتبه سایت در درازمدت خواهد شد.

۶- عمق دادن به محتوا

مقاله و محتوایی دارای ارزش و اعتبار است که در مورد موضوعات و مباحث ، دارای عمق لازم بوده و بتواند مسائل را درست موشکافی کند و راه حل مناسب و درست ارائه دهد. عمق دادن به محتوا به معنای غنا و کامل بودن مقاله و اینکه تمام جوانب امر را دقیق و درست شرح می دهد، طوری که مخاطب با خواندن آن محتوا ، هر آنچه را که درباره مسئله باید بداند ، به دست می آورد.

از کلی گویی ، پراکنده گویی ، پرداختن به امور سطحی و پیش پا افتاده و یا بیان مطالب تکراری پرهیز کنید .  خلاصه تولید محتوای اختصاصی برای سایت این است که، چیزی منتشر و در اختیار کاربران قرار دهید که نسبت به موارد مشابه متمایز و برتر بوده و یک سر و گردن از آنها بالاتر باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  انواع کسب درآمد اینترنتی

کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوا ضرورتش انتشار محتوای تخصصی ، غنی و منحصر به فرد می باشد و اینکه مطالب در زمینه موضوع دارای عمق لازم باشند.

۷- شناخت نیاز مخاطب

نیاز مخاطب را با بررسی پرسونای مخاطب می‌توانید بدست بیاورید. در واقع، شناخت نیاز مخاطب چیزی جز پاسخ به چندین سؤال اساسی راجع به خواسته‌های مخاطب نیست. زمان خود را صرف مطالعه و تولید دانش می‌کنید تا مخاطب چه چیزهایی بدست آورد؟ اصلا پاسخ سؤالات و نیازهای مخاطب در مطلبی که به او ارائه می‌دهید هست تا او همراه همیشگی شما باشد؟

محتوا دارای قالب‌های گوناگونی است و باید در استفاده از این نوع قالب‌ها بر مبنای نیاز و سلیقه مخاطبان کسب و کارتان، کاملا هوشمندانه و با دقت عمل کنید. مخاطب شما اگر از آن دسته افرادی است که تحصیلات دانشگاهی بالایی دارد و در حوزه‌های مختلف علمی به مطالعه می‌پردازد بیشتر علاقمند به مطالب عمیق و تخصصی است. پس برای تولید یک محتوای سفارشی، بایستی میزان مطالعات خود را به شدت افزایش دهید تا بتوانید پاسخگوی نیاز چنین افرادی باشید.

افراد شاغل، دانشجویان و بانوان خانه داری که دارای چندین فرزند هستند به دلیل مشغله فراوان روزانه، تمایل بیشتری به کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها دارند. بنابراین برای ارائه محتوای اختصاصی به این دسته از افراد، بایستی بر روی مهارت‌های کلامی و صدای خود نیز وقت بگذارید و یا از اشخاص متبحر در این زمینه بهره بگیرید.

۸- داشتن نوآوری و خلاقیت در تولید محتوا

حتما باید کاری کنید که تفاوتی بین محتوای شما و دیگران وجود داشته باشد. در هر عرصه‌ای ایجاد نوآوری و متفاوت بودن یک عامل اساسی برای جذب افراد به سمت کسب و کارتان است. بنابراین بهتر است امضای شخصی خود را ایجاد کنید و وجه تمایز خود را به خوبی نشان دهید. در واقع باید بر مطالب و محتواهای درج شده در حیطه‌ موضوع کسب و کارتان احاطه کامل داشته باشید و درباره‌ آن‌چه ذکر نشده بنویسید و یا به عبارتی دیدگاه متفاوتی درباره‌ آن‌چه ذکر شده، ایجاد کنید.

۹-  تولید محتوای مرتبط با موضوع اصلی

یکی از اصولی که در خلق و تولید محتوای اختصاصی برای سایت باید به آن دقت‌نظر داشته باشید، حرکت در راستای هدف اصلی و موضوع مورد نظرتان است. باتوجه به عنوان باید یک مسیر مشخص را برای مطلب خود طراحی کنید و سعی کنید از این مسیر خارج نشوید.

گاهی در برخی از متن‌ها مطالب از این خط خارج می‌شود و در ظاهر تیترهای آن به مطلب اصلی تشابه دارد اما در اصل مطالب جداگانه‌ و حتی متفاوتی هستند که تنها با تیتراصلی در ظاهر تشابه دارند و از نظر محتوایی فرق اساسی دارند..

۱۰- استفاده از لحن اختصاصی متن در تولید محتوا

هر متنی با توجه به استراتژی‌های کلی سایت یا شبکه‌های اجتماعی که در آن قرار می‌گیرد، بر اساس نوع مخاطبین و محتوای خود، دارای لحن اختصاصی است. بنابراین باید بهترین لحن ممکن را باتوجه به موارد یاد شده، برای خود انتخاب کنید که شما را در بهترین صورت به هدف خود برساند.

۱۱- جدی گرفتن متاتگ‌های عنوان

به هیچ عنوان سعی نکنید که از تیترهای بی‌ارتباط و جنجالی برای متن خود استفاده کنید، این مساله دو زیان برایتان ایجاد می‌کند، در درجه‌ اول مخاطبی که برای آن تیتر بی‌ارتباط به سایتتان آمده به هیچ وجه به مطلب شما توجه نمی‌کند و تنها ممکن است به صورت سطحی آن را ببیند که شما را به هدف اصلی خود نمی‌رساند. در درجه‌ دوم در صورتی که این مساله توسط موتورهای جست‌وجویی مثل گوگل مشاهده شود، شما را جریمه خواهد کرد.

البته عنوان پاراگراف‌هایی که در متن استفاده می‌‎کنید نیز، بسیار مهم هستند. جذابیت، کوتاهی و رسا بودن عناوین موجب می‌شود تا مخاطب به ادامه مطالعه محتوا ترغیب شود.

سخن پایانی تولید محتوای اختصاصی برای سایت

محتوا پادشاه است و هر سایت و کسب و کاری که قصد دارد به رشد و توسعه پایدار دست یابد و در کسب درآمد اینترنتی موفق باشد باید به تولید محتوای اختصاصی برای سایت توجه خاص و ویژه کند. کمتر کسب و کاری وجود دارد که بدون تولید محتوا دارای رشد مناسب بوده است، مگر اینکه بابت تبلیغات سرمایه هنگفتی در نظر گرفته باشد.

با رعایت موارد یازده گانه که در بالا به آن اشاره شد، می توانید به پیشرفت سایت خود و افزایش ترافیک آن کمک شایانی کنید. بهترین نوع جذب مخاطب برای کسب و کار ، آوردن مخاطبان هدفمند از طریق موتورهای جستجو است که معمولا ورود این کاربران در درازمدت موجب ارتقای کسب و کار آنلاین خواهد شد.

نکته آخر تولید محتوای اختصاصی برای سایت ، اینکه کپی برداری نبوده و ارگانیک باشد. تولید محتوای اختصاصی از آن دسته موضوعاتی است که با رشد کسب و کارها در فضای مجازی و اینترنت، روز به روز پر رنگ‌تر می‌شود و غفلت از آن با وجود مشاغل متعدد اینترنتی و رقابت شدید و بالا در این حوزه، موجب می‌شود تا کسب و کارتان، دیر یا زود از این میدان رقابتی بزرگ حذف شود.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.