دلایل ارزشمندی بیت کوین

دلایل ارزشمندی بیت کوین و حباب نبودن قیمتش محل مناقشه افراد و کارشناسان زیادی در اینترنت می باشد. اگر به روند رو به رشد بیت کوین در سال های اخیر نگاه کنید به خوبی متوجه می شوید که از یک رمز ارز دیجیتال گمنام ، امروزه به ارزشمندترین پول دیجیتال و در عین حال محبوب ترین آنها تبدیل شده است. نکته جالب اینکه ، اکثر مردم ارزهای دیجیتال را با نام بیت کوین می شناسند.

در میان این ارزشمندی و رشد چند صد درصدی بیت کوین، عده ای از کارشناسان اقتصادی و کاربران معتقدند رشد بیت کوین حبابی بوده و این حباب قیمتی روزی خواهد ترکید. در این مقاله سایت پول ضمن بررسی دلایل ارزشمندی بیت کوین به حبابی نبودن قیمت بیت کوین پرداخته می شود.

دلایل ارزشمندی بیت کوین

رشد خیره کننده بیت کوین در سالیان اخیر این شک و تردید را به وجود آورده که قیمت آن حبابی بوده و چنین رشد قیمتی غیر معقول می باشد و بالاخره روزی این حباب قیمت ترکیده و موجب نابودی دارندگان بیت کوین و همچنین خود این ارز دیجیتال خواهد شد. اگر به رشد بیت کوین توجه شود جای تعجب و بحث زیاد است که چگونه این رمز ارز با این شدت و حدت افزایش قیمت داشته است؟

دلایل ارزشمندی بیت کوین ، ارز دیجیتال ، استخراج بیت کوین ، آموزش بیت کوین ، حهش قیمت بیت کوین

بازدهی بالا و ارزش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در تمام تاریخ بی سابقه است. همان طور که در بالا اشاره شد، بحث درباره این ارز دیجیتال بین موافقان و مخالفان بسیار زیاد است. اما آنچه مسلم است بیت کوین دارای ارزشمندی بالا بوده و قیمتش نمی تواند حبابی باشد. با توجه به قرائن و شواهد موجود ، مهم ترین دلایل ارزشمندی بیت کوین عبارتند از:

۱- پذیرش بیت کوین به عنوان پول رایج

در دنیا روز به روز پذیرش بیت کوین به عنوان یک پول رایج بیشتر می شود. یکی از بزرگترین چالش های بیت کوین برای قانون گذاران و موسسات تنظیم مقررات مالی، ماهیت غیرمتمرکز آن است.  با این حال، پذیرش رسمی بیت کوین آرام آرام در حال افزایش است و مردم روز به روز آگاه تر از قبل می شوند. در آوریل ۲۰۱۷، ژاپن رسما اعلام کرد که قوانینی برای پذیرش بیت کوین به عنوان روش پرداخت قانونی تصویب خواهد کرد که بلافاصله موجب افزایش قیمت بیت کوین شد و توجه بازرگانان ژاپنی را به خود جلب کرد.

در فیلیپین، شهروندان به طور قابل توجه ای از بیت کوین برای انجام پرداخت های خود استفاده می کنند. به همین دلیل بانک مرکزی این کشور اعلام کرد که مقرراتی برای بیت کوین تنظیم خواهد کرد تا این ارز دیجیتال بتواند به عنوان یک سیستم انتقال رسمی فعال شود و در محور قانون حرکت کند.

کشورهایی همچون استرالیا و روسیه اخیرا چنین اظهاراتی را ارائه کرده اند که می تواند بیت کوین را به یک ابزار مبادله در این کشورها تبدیل کند . با توجه به تقاضای رو به رشد بیت کوین برای سرمایه گذاری و همچنین قبول آن به عنوان یک سیستم پرداخت آنلاین، روند پذیرش آن احتمالا با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت. با این تفاسیر جایگاه بیت کوین در کشورهای مختلف در حال رشد می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سایت های رایگان بیت کوین

۲- افزایش پذیرش از طرف بازرگانان و تجار

در سال های اولیه معرفی بیت کوین، پذیرش بیت کوین برای خرید و فروش محدود به چند مدیر فروشگاه شجاع بود که بیشتر به دلیل علاقه شخصی به ارز دیجیتال بیت کوین ، این کار را انجام می دادند، اما امروزه این موضوع به طور قابل توجهی تغییر کرده است.

چندین شرکت بزرگ پیشرو در فناوری و تجارت الکترونیک بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته اند. مایکروسافت، Rakuten و Overstock سه شرکت بزرگ هستند که بیت کوین را پذیرفته اند و آن را اجرایی کردند. با افزایش قیمت بیتکوین، رسانه ها آن را بیشتر پوشش خواهند داد. بنابراین در صورت رشد احتمالی بیت کوین، پذیرش آن اجتناب ناپذیر است.

یکی از دلایل مهمی که قبلا بیت کوین به عنوان روش پرداخت پذیرفته نمی شد، ترس بازرگانان از نوسانات منفی بیت کوین بود. زیرا اگر قیمت بیت کوین (هر چند کوتاه مدت) کاهش پیدا می کرد، آن ها نمی توانستند صبر کنند تا قیمت بیت کوین رشد کند. اما سرویس های بیمه پرداخت بیت کوین این مشکل را به کلی حل کرده اند.

مزایای پذیرش بیت کوین برای بازرگانان

– هزینه های پرداختی کمتر است

– کلاهبرداری های بانکی غیرممکن است

– از همه جای جهان کاربران امکان خرید دارند.

هرچقدر که پذیرش تجاری آن افزایش یابد، تقاضا هم بیشتر خواهد شد و این موجب رشد هر چه بیشتر بیت کوین می شود. چیزی که کمیاب ، کاربردی و دارای خواهان زیاد باشد هرگز حبابی نیست.

۳- ذخیره کننده ارزش در اقتصادهای ضعیف

یکی از دلایل ارزشمندی بیت کوین و اینکه نمی تواند یک حباب باشد این است که به عنوان یک ذخیره کننده ارزش در اقتصاد های ضعیف مطرح است. تقاضای بیت کوین در کشورهایی با اقتصاد ضعیف بیشتر خواهد بود.

برای مثال، در کشورهایی مانند ونزوئلا، ایران ، بولیوی و زیمبابوه بیت کوین به عنوان یک ذخیره کننده ارزش و به عنوان پول جایگزین، می تواند فعالیت داشته باشد. افرادی که به دلیل تورم نگران ارزش پول خود هستند، بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را انتخاب خواهند کرد. نمونه بارز آن هجوم ایرانیان در سالیان اخیر به سمت بیت کوین و استخراج آن می باشد.

۴- ورود تازه بیت کوین

از دیگر دلایل ارزشمندی بیت کوین این است که تازه وارد جریان اصلی شده است. چنان تازه است که هنوز آموزش بیت کوین در اینترنت جزو عبارات پرجستجو برای شناختش از طرف کاربران محسوب می شود. بدون اغراق می توان گفت که از سال ۲۰۱۷ بیت کوین تازه وارد جریان اصلی مالی شده است. چند سال پیش، اگر از یک فرد معمولی در خیابان و حتی کاربران عادی اینترنتی می پرسیدید که بیت کوین چیست احتمالا فقط به شما نگاه می کردند. روز به روز بر آگاهی مردم نسبت به بیت کوین افزوده می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با گرافیک ، بنر و لوگو

مجموعه این کنجکاوی ها در کنار افزایش قیمت سریع ، موجب شده تا خواهان این رمز ارز روز به روز بیشتر شود. به نظر می رسد به دلیل اینکه تقاضا خیلی بیشتر از عرضه آن شده ، طبیعی باشد که ارزش آن را خیلی سریع بالا برده است. توجه کنید که بیت کوین نوپاست، پتانسیل خرید بیت کوین در اقتصاد هنوز بسیار بالا است.

۵- کمیابی یا منابع محدود بیت کوین

یکی از دلایل اصلی این که بیت کوین بسیار ارزشمند است، همان طور که در بالا اشاره شد، تقاضای روزافزونش به علاوه عرضه محدود است. بیت کوین فقط تا ۲۱ میلیون واحد وجود خواهد داشت. علاوه بر این، سختی استخراج ، آرام آرام بیشتر خواهد شد تا بیت کوین بتواند به اندازه کافی رشد کند.

زمانی که بیت کوین در سال ۲۰۰۸ معرفی شد، توسعه‌دهندگان آن در پروتکل این ارز تعیین کردند که تنها ۲۱ میلیون از بیت کوین ایجاد خواهد شد.  تاکنون، ادامه عرضه واحدهای بیت کوین موجب ایجاد جامعه‌ای گسترده و قدرتمند از ماینرها شده است. به‌طور کلی کمیابی می‌تواند سبب افزایش ارزش شود. این همان مسئله‌ای است که در فلزات گرانبها مانند طلا و نقره مشاهده می‌شود.

سخن پایانی دلایل ارزشمندی بیت کوین

بحث در مورد اینکه آیا بیت کوین یا ارز دیجیتالی یک حباب است یا خیر، به احتمال زیاد تا سالیان سال ادامه داشته و همچنان محل مناقشه موافقان و مخالفان باشد. مسئله مهم این است که بیت کوین باشد یا نباشد، حریم خصوصی و غیرمتمرکز شدن در جهان اجتناب ناپذیر است و نمی توان جلوی این جریان رو به رشد را گرفت.

بیت کوین در درون خود جذابیت هایی مثل ، کمیاب بودن ، بخش پذیری زیاد ، انتقال پذیری ، پایداری فراوان ، جعل ناپذیری و استفاده از فناوری بلاک چین را دارد. شاید مهمترین عاملی که به هر ارزی از جمله ارزهای رمز پایه ارزش می‌دهد میزان اعتماد و اطمینانی است که به آن ارزها می‌شود که این عامل اعتماد و اطمینان در ارزهای دیجیتال به خاطر شفافیت بیشتر، امنیت بیشتر، ثبات مقدار و عواملی از این دست بیشتر از ارزهای سنتی می باشد.

نکته آخر دلایل ارزشمندی بیت کوین از همان جایی می‌آید که ارزش سایر ارزها آمده است. افراد در بین خودشان ارزشمندی و اعتبار بیت کوین را قبول کرده اند و به این ترتیب با تقاضا برای بیت کوین، ارزش آن سریع افزایش می‌یابد. البته بیت کوین ویژگی‌های منحصر بفرد و خاصی دارد که به مقبولیت آن به عنوان یک ذخیره ارزش یا ابزار انتقال ارزش کمک می‌کنند. حل شدن چالش‌های فعلی بیت کوین می‌تواند به رشد ارزش آن کمک شایانی کند و بالعکس اگر بیت کوین نتواند خود را با فناوری‌های آینده وفق دهد، چه بسا ممکن است ارزش خود را از دست بدهد.

مطلب پیشنهادی

درآمد وبلاگ نویسی چقدر است ؟ , چطور از وبلاگ درآمد بالایی کسب کنیم؟

راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

ایجاد یک وبلاگ شخصی با هر انگیزه ای که باشد می تواند منجر به کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.