دلایل ناکامی در کسب و کار

دلایل ناکامی در کسب و کار (بخش دوم)

در ادامه دلایل ناکامی در کسب و کار و زندگی، به عوامل دیگری می پردازیم که مانند سد و مانع در برابر موفقیت برای کسب درآمد و یا امور زندگی عمل میکند. برخی از این موانع و مشکلات مربوط به شخصیت و سبک زندگی ماست و برخی دیگر از بیرون به دلایلی به انسان تحمیل می شود.

در مقاله قبلی سایت پول یابی با عنوان (دلایل شکست در کسب و کار ) به ده عامل مهم بازدارنده اشاره کردیم و در اینجا به ده عامل و مانع دوم خواهیم پرداخت. ذکر این نکته ضروری است که این عوامل هم در کسب درآمد از اینترنت ، و هم در کسب و کارهای بیرونی و خانگی و هم در زندگی عادی و روزمره به عنوان مانع مطرح هستند و شخص برای موفقیت حتما باید آنها را رفع یا تاثیرشان را کم و کنترل کند.

دلایل ناکامی در کسب و کار , عوامل شکست در کسب درآمد

فهرست دلایل ناکامی در کسب و کار

دلایل و عوامل ناکامی در زندگی و کسب و کار بسیار فراوان هستند که در اینجا ده عامل مهم و بازدارنده را فهرست کردیم که عبارتند از:

۱- طغیان امیال جنسی

قوای جنسی به عنوان یک نعمت خدادادی برای بقای نسل و نیز عامل تقویت کننده بنیان خانواده تاثیر گذار است. این عامل محرک اگر کنترل شده و همراه با عقلانیت باشد عاملی موثر برای موفقیت در زندگی و کسب و کار محسوب می شود و حتی موجب دوام بنیان خانواده می شود.

اما در صورت عدم کنترل و تشدید هیجانات شدید ، نه تنها در مسیر درست قرار نمی گیرد که به عنوان عامل بازدارنده در موفقیت و موجب نابودی زندگی می شود. کسب و کارها و زندگی های زیادی به دلیل همین امیال جنسی افسار گسیخته نابود شده است.

۲- اشتیاق به کسب درآمد میلیونی یا میلیاردی از هیچی

نمی دانم دقیقا چه عنوانی برای این موضوع انتخاب کنم تا منظورم را بیان کنم. یک میل و اشتیاق زیاد و کنترل نشده در برخی افراد وجود دارد که در ازای هیچ چیزی، همه چیز به دست بیاورند و متاسفانه افراد دارای این تفکر کم نیستند. نمونه اش علاقه به دریافت جایزه و یا برنده در قرعه کشی ها از بین میلیون ها نفر ، نمونه این تفکر است.

کسی که به امید برنده شدن و کسب ثروت از طریق قرعه کشی در بانک و یا سایر جاها هست ، نه تنها به موفقیتی نمی رسد بلکه این انتظار بیهوده او را دچار ناامیدی می کند. دنیا دارای حساب و کتاب هست و برای رسیدن به کامیابی و موفقیت باید بهای آن را بپردازید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مزایای کسب و کار اینترنتی

۳- عدم ثبات در تصمیم گیری

یکی دیگر از دلایل ناکامی در کسب و کار عدم ثبات و نداشتن عزم راسخ در تصمیم گیری است . این به نوعی بی ثباتی در شخصیت افراد است که بعد از هر تصمیم گیری به راحتی تغییر عقیده داده و یا تجدید نظر می کنند. این افراد به دلیل تزلزل در امور ، اغلب به موفقیت های پایدار نمی رسند.

شک و تردید در تصمیم گیری و مسامحه کاری دو زوج عدم موفقیت هستند و باید در امور این دو عامل را کنار گذاشت تا به موفقیت نائل شد.

۴- وجود ترس (جبن)

وجود ترس در انسان، قدم استوارش را دجار تزلزل می کند و یکی از عوامل اصلی ناکامی است . انواع ترس مثل ترس از فقر ، ترس از بیماری، ترس از انتقاد ، ترس از پیری و کهولت، ترس از مرگ ، ترس از دست دادن عشق و محبت اشخاص و… موجب ترید و شکست در کار می شود و باید این ترس ها را از بین برد.

۵- انتخاب همسر نامناسب

انتخاب همسر و شریک زندگی مناسب، یکی از مهم ترین راههای موفقیت در کسب و کار و زندگی می باشد و ارتباط صمیمیانه و همراهی در کارها، انگیزه فرد را برای تلاش مضاعف می کند. در مقابل همسر نامناسب و بروز اختلاف های خانگی نیرو و توان را کم کرده و انرژی و انگیزه فرد را برای کار از بین می برد. و یکی از دلایل ناکامی در کسب و کار و زندگی است.

۶- احتیاط خارج از عرف و عقل

برای وارد شدن به هر کاری باید احتیاط کرد و تمام جوانب را بررسی کرد ولی افراط در این موضوع، نتیجه عکس دارد. احتیاط بیش از اندازه موجب فرصت سوزی شده و موفقیت را نصیب دیگران می کند بسیاری از امور هستند مثل برخی ایده های کسب درآمد از اینترنت، که زمان در آن اهمیت دارد و باید سریع اجرا کرد تا به بهره برداری لازم برسد.

علاوه بر اینها رفتار احتیاط آمیز زیاد، موجب محافظه کار شدن اشخاص شده و جسارت او را به مرور کم کرده و نتیجه اینکه فرصت های مناسب را از دست می دهد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  منشور کسب درآمد و معامله گری

۷- اشتباه در انتخاب همکاران

انتخاب همراهان و همکاران نامناسب به ویژه در زمینه اقتصادی ضررهای جبران ناپذیری به بار می آورد. همکار و نیز کارفرما باید دارای فراست بالا، امانت داری، سختکوشی، هم فکری و وفاداری باشد وگرنه تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. بسیاری از افراد کار و زندگیشان با انتخاب همکاران نامناسب نابود شده است. هر کسی شایستگی همراهی با شما را ندارد پس دقت کنید.

۸- اعتقاد به خرافات و تعصب بی جا

برخی از افراد دارای ایده های بسیار جالب در کسب و کار هستند ولی به دلیل اعتقاد به مسائل خرافی و داشتن جهل و نادانی ، از اقدام خودداری می کنند و فرصت را از دست می دهند. ضمن اینکه تعصب هم مانع بزرگی محسوب می شود که راه عقل را می بنند .

 البته غیرت و تعصب بجا خیلی خوب است تعصب برای پیشرفت و رشد کشور و یا بهبود رفاه خانواده عامل محرکی می باشد به شرطی که عاقلانه و همراه با تدبیر باشد.

۹- انتخاب شغل نامناسب

یکی از دلایل ناکامی در کسب و کار انتخاب شغل نامناسب است . البته به دلیل وضعیت بد اقتصادی کشور و کمبود شغل، افراد در انتخاب شغل مورد علاقه خود با مشکل مواجه هستند و عملا حق انتخاب ندارد و این موضوع در میزان موفقیت شغلی تاثیر گذار است.

کسانی در کسب و کار موفق هستند که در زمینه کاری و حرفه مورد علاقه خود مشغول هستند چون تمام تمرکز و علاقه وی به کارش معطوف است.

۱۰- عدم تمرکز در کار

یکی از مشکلات عمده در ایران، فعالیت های غیر متمرکز افراد می باشد . افرادی هستند که به قول عوام ، همه کاره هیچ کاره محسوب می شوند . در همه مشاغل هستند ولی انگار نیستند . برای موفقیت باید بر روی یک کار خاص و مورد علاقه تمرکز کرد و از این شاخه به آن شاخه پریدن خودداری کرد. موفق کسی است که روی یک هدف تمرکز کند.

نتیجه گیری از عوامل ناکامی در کسب و کار و زندگی

در بررسی دلایل ناکامی در کسب و کار  و نگاه به فهرست بالا، چیزی که بیش از همه جلب توجه می کند انتخاب اشتباه است حالا این انتخاب اشتباه ممکن است درباره همسر باشد و یا در مورد شغل و یا در مورد همکار و همراه و … . لذا باید در انتخاب ( هر چیز ی باشد) دقت بالایی کرد و با تعقل و تفکر عمل کرد.

برای موفقیت در هر کسب و کاری و همچنین زندگی باید موانع و مشکلات را شناخت و با تدبیر آنها را رفع کرد. وجود این موانع سرعت پیشرفت و موفقیت را کم کرده و در نهایت به شکست کامل منتهی می شود.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.