روش مطالعه شیمی برای کسب رتبه برتر کنکور

روش مطالعه شیمی برای کسب رتبه برتر کنکور

از بین عنوان های مختلف این بحث، به نظرم روش مطالعه شیمی برای کسب رتبه برتر کنکور مناسب ترین عنوان است البته ما در مقالات قبلی به شیوه مطالعه درس شیمی برای کنکور (شیوه مطالعه شیمی برای کنکور) و همچنین منابع کنکور (منابع کنکور درس شیمی) اشاره کردیم. اما از اینجا قصد داریم تا روش مطالعه شیمی برای کسب رتبه برتر کنکور را شرح دهیم. درس شیمی در کنکور جز دروس مهم و تاثیرگذار بوده و تست زنی مناسب در کنکور موجب موفقیت و کسب رتبه بهتر و نمره مناسب خواهد شد.

البته هر کس در زندگی خود روش مطالعه خاص خود را دارد و ممکن است بر اساس تجربه و خطا، آن رفتار و عمل را انجام دهد که این ممکن است تبعاتی به همراه داشته باشد. بهتر است از روش های علمی و تجربه شده که موثر می باشند تبعیت کرد . بهترین کار استفاده از تجربه افراد موفق و برتر کنکور است . در اینجا تصمیم گرفتم تا روش مطالعه شیمی برای کسب رتبه برتر کنکور را بر اساس گفته های افراد برتر در درس شیمی ارائه دهم تا ضمن کسب ایده، روش مطالعه مطلوب را فرا گیرید.

فائزه قائم دوست و روش مطالعه شیمی برای کسب رتبه برتر کنکور

فائزه قائم‌دوست رتبه‌ی ۳ کشوری کنکور ۹۴ ، درصد شیمی : ۱۰۰ درصد

رتبه برتر کنکور شیمی روش مطالعه شیمی برای کسب رتبه برتر کنکور را اینگونه شرح داده است: به طور کلی اول متن کتاب درسی را مطالعه می کردم، مطالب حفظی را حفظ می کردم (مثلاً کتاب شیمی ۲ مفهومی- حفظی است) بعد جزوء معلم را مطالعه می کردم. کتاب های تست به این صورت هستند که غالباً ابتدا درس نامه دارند. من هم اول درس نامه را مرور می کردم بعد تست می زدم و بررسی می کردم معمولاً دور اول تست آموزشی می زدم و در تست آموزشی سؤال ها را یک تست یک تست بررسی می کردم و بعد در دفعات بعدی به صورت امتحانی تست می‌زدم یعنی ۵۰ تست را یک‌جا حل می‌کردم.

اگر کسی بدون مطالعه و تسلط در کتاب درسی سراغ تست برود کار بیهوده ای کرده است و در سؤالات تستی ای که از نکات ظریف هستند گیج خواهد شد. من روی مفاهیم کتاب درسی مسلط بودم. برخی از نکات مهم را در همان کتاب درسی یادداشت می کردم و در حاشیه‌ی کتاب های شیمی می نوشتم و در هنگام مرور هم اول کتاب درسی و نوشته های خودم را مرور می کردم و بعد تست های نشان دار خودم را کار می کردم.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مهارت های موفقیت در کنکور

محمد اکبری و روش مطالعه شیمی برای کسب رتبه برتر کنکور

محمد اكبري مقدم رتبه ۴۰ منطقه ۱ کنکور تجربی ۹۵ از مشهد، درصد شيمی: ۱۰۰ درصد

روش مطالعه شیمی برای کسب رتبه برتر کنکور از زبان محمد اکبری : اول كتاب درسي را مي‌خواندم و بعد تست مي‌زدم. وقتي تست مي‌زدم هم نكاتي كه بلد نبودم و غلط زده بودم و هم آن‌هايي كه توانسته بودم پاسخ دهم اما به نظرم سوالات و نكات مهم و خوبي بودند را يادداشت مي‌كردم و بعدا مجددا مرور مي‌كردم. براي محاسبات بايد رياضي قوي باشد وگرنه مشكل خاصي وجود ندارد.

به طور كل بايد اينقدر تمرين مي‌كردم و تسلطم زياد مي‌شد كه با ديدن يك تست روش حل آن بلافاصله در ذهنم بيايد و هم‌چنين واكنش سوال را كاملا حفظ باشم و وقت براي اين بخش‌ها تلف نشود. به طور كل تمرين زياد تنها راه آسان شدن اينگونه سوالات بود و باعث افزايش سرعت در اين تست‌ها مي‌شد. نكته ديگر اين‌كه در آزمون زمان هر درس تنها به خود همان درس اختصاص داده شود. البته من چون داوطلب تجربي بودم مجموعا يك ساعت و نيم به دروس زيست و شيمي اختصاص مي‌دادم و با شيمي شروع مي‌كردم،‌ سپس سراغ رياضي و فيزيك مي‌رفتم.

روش مطالعه شیمی برای کسب رتبه برتر کنکور

پوریا مسکنی رتبه‌ی ۱۰۱ منطقه ۲ کنکور ۹۴ ، درصد شیمی: ۸۹ درصد

ابتدا کتاب را مطالعه می‌کردم سپس درس‌نامه‌ها را می‌خواندم و خلاصه می‌کردم؛ سپس از خلاصه‌ها استفاده می‌کردم و به تست زدن می‌پرداختم در واقع پس از هر بار تست زدن خلاصه‌ها را مطالعه می‌کردم. بعد از آزمون، سوالات خوب را یادداشت می‌کردم و سعی می‌کردم از سوالات آزمون به نکته‌هایی که نوشتم اضافه کنم. ساعت مطالعه‌ی من در کل بستگی به تسلطم به آن فصل آزمون داشت ولی شیمی و زیست را بیش از بقیه‌ی دروس می‌خواندم. همواره طبق برنامه آزمون پیش می‌رفتم و سعی می‌کردم ابتدا مباحث پیش را که تازه خوانده‌ایم بخوانم سپس سراغ پایه می‌رفتم و مرور می‌کردم.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه دروس اختصاصی کنکور تجربی

احمد نیک‌بخت رتبه‌ی ۲۵ منطقه‌ ۳ کنکور ۹۳ ، درصد شیمی: ۸۷ درصد

اصولا شیمی ۳ نوع سوال دارد حفظی، مفهومی و مساله

حفظی: من در این نوع سوال ابتدا خود متن کتاب را می‌خواندم و تمام نکات حفظی آن را حفظ و بررسی می‌کردم و سپس سوالات تالیفی و کنکور مربوط به آن را حل می‌کردم و اگر نکته‌ی خاصی بود آن را یادداشت می‌کردم مفهومی: این نوع سوال رابطه کمی با کتاب درسی دارد قسمت‌های مربوط به کتاب درسی را می‌خواندم سپس درس‌نامه‌های مختلف که کامل‌تر از کتاب درسی بود را مطالعه می‌کردم و بعد به دقت تست‌های مختلف تالیفی و کنکور را حل می‌کردم. مساله: با خواندن کتاب درسی نمی‌توان این نوع سوالات را حل کرد و بیشتر باید با حل تست و تجربه پیدا کردن در این سوالات به تسلط کافی رسید؛ با ساختن تست‌های مختلف می‌توان به تسلط بیشتر رسید.

روش مطالعه شیمی برای کسب رتبه برتر کنکور

سعیده یوسفی رتبه‌ی ۴۲ منطقه ۳ کنکور ۹۴ ، درصد شیمی: ۸۴ درصد

ابتدا کتاب درسی و جزوه‌ی دبیر را دقیق می‌خواندم و بعد از آن شروع به تست زدن آن مبحث از کتاب تست‌های مختلف می‌کردم. شروع یک مبحث و اولویت من با کتاب درسی بود و مطمئنا هر نکته‌ای که از کتاب تست‌های مختلف و آزمون‌ها به دست می‌آوردم در کتاب درسی یادداشت می‌کردم. کتاب آبی برایم به عنوان یک منبع تست استاندارد که حتما از سوال‌های آن در آزمون کانون و کنکور استفاده می‌شد به حساب می‌آمد.

از خلاصه‌درس‌های سایت کانون هم استفاده می‌کردم. ابتدا درصدهای من در این درس خیلی پایین بود و برای آن زمان کم می‌آوردم اما رفته رفته با روش ضربدر و منها توانستم زمان خودم را سر آزمون مدیریت کنم. بعد از تست زدن هم فلش‌ کارت‌هایی که به عنوان خلاصه تهیه می‌کردم را مطالعه می‌کردم. سعی می‌کردم سوال‌هایی را که اشتباه زده‌ام چندین بار حل کنم تا حدالامکان سوال‌های مشابه زیادی با آن سوال حل کنم. در هر هفته میانگین ۱۲ الی ۱۴ ساعت برای مطالعه‌ی تست این درس صرف می‌کردم.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.