شیوه فروش محصولات به صورت آنلاین

یکی از دغدغه های اصلی کاربران در کسب درآمد از اینترنت، شیوه فروش محصولات به صورت آنلاین یا اینترنتی است و اینکه چگونه محصولات، خدمات و کالاهای خود را به دیگران عرضه کنند. فراگیری چگونگی تجارت آنلاین یک تخصص و علم می باشد که در دانشگاههای معتبر جهان تدریس می شود.

در سایت پول یابی قصد دارم تا ساده ترین و کاربردی ترین شیوه فروش و عرضه محصولات را ارائه دهم امیدوارم مورد توجه قرار گیرد. قبل از هر چیز باید بدانید که در اینترنت هر چیزی اعم از اطلاعات، دانش، مهارت، استعدادی قابلیت تبدیل شدن به پول را دارد به شرطی که شیوه ارائه و فروش آن را بدانید.

برای آشنایی بیشتر نگاه کنید به مقاله : (کسب درآمد با فروش اطلاعات)

شیوه فروش محصولات به صورت آنلاین

هر کسی می تواند با توجه به نوع مهارت، تخصص ، استعداد و سطح دانش خود، شیوه عمومی و شناخته شده و یا شیوه خاص و ویژه را برای عرضه کالا و خدمات خود در پیش بگیرد. مهم این است که محصول و خدمات در ساده ترین و بهترین شیوه برای فروش به کاربران ارائه شود.

اینکه چگونه بتوانید محصولات و خدمات را  به صورت آنلاین بفروشید مراحل مختلفی وجود دارد که طبق تجربه اگر آنها را لحاظ کنید موفق به کسب درآمد بیشتری خواهید رسید این مراحل عبارتند از:

۱- مشخص کردن راه کسب و کار اینترنتی

طبیعی است تا راه کسب و کار اینترنتی شما مشخص نباشد در واقع برنامه ای نخواهید داشت. لذا در مرحله و گام اول باید معلوم کنید از چه شیوه و راهی می خواهید برای کسب درآمد از اینترنت استفاده کنید. فرضا می خواهید به دیگران آموزش تخصصی دهید؟ می خواهید مهارت آموزی کنید ؟ آموزش آشپزی بدهید؟ طراحی سایت بدهید؟ آموزش کسب درآمد از اینترنت بدهید؟ و…؟

آموزش فروش محصولات به صورت آنلاین ، فروش اینترنتی کالا

خلاصه اول باید مشخص کنید چه مهارت و دانشی دارید که می خواهید برای دیگران به اشتراک بگذارید. کلید اصلی موفقیت شما در اینترنت، بستگی به خودتان و مهارتی که دارید، است. در واقع شما باید بهترین مهارت، تخصص و آموزشی را که دیگران خواهان(و یا تشنه) آن هستند را ارائه دهید.

۲- انتخاب قالب مناسب برای ارائه اطلاعات و مهارت

برای ارائه دانش و مهارت به دیگران،   باید قالب مناسبی را انتخاب کرد. فرضا مطالب علمی و دانشگاهی بهتر است در قالب کتاب های الکترونیکی یا ایبوک ارائه شود. برخی آموزش ها نیاز است به شکل فیلم یا کلیپ و برخی دیگر به وسیله اپلیکیشن موبایلی و …. در دسترس مخاطب و مشتری قرار گیرد.

انتخاب قالب مناسب در افزایش سطح درآمد بسیار تاثیر دارد. البته باید برای تنوع ارائه اطلاعات از چند نوع بسته و شیوه مختلف که مناسب با علایق کاربران است، استفاده کنید. حتی می توانید با راه اندازی سایت و وبلاگ، کانال تلگرامی، پیچ در شبکه های اجتماعی، در قبال برخی امکانات و امتیازات از مخاطبان و کاربران پول بگیرید.

برای جذب بیشتر بازدیدکننده و همچنین تبلیغات مناسب توصیه می شود برخی از اطلاعات و مطالب خود را به رایگان در اختیار کاربران بگذارید و این شیوه ارائه اطلاعات رایگان را همیشه مدنظرتان قرار دهید. لازم نیست همه مطالب خود را به صورت فروشی و با هدف کسب پول ارائه دهید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با کامپیوتر و اینترنت : مایکروسافت آفیس

۳- انتخاب کلیدواژه های مناسب

البته کلید واژه ها مانند گذشته در موتورهای جستجوگر اینترنتی اهمیت ندارند و بیشتر روی محتوا و متن تخصصی حساسیت دارند با این حال، باید روی موضوعات و کلیدواژه هایی که کاربران بیشتر در موتورهای جستجو استفاده می کنند و مرتبط با کسب و کارتان است تحقیق کنید و آنهایی را که، مطابق با کسب و کارتان است، به درستی انتخاب کنید.

انتخاب درست کلید واژه یا کلمات کلیدی، این خوبی را دارد که شما را از نیاز مشتریان بالقوه، نوع نگاه و جستجو آنان و اینکه به دنبال چه موضوعاتی هستند، مطلع می کند. در استفاده از کلید واژه ها زیاده روی نکنید و حد اعتدال را رعایت کنید. برای اطلاع از کلید واژه های مناسب، می توانید از ابزارهای گوگل استفاده کنید.

۴- تولید و ایجاد محصول و کالا

در این مرحله باید دانش و مهارتی را که دارید به شکل محصول و کالا به مخاطبان خود ارائه دهید. این محصول نهایی را می توانید به شیوه ای که خودتان می دانید و یا بر اساس علاقه کاربران مثلا به شکل فیلم، کتاب، نرم افزار و … ارائه دهید.

اگر در تولید و ساخت مثلا نگارش کتاب و جزوه و یا فیلم و… دارای مهارت لازم نیستید می توانید این کار را آموزش ببینید و یا با استفاده از افراد خبره و در ازای پرداخت مبلغی، تولید کنید. بهتر است شیوه تولید و ایجاد محصول را خودتان یاد بگیرید تا در ادامه کار، وابسته به فردی دیگر نباشید.

۵- بازاریابی محصولات و خدمات دیگران

اگر توان و امکانات اولیه، تولید محصول و یا کالا را ندارید می توانید با توجه به زمینه مهارت خود برای کالا و محصولات اطلاعاتی دیگران بازاریابی کنید و آنها را به فروش برسانید. در واقع شما نوعی همکاری در فروش را دارید و می توانید کسب درآمد از این طریق را تجربه کنید.

پس از مدتی بازاریابی برای دیگران، کم کم به اوضاع بازار آشنا شده و با افزایش سطح دانش خودتان، به مرور می توانید محصول اطلاعاتی شخصی خود را تولید و به مخاطبان خود عرضه کنید و کسب درآمد اینترنتی مستقلی را داشته باشید.

۶- راه اندازی سایت و وبلاگ برای فروش محصولات

در این مرحله می توانید اقدام به راه اندازی یک وبلاگ و یا سایت برای خودتان کنید. بهتر است سایت باشد تا کسب و کارتان را دارای وجهه نشان داده و اعتماد بیشتر کاربران را از این طریق جلب نمایید. راه اندازی سایت بر خلاف تصور عمومی بسیار ساده است و نیازی به دانستن علم برنامه نویسی و طراحی سایت و … نیست.

برای ساخت سایت، می توانید از cms های آماده مثل وردپرس و نظایر آن استفاده کنید و حتی می توانید با پرداخت مبلغی اندک، سفارش طراحی یک سایت را بدهید. راه اندازی سایت، بازاریابی محصولات شما را راحت تر کرده و بیشتر بازدیدکنندگان در واقع مشتری محصولات اطلاعاتی شما خواهند شد.

۷- افزایش ترافیک و بازدیدکننده

هر چه بازدید کننده بیشتری را جذب کنید سطح درآمد شما از فروش محصول و کالاهای اطلاعاتی بیشتر خواهد بود البته اگرچه در اینجا منظور بازدید کننده سایت بیشتر مدنظر می باشد ولی فرقی ندارد بازدیدکننده کننده کانال تلگرامی، وبلاگ، پیچ اینستاگرامی و… هم هرچه بیشتر باشد کسب درآمد اینترنتی از فروش اطلاعات بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اشتباهات افراد باهوش در کسب درآمد

برای افزایش ترافیک و بازدیدکننده به ویژه برای سایت، تولید محتوای تخصصی و کاربرپسند، تبلیغ در سایت های همکار، انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی و گروههای تلگرامی، نظر دادن و نوشتن مطالب در فرومها و انجمن ها، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و… پیشنهاد می شود که برخی رایگان و برای برخی از باید هزینه بپردازید.

۸- بازاریابی برای محصول و کالاهای اطلاعاتی

هرچه بازاریابی و تبلیغ برای محصولات بیشتر باشد طبیعی است که فروش و کسب درآمد هم بیشتر خواهد بود لذا باید برای محصولات خود بازاریابی انجام دهید. این مرحله هر چه قوی تر باشد افزایش درآمد اینترنتی بیشتر به همراه خواهد داشت.

راههای بازاریابی می تواند سفارش تبلیغات اینترنتی، تبلیغات بنری در سایت های آگهی، جذب بازاریاب حرفه ای، معرفی به سایت های همکاری در فروش و… باشد ولی بهترین نوع بازاریابی ، جذب بازدیدکننده هدفمند از طریق تولید محتوای تخصصی توسط موتورهای جستجو است این نوع بازدیدکننده چون هدفمند هست فروش بیشتری به همراه خواهد داشت.

۹- شیوه پرداخت پول

یکی از مراحل مهم در شیوه فروش محصولات به صورت آنلاین ، آسان بودن پروسه پرداخت پول است که باید راحت و برای همه افراد با هر سطح اطلاعاتی راحت باشد. مشتری اگر نتواند هزینه پرداخت را به درستی و راحتی و در محیطی امن انجام دهد فروش کم صورت می گیرد.

بهترین شیوه انتخاب پرداخت آنلاین از درگاه های امن می باشد و پس از تولید و قرار دادن محصول اطلاعاتی، باید حتما درگاه پرداخت آنلاین امن برای خودتان راه اندازی کنید.

۱۰- جلب اعتماد و اطمینان مشتری

هر کسی حاضر نیست از هر کسی و هر جایی خرید کند لذا باید به مشتری بابت پرداخت پول و خرید محصول و استفاده از آن اطمینان کامل داد. هر کسب و کاری اگر بخواهد برای طولانی مدت ادامه دهد باید حتما اعتماد مشتری خود را جلب کند بدون ایجاد اعتماد، بقا و دوام کسب درآمد اینترنتی و به ویژه توسعه آن امکان پذیر نخواهد بود.

برای جلب اعتماد و اطمینان کاربران و مشتریان خود باید، محصولات با کیفیت، منحصر به فرد، جدید، تخصصی ارائه دهید و خدمات پس از فروش را هم داشته باشید همیشه پاسخگوی سوالات مشتریان و ابهامات آنان باشید و حلقه ارتباطی خود را با مشتریان قطع نکنید و به شیوه های مختلف کانال ارتباطی با مشتری را حفظ کنید.

سخن پایانی راههای فروش محصولات به صورت اینترنتی

هر کسب و کار اینترنتی برای موفقیت و رسیدن به درآمد بالا، نیاز به برنامه ریزی اصولی و منطقی است لذا کسی که دارای دانش و مهارت خاص و پرطرفدار می باشد باید با آشنایی با این اصول علمی و تجربه شده، وارد بازار اینترنتی شود. کسانی موفق هستند که محصولات و اطلاعات خود را با طراحی درست، هدفمند و بر اساس نیاز مشتری ارائه می دهند.

 مجموعه مراحل و شیوه های راه اندازی و فروش محصولات و کالاها به صورت آنلاین می تواند به عنوان یک الگو برای شروع کسب درآمد از اینترنت مطرح باشد. بدون داشتن استراتژی صحیح و درست هیچ کسب درآمد اینترنتی به تولید ثروت و پول دائمی نمی انجامد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.