شیوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور

شیوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور

برای موفقیت در کنکور و کسب رتبه مناسب ، شیوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور بسیار مهم است. درس ریاضی به دلیل مشکلات خاص خودش برای بیشتر داوطلبان کنکور تجربی یک مانع محسوب می شود و برای همین داوطلبان در خواندن و مطالعه آن رغبتی ندارند در واقع اگر شیوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور را درست و علمی اجرا کنند این مشکل کمتر برایشان پیش خواهد آمد.

برای یادگیری بیشتر می توانید از طریق این مقاله (منابع کنکور ریاضی تجربی) را تهیه و  مطالعه کنید.

درس ریاضی از چند نظر برای کنکور تجربی دارای اهمیت زیاد است :

۱- این درس در کنکور تجربی ۳۰ تست دارد و در دروس تخصصی رشته تجربی ضریب ۲ را به خودش اختصاص داده است و مجموعه ضرایب آن در کسب رتبه بالا فوق العاده تاثیر دارد

۲- علاوه بر این، بسیاری از داوطلبان رشته تجربی در درس ریاضی مشکل اساسی دارند لذا این درس سکوی پرتابی برای رسیدن به رشته های برتر گروه آموزشی تجربی شده است و برای رسیدن به رشته های دکترای حرفه ای داوطلبان باید این درس را به خوبی یاد بگیرند و درصد مورد نیازشان را در این درس کسب کنند. در واقع کسب رتبه بالا منوط به پاسخگویی به سوالات این درس است.

اصول و شیوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور

قبل از پرداختن به شیوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور باید به این نکته مهم توجه کنید که  روند مطالعه دروسی مانند ریاضی تجربی جزو دروس محاسباتی است لذا شامل مراحل یادگیری تمرین و مرور مطالب است که تا این موارد را رعایت نکنید تسلط بر درس ریاضی ممکن نخواهد شد.

شیوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور: یادگیری عمیق

مرحله اول یادگیری در ریاضی:

مرحله اول : جهت موفقیت در کنکور و تسلط در درس ریاضی اولین قدم داوطلب یادگیری عمیق مطالب است که این امر نیازمند گوش کردن و یادگیری کامل مطلب مورد نظر در سر کلاس درس است. حتما در سر کلاس درس از تدریس استاد یادداشت بردارید و مثال هایی را که مورد بررسی قرار می دهد را یادداشت کنید. پس از یادگیری مطلب در سر کلاس درس در منزل در همان روز نت هایی را که سر کلاس درس برداشته اید را مرور کنید و تمرین هایی را که استاد به عنوان نمونه برایتان حل کرد را مجددا حل کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تست زنی برای امتحان کنکور

مرحله دوم یادگیری در ریاضی:

مرحله دوم : پس از یادداشت برداری و تمرین زیاد،  در مرحله دوم سراغ کتاب درسی بروید چرا که در سال های اخیر شاهد این موضوع بوده ایم که سوالاتی به صورت مستقیم از تمارین و مثال های کتاب درسی در کنکور سراسری طرح شده است پس تمامی مثال ها و تمرین های کتاب درسی را حل می کنید.

مرحله سوم یادگیری در ریاضی:

مرحله سوم : بعد از جزوه استاد و کتاب درس ریاضی، بهتر است تست هایی را در غالب تست های آموزشی برای یادگیری هر چه بیشتر مطالب و آشنایی با ریزه کاری های آن ها حل کنید قابل ذکر است در زدن تست های آموزشی زمان برای ما اهمیت ندارد و فقط هدف یادگیری است.

در صورت حل کردن تست پاسخ تشریحی تست را نیز نگاه کنید چون ممکن است راه حل ساده تری برای حل تست مورد نظر وجود داشته باشد هم چنین تست هایی را که موفق به حل آن ها نشدید و یا اشتباه پاسخ داده اید را علامت دار کنید تا در نوبت های بعدی تست زنی مجددا به سراغ تست های مذکور بروید.

مرحله چهارم یادگیری در ریاضی:

مرحله چهارم : پس از تست زنی و در مرحله آخر شیوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور ، حتما در دفتری به خلاصه نویسی مطلبی که آموخته اید بپردازید در خلاصه نویسی حتما تمامی نکات و فرمول ها را یادداشت کنید چرا که از این پس فقط با خلاصه هایتان کار خواهید داشت پس باید تمامی نکات مطلب مورد نظر را در خلاصه هایتان بیاورید.

شیوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور : تست زنی آزمونی

بعد از یادگیری و زدن تست آموزشی و خلاصه نویسی نوبت به تست زنی از نوع آزمونی می شود در تست آزمونی زمان برای ما اهمیت دارد چرا که هدف افزایش سرعت العمل و کاهش بی دقتی داوطلب است در این جا زدن تست زیاد را توصیه نمی کنیم مثلا برای مبحثی مثل دنباله که در کنکور معمولا یک تست را به خود اختصاص می دهد زدن ۵۰ تست کافی است ولی برای مبحثی مثل احتمال که تا ۳ تست نیز در کنکور سراسری سهمیه دارد باید تست های بیشتری را مورد بررسی قرار دهید. توجه به این نکته ضروری است که حتما تست هایی را که موفق به پاسخ گویی آن ها نشدید را علامت دار کنید تا در نوبت های بعدی مجددا آن ها را حل کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات کلیدی برنامه ریزی برای کنکور سراسری

شیوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور : تکرار، تمرین و مرور مباحث یادگرفته ریاضی

نکته مهم در شیوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور این است که در درس ریاضی به علت زیادی مباحث ممکن است بعد از مدتی مطالبی که قبلا یاد گرفته اید را فراموش کنید به همین خاطر میبایست در فواصل معین به مرور مطالب قبلی بپردازید برای این کار خلاصه هایتان را مرور کنید و سپس تست هایی را که نشان دار کرده اید را مجددا پاسخ دهید قابل ذکر است که هرچه تعداد دفعاتی که مباحث ریاضی را مرور می کنید و هم چنین هر چه قدر تعداد تست هایی که می زنید بیشتر باشد تسلط شما بر روی مباحث مختلف این درس بیشتر خواهد بود.

شیوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور : مطالعه مباحث مرتبط درس ریاضی

حال سوال این است که چه مباحثی در درس ریاضی تجربی باید با هم مطالعه شود؟ بسیاری از داوطلبان با ذکر این نکته که پایه ضعیف دارند سوال می پرسند که چه مباحثی به هم مرتبط است و باید باهم و به صورت دنباله دار مطالعه شوند و چه مباحثی برای یادگیریشان نیاز به آموختن مطالب دیگر وجود ندارد که ما در اینجا این مباحث را به تفکیک برایتان می آوریم.

۱- مباحثی که به هم مرتبط هستند و یادگیری یکی از آن ها در گرو یادگیری سایر مطالب است:

یک: جزء صحیح و قدر مطلق

دو: معادله نامعادله و تعیین علامت

سه: تابع نمایی و لگاریتم

چهار: مثلثات

پنج: تابع

شش: حد و پیوستگی

هفت: مجانب و دنباله

هشت: مشتق

نه: کاربرد مشتق

ده: دستگاه معادلات خطی و مقاطع مخروطی

یازده: انتگرال

از این مباحث ریاضی تجربی حدود ۲۰ تست در کنکور سراسری مطرح می شود و باید خواندن این مطالب پشت سرهم باشد چرا که در این مطالب شاهد پیوستگی هستیم.

۲- مباحث زیر پیوستگی آن چنانی ندارند و می توانید هر موقع از سال که بخواهید آن ها را مطالعه کنید:

یک: ترکیبات و احتمالات

دو: دنباله هندسی و حسابی

سه: ماتریس

چهار: آمار

پنج: هندسه

از این مباحث ریاضی تجربی در کنکور سراسری حدود ۱۰ تست مطرح می شود.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.