فروش محصولات و خدمات گرانقیمت

یکی از مشکلات بازاریابان و فعالان کسب درآمد اینترنتی و واقعی، فروش محصولات و خدمات گرانقیمت می باشد طبیعتا خریداران به دنبال محصولات و خدمات ارزان قیمت هستند تا در مخارج روزمره صرفه جویی کرده باشند. اگر محصول و خدماتی گران است، یک بازاریاب و فروشنده محصولات و خدمات چه کار باید بکند؟

برای آموزش چگونگی فروش محصولات و خدمات گرانقیمت و موفقیت در کسب تجارت ، تصمیم گرفتم تا در سایت پول یابی به این موضوع کلیدی بپردازم.

فروش محصولات و خدمات گرانقیمت

همان طور که در بالا گفته شد همه دنبال خرید محصولات و خدمات ارزان قیمت هستند تا از مخارج زندگی خود کم کنند حالا اگر شما محصول و خدماتی دارید که نسبت به موارد مشابه گرانقیمت است چکار باید بکنید؟ قدم اول و گام مهم، داشتن فن بیان و تسلط به گفتار برای توجیه مشتری می باشد.

فروش محصولات گران ، شیوه فروش کالاهای گرانقیمت ، فروش خدمات گران

وقتی نتوانید آنچه را در اختیار دارید برای مشتری توضیح دهید نمی توانید وی را قانع کنید تا محصول شما را بخرد منظور از فن بیان فقط صحبت کردن زیبا و حرف زدن قشنگ نیست مثلا در فروشگاه اینترنتی شما باید با نگارش متن و معرفی کامل محصولات و خدمات ، مشتری را قانع کنید. در واقع فن بیان، چگونگی توصیف و توضیح محصول و کالا به بهترین شکل ممکن به مشتری می باشد.

شناخت کامل از محصول و خدمات

گام دوم برای قانع کردن مشتری، داشتن اطلاعات کامل از محصول و خدمات است. طبیعی است وقتی مشتری وارد فروشگاه اینترنتی و یا واقعی شد ادعا می کند که قیمت کالا و خدمات شما نسبت به سایرین گران تر می باشد برای دادن پاسخ منطقی و درست، شما باید محصول و خدمات شرکت و یا فروشگاه خود را به طور کامل بشناسید تا بتوانید دلیل بالا بودن قیمت نسبی آن را بیان کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی

با شرح دادن امکانات محصول و خدمات برتر آن نسبت به موارد مشابه ، می توانید مشتری را مجاب برای خرید کنید. اگر نتوانید مشتری را قانع کنید در واقع دو اشتباه استراتژیک انجام داده اید، اول اینکه یک مشتری دائمی را از دست داده اید و دوم اینکه در رقابت با سایرین به گران فروشی و بی انصافی محکوم می شوید و کسب و کارتان در خطر می افتد.

راههای مجاب کردن مشتری برای خرید

در بازاریابی شبکه ای به دلیل حذف شدن واسطه ها و دلال ها و عرضه مستقیم ، قاعدتا باید قیمت کالا ها و خدمات ارزان تر و از رنج بازار حداقل بیشتر نباشد حالا اگر کالا و خدمات شما از بقیه کمی بالاتر است باید دنبال دلیل آن بگردید تا به مشتری توضیح دهید و قانعش کنید، اگر نتوانید دلایل منطقی برای قیمت بالا بیابید کسب و کارتان در خطر خواهد بود.

می توانید با بررسی و تحقیق درست استدلال کنید که علت تفاوت قیمت، مثلا این عوامل هستند : کیفیت بسیار بالای محصولات و خدمات  نسبت به محصولات مشابه در بازار، برند خاص بودن، وارداتی بودن کالا و افزایش ارز و یا حق گمرکی بر روی کالا، کارایی بهتر و چند کاره بودن محصول و خدمات، دوام بالا و کاربرد مواد اولیه مرغوب ، داشتن گارانتی معتبر و…

باید استدلال و دلایل شما واقعی باشد تا مشتری قانع شده و به خرید محصول و خدمات ترغیب شود.

سخن پایانی شیوه فروش محصولات و خدمات گران

البته گران فروشی در ذات خودش پسندیده نیست و در درازمدت موجب از دست دادن مشتریان می شود و چه بسا که خطر ورشکستگی را هم به همراه دارد. سود کمتر و فروش بیشتر و جلب رضایت مشتری، رموز موفقیت در کسب و کار هستند اما اگر اقتضائات تجاری و بازار موجب شده تا محصول و خدماتی را مجبور شوید گران بفروشید باید بتوانید مشتری را مجاب کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تکنیک های افزایش فروش اینترنتی

برای مجاب کردن مشتری باید فن بیان برای تشریح محصول و خدمات داشته باشید و برای این کار هم باید از محصول و خدمات خود شناخت کامل و درست داشته باشید تا با اشراف کامل بر تمام جوانب، بتوانید مشتری را قانع کنید. اطلاعات کامل و درست شما موجب می شود تا مشتری از مقایسه نابجا محصول و خدمات برتر شما با محصولات بی کیفیت دیگر خودداری کند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.