نکات مهم مطالعه درس شیمی برای کنکور

نکات مهم مطالعه درس شیمی برای کنکور

درس شیمی از دروس اختصاصی کنکور و از دروس سرنوشت ساز در رتبه بندی برتر داوطلبان کنکور می باشد این درس علیرغم ظاهر نسبتا مشکل و فرمولی،می تواند با رعایت نکات مهم مطالعه درس شیمی برای کنکور توسط داوطلب، به سکوی پرشی برای کسب رتبه بالاتر باشد. ما در مطالب مختلف سایت پول یابی و در مبحث کنکور ، درباره روش مطالعه شیمی برای موفقیت در کنکور مقالاتی ارائه دادیم (برای مطالعه نگاه کنید به مقاله: روش مطالعه شیمی برای کسب رتبه برتر کنکور) و متدذکر شدیم که این درس می تواند یکی از دروس برای کسب رتبه برتر برای کنکوریها باشد.

در اینجا قصد داریم تا نکات مهم مطالعه درس شیمی برای کنکور را که هم راهگشا و هم مشکل گشا هست تقدیم داوطلبان کنکور کنیم این نکات کلیدی در تست زنی کنکور و نیز شیوه مطالعه درس کنکور برای درصدهای بالا مهم است و می تواند در رسیدن به رتبه های کار کارگشا و موثر باشد خوبی دیگر  نکات مهم مطالعه درس شیمی برای کنکور این است که که کاملا کاربردی بوده و نتیجه سالیان مطالعه و کسب تجربه از رتبه های برتر کنکور می باشد.

دسته بندی سوالات درس شیمی در کنکور سراسری

در کنکور سراسری سوالات درس شیمی به دو دسته کلی تقسیم می شود که داوطلب می تواند بر اساس این دسته بندی، برنامه ریزی و روش مطالعه خود را تنظیم کند . این دو دسته بندی کلی عبارتند از:

۱- مسائل شیمی یا سوالات حل شدنی :

در بررسی دسته بندی تست های شیمی، دسته اول سوالات حل کردنی یا همان مسائل شیمی هستند که تقریبا بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از این درس را شامل می شوند. مسائلی که دارای اعداد عجیب غریب در صورت مسئله هستند و غالباً داوطلبان از مواجهه با این گونه تست ها ترس دارند. داوطلب به هیچ وجه نباید از این سوالات بترسد زیرا در عین حال که این مسائل قیافه قشنگی ندارند! اما در صورت داشتن علم و مطالعه مناسب قادر خواهید بود به راحتی از پس حل مسائل بربیایید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  موفقیت در کنکور ۹۷

بهترین روش و راه حل برای جواب دادن به تست های مسائل شیمی این است که کتاب را خوب بخوانید و مثال هایش را تمرین کنید و بعد از آن به سراغ مسئله های کتاب کمک آموزشی بروید. البته حتما به این نکته توجه کنید که مسائل بهتر است از تست های کنکور های سراسری سال های گذشته باشد چرا که بسیاری از تست های تالیفی که در کتاب‌های کمک آموزشی وجود دارند هم سطح کنکور سراسری نمی‌باشند. از نکات مهم مطالعه درس شیمی برای کنکور و شاه کلید این سوالات خواندن کتابهای درسی می باشد.

۲- سوالات حفظ کردنی شیمی

دسته دوم سوالات حفظی هستند که در سال های اخیر این تست ها جنبه استدلالی و مفهومی به خود گرفته‌اند و به راحتی با حفظ کردن متن کتاب های درسی نمی توانید به این تست ها پاسخ دهید و برای اینکه این تست ها را از دست ندهید توصیه می شود علاوه بر متن کتاب های درسی از کتاب های کمک آموزشی مناسب هم استفاده کنید.

نکته مهم اینکه در هر دو دسته سوالات شیمی شما باید دروس شیمی را با دقت زیاد خواندن و برای تقویت خود به دروس کمک آموزشی و در کنارش به تست زنی بپردازید. رعایت این نکات مهم مطالعه درس شیمی برای کنکور می تواند درصد شما در کنکور را بالا ببرد.

فهرست نکات مهم مطالعه درس شیمی برای کنکور

برای کسب موفقیت بیشتر و نیز بازدهی بالا در مطالعه شیمی برای کنکور مجموعه نکات مهم مطالعه درس شیمی برای کنکور را فهرست کردیم و امیدوارم داوطلبان با لحاظ کردن این نکات طلایی در کنکور شیمی موفق شده و رتبه بالا به دست بیاورند:
– حل تست در تعداد زیاد چه برای تست‌های حفظی و چه برای تست‌های محاسباتی را توصیه داریم. بهتر است این تست ها از سوالات کنکور سراسری باشد.

– بهتر است که به این نکته توجه داشته باشید که برای یادگیری بعضی مباحث فصل های دیگری پیش نیاز هستند، پیشنهاد میکنم آن ها را مطالعه کنید مثلا قبل از مطالعه مبحثی مثل اسید و باز با مطالعه فصول ترکیبات یونی در بیشتر فهمیدن مباحث به خود کمک کنید. برای حل مسائل مختلف تسلط به واکنش های کتاب های درسی مورد نیاز است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  موفقیت کامل در تست زنی زیست شناسی کنکور

مطالبی مثل فکر کنیدها و بیشتر بدانیدها و آزمایش کنیدها مورد توجه همه قرار نمی گیرد در حالی که مطالعه این مباحث به فهم هر چه بیشتر مباحث کمک می کند.

از خلاصه نویسی در دفترچه یادداشت و حاشیه کتاب های درسی غافل نشوید و تمامی برداشت های خود را از متون کتاب درسی و هم چنین از تست هایی که می زنید یادداشت کنید.

سخن پایانی نکات مهم مطالعه درس شیمی برای کنکور

علاوه بر نکات و توصیه بالا که بسیار موثر است تاکید می شود حتما در انتهای مطالعه هر مبحث اقدام به زدن تست های آموزشی بکنید و در طول هفته در زمان معین تعداد تست های مشخصی را پاسخ دهید که سرعت عمل و دقت شما را افزایش می دهد. از تعداد تست های اشتباه ترس نداشته باشید بلکه با تقویت و مطالعه بیشتر اشتباهات خود را شناخته و روند رو به رشد را در پیش خواهید گرفت. ( شیوه مطالعه شیمی برای کنکور)

اگرچه نمی توان به طور دقیق گفت که تعداد سوالات هر کتاب چقدر است ولی با بررسی سوالات شیمی در ادوار گذشته ،به طور میانگین تقریباً تعداد سوالات یکسانی از کتاب های شیمی دبیرستان مطرح می شود و اهمیت یکسانی برای طرح شدن تست در کنکور دارند. از کتاب شیمی دوم دبیرستان ۱۰ تا ۱۱ تست کتاب شیمی سوم دبیرستان ۹ تا ۱۰ تست و هم چنین از شیمی پیش دانشگاهی ۱۰ تا ۱۱ تست مطرح می شود. شما می توانید بر اساس این موارد هم درس شیمی را مطالعه و بخوانید .

در کنار مطالعه کتاب شیمی ، به تست زنی آموزشی بپردازید و سعی کنید هر چه به زمان کنکور نزدیک می شوید تست زنی زمان دار را جهت تنظیم وقت کنکور ادامه دهید تا هم استرس شما کم شود و هم مهارت و تسلط شما در تست زنی افزایش یابد.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.