پنج شغل اینترنتی خاص

منظور از پنج شغل اینترنتی خاص ، مشاغل و کسب درآمدهای اینترنتی است که در صورت توجه می تواند به عنوان منبع کسب پول ، سطح زندگی هر کسی را تغییر دهد . علیرغم رشد کسب و کارهای آنلاین در جهان که اتفاقا اساس اقتصاد بسیاری از کشورها را متحول کرده است در کشورمان هنوز آن طور که باید و شایسته است مشاغل آنلاین مورد توجه قرار نگرفته اند.

چه بخواهیم و چه نخواهیم همه کسب و کارها برای بقا و یا رشد و توسعه باید به سمت اینترنتی شدن بروند . در این میان بعضی از مشاغل اینترنتی با توجه به ماهیتشان می توانند زندگی هر کسی را تغییر دهند . در سایت پول یابی از بین صدها شغل اینترنتی به پنج شغل اینترنتی خاص جهت آشنایی پرداخته می شود.

پنج شغل اینترنتی خاص

زمانی که صحبت از مشاغل و کسب و کارهای خانگی و یا کار در منزل می شود ، به دلیل نوع فرهنگ حاکم در جامعه ، با بی اعتنایی مواجه می شود اگرچه مشاغل خانگی در کشورهایی مثل ایتالیا ، کره جنوبی ، آمریکا ، تایوان و…جزو مشاغل با اهمیت محسوب می شود ولی در ایران بر عکس است. اما وقتی از کسب درآمد اینترنتی و شغل های آنلاین صحبت می شود نگاه کاملا تغییر می کند. به نظر می رسد که مشاغل اینترنتی حتی اگر خانگی هم باشند باز نگاه مثبت و بهتری نسبت به آنها وجود دارد.

خلاصه اگر از رفت و آمدهای روزمره و درون شهری به محل کارتان خسته شده اید و یا علاقه ای به کار در بیرون خانه ندارید. شاید بهتر است که در این زمان، به تغییر شغل فکر کنید و در صورت علاقه و یا مهارت به مشاغل اینترنتی واقعی که بالقوه سودآور هستند فکر کنید.

پنج شغل اینترنتی خاص ، مشاغل اینترنتی بدون سرمایه ، کار اینترنتی مناسب در خانه
مشاغل اینترنتی را باید بر اساس میزان مهارت و تخصص ، علاقه شخصی ، نیاز بازار و وجود مشتری جهت کسب درآمد اینترنتی انتخاب کرد.

نکته مهم اینکه مشاغل اینترنتی را هم می توان در بیرون از خانه و یا داخل خانه راه اندازی کرد و از نظر مکانی مشکلی ندارد و نکته دیگر اینکه ، اگر چه مشاغل آنلاین درآمد خوبی دارند اما جزو مشاغلی نیستند که به راحتی بتوان وارد آن شد چون برخی از مشاغل نیاز به مهارت بالا دارند و بعضی را باید با تلاش و پشتکار فراوان به نتیجه رساند.

در نهایت اینکه ، اگر انگیزه لازم برای یادگیری و مطالعه پایه ای و اصولی داشته باشید می توانید در این پنج شغل اینترنتی خاص به موفقیت برسید.

فهرست پنج شغل اینترنتی خاص

قبل از بیان و شرح کوتاه پنج شغل اینترنتی خاص  که می تواند زندگی هر کسی را تغییر دهد، توجه کنید که مشاغل اینترنتی که بتوانید راه اندازی کنید صدها و بلکه هزاران شغل می باشد ولی در اینجا طی یک دسته بندی کوچک فقط پنج شغل آنلاین به عنوان نمونه و برای آشنایی ذکر شده است . هر کسی می تواند با توجه به سه فاکتور : مهارت ، علاقه و نیاز بازار یکی از مشاغل اینترنتی را انتخاب و کسب درآمد از اینترنت خود را شروع کند.

پنج شغل اینترنتی خاص  که هر کسی می تواند اقدام به راه اندازی یکی از آنها کند عبارتند از:

۱- دستیاری اینترنتی

دستیاری اینترنتی و یا مجازی جزو مشاغل سازماندهی محسوب می شود و کسانی که تبحر در سازماندهی دارند برایشان مناسب می باشد. اینترنت ساختار کسب و کارهای سنتی را تغییر اساسی داده و مشاغلی مثل منشی گری ، دستیاری و حتی معاونت بدون اینکه افراد مجبور به حضور فیزیکی در اداره و یا شرکتی باشند آن را انجام می دهند.

فراهم شدن امکاناتی مثل : دسترسی به ایمیل، اسکایپ، و ارتباطات اینترنتی پر سرعت در همه جا ، موجب شده تا تقاضا برای شغل دستیاران مجازی در حال افزایش باشد. البته این شغل در ایران بسیار جدید و نوپا می باشد ولی در بیشتر کشورهای پیشرفته سالهاست که جا افتاده و در کشورمان هم در حال رشد می باشد. به دلیل همین جدید بودن بسیاری از افراد چندان در این کار مهارت و تخصص ندارند و این فرصت مناسبی برای افرادی است که به دنبال این شغل هستند.

توجه کنید که به دلیل تغییر رویکرد کسب و کارها و توجه زیاد به سمت اینترنت ، شغل دستیاری مجازی می تواند گزینه مناسبی برای جویندگان مشاغل اینترنتی باشد. مشاغل آنلاین، مثل دستیاری مجازی به دلیل نوع کار و ماهیتشان، فوق‌العاده هستند چون افراد را تنها به کار کردن با یک مشتری و در یک زمان محدود نمی‌کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با کتاب‌های صوتی

اگر واقعا در سازماندهی تبحر و مهارت لازم را دارید ، دلیلی وجود ندارد که نتوانید به طور همزمان دستیار مجازی چندین نفر و یا چند شرکت باشید با این کار، سطح درآمد اینترنتی خود را به نحو چشمگیری افزایش خواهید داد.

۲- واسطه گری یا دلالی اینترنتی

نام بازاریاب ، واسطه گر ، دلال و یا هر چیزی دیگری که رویش گذاشته شود به دلیل گسترش اینترنت در حال رشد می باشد و یکی از جالب ترین مشاغل اینترنتی است که هر کسی با توجه به توانایی خود می تواند آن را انجام دهد به شرطی که مداومت در کار داشته باشد چون انجام مداوم این کار برای همه افراد آسان نیست. در صورت علاقه و یا برای آشنایی می توانید واسطه گری اینترنتی را به صورت پاره وقت و به صورت جزیی انجام دهید.

انجام این شغل به صورت پاره وقت ضمن آشنایی با نکات ریز و درشت آن و کسب مهارت ، اگر مشاهده کردید این کار برای شما جواب می‌دهد، تمام و کمال آن را انجام دهید. اما اگر شما را راضی نکرد می توانید به جستجوی کاری که واقعا دوست دارید و از عهده‌ انجام آن بر می‌آیید ، بروید . اساسا، یک واسطه‌گر آنلاین کسی است که به جای افرادی که سرشان شلوغ است و فرصت ندارند، چیزهایی را برای‌شان می‌فروشد و یا بازاریابی می کند.

 اگر تا به حال تا حدودی مثلا در خرید از سایت Ebay مهارت کسب کرده باشید، این شغل می‌تواند کاملا برایتان مناسب باشد. شغل واسطه گری اینترنتی همچنین کاری است که راحت‌تر می‌توانید به آن وارد شوید اگر از قبل یک نما و شناخت درست روی سایت‌ها داشته باشید، یعنی جایی که افراد به صورت آنلاین مشغول خرید و فروش کالاها می باشند.

در صورت کسب مهارت و علاقه ، واسطه گری اینترنتی در همه زمینه ها از کالا و خدمات تا املاک و مستغلات و… قابل اجرا می باشد.

۳- معلم اینترنتی

اینترنت حتی نوع و شیوه ارائه آموزش را هم تحت تاثیر قرار داده است. اگر علاقمند به تدریس هستید ولی دوست ندارید هر روز به مدرسه و یا موسسات آموزشی بروید ، می توانید به عنوان یک معلم آنلاین و یا اینترنتی شروع به کار کنید. بر خلاف تصور عمومی آموزش آنلاین جزو ساده‌ترین شغل های اینترنتی نیست که بتوان به راحتی وارد آن شد.

شرط شروع به کار به عنوان معلم آموزشی این است که در یافتن و جذب دانش آموز و کارآموز موفق شوید ضمن اینکه باید در زمینه‌ای که می‌خواهید تدریس کنید کاملا واجد شرایط و دارای مهارت و تخصص باشید. البته کسانی که علاقمند هستند بعد از مدتی کار کردن در دنیای واقعی، ممکن است در رشته‌ خود یک متخصص باشند و این موضوع می‌تواند برای شروع به کاری سودآور، برایشان مفید باشد.

عموما، معلمان آنلاین به چند شیوه عمل می کنند اکثرا به کودکانی درس می‌دهند که برای هماهنگ شدن با سایرین و پیش افتادن در درس‌های مدرسه نیازمند کار و تلاش بیشتر هستند و یا آموزش به افرادی که به فکر یادگیری مهارت و تخصص می باشند . معلمان اینترنتی می توانند در دو حوزه درسی و غیر درسی فعالیت داشته باشند.

 کسانی که قصد انتخاب شغل معلمی آنلاین را دارند، باید توجه کنند که بیشتر کارشان را در زمانی از طول روز انجام دهند که مدارس تعطیل و یا ساعات غیر درسی می باشد. همچنین باید به لحاظ مالی برای تعطیلات(مدارس) آمادگی داشته باشند؛ زمانی که اوضاع کار کساد می‌شود و ممکن است درآمدشان کاهش یابد.

۴- طراحی وب سایت

اینترنت با ورودش تمام کسب و کارهای سنتی را تحت الشعاع خود قرار داده است. امروزه حتی کوچکترین کسب و کارها هم می‌توانند به صورت اینترنتی راه‌اندازی و شروع به کسب درآمد از اینترنت کنند. برای انجام درست این کار، به یک طراح وبسایت نیاز است که در رقابت مشاغل آن‌ها را از بقیه متمایز کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  معرفی محبوب ترین ارزهای دیجیتال

وقتی کسب و کارها به سایت نیاز دارند پس طراحی سایت به یکی از سودآورترین شغل‌های آنلاین موجود تبدیل می‌شود. کسی که قصد دارد به عنوان طراح سایت شروع به کسب درآمد اینترنتی کند باید دارای مهارت لازم باشد لذا توصیه می‌شود که با طی دوره های آموزشی به فراگیری این علم بپردازید تا یک سر و گردن از دیگران بالاتر باشید.

کسانی که با طراحی سایت آشنا و مهارت مناسب در این زمینه کسب کرده اند به خوبی می دانند حوزه‌های مرتبط بسیاری وجود دارد که می‌توانند تخصص شان را به آن‌ها حوزه ها توسعه و تسری دهند. در واقع  طراحی وب به نوبه خود یک وظیفه‌ بسیار جالب و یک شغل پیشرو محسوب می شود. هر کسی می تواند بر دانش خود در زمینه بیفزایید تا به یک آدم کاملا ماهر در حوزه‌ طراحی سایت تبدیل شود.

۵- محتوا نویسی اینترنتی

افرادی به عنوان نویسنده ،پژوهشگر و دبیر در مجلات و روزنامه ها و… کار می کنند و وظیفه آنها تولید محتوا برای مطبوعات و جراید است حالا تولید محتوا به داخل اینترنت هم سرایت کرده و سایت ها و شبکه های اجتماعی نیاز به تولید انواع محتواها ، سرگرمی ، مطالب تخصصی و علمی دارند. محتوا نویسی آنلاین برای نویسندگان تازه کار، یک شغل اینترنتی عالی محسوب می شود.

البته این شغل آنطور که برخی تصور می کنند خیلی ساده هم نیست ولی اگر بتوانند مشتریان خوبی پیدا کنند که وظایف و تکالیف جالبی به آنها بدهند، عالی می باشد . اما توجه کنید که دنبال شرکت ها و موسساتی باشید که به محتوا نویس متخصص و کاربلد نیاز دارند و گرنه تولید محتواهای کوتاه و بی ارزش ، سود زیادی نخواهد داشت.

اگر جنبه‌های منفی را کنار بگذاریم، در صورت داشتن صبر و پشتکار، محتوا نویسی یکی از مشاغل آنلاینی است که می‌توانید آن را به یک حرفه تخصصی تبدیل کنید. البته ممکن است در شروع کار مجبور شوید با کارهای سطح پایین شروع کنید اما اگر خودتان را به دیگران ثابت کنید کارهای خوبی در انتظارتان خواهد بود. به دلیل کسب درآمد زیاد در این زمینه، رقابت شدیدی بین محتوا نویسان در این حوزه هم وجود دارد.

اگر به آگهی شرکت ها ، وب سایت های بزرگ ، پیج شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی توجه کنید خواهید دید که به دنبال استخدام و به کارگیری افراد نویسنده و تولید کننده محتوا هستند و برخی از شرکت های بزرگ ، بابت تولید محتوای تخصصی و یا مقالات کاربرپسند و یا محتوای سبز پول بسیار خوبی پرداخت می کنند .

خیلی از شرکت های اینترنتی تولید محتوای خود را به افراد متخصص در این حوزه می دهند تا تمرکز خود را بر روی سایر کارها به ویژه رسیدگی به امور مشتریان معطوف کنند.

سخن پایانی پنج شغل اینترنتی خاص

اگر گشت و گذاری در سایت ها و شبکه های اجتماعی و به ویژه سایت های کاریابی بزنید متوجه خواهید شد که مشاغل اینترنتی و کارهای آنلاین زیادی برای انجام دادن وجود دارد . زمانی که یاد بگیرید که باید به دنبال هدف ترسیم شده برای خودتان بروید و مانند آدم‌هایی با کیفیت و هدفمند، فرصت ها را شناسایی کنید، کار جالب و پردرآمد راهش را به زندگی شما پیدا خواهد کرد.

باید بر اساس تخصص ، علاقه و نیاز بازار به دنبال شغل خوب و آینده داری برای خودتان باشید . در این مقاله جهت آشنایی به بیان پنج شغل اینترنتی خاص پرداخته شد و هرگز مشاغل اینترنتی محدود به اینها نیست بی نهایت شغل و کسب و کار اینترنتی پولساز وجود دارد که می توانید از بین آنها ، یکی را که مناسب می دانید انتخاب کنید و شروع به کسب درآمد اینترنتی کنید.

نکته آخر اینکه ، هر شغلی را که انتخاب می کنید به وجود بازار مناسب و امکان کسب درآمد پایدار و مستمر از آن طریق هم توجه کنید. کسب و کاری که درآمد اینترنتی یا غیر اینترنتی مناسب و مداوم نداشته باشد دوام نخواهد آورد و به ورشکستی منجر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

درآمد وبلاگ نویسی چقدر است ؟ , چطور از وبلاگ درآمد بالایی کسب کنیم؟

راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

ایجاد یک وبلاگ شخصی با هر انگیزه ای که باشد می تواند منجر به کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.