کسب درآمد اینترنتی بدون تبلیغات

وقتی صحبت از کسب درآمد اینترنتی بدون تبلیغات می شود در واقع بیان یک دیدگاه و نظر می باشد که معتقد است برای پیشرفت در اینترنت ضرورتا نباید سرمایه بالا داشت و بدون سرمایه هم می توان کسب درآمد اینترنتی را تجربه کرد. دیدگاه غالب در بین اکثر وبمستران و صاحبان کسب و کار است که برای رشد در اینترنت و کسب درآمد حتما باید به مقوله تبلیغات اینترنتی توجه خاص داشت و بدون آن کسب پول دشوار است.

بیشتر فروشگاهها و سایت های بزرگ که امروزه مشاهده می کنید با کمترین هزینه و سرمایه اولیه شروع کرده اند. نمونه بارز این فروشگاهها سایت آمازون است که جف بزوس از پارکینگ خانه اش در شهر بلویو واشینگتن شروع کرد و امروزه یکی از بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان محسوب می شود. به دلیل اهمیت آگاهی داشتن از کسب درآمد اینترنتی بدون تبلیغات آنلاین در این مقاله سایت پول یابی به چگونگی اجرای آن پرداخته می شود.

کسب درآمد اینترنتی بدون تبلیغات

البته شاید این سوال مطرح شود که چگونه بدون تبلیغات و هزینه کردن بتوان شاهد رشد و توسعه کسب و کار بود؟ قبول دارم که تبلیغات اینترنتی همواره نقش مهمی در جذب بازدید کننده و مشتری و در نهایت افزایش ترافیک وب سایت داشته و دارد، اما همه چیز کسب درآمد اینترنتی و موفقیت در آن، تبلیغات نیست و راههای دیگری هم برای رشد پایدار کسب و کار اینترنتی هم وجود دارد.

تبلیغات ضمن هزینه بر بودن ، اگر هدفمند و درست اجرایی نشود آن نتیجه مطلوب و مدنظر عاید نمی شود و هدر رفت سرمایه را به همراه خواهد داشت. اگر سایت و فروشگاه خود را متناسب با کسب و کارتان طراحی کرده و بصورت اصولی برای موتورهای جستجو و به ویژه گوگل بهینه کرده باشید و همچنین اگر برای کسب درآمد از اینترنت صبور باشید، می توانید بدون تبلیغات هم کسب و کار موفقی راه اندازی کنید.

کسب درآمد اینترنتی بدون تبلیغات ، کسب درآمد بدون سرمایه ، ساده ترین راه کسب درآمد

با این مقدمه مهم ترین راههای کسب درآمد اینترنتی بدون تبلیغات که قابل اجرا بوده و عملا هزینه ای ندارد، عبارتند از:

۱- سئو کردن سایت و فروشگاه

سئو یا بهینه سازی سایت و فروشگاه برای موتورهای جستجو یک برنامه و استراتژی بلندمدت است که سایت را از نظر محتوا ، مسائل فنی ، لینک سازی و… بهینه سازی می کند و موتورهای جستجو را مجاب و ترغیب می کند تا کاربران را به سمت سایت و فروشگاه هدایت کنند.

فرقی ندارد که سئو را خودتان و یا افراد و شرکت های مورد نظر برایتان انجام دهند. اگرچه اجرای درست و اصولی آن یک کار، زمان بر ، تخصصی و همراه با صبر و حوصله فراوان است ولی تاثیر آن در درازمدت موجب افزایش ترافیک سایت و کسب درآمد اینترنتی پایدار خواهد شد.

۲- تولید محتوای ارزشمند

منظور از تولید محتوا شامل انتشار مقالات علمی ، تخصصی ، کاربردی و دارای ارزش زیاد است که در عین جذابیت ، نیاز کاربران و مشتریان را بر طرف می کند. انتشار این نوع مقالات علمی، علاوه بر تسریع و بهبود در سئوی سایت و فروشگاه ، موجب ورود کاربران هدفمند به سایت شده که در نهایت موجب افزایش کسب درآمد از اینترنت خواهد شد. البته حتما باید با تحقیق و مطالعه نکات کلیدی در تولید محتوا را آموخته و آن را در فرایند تولید و انتشار محتوا جهت اثرگذاری بیشتر لحاظ کرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ساده ترین روش های کسب درآمد از اینترنت

البته تولید محتوا ، شامل معرفی صحیح و درست محصولات و خدمات در سایت و فروشگاه هم می شود که شامل بیان صادقانه و درست ویژگی ها، کاربردها، مزایا و معایب محصول می شود. این کار هم موجب ورود هدفمند کاربران به سایت می شود و چون به صورت هدفمند می باشد در نهایت موجب افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر هم خواهد شد.

۳- داشتن صبر و انتظار معقول از کسب درآمد اینترنتی

افراد زیادی هستند که اقدام به طراحی سایت و یا فروشگاه سازگار با سئو می کنند و پس از راه اندازی، این فروشگاهها در آغاز، فروش کمی دارند. اما در ادامه کار و با فعالیت بیشتر (بدون تبلیغات) و فقط از طریق ایجاد محتوای مناسب و معرفی صحیح محصولات کسب و کارشان به خوبی توسعه پیدا کرده و در کارشان موفق می شوند.

اما در مقابل، افرادی هم وجود دارند که کسب و کارشان را بخاطر سود کم، پس از دو تا سه ماه، تعطیل کرده و از ادامه کار خود دست می کشند. این طرز فکر اشتباه همواره وجود دارد و متاسفانه عده ای از مدیران عجول و تازه کار انتظار زیادی از کسب درآمد از اینترنت دارند و می خواهند بلافاصله پس از راه اندازی فروشگاه یا کسب و کار، به سود قابل توجهی برسند. در صورتی که این طرز فکر کاملا اشتباه است.

کسب و کارهای آنلاین در صورتی که بودجه کافی برای تبلیغات در اختیار نداشته باشند، باید در ابتدای کار خود بسیار صبور باشند و نباید خود را با یک مجتمع تجاری که در یک منطقه شلوغ و پر رفت و آمد واقع است، مقایسه کنند.

داشتن صبر و انتظار معقول و منطبق با واقعیت یکی از لوازم موفقیت در کسب درآمد اینترنتی می باشد. اگر سرمایه کافی برای تبلیغات اینترنتی ندارید برای تحقق کسب درآمد اینترنتی پایدار، باید پرتلاش و صبور باشید. توصیه می شود که دو سه ماه اول کارتان بسیار صبور باشید و با برنامه کاری منظم عمل کنید.

۴- استمرار در کسب و کار اینترنتی

استمرار و جدیت در هر کاری به دنبال خود موفقیت و کامیابی را به همراه دارد و نباید از شکست ها و سختی های مسیر کسب درآمد هراس داشت و یا با کمی کار کردن، خسته و دلزده شد بلکه باید همیشه خود را در همه زمینه ها به روز نگه داشت. عده ای معتقدند در شروع کسب و کار اگر تلاش زیادی کنند و سایت و فروشگاهشان رشد قابل توجهی کند، ضرورتی ندارد در ادامه کار تلاش کنند، در حالی که این تفکری اشتباه در کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود.

مسئله ای که همواره وجود دارد این است که در اغلب موارد حتی پس از سئو کردن وب سایت خود، این شما هستید که مدیریت کسب و کار خود را به عهده دارید. اگر گمان کنید با یک بار سئو کردن و یا تولید محتوای زیاد در یک مقطع خاص، دیگر همه نیازهای موتورهای جستجو را برآورده کرده اید و دیگر لازم نیست فعالیت زیادی کنید، در ادامه کار خود با مشکل مواجه خواهید شد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اصطلاحات سایتهای کسب درآمد خارجی

همیشه پرتلاش و جدی به کسب و کارتان نگاه کنید و هیچ گاه دست از یادگیری نکشید و بدانید اگر وقفه ای در کارتان ایجاد شود رقبا شما را عقب خواهند زد و جایتان را در کسب و کار خواهند گرفت.

۵- حضور موثر در شبکه های اجتماعی

در اینترنت، شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی زیاد و پرمخاطبی وجود دارد که بستر بسیار مناسب و حتی شگفت انگیزی برای معرفی کسب و کار ، سایت و در نهایت کسب درآمد اینترنتی می باشند. باید با توجه به نوع کسب و کارتان، شبکه اجتماعی متناسب با کسب و کار و تخصصتان را پیدا کنید و در آن اقدام به فعالیت کنید.

فرضا شبکه اجتماعی اینستاگرام در عین عمومیت داشتن و وجود همه اقشار، به دلیل حضور خانم های ایرانی بیشتر مناسب مد ، لوازم آرایشی ، لباس و… است . شبکه اجتماعی لینکدین یک شبکه تخصصی کسب و کار اینترنتی است که در آن مدیران و بازاریابان حرفه ای فعالیت می کنند. شبکه اجتماعی توئیتر یک محل تبادل آرا و افکار بیشتر سیاسی و اجتماعی می باشد. جایگاه و اهمیت تبلیغات ویدیویی بر کسی پوشده نیست و می توانید با تولید ویدیوهای متنوع در یوتیوب اقدام به معرفی کسب و کارتان کنید و این کار هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

البته باید تمرکز خود را روی یک یا دو شبکه اجتماعی و پیام رسان موبایلی قرار دهید و از فعالیت در تمام آنها پرهیز کنید چون این کار هزینه و انرژی زیادی از شما صرف کرده و از کیفیت کار می کاهد. خلاصه با فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه های اجتماعی می توانید کسب درآمد اینترنتی بدون تبلیغات را داشته باشید و به رونق کسب و کارتان بپردازید.

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی بدون تبلیغات

برای موفقیت در یک کسب و کار اینترنتی اگر هزینه و بودجه لازم را ندارید باید به : سئو کردن وب سایت ، تولید محتوای با کیفیت و معرفی صحیح محصولات و خدمات خود، حضور در شبکه های اجتماعی و معرفی کالا و خدمات درآنها، صبر و تلاش در ماههای اولیه و استقامت در مسیر پیشرفت، توجه خاصی داشته باشید.

توجه کنید که پس از گذار از مراحل اولیه و تسلط یافتن بر کسب و کار آنلاین و افزایش کسب درآمد اینترنتی، برای حفظ جایگاه خود علاوه بر افزایش تلاش و جدیت بیشتر ، حتما باید خود را از نظر بازاریابی اینترنتی، شیوه تولید محتوای بهتر، آگاهی از اتفاقات جدید در دنیای موتورهای جستجو ، اصول مدیریت کسب و کار و… همیشه به روز نگه دارید.

نکته آخر کسب درآمد اینترنتی بدون تبلیغات این است که علاوه بر رعایت اصول فنی و سئو سایت ، به مقوله تولید محتوا به عنوان کارآمدترین ، بهترین و اثرگذارترین راهکار برای رشد کسب و کار و دوام پایدار در کسب درآمد اینترنتی توجه ویژه داشته باشید. تولید محتوا ضمن بهبود سئوی سایت ، افزایش اعتبار برند و کسب و کار، جلب توجه موتورهای جستجو، موجب ورود هدفمند کاربران به سایت و فروشگاه و جذب مشتریان وفادار شده که در نهایت موجب افزایش کسب درآمد اینترنتی و توسعه کسب و کار می شود.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.