کسب درآمد با گویندگی فیلم و کتاب

یکی از کسب و کارهای نوین، کسب درآمد با گویندگی فیلم و کتاب صوتی می باشد که در سال های اخیر طرفداران خاص خود را پیدا کرده و صداپیشگان زیادی در این حوزه کاری وارد شدند و اتفاقا درآمد مناسبی هم دارند. صدا پیشگی دیگر مثل گذشته فقط مربوط به دوبله فیلم، سریال، انیمیشن و مستندهای خارجی نیست و امروزه گستره آن بسیار وسیع شده است.

با گسترش اینترنت و تنوع کسب درآمد در آن، امروز افراد زیادی هستند که از کسب درآمد با گویندگی فیلم و کتاب صوتی ارتزاق می کنند و به نظر می رسد که راضی هم می باشند. در سایت پول یابی قصد بررسی این نوع کسب درآمد از اینترنت را دارم . (نگاه کنید به مقاله آموزشی: کسب درآمد با فروش دوره آنلاین)

فاکتورهای کسب درآمد با گویندگی فیلم و کتاب

برای گوینده شدن فاکتورهای زیادی وجود دارد که برخی به صورت ذاتی دارند و برخی دیگر به صورت اکتسابی آن را در خود پرورش و تقویت می کنند مهم ترین این فاکتورهای گویندگی و صداپیشگی عبارتند از:

۱- فن بیان مناسب

فن بیان مناسب، داشتن لحن سینمایی، توانایی تندخوانی و تندگویی بدون تپق زدن، آشنایی کافی با دستور زبان و ادبیات فارسی از فاکتورهای اولیه است . در مورد زبان و ادبیات ، اگر بخواهد به زبان دیگری مثلا :انگلیسی، عربی ،فرانسه و… صداپیشگی کند باید به این زبان ها مسلط باشد.

۲- آشنایی با گستره وسیع صدا پیشگی

باید توجه داشت که گویندگی و صدا پیشگی فقط دوبله فیلم و انیمیشن نیست و امروزه صداپیشگی گستردگی خیلی بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده و در تمام بخش های رسانه اعم از واقعی و مجازی استفاده می شود برای نمونه در تیزرهای تبلیغاتی، موشن گرافیک، نریشن ها، کتاب های صوتی، گویندگی رادیو و تلویزیون، بازی های کامپیوتری، اجراهای صحنه ای، وبینار، فایل های آموزشی اینترنتی و… استفاده می شود.

کسب درآمد با گویندگی فیلم و کتاب صوتی ، گویندگی کتاب صوتی، گویندگی فیلم آموزشی

ملاک و میزان منفعت گویندگی

در انتخاب گوینده سه ملاک : ضبط با کیفیت صدا، عدم نویز کلامی و محیطی و انتخاب لحن و هیجان متناسب با متن را شاخص و مهم می دانند. با این مقدمه سوال این است که گویندگی چه نفعی می تواند داشته باشد؟ الان پروژه های حرفه ای زیادی در اینترنت درباره فیلم، کلیپ و فایل آموزشی ، بازیها و… در حال اجرا می باشد که برخی تا میلیون ها بازدیدکننده دارند، این یعنی کسب درامد اینترنتی بالا.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  22 شغل اینترنتی پولساز سریع

به دلیل استقبال زیاد سایت های پربازدید از افرادی که به اصطلاح صدای گرم و دلپذیر دارند ، گویندگان تیزرهای ویدیویی و کتاب های صوتی صاحب کسب و کار پررونق اینترنتی شدند. همچنین در چند سال اخیر به دلیل رشد برخی از شبکه اجتماعی و پیام رسان ها ، تهیه محتواهای صوتی و تصویری بیش از متنی مورد استقبال قرار گرفته است از این رو افرادی که صدای خوب و مناسب دارند در کسب پروژه های اینترنتی موفق هستند

استقبال از گویندگی فیلم و کتاب های صوتی به اندازه ای زیاد شده که شرکت های آموزشی، دوره های مختلف یادگیری و جذب نیرو برپا می کنند و با کمی جستجو در گوگل متوجه خواهید شد که چه کسب درامد بالایی به همراه دارد.

راههای کسب درآمد از گویندگی و کتاب های صوتی

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که شیوه کسب درآمد از گویندگی فیلم و کتابهای صوتی چه ضرورتی دارد و از چه راههایی می توان کسب درآمد کرد؟  مهم ترین روش ها عبارتند از:

۱- همکاری با شرکت ها و موسسات آموزشی

به دلیل رونق کتاب های صوتی ، فیلم آموزشی و دوره های آنلاین ، نیاز به افرادی که توانایی گویندگی دارند هر روز در حال افزایش است. اگر شما صدای واضع و شفافی دارید می توانید با شرکت ها و تولیدکنندگان کتاب های صوتی و نیز فیلم های آموزشی همکاری کنید و از این طریق کسب درآمد کنید.

برای شروع کار، رزومه خودتان با نمونه ای از فیلم و یا کتاب صوتی را بفرستید و در آن از میزان توانایی و زمینه علاقمندی خود بنویسید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با کتاب‌های صوتی

۲- تولید فیلم و کتاب های صوتی برای درآمد شخصی

اگر تمایلی به همکاری با شرکت ها ندارید می توانید خودتان محصولات آموزشی و صوتی تولید کنید و در اینترنت برای فروش عرضه کنید. می توانید فیلم های کوتاه آموزشی در زمینه های مورد علاقه و تخصصتان بسازید و عرضه کنید و یا می توانید یک کتاب رایگان را به صورت صوتی منتشر کنید . کتاب های زیادی هستند که به رایگان در اینترنت قرار دارند و حق التالیف آن متعلق به شخص خاصی نیست می توانید این کتابها را به صورت کتاب صوتی درآورده و در اینترنت به فروش برسانید.

اگر به ترجمه مسلط باشید می توانید کتاب های خارجی را با ترجمه فارسی و به صورت صوتی منتشر کنید همچنین کلیپ های آموزشی خارجی را ترجمه و صداگذاری کنید. این فایل ها را می توانید در سایت و یا وبلاگ شخصی برای فروش عرضه کنید و یا در سایت های همکاری در فروش برای کسب درآمد قرار دهید و یا از طریق شبکه های اجتماعی، سایت های اشتراک ویدیو ، ارسال ایمیل و… بازاریابی کنید.

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی از فیلم و کتاب صوتی

گویندگی و صداپیشگی فیلم (آموزشی، تبلیغی، سرگرمی و…) و کتاب های صوتی امروز طرفداران خاص خود را دارد و شما می توانید خودتان اقدام به ضبط و انتشار آنها کنید و یا اگر خودتان صدای مناسب ندارید با یافتن شخص مناسب از دوستان و فامیل این کار را انجام دهید. افراد زیادی هستند که با تهیه و انتشار این مجموعه ها کسب درآمد خوبی از اینترنت دارند.

نکته مهم اینکه سعی کنید موضوعات و مطالب آموزشی پرطرفدار در اینترنت و همچنین کتاب های پرفروش و یا موضوعات پرطرفدار را شناسایی کنید و فیلم آموزشی و کتاب های صوتی در همان زمینه ها را انتخاب و تولید کنید. شناخت بازار هدف فاکتور مهمی در کسب درآمد بالا و نیز استمرار فروش اینترنتی می باشد.

مطلب پیشنهادی

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی , درآمد از وبلاگ نویسی , راه کسب پول از وبلاگ

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

از زمانی که رسانه متولد شد با خودش پولسازی و کسب ثروت را به همراه …

14 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید میخواستم بگم الان این کار چجوریه؟اگه صدام خوب باشه باید کتاب صوتی دانلود کنم و دوبله کنم؟گویندگی؟بعدش چجوری پول در بیارم؟

    • سایت پول یابی

      سلام
      برای کسب درآمد از طریق گویندگی ، اگر مقاله را دقیق بخوانید آورده ایم که شما می توانید از شیوه های مختلف مثل خواندن کتاب و یا گویندگی روی فیلم ها و کلیپ های آموزشی و یا آموزش های مرتبط با زمینه تخصصی خودتان و… کسب درآمد کنید. می توانید خودتان کتاب صوتی ضبط کنید اگر زبان خارجی شما خوب است با ترجمه آنها به صورت صوتی کسب درآمد اینترنتی را تجربه کنید.
      شما فایل یا کلیپ و یا کتاب صوتی تولید شده را خودتان و یا از طریق شرکتهای همکار به فروش می رسانید و یا در سایت های مخصوص فروش فایل یا همکاری در فروش فایل می فروشید. اگر خودتان قصد فروش دارید می توانید سایت و یا وبلاگ مخصوص زمینه کاری خودتان ایجاد کنید و کسب درآمد کنید و یا در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و… برای فروش عرضه کنید.
      هر محصول و یا کالایی را که تولید کرده اید می توانید به صورت بسته یا فایل به فروش برسانید
      در آغاز کار شاید کمی برایتان سخت باشد ولی در اینترنت همیشه فایل های صوتی و کلیپ ها ی آموزشی تخصصی، خریدار و مشتری خاص خود را داشته و دارد.
      شما باید زمینه کاری خود را به صورت تخصصی مشخص کنید و در همان راستا اقدام به تولید و فروش محصول و خدمات کنید
      با آرزوی موفقیت در کسب درآمد اینترنتی
      در پناه حق

  2. سلام, من توانایی گویندگی از لحاظ فن بیان و صدارو دارم دنبال یه موسسه ای میگردم که بتونه کمکم کنه و من عضوی از مجموعه به حساب بیام ممتهی جاییو گیر نیاوردم میتونید کمکم کنید؟

    • سایت پول یابی

      سلام و درود
      من در حال حاضر موسسه ای که به دنبال گوینده باشد را نمی شناسم قبلا چند موسسه مثل شهید آوینی جذب می کردند الان خبر ندارم. اگر کمی جستجو کنید و یا سایتهای پادکست و کتابهای صوتی را بیابید می توانید با آنها مکاتبه و ارتباط برقرار کنید. و یا اگر صدایتان خیلی خوب است می توانید برای دادن تست گویندگی به صدا و سیما مراجعه و در آنجا امتحان دهید.
      نکته کلیدی اینکه چرا به دنبال کار کردن برای دیگران هستید در حالی که خودتان می توانید برای خودتان کار و کسب درآمد از اینترنت داشته باشید. راه اندازی کسب و کار اینترنتی هم خیلی ساده است مثلا از طریق اینستاگرام و تلگرام می توانید اقدام به تولید و انتشار کتابهای صوتی کنید و یا حتی متن های ادبی صوتی منتشر کنید. با این کار کم کم کاربران زیادی را جذب خواهید کرد. مطمئن باشید اگر اصولی و با برنامه منظم کار کنید در طی چند ماه اعضای زیادی جذب کرده و با فروش محصولات تولیدی خاص صوتی و همچنین جذب تبلیغات و یا قرار داد بستن با موسسات و شرکتها درآمد خوبی خواهید داشت.
      اگر توانایی کسب درآمد اینترنتی مستقل را دارید چرا به دنبال شرکت ها می دوید تا برایشان کار کنید ؟ بگذارید شرکتها برای جذب و خرید شما به دنبالتان بیایند. کافیست شروع به کار تولید کتابهای تولید کنید و بعد از مدتی نتیجه آن را خواهید دید .
      می توانید به مقالات متعدد شیوه کسب درآمد اینترنتی در سایت پول یابی مراجعه کنید تا راههای متعدد کسب درآمد که مطابق با روحیه تان است را یاد بگیرید.
      موفق باشید

  3. با عرض سلام و خسته نباشید
    چجوری میتونم از طریق خواندن کتاب صوتی یا پادکست درامدزایی کنم؟!
    آیا سایت خاصی برای این کار هست؟!اگه هست معرفی کنید خیلی ممنون میشم

    • سایت پول یابی

      با سلام و درود
      به منظور کسب درامد از پادکست و کتاب صوتی می‌توان به شیوه‌های زیر عمل کرد:
      ۱- کسب درآمد از طریق تبلیغات
      ۲- بازاریابی وابسته
      ۳- خلق محصول
      ۴- ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی
      ۵- کمک‌های مالی
      ۶- جذب اسپانسر

      برای آغاز روند کسب درامد از پادکست و کتاب صوتی به لوازم زیر احتیاج دارید:
      ۱- میکروفن
      ۲- کنترل پنل صوتی و رابط صوتی.
      ۳- پاپ فیلتر
      ۴- هدفون
      ۵- نرم افزار ویرایش صوتی و نرم افزار ویرایش صدا مانند Audacity (رایگان).
      ۶- استعداد صدا
      اگر استعداد و صدای خوبی دارید به نظرم برای کسب درآمد اینترنتی به صورت مستقل عمل کنید و کارفرمای خودتان باشید .با ایجاد یک سایت مناسب در زمینه کارتان و کمی تلاش می توانید موفق باشید و در کنارش می توانید یک پیج اینستاگرامی و کانال تلگرامی ایجاد کنید . راههای کسب درآمد هم بسیار فراوان است . اگر هم بخواهید برای دیگران کار کنید سایت های آزادکاری و فریلنسری زیادی هستند که می توانید پروژه بگیرید و یا با شرکت های کتاب های صوتی تماس بگیرید و سفارش بگیرید.
      برای اینکه بتوانید از پادکست درآمد بالا داشته باشید توصیه می شود برای خودتان کار کنید و کافیست نکات زیر را در نظر بگیرید.
      ۱- به طور تخصصی در یک حوزه فعالیت کنید
      ۲- برنامه برای تولید و انتشار پادکست داشته باشید
      ۳- در پادکست خودتان باشید یعنی در پادکست سعی نکنید نقش بازی کنید.
      ۴- موضوع جذابی انتخاب کنید
      ۵- سیستم ایمیل مارکتینگ فعال داشته باشید
      ۶- خسته کننده تبلیغ نکنید
      در پناه حق

    • سلام من تو تلگرام یک استخدامی پیدا کردم هم تو کار تایپ و گویندگی و غیره است تو گویندگی یک متن pdf به شما میده باید از روش بخونید دیگه لحجه مهم نیست فقط باید روخونی کنید حس اینا هم مهم نیست باید ۴ روز تحویل بدید که میشه ۲۰۰ تومن اگه کارتون خوب باشه میتونید خب زودتر تمومش کنید زودتر هم پول تحویل بگیرید درآمدتون هم بیشتر میشه بنده خودم هم تازه میخوام ثبت نام کنم اگر دوست داشتید بگید تا آیدی تلگرامشون رو بفرستم فقط واسه گویندگی باید ۳۵ تومن پرداخت کنید واسه ثبت نامش

      • سایت پول یابی

        سلام و درود
        ممنون از پیشنهادتون .
        شیوه کسب درآمد اینترنتی از طریق گویندگی که فرمودید در برخی سایت ها و کانال های تلگرامی دیدم . توصیه می کنم سعی کنید با شرکت های معتبر همکاری کنید.
        نکته مهم اینکه پرداخت پول ۳۵ هزار تومان ضرورتی ندارد . ثبت نام در همه جا رایگان است و نباید بابتش پولی پرداخت کرد .
        در پناه حق

      • سلام آیدی تلگرام رو میذارید

  4. سلام ممنونم از مطالب مفیدتون
    یه سوال دارم یعنی من تمام کتاب های رایگان رو که به صورت pdf در دسکتاپ کامپیوترم دارم می تونم صوتی و به فروش برسونم یعنی مشکلی پیش نمی یاد می شه توضیح بدین ممنونم

    • سایت پول یابی

      سلام و درود
      هر کتابی، یک مالکیت حقوقی دارد. یعنی ناشر یا نویسنده یا مترجم آن کتاب، صاحب امتیاز متن آن کتاب هستند و بدون اجازه و موافقت آنها نمی‌توان آن را برداشت و متنش را خواند و ضبط کرد و یک کتاب گویا تولید کرد.
      امضای قرارداد با صاحب امتیاز متن، از نخستین مراحل شروع فرایند تولید کتاب گویاست. حتی برای محتوای هر کتاب گویا هم کپی رایت وجود دارد؛ به این معنی که یک کتاب گویا را نمی‌توان دوباره گویا کرد.
      البته در مورد کتاب های قدیمی و کتبی که خودتان ترجمه کرده اید ایرادی وجود ندارد و ظاهرا می توان این کار را انجام داد.
      در پناه حق

  5. با سلام .
    یک دنیا ممنون از مطالب بسیار مفیدتون. عرض کنم که بنده پرستار سالمند به صورت شبانه روزی هستم. میخواستم در مواقعی که بیکار هستم، کتاب صوتی تولید کنم. آیا میتونم با موبایلم این کار رو انجام بدم یا اینکه حتما باید وسایل جانبی دیگه هم داشته باشم؟
    با تشکر..

    • سایت پول یابی

      سلام و درود
      در شروع کار می توانید با همان تلفن همراه اقدام به تولید کتاب های صوتی کنید و مشکلی از این نظر وجود ندارد . البته عده ای به صورت حرفه ای از وسایل جانبی استفاده می کنند ولی امروزه با همان موبایل هم می توانید شروع کنید
      در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.